Skip to main content
  • 252 Topics
  • 1,913 Reacties
252 Topics
[FAQ] 4G voor Thuis: technische vragen
Heb je technische vragen over 4G voor Thuis? In dit topic hebben we de meest gestelde vragen op een rijtje gezet. Staat je vraag er niet tussen? Reageer dan op dit topic of maak een nieuw topic aan. We pakken dit dan z.s.m. voor je op. Is port forwarding mogelijk? Ja, dit is mogelijk. Hoe je dit instelt lees je in dit topic: https://forum.t-mobile.nl/installatie-andere-technische-vragen-480/uitleg-port-forwarding-instellen-270716 Hoe pas ik de DHCP server van mijn Huawei 4G-modem aan? Hoe dat moet lees je in dit topic: https://forum.t-mobile.nl/installatie-andere-technische-vragen-480/uitleg-dhcp-server-range-modem-aanpassen-273842 Kan het 4G-modem uitgebreid worden met een losse router (bijv. voor beter wifi-bereik)? Dit kan zeker! De makkelijkste oplossing is om de router of WiFi-versterker d.m.v. een internetkabel op de Huawei router aan te sluiten en in Access Point mode te laten functioneren. Raadpleeg ook de handleiding van je WiFi-versterker of router. Wil je de volledige functionaliteit van je eigen router gebruiken, dan adviseren we je om DMZ te gebruiken en DHCP op de Huawei router uit te schakelen. Er wordt om een wachtwoord gevraagd door het Huawei 4G-modem. Waar vind ik dit wachtwoord? De standaard gebruikersnaam en het standaard wachtwoord zijn beide "admin". Welke APN moet ik gebruiken voor 4G voor Thuis? De APN voor 4G voor Thuis is anders dan voor alle andere abonnementen van Odido. Gebruik de volgende APN: APN: fms Laat gebruikersnaam en wachtwoord.
Originele firmware op ZTE MF289D
Dag, Ik heb inmiddels meer maar contact gehad met de klantenservice van zowel ODIDO als ZTE en kunnen mij beiden niet helpen.Op mijn 4G Thuis modem (ZTE MF289D) draait op dit moment nog een aangepaste firmware van destijds T-Mobile, hierdoor zijn een aantal functies waaronder de bridge-modus uitgeschakeld.Graag zou ik dan ook de originele firmware van ZTE waarmee dit wel mogelijk is terugzetten op het device. De ODIDO klantenservice heeft mij initieel verwezen naar “ZTE Devices Global” waar ik de vraag heb gesteld hoe ik de originele fabriek af firmware kan terug zetten. Hierop ontving ik het volgende antwoord: ZTE Devices Global (ZTE Device) Sep 5, 2024, 14:02 GMT+5:30 Dear Customer, Thank you for reaching out regarding your ZTE MF289D device. We appreciate your detailed explanation of the issue you're facing with accessing the bridge mode option. After reviewing your request, we would like to inform you that the device in question is indeed a T-Mobile customized version. As such, the bridge mode functionality is not supported by default on this project. This limitation arises from the specific firmware provided by the operator, which does not include the bridge mode feature. In order to enable bridge mode on your device, the operator would need to submit a formal request to our company to discuss the possibility of providing a factory firmware version that includes this feature. We recommend contacting T-Mobile directly to express your need for the bridge mode option on your device, as they will be able to relay your request to us. We apologize for any inconvenience this may cause and appreciate your understanding. If you have any further questions or need assistance with anything else, please feel free to reach out. Best Regards,ZTE Store Support Vanuit dit bericht heb ik zojuist wederom een wanhopige poging gedaan bij de klantenservice van ODIDO. Hier op kwam het volgende antwoord: Wij kunnen u hier zo niet bij helpen, probeert u het via het forum. Daarnaast heb ik de vraag gesteld of ik van de aankoop van dit modem af kan gezien het niet kan wat beloofd werd, hier op werd lachend geantwoord: Daar bent u te laat mee​​​​ Kortom zit ik dus met een modem welke (min of meer verplicht) is aangekocht bij ODIDO welke niet alle functies van het modem bevat door hun software. Het modem lijkt dus mijn eigendom maar is gegijzeld door ODIDO. En ODIDO wil hier niets in betekenen. Mijn hoop is dat iemand op dit forum bovenstaande problemen heeft ervaren en heeft opgelost. Graag verzoek ik ODIDO om contact op te nemen met ZTE en mijn device dus vrij te geven, zodat ik hier fatsoenlijk op juiste wijze gebruik van kan maken. Alvast dank.

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen