Skip to main content
  • 8,813 Topics
  • 71,280 Reacties
8813 Topics
Oploosen intermittened verbindingsprobleem.via wifi en bedraad.
Wij hebben sinds onze overstap naar Odido in november 2023 dit probleem en ben eigenlijk al sinds die tijd in contact met de klantenservice. Echter zonder resultaat. Daarvoor 2 jaar contract met KPN, de eigenaar van het glas netwerk en in die tijd geen problemen van deze aard ondervonden. Zojuist is voor de tweede keer een monteur van Guidion hier geweest en net zoals de eerste technicus had hij geen idee voor wat voor probleem hij kwam en wat de mogelijke oplossing zou zijn. De “specialisten” van Odido sturen dus dure buitendienst mensen naar klanten zonder specifieke opdracht. Ik weet uit ervaring dat er overal log files staan en dat er diverse testen uitgevoerd kunnen worden om intermitterende problemen te onderzoeken. Aangezien ik niet van een officieel communicatie methode weet om hier over met de interne specialisten bij Odido in contact te komen, mijn vraag hier. Ik heb volgens mij een zeer lang dossier bij de klanten service, echter is de communicatie van de service dienst (2e en 3e lijn) minimaal of ontbreekt compleet. Een van de redenen hiervan is volgens mij om te reageren op een mail met dossiernummer in het onderwerp. Wij hebben al een nieuw modem ontvangen en laatst ook een media-box omdat de Odido-app op een Samsung tv niet goed werkt en dat bekend is. Echter dat kan misschien een oplossing zijn voor de TV maar niet voor ons probleem met telefoons en laptops. Hoe verder?
Odido slechte klanten service en nog steeds geen werkend internet
Na 4x problemen met de internet/tv verbinding en nu bij de laatste storing al ruim 14 dagen geen werkende oplossing toch maar eens hier kenbaar maken dat wat mij betreft er totaal geen aandacht is voor klanten van Odido. Hopend hiermee wat beweging te krijgen in de communicatie van Odido, want zelf achter je problemen aan blijven jagen, na het volledig uitblijven van enige communicatie of een oplossingsrichting van Odido ben ik het zat. Probleem: Sinds 1 juli geen werkende internet/tv verbinding meer. Wederom een probleem met het ONT kastje en wederom een rood knipperend LOS lampje. 2 juli: Bezoek monteur Guidion) Gaf aan dat het probleem in de demping tussen wijkcentrale en huis ligt en er mogelijk een kabelbreuk of ander probleem met de verbinding was, escaleert dit naar KPN. Demping op dat moment was -30 en na een 2de meeting -49 5 juli: Monteur KPN komt niet opdagen, wel bericht ontvangen en netjes dezelfde dag (op zaterdag) een afspraak kunnen maken voor dinsdag 8 juli. 8 juli: Monteur KPN komt niet opdagen, afspraak was tussen 17:00 en 21:00. Niemand gezien. Op 9 juli contact gehad, de afspraak was voor 11 juli. Niet met mijn medeweten en zeker niet besproken via de telefoon. 11 juli: Monteur KPN komt langs, glasvezel aansluiting vervangen (aansluiting in huis voor het ONT kastje). Helaas geen succes, lichtmeting gedaan en conclusie getrokken dat het probleem niet in huis zit en niet in de kabel. Terug naar Odido. 18 juli: totale radiostilte sinds 11 juli. Geen update, geen contact helemaal niets. Om het verhaal compleet te maken: 27 januari oplevering verbinding door Odido, 12 februari eerste keer ONT vervangen, 5 april ONT vervangen met een demping van -31. Niet werkend op kunnen leveren, KPN langs geweest daarna weer opgelost. 23 juni ONT vervangen “defect” maar waarschijnlijk hetzelfde: demping niet goed. En dan nu sinds 1 juli wederom. Dus voordat je besluit naar odido te gaan: ik zou bij een huidige werkende verbinding met ziggo of kpn toch even nadenken of je zin hebt in een nieuw avontuur.
Verzoek tot ondersteuning bij trage bekabelde internetverbinding
Natuurlijk! Hier is je tekst volledig nagekeken en herschreven voor duidelijkheid, correct taalgebruik en een professionele toon: Goedendag, Sinds 30 september 2024 zijn wij overgestapt naar Odido, voornamelijk vanwege de mogelijkheid tot glasvezelinternet via jullie netwerk. We zijn in eerste instantie erg tevreden geweest over de overstap; de internetsnelheid en -kwaliteit waren aanzienlijk beter dan wat we hiervoor gewend waren.Echter, sinds de storing bij Odido op 26 juni, is de kwaliteit van onze internetverbinding – met name via bekabelde apparaten – sterk achteruitgegaan en zelfs op momenten zeer slecht te noemen. Extra informatie: Op dit moment hebben wij de volgende abonnementen bij Odido: Unlimited Vast Bellen Plus Mediabox + TV Glasvezel 1 Gbit/s met 1x wifipunt Zoals aangegeven bij dit glasvezelabonnement zouden wij een downloadsnelheid tot 1 Gbit/s en een uploadsnelheid tot 1 Gbit/s moeten kunnen halen. Helaas merken wij hier in de praktijk weinig van terug. Onze vaste computer is verbonden met een S/FTP Cat 8.1 netwerkkabel, direct aangesloten op het modem. Na het uitvoeren van een snelheidstest via jullie website kwamen wij tot de volgende resultaten: Wanneer aangesloten op LAN-poort 1 (2,5G): resultaat Wanneer aangesloten op LAN-poort 2, 3 of 4: Onze vragen: Waarom is er zoveel verschil in snelheid tussen de verschillende LAN-poorten op het modem? Waarom zijn onze download- en uploadsnelheden momenteel zo laag, ondanks de glasvezelverbinding? Wat kunnen wij doen om alsnog de beloofde snelheden van ons abonnement te behalen? We hopen dat iemand ons hierbij kan helpen of meer duidelijkheid kan geven over de situatie. Mochten er aanvullende gegevens of vragen zijn, dan hoor ik dat graag – ik beantwoord deze uiteraard met alle liefde. Met vriendelijke groet, Familie den Butter

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen