Skip to main content
  • 2,269 Topics
  • 16,159 Reacties
2268 Topics
Wegvallende internetverbinding
Drie weken geleden zijn wij verhuisd en hebben een T-Mobile thuis-abonnement afgesloten voor 400mb/s. Inmiddels staan we op het punt om ons abonnement alweer op te zeggen gezien de bizar slechte service en de slechte staat van ons internet. We werken allebei veel vanuit huis - dus een fatsoenlijke wifi-verbinding is nogal gewenst. De eerste monteur die langskwam, heeft de converter (huawei) en het modem (Zyxel) proberen aan te sluiten, maar constateerde al vrij snel dat het kastje van buiten geen signaal naar ons binnen doorstuurde. Toen is iemand van T-Mobile (monteur II) zoals zij zelf zeiden ‘het licht komen doormeten’ van ons kastje naar het kastje buiten. Ook daarin bevestiging: geen ontvangst. Die man heeft ervoor gezorgd dat de ontvangst uiteindelijk wel is gaan werken. Sindsdien hebben we in ieder geval een internetverbinding. Maar: het internet valt CONTINU weg. We hebben volop verbinding (4 streepjes), alle speedtests geven 400mb/s aan, resets werken niet (zowel stekkers eruit van converter/modem en dan 10 en 30 seconden wachten als terug naar fabrieksinstellingen). Nadat we afgelopen week wéér met T-Mobile hebben gebeld, heeft de medewerker (ik vermoed van TD) met ons meegekeken. Hij zag - na een reset naar fabrieksinstellingen - dat er time-outs op de lijn plaatsvonden. Hij gaf ook aan dat hij toen eerst drie dagen lang een monitoring moest instarten voordat er een monteur ingeschakeld mocht worden. Hij zou ons donderdagmiddag terugbellen met het resultaat van die monitoring en voor vervolgstappen. Maar je raadt het al: natuurlijk niet teruggebeld. De dag erna hebben we zelf maar contact opgenomen: eerst kon de klantenservicemedewerkster zelf niet zien dat er überhaupt gemonitord was. Toen zijn we in de wacht gezet, en heeft ze zelf nog een keer gekeken en zag ook zij de time-outs. De hele monitoring is vervolgens niet meer ter sprake gekomen. Zij heeft een monteur van Guideon (monteur III) ingeschakeld. Deze beste man is zaterdag langsgekomen, maar zonder enige briefing. Hij stond hier en hoorde ons verhaal aan en trok al vrij snel de conclusie: dit probleem kon hij niet oplossen want het ligt volgens hem duidelijk aan de verbinding met het kastje buiten. Vervolgens doet de monteur van Guideon zijn best om via T-Mobile een melding te maken bij de technische dienst/backoffice, maar krijgt via de telefoon weinig medewerking om de melding ook daadwerkelijk op de juiste plek te krijgen. Hij raadde ons aan om maandag (morgen dus) zelf ook nog een keer te bellen. Al met al: ook deze monteur kon ons niet verder helpen. Heel even: wat is er voor nodig om dit op te lossen? Ik word er inmiddels goed chagrijnig van en vind het ronduit schandalig dat we hiervoor geld betalen. Ik verwacht ook echt behalve een oplossing een redelijke compensatie hiervoor.
Wi-fi problem with iPhones (zyxel T-54)
I have got multiple connection problems with iPhones and Zyxel t-54. Around 5 months ago we have purchased 1000 mb/s fiber optic internet with Zyxel t-54 router for wi-fi connection. Everything was working perfectly for the first few months until the new year (2023) , unfortunately, after one week into new year, our wi-fi started to show problems. The problem is that iPhones are often disconnected from wi-fi, or do not receive internet from it, now the problem has increased as devices cannot connect to wi-fi at all (when you try, it shows that the password is incorrect, even though it's correct). The problem only occurs with iPhone devices, and additionally, every iPhone shows that the wi-fi has low security (WPA/ WPA2), but I have checked and the router has WPA3 personal standards which are ideal for iPhones. I tried everything: restarting the router, disconnecting the plug, restarting iPhones, clearing network settings and memory on iPhones, etc. Sooner or later e verything failed, I also tried to look for an answer in the admin setting of the router/ internet and observed that even though iPhone is connected to wi-fi, you cannot see this device among connected devices. From time to time they appeared but not a lot of time had to pass till you couldn't see them. Additionally, I have contacted Apple customer service multiple times and tried rebooting the phone, have done a diagnosis etc. and everything showed the same result- no problem with iPhone. Is there any solution to this problem if it becomes unbearable? Can someone help?
Much Lower Speed for 100 Mbit/s Wifi Connection
We recently changed to T-mobile as our wifi providers. Befor finalizing the contract I specificall asked the T-mobile employee at the local shop here whether we will indeed recieve the 100 mbit/s. I was told yes mutliple times. After we set up the router it turned out that the acutal connection was much lower. I went back to the store and was told that there was a temporary issue and that from February 16th the full speed of 100 would be reach. Since that did not happen, I went back to the store to ask yet another employee who told me no such temperary ‘slow down’ ever existed and to call the hotline. However, he told me that we can easily termiante the contract if T-mobile does not deliver the promised speed. This week we had a technition from T-mobile coming by who checked but told us that while the connection is slow yet not slow enough for T-mobile to do anything nor that we could terminate the contract. A seped test never reaches an upload rate of above 15 mbit/s - substantially less than the 100 we are paying for. A LAN-/ cable connection also does not give us a much faster option either. Can anyone help or did anyone have a similar issue? I am not sure how to proceed as T-mobile employees do not seem to be of great help since everyone so far gave us contradiction or straight up wrong information. Sepeed test connected to our wifi, sitting right next to the router

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen