Skip to main content

Jullie wensen & suggesties

378 Ideeën

AlexanderF-Arnhemheeft eerste post geplaatst

🛠️ Voorstel: EPG-tool voor lokale omroepen met slimme fallbackNieuw

🛠️ Voorstel: EPG-tool voor lokale omroepen met slimme fallback🎯 DoelGeef lokale omroepen een eenvoudige tool waarmee ze hun elektronische programmagids (EPG) kunnen tonen op digitale platforms (zoals Odido, Samsung TV Plus, of eigen apps). En als er geen actuele programmagegevens beschikbaar zijn, toon automatisch een fallback:{NAAM KANAAL} lokaal nieuws🔧 Functionaliteit van de toolEPG-uploadmodule Ondersteunt XMLTV, JSON, of handmatige invoer Dagelijks of wekelijks uploadbaar via webinterface of API Fallback-logica Als er geen EPG-data beschikbaar is voor een tijdslot: → Toon automatisch: Omroep Arnhem lokaal nieuws (of naam van het kanaal) Optioneel: toon een standaard thumbnail of live feed Integratie met streamingplatforms Compatibel met FAST-kanalen, HbbTV, Odido TV, Samsung TV Plus Metadata wordt netjes ingeladen in gidsen en apps Toekomstoptie: AI-gegenereerde placeholderBij afwezigheid van data: toon een korte samenvatting van het kanaalprofiel Bijvoorbeeld: “Omroep Nijmegen brengt lokaal nieuws, cultuur en sport uit de regio” 💡 Waarom dit werktLokaal blijft zichtbaar — ook als de planning ontbreekt Geen lege gidsen meer — gebruikers zien altijd iets relevants Eenvoudig te beheren — geen complexe systemen nodig Versterkt de rol van lokale media — in een streamingtijdperk 🧩 Segmentale toepassingDit voorstel past perfect in een bredere visie van:Lokale content als FAST-kanaal Communitygestuurde media Transparante metadata voor streamingplatforms

KarmaXIis een nieuwe Poster

Ander betalingssysteemNiet mogelijk

Beste Odido,Door omstandigheden ben ik helaas in de situatie gekomen waarin ik mijn betalingsverplichtingen niet kan nakomen. De situatie is als volgt; mijn ex-partner is bij mij weggegaan en sindsdien zijn we in een vechtscheiding gekomen waarin zij rekeningen storneert, mij het leven zuur maakt omdat zij naar de rechter is gegaan om mij op straat te zetten/mijn uitkoop af te dwingen. Ik won uiteindelijk het gebruiksrecht en dit maakt haar heel erg boos.Ik heb 5 jaar in de situatie gezeten waarin ik een enorme schuld heb moeten afbetalen en ook toen kreeg ik geen begrip van mijn ex. Ze leende mij wat geld omdat ik alles op alles zette een executoriale verkoop te voorkomen. Die lening was noodzakelijk omdat we anders ons huis zouden verliezen. Dus gemeenschappelijk belang. Zij trof een regeling met met mij die zo onredelijk was dat ik alsnog in een budget tekort kwam van -300 euro en dat leverde mij nog meer stress op dan ik al had.Laat ik benadrukken dat ik geen vervelend persoon ben; ik hield teveel van haar en heb teveel geslikt van haar. Dingen die eigenlijk helemaal niet kunnen. Waar ik nee tegen had moeten zeggen... maar dat ik niet deed uit liefde en omdat mijn stress niveau heel hoog lag in die tijd.Juist omdat ik niets verkeerd deed heb ik de woning (gebruikersrecht) toegewezen gekregen terwijl we verder procederen.Deze context is noodzakelijk om te begrijpen waardoor mijn ex doet wat ze doet: ze gaat naar de rechter om te vorderen wat ik toegewezen heb gekregen. Ze blijkt na 10 jaar wat narcistische trekjes te hebben dus nu is haar ego gekrenkt en doet ze er alles aan mijn leven zo zuur mogelijk te maken.in ieder geval; ik was eindelijk aan het terugkrabbelen van mijn financiële wanorde toen mijn ex de beslissing van de relatie te eindigen. Zogenaamd omdat ze al 4 jaar ongelukkig is. Heb ik overigens niets van gemerkt maar dat is natuurlijk wel een beter verhaal voor de rechter. Dat terzijde…Ik schrijf dit bericht omdat ik in de situatie ben terecht gekomen waarbij ik van jullie een mededeling kreeg dat ik binnen 10 dagen 711 euro moest overmaken omdat ik anders een negatieve BKR registratie zou kunnen verwachten. Side note: ik nam 3 weken geleden contact op via incasso@odido.nl echter duurde dat antwoord zo lang dat ik blijkbaar - als ik een paar dagen eerder was geweest - iets met jullie had kunnen regelen. Mijn initiatief daarin is niet het probleem, wel de lange wachttijden aan jullie kant daar waar ik mijn documenten instuurde, het hele verhaal in nog meer geuren en kleuren vertelde dan ik hier doe en hoopte op een schappelijke regeling nu mijn ex geen andere middelen meer heeft mij nog verder onder druk te zetten.ik kreeg ten eerste een toezegging dat die regeling getroffen kon worden op grond van mijn verhaal. een paar dagen later kreeg ik een zeer opgewekt antwoord waarin ik te horen kreeg dat het toch niet mogelijk was en vervolgens kreeg ik 3 dagen later een brief over de BKR registratie.Natuurlijk ga ik geen 10 jaar zonder hypotheek te kunnen aanvragen zitten nu mijn relatie voorbij is. Dus ik besloot te bellen. Ik merkte dat jullie collega zich wel echt in heeft zitten spannen om mij toch te helpen. Voor hem alle lof; maar onder de streep was de conclusie dat ik niets anders kon dan het openstaande bedrag volledig te betalen omdat het systeem een passende regeling niet toestond.Excuus dat ik zo hard met dit bericht erin ga maar ik kreeg gister te horen dat als ik antwoord wil van het forum, dat ik een goed verhaal erbij moet plaatsen dan wel een vraag moet stellen. Ik ben door alle spanning in mijn leven momenteel niet zo goed in telefonisch contact omdat ik mijn gesprekspartner vaak overrule en onderbreek. Daarom is mijn voorkeur schriftelijk, voor nu even.Waar ik naartoe wil gaan met dit verhaal: ik heb jullie op de hoogte gebracht van de situatie. Ik heb onderbouwing gegeven met stukken uit de rechtszaak en heb jullie gevraagd of ik mijn eerdere regeling kon doorbreken en een nieuwe kon treffen op grond van al het bovenstaande. De conclusie was onverbiddelijk nee. Omdat het systeem dat niet toelaat.is het niet handig om een systeem te gebruiken waarbij je mensen die echt diep in de problemen zitten zonder dat het hun fout is, kan tegemoet komen door af te wijken van jullie reguliere beleid? Want er is geen onwil van mijn kant om mij te houden aan mijn afspraken. Het gevolg van jullie systeem is dat ik toevallig die dag mijn loon heb ontvangen en het totaalbedrag heb overgemaakt.Dat wil zeggen dat ik deze maand moet gaan zoeken naar geld om eten te betalen. Het is niet zo dat mijn prioriteiten niet goed zijn maar een maand lijden staat niet in verhouding tot 10 jaar geen woning kunnen kopen... neemt niet weg dat jullie systeem mijn leven deze maand onherroepelijk moeilijker maken dan hij al is gelet op de rechtszaken, relatiebreuk en al het gelieg dat ik moet aanhoren vanuit haar kant... en de aangiftes van valsheid in geschrifte/meineed die ik moet doen omdat het leugens zijn…Excuseer mijn toon, ik ben niet per se boos op jullie maaar het zou niet zo moeten zijn dat ik met bovenstaande verhaal hulp vraag bij jullie, mijn bewijs laat zien op voorhand omdat ik snap dat het lastig te geloven is en ik vervolgens niet geholpen kan worden omdat jullie systeem bepaalde limieten heeft die niet praktisch kunnen worden genegeerd als de situatie daar om vraagt. Dus even concreet; is het geen goed idee om een systeem aan te besteden dan wel te ontwikkelen die jullie beleid inkaderd maar waarbij een leidinggevende een wachtwoord heeft en dat beleid misschien een beetje kan uitrekken in bepaalde schrijnende gevallen?  

Henk008is een King Poster

PrePaid-nummers koppelen aan Mijn Odido – vast in een onlogische lusVoor nu geparkeerd

PrePaid-nummers koppelen aan Mijn Odido – vast in een onlogische lusTopicstart:Bij het koppelen van een PrePaid-nummer aan Mijn Odido ben ik in een situatie beland die volgens mij meer klanten treft: er zit een (on) logische lus in het proces. Het koppelen lukt niet, omdat het nummer nog niet geregistreerd is op naam en adres. Registreren kan echter alleen… door het nummer eerst te koppelen. Met andere woorden: je kunt niet koppelen zonder te registreren, en niet registreren zonder te koppelen. Zonder hulp van een moderator kom je hier dus niet uit.Daar komt bij dat er belangrijke informatie ontbreekt: Welke gegevens nodig zijn voor registratie (volledige naam, geboortedatum, postcode + huisnummer, laatste 4 cijfers IBAN). Hoe je kunt controleren of je nummer al geregistreerd is. Wat je moet doen als koppelen mislukt. Op de website en in de app staat dit niet of nauwelijks uitgelegd.Sterker nog: bij de knop “Abonnement koppelen” zou juist deze uitleg moeten staan, mét een link naar een stap-voor-stap handleiding voor PrePaid. IDEE: Mijn oproep aan Odido:Zorg voor een duidelijke en vindbare handleiding die voorkomt dat klanten vastlopen in deze lus. Dat scheelt frustratie én voorkomt dat moderatoren telkens handmatig moeten ingrijpen.Vraag aan andere communityleden:Heb jij ook deze lus meegemaakt? Hoe heb je het opgelost?Hoe meer ervaringen we delen, hoe duidelijker het wordt dat hier verbetering nodig is.Met vriendelijke groet,Henk