Skip to main content
  • 108 Topics
  • 1,045 Reacties
108 Topics
Hulp bij Mijn Odido account koppelen
Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg! We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen. Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn: Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres. De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer). Een dubbel account in ons achterliggende systeem. Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account. De overgang van een voormalig Tele2-account. Een contractwijziging is onjuist verwerkt. Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld. De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.
Bescherm je gegevens met tweestapsverificatie (2FA)
Tweestapsverificatie: Zorg dat je beschermd bent! We gebruiken tegenwoordig voor alles een wachtwoord, maar wist je dat je met alleen een wachtwoord al lang niet meer volledig beschermd bent? Dit komt omdat cybercriminelen soms wachtwoorden weten te stelen. Zo hebben ze voor je het weet toegang tot gevoelige persoonlijke informatie. Zeker wanneer je overal hetzelfde wachtwoord gebruikt. Dit willen wij natuurlijk voorkomen en dus gaan wij tweestapsverificatie (2FA) verplicht stellen en je vragen dit in te stellen wanneer je inlogt op Mijn Odido. Door de extra beveiliging van 2FA hebben criminelen niets aan alleen een wachtwoord. Naast een wachtwoord heb je namelijk ook een code nodig. Deze krijg je via sms of authenticatie-app. Zo blijven je gegevens veilig. In dit topic leggen wij uit hoe je vanaf nu je gegevens kan beschermen met tweestapsverificatie. Tweestapsverificatie in het kort Met tweestapsverificatie (2FA) heb je naast je wachtwoord, ook een code nodig om in te loggen. Deze krijg je op je telefoon. Dit kan op twee manieren: Authenticatie-app: deze app genereert unieke codes, die iedere dertig seconden worden vernieuwd. Door deze code in te vullen bij het inloggen, krijg je toegang tot je persoonlijke omgeving. Sms: je krijgt een code via sms. Met deze code log je in om toegang te krijgen tot je persoonlijke omgeving. Download de Google Authenticator app voor iOS of Android! 2FA in de Odido app In de Mijn Odido app bevestig je eenmalig je identiteit met de tweestapsverificatie (2FA), daarna blijf je gewoon ingelogd. Zo werkt het: Zet 2FA aan in de app of via Mijn Odido. De app wordt automatisch afgemeld. Log één keer opnieuw in bij de app met je e-mailadres en je wachtwoord. Je krijgt een code via sms of authenticatie-app. Bevestig deze code. Kies voor inloggen met een pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning. Nu heb je extra beveiliging in de Mijn Odido app aangezet. FAQ Wat is tweestapsverificatie (2FA)? Tweestapsverificatie (2FA) is een extra beveiliging voor je Mijn Odido account. Naast je wachtwoord, heb je hiervoor ook een code nodig om in je account te komen. Deze wordt verstuurd naar je telefoon door middel van sms of een authenticatie-app. De code van de sms of app voer je vervolgens in tijdens het inloggen. Zie het als een extra slot op de deur. Zo kunnen cybercriminelen niet in je account, want daarvoor hebben ze naast je wachtwoord ook je telefoon nodig. Waarom is tweestapsverificatie handig? In jouw Mijn Odido account vind je allerlei persoonlijke gegevens. Deze wil je natuurlijk voor jezelf houden. Helaas proberen oplichters op allerlei manieren inloggegevens te stelen. Hiermee krijgen ze niet alleen toegang tot waar je bijvoorbeeld woont, maar kunnen ze ook spullen bestellen uit jouw naam. Zo krijgen zij een nieuwe telefoon, en jij de rekening. Dit wil je natuurlijk voorkomen. Stel daarom tweestapsverificatie in Op welke manier kan ik een code ontvangen? Wanneer je tweestapsverificatie aanzet, laat je met je telefoon weten dat je bent wie je zegt dat je bent. Dit kun je op twee manieren doen: via een sms of via een authenticatie-app. Die laatste is extra veilig omdat daarbij alles op je telefoon blijft. We ondersteunen verschillende authenticatie-apps, zoals die van Google en Microsoft. Hoe stel ik tweestapsverficatie (2FA) in? Het instellen van de extra beveiliging heb je in een paar stappen gedaan: Log in op Mijn Odido of in de Mijn Odido app. Je krijgt automatisch een scherm om 2FA in te stellen. Volg de instructies op je scherm. We hebben alles voor je uitgelegd. Let op: wanneer je de extra beveiliging aanzet, kun je niet meer automatisch inloggen in My T-Mobile. Zo beschermen we je account tegen ongewenste bezoekers. Kan ik tweestapsverificatie op elk moment aan- en uitzetten? We willen dat je gegevens zo veilig mogelijk zijn, daarom kun je de extra beveiliging niet uitzetten. Moet ik iedere keer dat ik inlog een verificatiecode invullen? Iedere keer dat je inlogt op Mijn Odido via je computer moet je een verificatiecode invullen. Wanneer je via de Mijn Odido app inlogt, is dit alleen de eerste keer nodig. Ik heb geen smartphone, kan ik ook tweestapsverificatie gebruiken? Natuurlijk! Wanneer je geen smartphone hebt, kies dan voor het ontvangen van een code via sms. Kan ik snel wisselen tussen extra beveiliging via sms of app? Zeker! Dit doe je makkelijk via het kopje Tweestapsverificatie in Mijn Odido of via de app. Ik heb geen sms ontvangen, wat nu? Soms duurt het even voordat de sms aankomt. Is hij er na tien minuten nog niet? Probeer het dan opnieuw. Ontvang je nog steeds geen sms? Neem dan contact met ons op. Het lukt niet om 2FA in te stellen via de authenticatie-app, wat nu? Lukt het niet om de QR-code te scannen in de authenticatie-app? Probeer het dan via de code onder de QR-code. Krijg je een foutmelding, of is er een andere reden waarom het niet lukt? Herstart dan de authenticatie-app en probeer het opnieuw. Wij kunnen niet in jouw authenticatie-app; wel zo veilig. Maar dat betekent ook dat wij je niet kunnen helpen wanneer je problemen hebt met de app. Lukt het niet om via de authenticatie-app tweestapsverificatie in te stellen? Probeer dan een andere authenticatie-app of kies voor de optie 'code via sms'. Heb je nog vragen over tweestapsverificatie? Stel ze gerust in dit topic!
SimWallet ervaringen
Puur uit nieuwsgierigheid heb ik de afgelopen 24 uur de nieuwe dienst SimWallet uitgeprobeerd, hierbij zijn me een paar dingen opgevallen die ik via deze weg graag wil delen. Ik heb voor deze test gebruik gemaakt van een Chromebook met een geïntegreerd LTE (4G) modem en esim, op de laatste nieuwe versie van ChromeOS (135.0.7049.104) met Play Store ondersteuning (Android 13). Helaas werkte het niet om via de SimWallet app (direct op de Chromebook) de esim toe te voegen, waarschijnlijk omdat Android in een virtuele machine draait onder ChromeOS (en dus geen toegang heeft tot esim). Het toevoegen van de esim via QR code uit de app op mijn smartphone (Galaxy S23) ging probleemloos. Bij het afrekenen van de (dag)bundel in de SimWallet app (op mijn smartphone) werkte de knop om via ideal te betalen met de Rabobank app niet. Na ‘ouderwets’ betalen via de Rabo Scanner was de bundel direct beschikbaar en kwam de Chromebook online. Deze dienst werkt blijkbaar via 1Global (voorheen Truphone) over het mobiele netwerk van Odido Je gaat via een IP adres uit het Verenigd Koninkrijk internet op, hierdoor: zet ChromeOS automatisch de tijd een uur terug Werken diverse streamingdiensten niet of niet goed, bijvoorbeeld: Netflix: UK aanbod HBO Max: not available in your region NPO Start: slecht een (klein) deel van programma's (terug) te kijken Kijk.nl: slecht een (klein) deel van programma's (terug) te kijken Videoland: slecht een (klein) deel van programma's (terug) te kijken krijg je websites (bijv. Google) gericht op UK De snelheid is zelfs via 4G keurig 100/20 Mbps, uiteraard afhankelijk van mobiele bereik/drukte. Het is niet in te zien hoeveel van de 20 GB ‘dagbundel’ op volle snelheid je hebt gebruikt, wel hoelang je bundel nog geldig is (per uur, tijdens het laatste uur per minuut). Met name het punt over het UK IP adres is me een doorn in het oog, vooral omdat de streamingdiensten dus niet lekker werken door de geoblocking. Terwijl dit toch een van de ‘use cases’ is volgens het promo materiaal. Voor mij is dit simpel te omzeilen m.b.v. een VPN verbinding naar huis of een andere NL exitnode, maar dat zou toch niet nodig moeten zijn voor een product verkocht door een Nederlandse provider in Nederland, gericht op mensen in NL en dat enkel werkt in NL. Hier een screenshot van de Maxmind GeoIP data: Maxmind GeoIP data SimWallet esim​​​​​
Onterechte status "onder bewindvoering"
Goedemiddag, Bij het verlengen van mijn abonnement werd deze afgewezen en na veel bellen blijkt dat dat is omdat ik volgens Odido onder bewind zou staan. Door 1e lijn collega's van Odido is hier overigens steeds heel netjes op gereageerd aan de telefoon maar geen van hen wist goed hoe hier mee om te gaan alsof het nooit zou voorkomen. Nu zie ik hier op de community dat het bizar veel voorkomt en dat daar nog veel langer niet op wordt gereageerd dan dat ik uberhaupt bereid ben om te wachten op een fout van Odido. Inmiddels heb ik hiervoor gebeld, mails verstuurd, contactformulier ingediend, bij de rechtspraak een verklaring “niet opgenomen” van het “curatele en bewindsregister” gedownload en aangeleverd, een account aangemaakt bij het BKR om zeker te zijn dat daar niks bijzonders staat. Odido medewerkers kunnen bewindvoering zelf opzoeken online omdat het openbaar is. Net als een aantal andere klanten met dezelfde klacht ben ik sinds BEN (eind jaren negentig) al klant van Odido maar als dit zo wordt afgehandeld zoals ik het zie bij veel van de andere voorbeeld kon dat wel eens heel snel veranderen. De afhandeling van een dergelijk probleem mag nooit zo veel tijd kosten en zeker niet zonder enige reactie over ontvangst van de klacht! Zeker niet als er zoveel exact gelijke situaties zich voordoen. Er wordt bovendien door veel mensen, geheel terecht, gevraagd naar de oorzaak van deze fout en dat wordt steeds vermeden. Het gaat hier niet om iets simpels als een typefoutje in een straatnaam maar een registratie als persoon met diepe schulden dat via de rechtbank moet worden opgelost. Dit doet veel met een klant die dat onterecht te horen krijgt van Odido. Voor alle andere klanten van Odido zou ik verwachten dat Odido vandaag nog start met met controleren van alle “onder bewindvoering” registraties t.o.v. de registers van de rechtspraak. Je mag toch toch aannemen dat klanten dit niet allemaal ieder voor zich moeten gaan ondervinden? Ik verwacht van Odido een hele snelle afhandeling van de situatie en iets beters dan “oeps, foutje! probeer het nog eens?”. Groet,Jan Damme
Extra's van Odido
Bij Odido kan je kiezen uit leuke Extra’s bij je abonnement. Daarmee kan je urenlang kijken naar bijvoorbeeld films, series en sport. Of boeken en muziek luisteren. In Mijn Odido vind je alle Extra’s op een rij. Elke Extra zet je makkelijk aan of uit. Bijvoorbeeld als je alleen even die ene favoriete serie wil kijken. Kies je Extra’s met punten bij Unlimited Plus en Premium Bij Unlimited Plus en Unlimited Premium zijn punten inbegrepen. Bij Unlimited Plus krijg je 1 punt om aan een Extra te besteden. Bij Unlimited Premium krijg je 3 punten die je aan maximaal 3 Extra’s kan besteden. Hiermee krijg je ook nog eens extra voordeel. Wissel maandelijks van Extra zonder bijkomende kosten Je kan op dit moment kiezen uit: Videoland, Podimo, Deezer, Viaplay en Visual Voicemail. HBO, SkyShowtime en Amazon Prime voegen we in de komende maanden toe. Goed om te weten: ben je al geabonneerd op een Extra? Dan zet je die makkelijk over naar Odido. Zo heb je alles overzichtelijk op 1 factuur. Overzicht van Extra’s Videoland Videoland is dé plek voor de beste entertainment van eigen bodem. Videoland Basis Alle series, films en programma's van Videoland met reclame Videoland Plus Alle series, films en programma's van Videoland, reclamevrij en je kunt op 2 apparaten tegelijk kijken Videoland Premium Alle series, films en programma's van Videoland, reclamevrij en je kunt op 4 apparaten tegelijk kijken Videoland is dé plek voor de beste entertainment van eigen bodem. Naast bekend van hun classics, is Videoland de beste en grootste in Nederlandse true crime, Glory kickboxing, de sterkste Nederlandse drama, en de echtste reality. Kijk waar en wanneer je maar wil, op welk apparaat dan ook, tot vier schermen tegelijk. En met elke week een nieuwe lading content, raak jij nooit uitgekeken. Dus pak de drank, pop de corn, en claim de bank. Want met Videoland zit je geramd met de allerbeste Nederlandse films, series, docu’s, programma’s, concerten en sportwedstrijden. Stream de allerbeste Nederlandse films, series, docu’s, programma’s, concerten en sportwedstrijden. Reclamevrij Kijk offline met download-to-go Podimo Podcasts en luisterboeken voor alle luisteraars. • Podimo Premium Onbeperkt toegang tot exclusieve podcasts. Luister 10 uur naar luisterboeken. • Podimo Premium Plus Luister onbeperkt naar al onze exclusieve shows. Geniet onbeperkt van ons brede aanbod luisterboeken. Podimo is een app met exclusieve podcasts en duizenden luisterboeken in alle genres. Podimo biedt gepersonaliseerde aanbevelingen en afspeellijsten in de app. Daarnaast kan je jouw favoriete shows en luisterboeken ook offline beluisteren. Of je nou thuis, in de trein of onderweg bent. Laat je meeslepen door spannende verhalen, krijg kippenvel door de beste true crime, lach mee met je favoriete entertainment podcast, of leer iets geheel nieuws. Podimo is er voor alle luisteraars. 1. Al je favoriete podcasts, en exclusieve podcasts. 2. De populairste luisterboeken. 3. Altijd en overal luisteren en kijken via de webplayer, je tabloid of je telefoon. Deezer Ervaar de ultieme muziekbeleving met Deezer. • Deezer Premium: maandelijkse versie Kies en speel elk nummer reclamevrij, download je favorieten en luister offline. Geniet van High Fidelity geluid en stream op al je apparaten. • Deezer Family Muziek voor iedereen. Krijg 6 individuele accounts, allemaal met voordelen van Deezer Premium inclusief High Fidelity geluid. Luister tegelijkertijd op meerdere apparaten. • Deezer Family jaarlijks Alle voordelen van Deezer Premium nu extra voordelig bij een abonnement van minimaal 12 maanden. Stream onbeperkt muziek op al je apparaten. Hifi-kwaliteit: zo wil je dat je muziek klinkt. Muziek voor het hele gezin. 6 gescheiden profielen met Deezer Family. 1. Luister offline naar je muziek. 2. Direct vertaalde songteksten. 3. SongCather om elke song die om je heen speelt te herkennen. Viaplay Zoek de spanning op met films, series en sport op Viaplay. • Viaplay Flexibel Maandelijks opzegbaar. • Viaplay Vast Bespaar € 2 per maand met een abonnement voor 12 maanden. Zoek de spanning op met Viaplay. Stream eindeloos topsport met live Nederlands commentaar en studioshows met onze analisten. Volg onder andere de Formula 1, Premier League, Darts en Hoofdklasse Hockey. Uitgesport? Er staan documentaires, films en series voor je klaar. Ontdek het nu. En kijk waar, wanneer en hoe je wil. 1. Kijk premium live sport, documentaires en meer. 2. Eerste maand 50% korting. 