Skip to main content

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen

Jullie wensen & suggesties

Wordt later opgepakt

319 Ideeën

Il Tomassois net lid geworden

Probleem met verbinding Solis omvormer (zonnepanelen)?Nieuw

Sinds kort heb ik Odido met een Zyxel T56 modem, maar mijn Solis Cloud app en de omvormer wilden niet meer communiceren, ondanks alle tutorials en handleidingen die circuleren. Het belangrijkste euvel was dat ik bij de wifi-instellingen van mijn telefoon de Solis niet zag verschijnen, ondanks alle goede bedoelingen van helpdesks en online filmpjes. Hierdoor liep ik vast in het proces. Uiteindelijk is het mij gelukt. Hier is mijn stappenplan: Trek eerst de stekker van de Zyxel modem eruit. Ga naar de Solis omvormer en reset de datalogger (die dongel met de antenne, die geeft alle data van de omvormer door) door 5 sec op het knopje aan de achterzijde te drukken. Gebruik geen telefoon of tablet, maar een laptop (zie stap 4) om verbinding te maken met de datalogger. Dit gaat net als bij een normale wifi-verbinding. De naam van het toegangspunt begint vermoedelijk met Solis.... Vraagt-ie om een wachtwoord om te verbinden (ook net als bij een normale wifi-verbinding)? Vul 123456789 in. Of je eigen wachtwoord als je er al eerder mee had geklooid. Nu gaan we met de datalogger praten. Dat kan alleen als je in de buurt bent van de omvormer. Ga in de browser van je laptop (Firefox, Chrome, etc) naar de ‘website’ 10.10.100.154. Dit is een onbeveiligde website en dat vinden de meeste telefoons en tablets niet fijn (je ziet mogelijk het toegangspunt wel, maar je komt niet verder). Login met gebruikersnaam admin en 123456789 als wachtwoord. Of, als je een recenter exemplaar hebt, geeft hij misschien de optie om een wachtwoord aan te maken. Ga naar ‘Quick Set’ in het menu. 7. Vul bij SSID de naam van je Odido SSID in. En bij het wachtwoord uiteraard de wireless key van Odido. Goed opletten op kleine letters, geen 0 ipv een O, enzovoort. ‘Search’ heeft geen zin, want de stekker van je modem ligt er nog uit… 8. Doe de stekker van je modem er weer in en wacht tot hij weer volledig operationeel is. De datalogger zal vanaf nu verbinding maken. Je Solis app werkt weer!

Koers12heeft eerste post geplaatst

Verkoop wat mij betreft Odido aan KPN of Ziggo - ik geef het opNieuw

Ik ben nu ¾ jaar bezig om glasvezel – die letterlijk 1 meter van mijn voordeur in de grond ligt – in mijn meterkast te krijgen. Klinkt simpel toch? Nou, niet bij Odido! Ik heb zo’n 30 keer gebeld en gemaild met de twee contactpersonen die ik via jullie commerciële afdeling kreeg. Iedere keer een ander verhaal: • “De monteur was er vorige week, maar u was niet thuis.” (Uh, jawel hoor, ik werk thuis!) • “Gek, de opdracht is ineens uit mijn computersysteem gehaald. Geen idee hoe dat kan.” (Ah ja, vast hackers! 🤡) • Weer 20 mails later “Oh, nu zie ik dat de wijkcentrale eerst nog moet worden aangesloten.” (Dus… jullie beloven al een jaar glasvezel in de meterkasten zonder even de wijkcentrale te koppelen?) Ondertussen stuurt Odido ons sinds begin 2024 maandelijks kaartjes dat “de complete wijk voor de winter 2024 wordt aangesloten”. We zitten inmiddels in maart 2025 en je raadt het al: nog steeds geen glasvezel en onmogelijk om zelfs maar een streefdatum te horen te krijgen. De absolute kers op de taart? Fiber Wise stuurt me naar Artemis om in te plannen. Bij Artemis werkt maar één persoon, ene Erna. Die zegt: “Ik heb geen idee wat onze MDF INFRA onderaannemers doen.” (Topbedrijf!) En “Ik kan niet in de planning kijken.” (Heeft ze dan wél een computer?) Dus ik bel zelf met MDF Infra. En wat gebeurt er? Ik word automatisch doorgeschakeld naar… jawel… Erna van Artemis! De CEO, COO en vermoedelijk de receptioniste van twee bedrijven die elkaar eindeloos aanwijzen om alles zo ontransparant mogelijk te houden. Ik begin het idee te krijgen dat dit een soort businessmodel is van Artemis en MDF Infra: klanten zolang mogelijk aan het lijntje houden. Zullen ze eigenlijk voor de concurrent werken ? Maar eerlijk? Dit straalt vooral heel heel slecht af op Odido. En weet je wat écht hilarisch is? Jullie hebben er zo lang over gedaan dat KPN inmiddels alle straten wéér heeft opengegooid om naast Odido’s kabel hun eigen glasvezel te leggen. En ik gok zomaar dat zij het wél binnen een paar maanden woningen kunnen aanslutiten. Dus… bye bye Odido, leuk dat je naar de beurs gaat, maar jullie aandelen ga ik zéker niet kopen. Wat een chaos!