Vind het antwoord op je vraag in de Startphone wiki of vraag naar de ervaringen van andere ouders.
Recent actief
Welkom bij Startphone op de Odido community. Je bent terechtgekomen in het topic over Startphone. Vanuit hier verwijzen we je graag naar de juiste plekken voor al je vragen, maar ook voor handige tips en ervaringen van andere ouders die Startphone gebruiken. Om nog gemakkelijker te navigeren hebben we Startphone opgesplitst in 2 onderdelen: de Wiki en de community. Lees snel verder. Alles over de Startphone community.De Startphone community is dé plek voor alle informatie over Startphone. Maak deel uit van de community en lees tips van andere ouders die ook gebruikmaken van Startphone. Heb je zelf tips of wil je je eigen ervaringen delen? Start gerust een nieuw topic en plaats deze in de Startphone community.We willen een plek creëren waar ouders en onderzoekers samenkomen. Heb je bepaalde vragen over het gebruik van Startphone? Je vind je antwoord in de Startphone Wiki. Meer hierover lees je hieronder. Heb je een vraag die niet in de Wiki staat? Start dan een nieuw topic en vraag het
Wetenschappers aan het woord. We creëren een speciale plek voor de wetenschappers. In deze subcategorie kunnen zij vragen stellen aan jou als ouder of informatie delen. Help je ze hierbij? Leuk. Zo maken we Startphone nóg mooier. Veelgestelde vragen over Startphone.Ben je op zoek naar veelgestelde vragen over Startphone? We zetten alle FAQ's over Startphone op een rij. Handig toch?• Wat is Startphone?• Goed van start.• Startphone: Welke smartphones en besturingssystemen?• Apps toevoegen en schermtijd instellen.• De eindfase. In gesprek met andere ouders.Ga je graag in gesprek met andere ouders over bepaalde onderwerpen of wil je tips en informatie delen met anderen? Dit kan op ons digitale schoolplein op deze pagina.
In dit topic lees je alles wat je moet weten over Startphone. Maar wat is Startphone nou eigenlijk?Logische vraag. Startphone is er om kinderen op een fijne en verantwoorde manier kennis te laten maken met hun eerste telefoon. Simpel, duidelijk en stap voor stap. Heb je vragen over Startphone? Snappen we helemaal. Misschien wil je weten wat Startphone precies is, waar het idee vandaan komt en hoe het zit met de wetenschappelijke kant erachter. Daarom hebben we hieronder de belangrijkste info voor je op een rij gezet.Ben je op zoek naar meer? Bekijk dan ook de relevante topics en veelgestelde vragen. Daar vind je nog veel meer handige informatie over Startphone en het gebruik ervan. Veelgestelde vragen over Startphone.Wat is Startphone?Met deze app maak je van een smartphone een Startphone. De eerste telefoon die jou en je kind stap voor stap begeleidt naar een eerste smartphone. Startphone werkt in 4 niveaus die meegroeien met de ontwikkeling van je kind. Zo ontdekt je kind steeds mee
Op welke smartphones kun je Startphone gebruiken?Welk besturingssysteem heb je nodig? En hoe werkt het precies? We leggen het je graag uit. Wil je Startphone gebruiken voor je kind? Dan wil je natuurlijk eerst weten of het werkt op de telefoon die je hebt. Snappen we. Daarom hebben we de meestgestelde vragen voor je op een rij gezet. Zo zie je in één oogopslag met welke smartphones en besturingssystemen je Startphone kunt gebruiken én hoe je ermee aan de slag gaat. Veelgestelde vragen over smartphones en besturingssystemen. Werkt de app op alle smartphones?De app werkt op Android-smartphones met Android 9 of hoger. Dat zijn smartphones vanaf ongeveer 2019. De app werkt niet op iPhones. Welke versie van het besturingssysteem heb ik nodig?Startphone werkt op Android 9 of hoger. Kan ik het ook op iPhone gebruiken?Nee. Startphone werkt niet op iPhones. Apple ondersteunt deze toepassing op dit moment niet. Welke Android-versie werkt met mijn Startphone?Startphone werkt op Android 9 of h
Leuk dat je Startphone wil installeren. Dat lukt nu nog niet, omdat Google Family Link aanstaat op je telefoon. Geen zorgen: in dit topic leggen we stap voor stap uit wat je kunt doen. Ik wil Startphone installeren, maar Google Family Link staat aan. Wat nu?Als Google Family Link aanstaat op het toestel, kan Startphone niet zomaar werken. Gelukkig zijn er twee manieren om dit op te lossen.Optie 1: pas de instellingen aan in de Family Link-appOpen de Family Link-app op de telefoon van de ouder en controleer deze instellingen:Ga naar de tab Google Play. Zet de PEGI settings minimaal op PEGI 12. Ga naar apps blokkeren. Zorg dat je Startphone toestaat zonder tijdslimiet. Let op: alle apps die je in Startphone wilt gebruiken, moet je ook toestaan in Family Link.Optie 2: verwijder het toestel uit Family LinkWil je Family Link helemaal niet meer gebruiken op dit toestel? Dan kun je het toezicht stoppen.Doe dit op de telefoon van de ouder:Ga naar Accountinstellingen. Ga naar Over toezicht. Ki
Disclaimer Startphone. Heb je een e-mail van ons gekregen? Dan is de informatie op deze pagina voor jou. Startphone is niet verantwoordelijk als de informatie in deze e-mail niet correct, onvolledig of niet op tijd is aangekomen. Je kan daarom de inhoud van de e-mail niet gebruiken om bepaalde rechten op te eisen. Heb je een e-mail gekregen die niet voor jou bedoeld was? Laat het ons even weten en verwijder de e-mail.
Toegankelijkheid bij Startphone Iedereen moet mee kunnen doen. Bij Startphone vinden we het belangrijk dat iedereen onze diensten goed kan gebruiken. Of je nu onze website bezoekt of de Startphone app gebruikt. Daarom werken we volgens de Europese Toegankelijkheidsrichtlijn (EAA) en hanteren we de WCAG 2.1-richtlijnen op niveau AA als uitgangspunt. Wat we doen We zorgen ervoor dat onze website en app: duidelijk en logisch zijn opgebouwd voldoende kleurcontrast hebben te gebruiken zijn met toetsenbord en screenreaders begrijpelijke taal gebruiken Video’s die we plaatsen controleren we op ondertiteling, zodat ze ook zonder geluid goed te volgen zijn. Website en app Website Onze website heeft een duidelijke navigatiestructuur, goed leesbare content en voldoende kleurcontrasten. We blijven onze website verbeteren. Ook oudere content pakken we stap voor stap aan. App De Startphone app is ontworpen met toegankelijkheid als onderdeel van het design. Navigatie is logisch, focus is zi
Je kind is klaar voor de volgende stap: van Startphone naar een gewone smartphone. We leggen je graag uit hoe dat werkt en waar je op kunt letten. Wel zo handig. Wat fijn dat je kind eraan toe is. We hopen dat Startphone heeft geholpen om rustig en vertrouwd te starten. Hieronder vind je antwoorden op de laatste vragen die je misschien nog hebt. Deel je ervaring met andere ouders.Nu jij en je kind Startphone hebben gebruikt en je kind klaar is voor een gewone smartphone, zijn we benieuwd naar jullie ervaring.Welke afspraken hebben jullie samen gemaakt? Hoe beviel Startphone? En waren er dingen waar jij of je kind tegenaan liep? We horen het graag.In de Startphone Community gaan we daar graag over in gesprek. Deel je ervaring met andere ouders. Fijn voor ons, maar vooral ook handig voor anderen. Zo help je mee om het beste uit Startphone te halen. Veelgestelde vragen over apps toevoegen aan niveaus.Hoe zet ik de telefoon weer terug naar een gewone smartphone?Log in op de ouderomgeving
Apps zijn een groot onderdeel van Startphone. Soms wil je een app toevoegen of juist verwijderen. Vragen over waar je bepaalde instellingen en apps kan vinden? Vragen over notificaties en het tonen van apps in de originele kleur? We zetten ze hieronder op een rijtje. Ook vind je hier alle informatie die je moet weten over het instellen van schermtijd, favoriete contacten en Kickstarters. Veelgestelde vragen over apps toevoegen aan niveaus.Ik wil een app toevoegen aan het niveau. Hoe doe ik dat? Ga naar Instellingen en log in op de ouderomgeving. Daar zie je de optie Beschikbare apps. Hier staan apps die standaard beschikbaar zijn binnen het niveau. Staat de app er niet tussen? Dan voeg je die eenvoudig toe via de Google Play Store. Ik wil een app die ik zelf heb toegevoegd verwijderen. Hoe doe ik dat?Ga naar Instellingen en log in op de ouderomgeving. Onder Beschikbare apps haal je apps makkelijk weg uit het niveau. Wil je de app helemaal van de telefoon verwijderen? Open dan de Goo
Je hebt de Startphone-app gedownload. Tijd om te beginnen.Je bent klaar om met Startphone aan de slag te gaan. Dan vragen we je om een paar gegevens van je kind in te vullen. Dat kan vragen oproepen. Snappen we. Daarom zetten we in dit topic alles voor je op een rij: welke gegevens we van je vragen, waarom we die nodig hebben en hoe het zit met de ouderpincode en ouderupdates. Zo weet je precies waar je aan toe bent. Veelgestelde vragen over persoonsgegevens.Waarom moet ik de naam van mijn kind invullen?Zo kunnen we je kind op sommige plekken binnen Startphone persoonlijk aanspreken. Handig als meerdere kinderen in huis Startphone gebruiken: in de Ouderzone zie je dan meteen van wie het toestel is. We vragen alleen gegevens die nodig zijn om Startphone goed te laten werken. De naam van je kind gebruiken we alleen binnen Startphone en niet voor andere (commerciële) doeleinden. Wat doen jullie met de gegevens die ik invul?We gebruiken de gegevens alleen voor het functioneren van Startp
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.