3. Maandelijks opzegbaar. Visual Voicemail Visual Voicemail is een Extra waarmee je met je iPhone gebruik maakt van een visuele voicemail inbox. Je ziet snel en makkelijk wie er heeft ingesproken. De ingesproken berichten kan je in gewenste volgorde afluisteren, pauzeren en terugspoelen. Het afluisteren van berichten is gratis, zowel in Nederland als in het buitenland. Wil je de Extra toevoegen aan je abonnement? Ga dan naar Mijn Odido. De eerste 2 maanden krijg je 100% korting op Visual Voicemail en betaal je geen € 1,99 maar € 0,00 per maand. 1. Je krijgt je ingesproken voicemail bericht in een sms. 2. Je kan het op elk moment bekijken. 3. Je ziet snel en makkelijk wie er heeft ingesproken. Multisim Verbreek je hardlooprecord en multitask waar je ook bent dankzij Odido Multisim. Een extra sim speciaal voor je smartwatch. Zo blijf je zonder telefoon verbonden en beantwoord je berichten vanaf je pols. Multisim is alleen los te bestellen, niet i.c.m. punten. Wifi Plus Bij Odido krijg je standaard uitstekende wifi. Wil je wifi tot in de kleinste hoekjes van je huis? Dan hebben we Wifi Plus voor je. Deze wifiversterker zorgt dat je altijd het allerbeste signaal krijgt, waar je ook in huis bent. Zo geniet je in elke kamer van stabiel internet. Wifi Plus kan je alleen bestellen wanneer je ook een abonnement van Odido voor thuis hebt. HBO Max (binnenkort beschikbaar) Ontdek de verhalen die je raken. • HBO Max Standaard • Jaarabonnement Bespaar € 35,89/jaar 1 makkelijke jaarlijkse betaling Het beste entertainment voor het hele gezin. Het aanbod van HBO Max is alles van HBO en nog veel meer. Je vindt er de bekende HBO Originals series, Max Originals, de nieuwste Warner Bros. en DC-films en de leukste content voor de kids van Cartoon Network. 1. HBO Originals series 2. Warner. Bros films 3. Max Originals series 4. Kids content SkyShowtime (binnenkort beschikbaar) SkyShowtime is een splinternieuwe streamingdienst met een unieke catalogus die barst van de spannende en boeiende content. Stream nieuwe en exclusieve series en films, entertainment voor kinderen en de hele familie, waargebeurde verhalen en documentaires en een bibliotheek boordevol favorieten van vroeger en nu. • Maandelijks opzegbaar abonnement Exclusieve series en nieuwe films om meteen te streamen. Al je favorieten in een schitterende collectie. Komedies, drama’s, familiefilms en documentaires. Stel tot wel 5 profielen in, inclusief kinderprofielen. Onbeperkt downloaden en streamen tot wel 3 schermen tegelijkertijd. Een eenvoudig abonnement dat elk moment opzegbaar is. • Jaarabonnement Bespaar meer dan 33%. Krijg 12 maanden voor de prijs van 8. SkyShowtime is een splinternieuwe streamingdienst waar wereldberoemde studio’s en ’s werelds beste verhalenvertellers op 1 plek samenkomen, van Universal Pictures, Dreamworks, Sky Studios en Peacock tot Nickelodeon, SHOWTIME®, Paramount+ en ParamountPictures. 1. Iconisch entertainment van wereldberoemde studio’s. 2. Splinternieuwe exclusieve series en topfilms. 3. Entertainment voor de hele familie. Veel gestelde vragen Hoe neem ik een Extra? Kies de Extra die je wil bij het afsluiten van je abonnement. Of later in Mijn Odido. Kan allebei. Je krijgt een e-mail met een handig stappenplan om de Extra te activeren. Ik heb al een Extra. Kan ik dezelfde Extra gebruiken bij Odido? Ja. Heb je al Videoland, Podimo of Viaplay, dan neem je je account gewoon mee naar Odido. Kan ik ook zonder punten Extra's afsluiten naast mijn abonnement? Ja, je kan ook zonder punten Extra's naast je abonnement hebben. Dan betaal je ervoor. Punten inwisselen voor een Extra. Hoe werkt dat? Wissel je punten in voor Extra's bij het afsluiten van je Unlimited Plus of Unlimited Premium abonnement. Of later, in Mijn Odido. Zo gedaan. Zit ik vast aan een Extra? Nee, je kan de Extra's elke maand opzeggen. Bij Deezer en Viaplay kan je ook voor een variant kiezen waarbij je het niet elke maand kan opzeggen, maar voor minimaal 12 maanden koopt. Die is goedkoper. Ik wil een Extra, maar ik heb nog geen account bij de dienst. Is dat erg? Nee, je hoeft nog geen account te hebben. Als je een Extra koopt in Mijn Odido krijg je een activatielink. Daarmee maak je een account aan. Het lukt niet om in te loggen bij de Extra. Wat nu? In Mijn Odido vind je een link waarmee je je aanmeldt bij de Extra. Of koppel met deze link je account dat je al hebt van de Extra. Kom je er niet uit? Kan gebeuren. Laat het ons weten via reactie of nieuw topic, dan kijken we met je mee. Kan ik een Extra nemen en die voor een deel met punten betalen? Ja, bij sommige Extra's wel. Het hangt af van de Extra en van hoeveel punten je hebt. Kijk in Mijn Odido wat er kan. Ik wil een Extra, maar ik heb nog geen account bij de dienst. Is dat erg? Nee, je hoeft nog geen account te hebben. Als je een Extra koopt in Mijn Odido krijg je een activatielink. Daarmee maak je een account aan. Heel veel plezier met de Extra's. Heb je vragen? Laat het ons weten! Neem ook een kijkje op de Tele2 Community: Hallo, wij zijn Odido. | Tele2 Forum. Service | Odido Neem ook een kijkje in onze andere speciale Odido topics: Iedereen Unlimited met Samen Unlimited. | Odido community Nieuw portfolio Odido Internet + TV! | Odido community Hallo, wij zijn Odido. | Odido community
Spoofing Aanpakken
Beste Odido Community, Ik wil graag een ernstig en structureel probleem onder de aandacht brengen: telefoonnummer-spoofing. Mijn zakelijke 06-nummer wordt al maandenlang dagelijks misbruikt door spoofing. Dagelijks word ik meerdere keren gebeld door mensen die beweren dat ik hen heb gebeld, terwijl dat absoluut niet zo is. Dit gebeurt via fraudeurs (vermoedelijk crypto-scammers) die mijn nummer spoofen. En dit kan morgen net zo goed jouw nummer zijn. Wat mij verbaast en teleurstelt, is de reactie van Odido en andere telecomproviders in Nederland. Ondanks herhaaldelijke meldingen wordt mij verteld dat er “geen technische oplossing” is en dat ze hier weinig aan kunnen doen. Dat klopt simpelweg niet. Er bestaan namelijk technische oplossingen, zoals het STIR/SHAKEN-protocol, dat in diverse landen al succesvol wordt toegepast om spoofing tegen te gaan of in ieder geval te minderen. Kort uitgelegd werkt STIR/SHAKEN door elke oproep cryptografisch te authenticeren, zodat ontvangers kunnen verifiëren of de beller echt is wie hij beweert te zijn. Het implementeren van zo’n protocol vereist uiteraard investeringen en samenwerking tussen telecombedrijven, maar is wel degelijk mogelijk. Door dit na te laten, lijkt het alsof de providers hun wettelijke zorgplicht om klanten tegen fraude te beschermen niet serieus nemen. Ik doe daarom een dringend beroep op Odido (en alle andere providers) om verantwoordelijkheid te nemen en deze technologieën zo snel mogelijk te implementeren. Het excuus dat er "niets aan gedaan kan worden" is simpelweg niet langer acceptabel. Ik hoor graag jullie ervaringen en steun, zodat we dit onderwerp krachtig op de agenda van Odido (en andere providers) kunnen zetten. Stuur me gerust een bericht. Ik ben het beu om telkens te horen dat er geen oplossing bestaat en dat een nieuw nummer de enige optie zou zijn. Met vriendelijke groet, RF Artikel 11.3 Telecommunicatiewet “De aanbieder van een openbaar telecommunicatienetwerk of van een openbare telecommunicatiedienst neemt passende technische en organisatorische maatregelen om de beveiliging en integriteit van zijn netwerk en dienst te garanderen.” Hieruit volgt dat de provider wettelijk verplicht is om maatregelen te nemen om fraude, zoals spoofing, te voorkomen of in ieder geval te beperken. Hoewel de wet geen specifieke technologie (bijvoorbeeld STIR/SHAKEN) noemt, verplicht zij wél tot “passende technische en organisatorische maatregelen”. Aangezien spoofing een bekend probleem is en er oplossingen bestaan, is het moeilijk te verdedigen dat telecomproviders hun zorgplicht nakomen als zij niets ondernemen.

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen