Alles over het gebruik van je eigen modem, router, NAS en andere hardware.
Recent actief
Hi everyone,I currently have Odido Fiber with AON and I’m using the Zyxel router provided by Odido, connected to the Odido fiber converter/ONT.I would like to replace the Zyxel with a Ubiquiti Dream Router 7 (UDR7) and use it as my main router.I’m not an expert in networking, so I’d really appreciate some guidance on the correct setup.My questions are:Can I completely replace the Zyxel with the UDR7 while keeping the Odido fiber converter/ONT? If so, how should I connect and configure the UDR7 for Odido AON? Do I need to use the SFP+ port on the UDR7, or can I simply connect the Ethernet output from the Odido fiber converter to the 2.5 GbE WAN port of the UDR7? Are there any specific VLAN, DHCP, or other WAN settings I need to configure for Odido? Is there anything else I should be aware of when removing the Zyxel router?I’m mainly interested in a simple and reliable setup. I don't necessarily want to connect the fiber directly to the UDR7 if keeping the existing Odido converter is eas
Hallo, Ik zou graag onze modem, de Zyxel t50 willen laten vervangen. We ondervinden al enige tijd problemen met het wifi ontvangst. Is het mogelijk om een nieuwe modem te ontvangen?
Hallo, Ik heb een Fritzbox 5690 XGS en wil me eigen router kan registeren ik heb alle gegevens bij de hand en het mag eigenlijk gelijk uitgevoerd worden. Wie zou mij daar bij kunnen helpen?Alvast bedankt!
Hoi allemaal,Ik kan niet als admin inloggen op het modem. Ik heb 10 seconden gewacht en het opnieuw ingesteld, maar ik kan nog steeds niet inloggen. Kunt u mij alstublieft helpen? Ik gebruik glasvezel modem Zyxel EX5601-T1.Bedankt..
Hoi, ik zou graag een eigen modem willen registreren. Voorgaande keer ging dit soepel (XGS-PON), weet niet zeker of deze verbinding wederom er ligt (heb een XGS-PON SFP klaar liggen)).Ik zie in de topics veel reacties van moderators voorbij komen die iets moeten uitvoeren, hopelijk kunnen jullie mij helpen met de registratie bij jullie, alvast bedankt!
Beste Odido Community Managers / Webcare,Ik vraag om jullie hulp omdat ik via de klantenservice en e-mail in een kastje-naar-de-muur situatie terecht ben gekomen.Het probleem:Op 15 april 2026 om 11:48 uur heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice. Mij werd toen expliciet verteld dat mijn contract per 13 augustus 2026 zou aflopen. Op basis van deze door uw medewerker verstrekte informatie heb ik de dienst per die datum niet verlengd en de apparatuur keurig geretourneerd.Tot mijn verbazing is er op factuur TMT1067625165 een afkoopboete van € 69,- in rekening gebracht.Via e-mail stuit ik op standaard afwijzingen waarin wordt gesteld dat het gesprek "niet geverifieerd kan worden" of dat de datum al verstreken is. Dat het gesprek niet direct teruggevonden kan worden, is een interne kwestie van Odido en mag niet ten nadele van de klant worden uitgelegd.Mijn verzoek:1. Ik doe hierbij formeel een inzageverzoek op grond van de AVG (GDPR) voor het belgesprek van 15 april 2026 om 11:
Hallo, Ik ben inmiddels een een flink aantal jaren klant bij jullie (internet thuis). Het modem/router is inmiddels flink verouderd. Kan deze vervangen worden met een nieuwere/moderne?
Ik ben overgestapt van Delta glasvezel naar Odido glasvezel en heb nu een Zyxel T56 met 2 losse wifi-punten. Sindsdien kan wil mijn Eneco Toon thermostaat niet meer met het netwerk verbinden. Alle andere apparaten verbinden wel. In mijn Delta-netwerk had ik een apart 2.4 GHz netwerk voor de Ring deurbel en de Toon, want beide werkten alleen op 2.4 GHz. De Ring verbindt prima met het nieuwe netwerk, maar de Toon niet.Ik heb een uur met Odido support aan de telefoon gezeten, en die medewerker heeft meerdere malen overlegd met een collega van tech support, maar geen enkele aangedragen oplossing heeft gewerkt.Ik heb Toon geprobeerd te verbinden met het 2.4 GHz gastennetwerk (door 5 en 2.4 te splitsen en ieder een andere naam te geven). Ik heb 802.11 modus naar 802.11 b/g/n gezet (dus zonder ax), en heb 802.11-bescherming uitgezet op het 2.4 GHz netwerk. Beveiligingsmodus omlaag gezet naar WPA2-PSK, beschermde beheersframes naar "geschikt" ipv "vereist". Wifi-punten uitgezet, alle andere ka
Hallo,Graag zou ik mijn oude T-50 modem willen inruilen voor een nieuwe T-56 zodat mijn thuisnetwerk weer wat beter presteert. Kan ik dat hier regelen? Met vriendelijke groet, Squamosus
LS, Mijn huidige Zyxel T-50 (geleverd in 2019) ondersteunt de hogere internetsnelheden van mijn glasvezelaansluiting niet meer. Om toch gebruik te kunnen maken van deze hogere snelheid zou ik graag de Zyxel T-50 willen omruilen voor een nieuwer modem dat dit wel ondersteunt. Het gaat om een glasvezelaansluiting. Heel fijn als dit geregeld kan worden. Met vriendelijke groeten,
Is er al een update mbt storing in Gouda 2802nx
Ik ben al een lange tijd klant bij jullie en maak op dit moment nog gebruik van het verouderde Zyxel T-50 modem. Omdat dit model inmiddels verouderd is, merk ik dat de wifi-stabiliteit minder wordt. Ook maak ik me zorgen over de veiligheid, aangezien de T-50 geen moderne standaarden zoals WPA3 ondersteunt. Bovendien heb ik ook last van wegvallende internet verbinding.Zouden jullie mijn huidige T-50 router kosteloos willen omwisselen voor de nieuwere Zyxel T-56 met Wi-Fi 6?Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp!
Goeienavond. Mijn WiFi begint de laatste tijd wat mankementen te vertonen. Verbindingen die weg vallen en weer opnieuw oppakken. Tot een trage verbinding. Is het mogelijk dat ik de oude Zyxel T-50 omruilen voor een nieuw model? Ik vermoed dat het ouderdom is aangezien ik de modem al heb sinds ik klant ben bij T-Mobile. Mvg Brian
Hoi, ik wil graag inloggen op het beheerpaneel van de router. De bijgeleverde gegevens (die overeenkomen met de sticker achterop de router) kloppen niet.Ook heb ik de resetknop met een paperclip ingehouden 10 seconden.Hoe lossen we dit op?
Hallo,Sinds ik glasvezel via Odido (met Zyxel EX5601-T1) gebruik, ervaar ik problemen met online games zoals League of Legends.Tijdens het spelen krijg ik continue reconnect/disconnect-meldingen in de chat, terwijl mijn verbinding verder stabiel is: Ping naar 8.8.8.8 = 5 ms Geen packet loss Snelheid is goed Alleen in online games (UDP-verkeer) treedt het probleem op Wat ik al heb geprobeerd: IPv6 volledig uitgeschakeld op pc en modem Modem laten vervangen (nieuw exemplaar) Ping- en traceroute-tests gedaan Test via VPN (geen problemen) Bij de traceroute naar Riot Games (104.160.141.3) stopt het verkeer binnen het Odido-netwerk: 1 <1 ms home [192.168.1.1] 2 4 ms 1-112-177-143.ftth.glasoperator.nl [143.177.112.1] 3 5 ms 10.227.169.157 4 6 ms 10.226.11.24 5 * * * Request timed out. Dit lijkt op een UDP/NAT- of routingprobleem binnen het netwerk van Odido zelf.Zou iemand van de netwerkafdeling kunnen controleren: Of IPv6 echt volledig is uitgeschakeld op mij
Hi!Zouden jullie het volgende serienummer willen opnemen i.h.k.v. vrije modemkeuze?Serienummer: ZRMT23160824PON ID: ZRMT23160824Productmerk en -type: Zaram XGS-PON ONU SFP+ ZXOS11NPI (HW rev 1B, ITU-T G.9807.1, G.988 OMCI, SC/UPC)Gemeten downstream: -16.40 dBm @ 1577 nm, geen alarmsDit mag wat mij betreft wanneer het jullie uitkomt direct uitgevoerd worden.Met vriendelijke groet,Patrick Godschalk
Thuis internet via glasvezel, voorheen totaal geen problemen. Ik meet nu steeds 120 Mb/s download in plaats van ~1 Gbit/s, terwijl de upload wel rond 1 Gbit/s ligt; een harde reset van ~20 minuten helpt alleen tijdelijk. Niets veranderd aan de plaats van het modem. Er is niets gebeurd met de kabels alles nog nagelopen. Na een reset doet hij het tijdelijk weer met ruim 1000 tot 1100 mb/s. tot ik merk dat een normale zoekvraag op google of het openen van een website weer traag gaat. Dan doe ik een speedtest en zie ik weer dat de snelheid naar beneden is tot ongeveer 120 mb/s.
Beste Odido Support,Sinds mijn recente overstap naar jullie Glasvezel service ervaar ik ernstige problemen met mijn internetverbinding, vooral in de avonduren wanneer jullie netwerk zwaar belast lijkt te zijn. Dit probleem lijkt veel gebruikers te treffen, zoals ik op het forum heb gelezen. Als je even naar rechts kijkt naar de sidebar met 'Gerelateerde Onderwerpen’ zie je het gauw genoeg. Grappig genoeg had ik op het DSL netwerk nergens last van.Ik verzoek jullie met klem om dit bericht aandachtig te lezen en inhoudelijk met een reactie te komen, het is niet mijn bedoeling om jullie af te branden of aan te vallen.Probleemomschrijving Verbindingen naar hosts duren lang om te initialiseren: Zodra er een verbinding tot stand is gebracht, is de snelheid prima en conform de afgesproken snelheden. Echter, er treden timeouts op bij het opzetten van verbindingen, bijvoorbeeld (maar niet alleen) naar webservers of streamingdiensten. Eerste ping is extreem traag: Pings naar bijvoorbeeld 8.8.8.8
Beste Moderator, Graag wil ik mijn eigen ONT registreren. Het is een Zaram XGS N1-N2 (l-t) SFP+ ONU. Deze ga ik gebruiken i.c.m. een TP-link ER8411U kunt mij een bericht sturen voor verdere gegevens. Met vriendelijke groet, Ruben
Beste,Ik zou graag mijn eigen XGS-PON SFP module willen registreren om deze in mijn UniFi Cloud Gateway Fiber (UCG-Fiber) te gebruiken, in plaats van de meegeleverde ONT.
Beste Odido, Gisteren van 07:00-22:15 storing gehad geheel de dag waardoor thuiswerken niet mogelijk was. Ook 0 communicatie is er geweest vanaf jullie betreft een storing of vorderingen. Hierdoor wil ik een compensatie aanvragen.
Wij krijgen sinds een maand of 2 vrijwel elke dag Ping of Death attacks, maar ook af en toe UDP Flooding of UDP Port Scan Attacks. Van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar hier vanaf te komen. Onderstaand de codes die ik tegenkom in het veiligheidslogboek van het modem:kernel: PING OF DEATH ATTACK:IN=br0 OUT= MAC=d4:1a:d1:9f:e7:c6:42:69:bc:2b:fb:43:08:00 SRC=192.168.1.207 DST=192.168.1.1 LEN=28 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=64 ID=31383 DF PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=11171 SEQ=1kernel: PING OF DEATH ATTACK:IN=ptm0.3 OUT= MAC=d4:1a:d1:9f:e7:cb:00:02:00:00:00:01:08:00:45:68:00:30:d4:31:00:00:f4:01:e2:db:2b:82:5a:45 SRC=43.130.90.69 DST=31.20.106.124 LEN=48 TOS=0x08 PREC=0x60 TTL=244 ID=54321 PROTO=ICMP TYPE=8 CODE=0 ID=43425 SEQ=57243 MARK=0x8000000kernel: UDP_FLOODING ATTACK:IN=ptm0.3 OUT= MAC=d4:1a:d1:9f:e7:cb:00:02:00:00:00:01:08:00:45:00:01:b1:3b:a4:40:00:3c:11:a5:52:c2:32:10:83 SRC=194.50.16.131 DST=31.20.106.124 LEN=433 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=60 ID=15268 DF PROTO=UDP SPT=30343
Hoi Odido, ik ben van plan om over te stappen van Delta naar Odido. Ik wil graag mijn eigen Huawei OptiXstar HN8010Ts-20 XGSPON ONT terminal gebruiken, die ik nu ook al gebruik bij Delta. Voordat ik overstap wil ik graag zekerheid over de te volgen procedure:Ik bestel internet van Odido. Ik sluit zelf de ontvangen Odido modem aan. Ik test of de verbinding werkt. Als de verbinding werkt, geef ik het ID door van mijn Huawei XGSPON ONT. Odido activeert het ID. De Odido modem heeft geen internet meer. Ik sluit mijn Huawei XGSPON ONT aan. Ik test of ik verbinding heb. Ik geniet minimaal twee jaar van internet via Odido.Klopt dit zo?Dan heb ik nog een vraag waar ik het ID naar toe kan sturen. Hoe neem ik contact hierover op met Odido? Welke gegevens moet ik allemaal doorgeven? Hoe lang duurt het voor het doorgeven van het ID en dat de verbinding weer in de lucht is?
Hoi allemaal,Ik heb glasvezel van Odido met een Zyxel T50 router.Achter de Zyxel hangt een Deco M9 Plus in Access Point-modus (bekabeld aangesloten).Ik meet de snelheid voornamelijk via de Deco-app. Al geruime tijd (meerdere jaren) zie ik een opvallend verschil tussen download en upload:• Download: rond de 440–500 Mbps• Upload: rond de 880–920 MbpsDit is al die tijd consistent.Mijn vragen:1. Is het normaal dat de upload bij Odido-glasvezel structureel (bijna) twee keer zo hoog is als de download?2. Is dit een herkenbaar probleem en hoe kan ik dit eventueel oplossen?Alvast bedankt voor het meedenken!
Hallo, ik ben een nieuwe klant bij ODIDO en na de soepele installatie vandaag stuit ik toch op een probleem. Ik heb de Homeassistant een vast IP gegeven in mijn oude systeem en dat ook in de Tasmota devices gezet. Dat nummer zit in de 192.168.2.x serie en dat wil ik nu weer gebruiken om niet de Tasmota’s te hoeven herprogrammeren. Ik kan echter niet de range verbreden met 2.x in het modem. Weet iemand of ik iets over het hoofd zie?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.