Alles over je mobiele abonnement en telefoon!
Recent actief
Deel je ervaring en maak kans op iets moois.Heb jij een Samsung Galaxy S26 of Samsung Galaxy S26 Ultra? Nice! Dan zijn we superbenieuwd naar jouw ervaring met je telefoon. Laat in een reactie in dit topic weten wat je van je Samsung Galaxy S26 of S26 Ultra vindt. Of start zelf een topic en schrijf daar je review. Doe je mee? Dan maak je direct kans op een toffe SoSkild Ultimate Protection Case ter waarde van € 39,99. Samsung Galaxy S26 vs Samsung Galaxy S26 Ultra.Heb je een Samsung Galaxy S26? Dan maak je kans op een SoSkild Samsung Galaxy S26 Defend heavy impact case met magnetische ring transparant.Heb je een Samsung Galaxy S26 Ultra? Dan maak je kans op een SoSkild Samsung Galaxy S26 Ultra Defend heavy impact case met magnetische ring transparant.Verlengd: In de week van 6 juli kiezen we 6 winnaars:3 cases voor de Samsung Galaxy S26 3 cases voor de Samsung Galaxy S26 UltraWin je? Dan taggen we je in dit topic én sturen we je ook een privébericht. Daarna vragen we je adres, zodat we
Op vakantie deze zomer? Regel je verbinding voordat je gaat.Je staat op het punt om op zomervakantie te gaan. Lekker vooruitzicht. Dan wil je natuurlijk wel goed voorbereid op reis -en niet ineens zonder verbinding zitten. Snappen we. Daarom hebben we dit topic voor je gemaakt. Zo weet je precies waar je aan toe bent als je in het buitenland je telefoon gebruikt.Ga je op reis binnen de EU, buiten de EU of misschien zelfs de Noordzee op? Dan gelden er verschillende regels. Kan je gewoon je bundel gebruiken, of heb je een Internet Op Reis-pas nodig? We leggen het je stap voor stap uit.Alle veelgestelde vragen over bellen, sms’en en internetten in het buitenland hebben we hieronder overzichtelijk voor je op een rij gezet. Prijzen in het buitenland: zo zit het.Ga je op reis? Binnen de EU internet, bel en sms je gewoon zoals je dat in Nederland gewend bent. Wel zo fijn. Reis je buiten de EU? Dan betaal je per minuut, sms en MB. Wat je precies betaalt, hangt af van je bestemming.Voordelig
Nog een oud toestel in een la liggen? Mooi zo, want dat is waardevol. Ruil ‘t nu in bij ons en profiteer. Je kan kiezen voor korting op je nieuwe aankoop in de Shop, of voor geld op je rekening. Net wat bij je past. Daarom ruil je je toestel in bij Odido. Zo makkelijk is het. Krijg een eerlijk bedrag voor je toestel. Makkelijk en gratis verzenden. Inruilbedrag goedgekeurd? Binnen 2 dagen gestort. Je data professioneel verwijderd. Materialen worden hergebruikt, dus goed bezig! Of je nou een nieuwe telefoon uitzoekt of een Sim Only, je kan inruilen bij ons. Benieuwd wat je toestel waard is? Kijk op odido.nl/toestelinruil De voordelen van Toestelinruil op een rij. Korting op je nieuwe toestel. Lever je oude toestel in en je krijgt meteen voordeel op je nieuwe aankoop in de Odido Shop.Of kies voor geld op je rekening. Stuur je toestel naar onze partner Assurant en ontvang het bedrag op je rekening. Eerlijk inruilbedrag. We geven je een e
Zijn er problemen met mobiele diensten van Odido? In dit topic houden we je op de hoogte. [13-08-2026] Op dit moment zijn er geen algemene problemen met de mobiele diensten van Odido. Check je dekking bij je in de buurt.Heb je problemen met onze mobiele diensten bellen, sms'en of internetten, maar is er geen storing bekend? Bekijk de actuele dekking bij je in de buurt op onze Dekkingskaart. Ervaar je problemen met je verbinding? De stappenplannen in onderstaande topics helpen je verder:Geen netwerk in Nederland | Volg de stappen om je mobiele verbinding te herstellen.Netwerk buitenland | Alles over gebruik in het buitenland.Bellen via 4G en Wifi | Maak gebruik van bellen via 4G en bellen via wifi.Nieuwe simkaart | Bekijk hier hoe je een nieuwe simkaart besteld.Pin- en pukcode | Lees hier hoe je de codes van je simkaart opvraagt. Relevante topics
Neem een kijkje in je Mijn Odido app en zie waar je tegenaan loopt. Schrijf dit op en help ons zoveel mogelijk bugs te vinden. Wij zijn de Mijn Odido app aan het analyseren om te verbeteren waar mogelijk. Zie je een bug, kom je een foutje tegen of vind je dat iets beter, duidelijker of makkelijker kan? Geef het hieronder aan in een reactie en deel meteen de volgende info: telefoontype en product-combinatie (Odido Internet + TV in combinatie met Ben of Simpel Mobiel of Tele2 vast Internet + Odido/Ben/Simpel Mobiel). Voeg zoveel mogelijk informatie toe en deel screenshots als dat kan. Wij gaan kijken hoe we deze verbeteringen dan kunnen uitvoeren zodat jullie een zo geoptimaliseerd mogelijke app in gebruik kunnen nemen. Het helpt als je de laatste versie van de app hebt geïnstalleerd. Alvast enorm bedankt! P.s. We waarderen jullie hulp natuurlijk enorm, daarom hebben we voor degene die de best gevonden bug vindt, een leuk bedankje! 🎁 DISCLAIMER: Zorg er alsjeblieft voor dat alle eventue
Tweestapsverificatie: Zorg dat je beschermd bent! We gebruiken tegenwoordig voor alles een wachtwoord, maar wist je dat je met alleen een wachtwoord al lang niet meer volledig beschermd bent? Dit komt omdat cybercriminelen soms wachtwoorden weten te stelen. Zo hebben ze voor je het weet toegang tot gevoelige persoonlijke informatie. Zeker wanneer je overal hetzelfde wachtwoord gebruikt.Dit willen wij natuurlijk voorkomen en dus gaan wij tweestapsverificatie (2FA) verplicht stellen en je vragen dit in te stellen wanneer je inlogt op Mijn Odido. Door de extra beveiliging van 2FA hebben criminelen niets aan alleen een wachtwoord. Naast een wachtwoord heb je namelijk ook een code nodig. Deze krijg je via sms of authenticatie-app. Zo blijven je gegevens veilig. In dit topic leggen wij uit hoe je vanaf nu je gegevens kan beschermen met tweestapsverificatie. Tweestapsverificatie in het kortMet tweestapsverificatie (2FA) heb je naast je wachtwoord, ook een code nodig om in te loggen. Deze kri
Nieuwe Regelgeving: Social Media Verbod voor Kinderen Jonger dan 16 Jaar in Australië Australië heeft onlangs een nieuwe wet ingevoerd die kinderen jonger dan 16 jaar verbiedt om social media te gebruiken zonder ouderlijke toestemming. Dit roept natuurlijk de vraag op: Welke afspraken heb jij met je kind gemaakt over het gebruik van social media? Afspraken met je Kind over Social MediaSocial media kan heel leuk en leerzaam zijn, maar het is belangrijk om als ouder duidelijke afspraken te maken om de veiligheid en balans voor je kind te waarborgen. Hier zijn enkele suggesties:Tijdslimieten: Stel duidelijke tijdslimieten in voor hoeveel tijd je kind op social media mag doorbrengen, bijvoorbeeld één uur per dag. Accountbeheer: Weet welke platforms je kind gebruikt en zorg ervoor dat hun accounts beveiligd zijn met sterke privacy-instellingen. Regelmatige Check-ins: Bespreek regelmatig wat je kind doet op social media en met wie ze communiceren. Dit helpt om eventuele problemen of gevaren
Nieuw bij Odido: Start Slim. Eerste abonnement dat kinderen én ouders helpt met een slimme start in de digitale wereld. Van samen een contractje tekenen tot stap voor stap leren omgaan met je bundel én veilig online zijn. Alles zit erin. Ontdek Start Slim van Odido.Start Slim is ons informatieve platform waarmee je kinderen kan helpen om de digitale wereld veilig te ontdekken. Boordevol tips voor jou als ouder. Zo laat je je kinderen digitaal verantwoord opgroeien. Want de nieuwe generatie verdient een veilige en inspirerende online omgeving. Een plek waar kinderen met plezier verbinden, leren en ontdekken. Start Slim van Odido biedt 2 handige bundels: een kindersmartwatch-abonnement en een speciaal mobiel abonnement voor tieners. Maak je samen een slimme start mee. We zijn er voor je. Een kind kan áltijd de ouders bellen. De beste start in de digitale wereld. Abonnementen voor elke levensfase. Start slim. Veilig en inspirerend digitaal opgroeien. Een kind kan altijd de oud
Waarom je een Google Pixel 10 wil.Met de Google Pixel 10 heb je een geweldige camera, de beste Google appservaring, 7 jaar software-updates en altijd als eerste toegang tot de nieuwste Google AI features, zoals Gemini en Veo 3. Geweldig nieuws! Vanaf vandaag – donderdag 21 augustus - kan je jouw gloednieuwe Google Pixel 10, 10 Pro en 10 Pro XL in de pre-sale bestellen op Odido.nl. De Pro Fold en de Pixel Watch 4 volgen binnenkort. Krijg 1 jaar Google AI Pro cadeau.Echt leuk: bij aanschaf van de Google Pixel 10 Pro en Pro XL krijg je nu 1 jaar Google AI Pro cadeau. Met een waarde van € 219. Daarmee heb je toegang tot nieuwe en krachtige functies in de Gemini app en NotebookLM. Kan je je productiviteit en creativiteit mooi een boost mee geven. En je krijgt ook nog eens 2 TB cloudopslag. 6 maanden Google One Premium abonnement. Bij aanschaf van de Google Pixel 10 krijg je nu 6 maanden Google One Premium cadeau. Dat geeft je toegang tot 2 TB cloudopslag in Google One en automatische back-
Appjes versturen, series kijken via Netflix, Google Maps gebruiken tijdens het autorijden: we gebruiken de hele dag internet. Bij Odido combineer je Prepaid met internet. Gebruik je je telefoon niet zo vaak en heb je weinig belminuten, sms’jes of internet nodig? Kies dan voor Odido Prepaid. Vanaf vandaag hebben we nieuwe Prepaid bundels beschikbaar. In dit topic vind je alle informatie hierover. Lees snel verder. Een Prepaid simkaart van Odido heeft veel voordelen. Je ziet ze hier op een rij: Je zit niet vast aan een contract. Keuze uit verschillende voordelige bundels. Te gebruiken in de hele EU. Opwaarderen vanaf €10. Op het snelste netwerk. De eerste keer dat je opwaardeert, krijg je 1 GB cadeau. Doe mee met de Prepaid Surprise en win mooie prijzen. Prepaid. Wat is er nieuw? Op zoek naar een bundel waarmee je echt alles kan? Kies voor onze internet-bellen-én-sms- combi bundel. We hebben nieuwe combi bundels voor je. Gebruik je veel internet en bel je vaak? Dan raden
Heb je technische vragen over 4G voor Thuis? In dit topic hebben we de meest gestelde vragen op een rijtje gezet. Staat je vraag er niet tussen? Reageer dan op dit topic of maak een nieuw topic aan. We pakken dit dan z.s.m. voor je op. Bij Odido hebben we nu Klik&Klaar Internet. Snel en goed internet zonder gedoe. Dat is Klik&Klaar Internet over het 5G-netwerk van Odido. Ideaal voor thuis. Je installeert het makkelijk zelf. Stekker in het stopcontact en je bent online. Zo kan je eindeloos internetten en streamen. Altijd voor een lage prijs en maandelijks opzegbaar, je zit nergens aan vast. Fijn toch? Bekijk Klik&Klaar Internet op Odido.nl. Is port forwarding mogelijk?Ja, dit is mogelijk. Hoe je dit instelt lees je in dit topic: Port Forwarding voor dummies | Odido community Kan het 4G-modem uitgebreid worden met een losse router (bijv. voor beter wifi-bereik)?Dit kan zeker! De makkelijkste oplossing is om de router of WiFi-versterker d.m.v. een internetkabel op de Huawei
De nieuwste Samsung telefoons op een rijtje! Elk jaar lanceert Samsung nieuwe toestellen in verschillende series. Elk toestel komt met zijn eigen voordelen, specificaties en soms zelfs met een mooie actie. In dit topic lees jij als eerste alles over de nieuwste Samsung telefoons én tijdelijke acties. Ben je op zoek naar de Samsung Galaxy S24, S25 Series of Foldables? Bekijk dan onderstaande topics. 3 maart 2025, Samsung Galaxy A26 | A36 | A56 | A16 Awesome, de nieuwe A-series zijn er! Vanaf vandaag introduceert Samsung de opvolgers van de A25, A35 en de A55 modellen. Maak kennis met de Samsung Galaxy A26, A36 en de A56. Drie gloednieuwe toestellen met Awesome Intelligence, speciale AI-functies die ontworpen zijn voor de Galaxy A-Series. Daarnaast is ook vanaf vandaag de nieuwe Samsung Galaxy A16 beschikbaar bij Odido. De nieuwe Samsung Galaxy A16 is direct leverbaar. De A26, A36 en de A56 zijn leverbaar vanaf 19 maart 2025. Ga snel naar Odido.nl en kies jouw nieuwe Samsung Galaxy A
Wie houdt er nou niet van leuke acties en gratis accessoires? Denk aan gratis koptelefoons, draadloze headsets, Earpods, Earbuds en opladers. In dit topic zie je alle lopende acties terug zodat jij ze niet kan missen! Hier zetten we alle lopende acties van alle merken, zoals Samsung, Apple, Xiaomi, OPPO, Motorola en OnePlus voor jou op een rijtje. Kom regelmatig terug om geen enkele actie te missen. Heb je vragen over bepaalde acties? We hebben alle veelgestelde vragen hieronder al in de FAQ voor je beantwoord. 🔔 6 maanden aan luisterboeken en podcasts bij Podimo bij Galaxy Buds4 Pro.Ontvang nu tijdelijk 6 maanden aan luisterboeken en podcasts bij Podimo.*Promoperiode: 10 augustus t/m 06 september 2026. Registratieperiode: t/m 06 november 2026.Lees de voorwaarden en claim jouw cadeau op https://promotions.my-samsung.com/nl/offers/4B8H6LXKVBZGX*Deze promotie is alleen geldig op de deelnemende modellen met een Nederlandse EAN-code. 🔔 JBL Speaker bij Samsung Galaxy A37 en 57.Nu tijde
In dit topic lees je alles over het activeren van je Mijn Odido account voor 4G voor Thuis. Bij Odido hebben we nu Klik&Klaar Internet. Snel en goed internet zonder gedoe. Dat is Klik&Klaar Internet over het 5G-netwerk van Odido. Ideaal voor thuis. Je installeert het makkelijk zelf. Stekker in het stopcontact en je bent online. Zo kan je eindeloos internetten en streamen. Altijd voor een lage prijs en maandelijks opzegbaar, je zit nergens aan vast. Fijn toch? Bekijk Klik&Klaar Internet op Odido.nl. Update 5 juli 2021. De aanmeldprocedure van Mijn Odido voor 4G voor Thuis is vereenvoudigd. Om de status van je verbruik te kunnen monitoren, MB-aanvullers aan te schaffen, je facturen te zien, etc. raden we je aan om een Mijn Odido account te maken. Dat gaat als volgt.Open je browser en ga naar https://www.odido.nl/login. Registreer een Mijn Odido account. Voor 4G voor Thuis is een SMS-verificatie sinds 2021 niet meer nodig, maar moeten de laatste 5 cijfers van de bankrekening
Het netwerk van Odido is het meest bekroonde 4G-netwerk van Nederland. En nu gaan we zelfs nog een stap verder. Met trots presenteren wij: 5G van Odido! Met ons gloednieuwe 5G-netwerk blijf jij verbonden met de mogelijkheden van nu en van straks. En dit is pas het begin. We bouwen een baanbrekend netwerk.Smartphones worden elke dag slimmer, we verbruiken meer en meer data, en we verbinden steeds meer apparaten met elkaar. Dat vraagt nogal wat van een netwerk. Daarom blijft Odido het netwerk continu verbeteren en uitbreiden met nieuwe technologieën. Zodat ons nieuwe 5G-netwerk al die data straks moeiteloos kan verwerken. Odido zorgt dat je altijd en overal kunt blijven rekenen op een veilige en stabiele verbinding. Klaar voor de toekomst.Of het nu gaat om videobellen, je thermostaat bedienen of je drone besturen: met 5G breken we straks technologische limieten waar we ons nu nog geen voorstelling van kunnen maken. Er gaat een wereld voor je open. De wereld van zelfrijdende auto’s, clo
Geregeld worden door community leden reviews geschreven. Zowel over Odido diensten als over de nieuwste smartphones. Erg gaaf en handig natuurlijk, maar op een community zakken ze snel weg in alle suggesties, vragen en opmerkingen. Zonde, want het kan je natuurlijk wel helpen bij het zoeken naar jouw ultieme toestel! Of natuurlijk als voorbereiding over wat je mag verwachten van diensten. Alle reviews worden vrijwillig en onafhankelijk geschreven door communityleden. Zonder sponsoring en volgens eigen inzicht. Zelf een review schrijven? Leuk! Gewoon doen. Daarmee kunnen we elkaar nog beter op weg helpen. Voor tips & tricks helpen wij jou - als communityleden graag op weg. Ook voor bijvoorbeeld een mooie afbeelding bij jouw review. Voor verzoeken kun je hier terecht, laat het ons gewoon weten in de reacties hieronder. Thuis diensten: Internet + TV. Smartphones.iPhone. OnePlus. OPPO. Samsung. Xiaomi. Overige.
Onderstaande producten hebben een levertijd en zijn leverbaar vanaf: Samsung Galaxy S26 Ultra 1TB zwart - leverbaar vanaf 21 augustusSamsung Galaxy A57 256GB blauw - leverbaar vanaf 21 augustusSamsung Galaxy Z Fold8 512GB zwart - leverbaar vanaf 14 augustusSamsung Galaxy Fold8 Ultra 256GB paars - leverbaar vanaf 14 augustusSamsung Galaxy Fold8 Ultra 512GB grijs - leverbaar vanaf 14 augustusSamsung Galaxy Fold8 Ultra 512GB paars - leverbaar vanaf 14 augustusApple iPhone 17 256GB wit - leverbaar vanaf 21 augustusApple iPhone 17 256GB blauw - leverbaar vanaf 21 augustusApple iPhone 17 256GB groen - leverbaar vanaf 21 augustusApple iPhone 17 512GB zwart - leverbaar vanaf 28 augustusApple iPad Air M4 11in 128GB grijs - leverbaar vanaf 21 augustusApple Watch Ultra 3 49mm NT TTCase blauw - leverbaar vanaf 28 augustusMotorola Moto G87 256GB zwart - leverbaar vanaf 21 augustusGoogle Pixel 11 256GB zwart - leverbaar vanaf 21 augustusGoogle Pixel 11 256GB lila - leverbaar vanaf 21 augustusGoogle
Beste Moderator / Webcareteam,Via deze weg vraag ik aandacht voor een hardwarefout aan mijn iPhone 15 Pro Max.Tijdens een videocall van ± 30 minuten is het toestel extreem heet geworden. Dit merkte ik nadat ik de telefoon uit de houder nam toen ik het gesprek beëindigde. Het scherm geeft beeld, maar de touch-functionaliteit reageert niet meer. De thermische beveiliging heeft het toestel niet tijdig uitgeschakeld, waarna de touch-module (digitizer) permanent is uitgevallen. Een geforceerde herstart en het verwijderen van de screenprotector hebben dit niet opgelost; het betreft een fysiek intern defect.Mijn mobiele abonnement is op 24 juni jl. afgelopen, maar Odido blijft wettelijk de verkoper van de hardware. Het toestel is 100% krasvrij, heeft nooit val- of waterschade gehad en dit defect valt binnen de verwachte levensduur. Ik verwacht van Odido een passende oplossing onder het consumentenrecht.Aangezien de klantenservice mij telefonisch probeerde door te verwijzen naar Apple, leg ik
Beste,Ik ben al zeker 6 weken bezig met Odido om weer te kunnen inloggen sinds de hack bij odido.Diverse mensen gesproken er zijn ook meerdere tickets aangemaakt.Account email adres verwijdert opnieuw aangemaakt enz enz.wachtwoord diverse keren opnieuw aangemaakt maar steeds de melding mislukt probeer later en als het een keer lukt kan ik weer niet koppelen met mobnummer ik heb ook glasvezel van dit bedrijf maar ook dat herkent de app niet.en uiteindelijk moet ik opnieuw inloggen en kan ik weer van voor af aan beginnen en kom er niet meer in.De laatste ticket heeft nr 1806/83323455. dan krijg je leuk een mail je probleem is opgelost ipv dat je gebeld wordt en je samen gaat kijken of dit zo is verschuilt men zich achter een no reply email adres.Hopelijk is hier iemand die echt met een oplossing komt dit jaar nog het liefst.
Goedemiddag,Ik heb hulp nodig met het activeren van mijn nieuwe simkaart. Ik was onlangs in Marokko en ben daar mijn simkaart kwijtgeraakt. Ik heb toen een nieuwe simkaart besteld. Nu ben ik weer thuis in Nederland en probeer ik deze nieuwe simkaart te activeren, maar ik krijg geen verbinding met het netwerk.Als ik inlog op Mijn Odido staat de melding "Welkom in Marokko", terwijl ik gewoon thuis in Nederland ben.Ik heb zelf de volgende stappen al meerdere keren geprobeerd:Mijn telefoon (iPhone 17) meerdere keren volledig aan- en uitgezet. De netwerkinstellingen van mijn telefoon al twee keer gereset. De simkaart in een andere telefoon gestopt, maar ook daar werkt het niet en krijgt hij geen netwerk. Handmatig geprobeerd het Odido-netwerk te selecteren via de instellingen.Omdat de simkaart niet activeert, heb ik momenteel geen bereik en kan ik de telefonische klantenservice niet bellen. Wat kan ik doen?
Ha,wij waren onderweg van Slovenië naar Montenegro. Terwijl we in Bosnië waren heb ik een bundel gekocht maar nu in Montenegro geeft de app aan dat ik geen data heb. Hoe zit dit?ik hoor het geaag Mvg,Ben
Bij afsluiten mobiel abonnement gaat van alles mis. Nu weer met de facturen. Er is telefonisch een factuur van 26 gecrediteerd maar aanmaningen blijven komen. Nu zelfs met dreiging van incassokosten. Vandaag heb ik een officiële klacht per post verzonden. Maar i.v.m. twee weken termijn graag aanmaningen on hold zetten. Graag zie ik e.e.a. snel opgelost!
Ik krijg sinds gisterenavond opeens sms berichten dat jullie dreigen mijn abonnement te blokkeren omdat er nog een factuur open staat. Maar deze is op 5 augustus betaald. Ook als ik tussen mijn facturen kijken zie ik niks open staan. Wat is hier aan de hand?
Goedemiddag,Ik ben sinds kort Sim Only-klant bij Odido via Belsimpel. Bij de aanvraag heb ik helaas een typefout gemaakt in mijn e-mailadres, waardoor het abonnement bij Odido onder het verkeerde e-mailadres is geregistreerd.Verder is alles destijds goed gegaan: ik heb de simkaart ontvangen en technisch werkte alles prima. Alleen heb ik door die typefout nooit e-mails van Odido ontvangen en daardoor ook nooit mijn account kunnen activeren/instellen.Nu ben ik mijn simkaart kwijt en wil ik een vervangende simkaart aanvragen. Dat lukt alleen niet, omdat ik geen toegang heb tot mijn Odido-account.Het verkeerd ingevoerde e-mailadres bleek gelukkig nog vrij te zijn, dus dat adres heb ik inmiddels aangemaakt. Ik heb dus nu gewoon toegang tot precies het e-mailadres dat Odido bij mijn abonnement in het systeem heeft staan.Daarna heb ik de klantenservice gebeld met de vraag of ik alsnog een account kon aanmaken/activeren met dat e-mailadres. Volgens de medewerker moest dat kunnen. Alleen komt d
Hi Odido Community Team,I recently changed my phone and need to transfer/issue a new eSIM for my number (XXX).I am currently abroad in Taiwan. When I try to link my subscription on Mijn Odido, I get the error: "Your subscriptions cannot be retrieved."Since I am overseas and cannot call the 0800 number, could a moderator please help me generate a new eSIM QR code and send it to my email (XXX)?Thank you! [Personal details removed by moderator. Never share this publicly]
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.