Skip to main content
  • 128 Topics
  • 1,166 Reacties
128 Topics
Hulp bij Mijn Odido account koppelen
Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg! We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen. Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn: Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres. De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer). Een dubbel account in ons achterliggende systeem. Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account. De overgang van een voormalig Tele2-account. Een contractwijziging is onjuist verwerkt. Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld. De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.
Bescherm je gegevens met tweestapsverificatie (2FA)
Tweestapsverificatie: Zorg dat je beschermd bent! We gebruiken tegenwoordig voor alles een wachtwoord, maar wist je dat je met alleen een wachtwoord al lang niet meer volledig beschermd bent? Dit komt omdat cybercriminelen soms wachtwoorden weten te stelen. Zo hebben ze voor je het weet toegang tot gevoelige persoonlijke informatie. Zeker wanneer je overal hetzelfde wachtwoord gebruikt. Dit willen wij natuurlijk voorkomen en dus gaan wij tweestapsverificatie (2FA) verplicht stellen en je vragen dit in te stellen wanneer je inlogt op Mijn Odido. Door de extra beveiliging van 2FA hebben criminelen niets aan alleen een wachtwoord. Naast een wachtwoord heb je namelijk ook een code nodig. Deze krijg je via sms of authenticatie-app. Zo blijven je gegevens veilig. In dit topic leggen wij uit hoe je vanaf nu je gegevens kan beschermen met tweestapsverificatie. Tweestapsverificatie in het kort Met tweestapsverificatie (2FA) heb je naast je wachtwoord, ook een code nodig om in te loggen. Deze krijg je op je telefoon. Dit kan op twee manieren: Authenticatie-app: deze app genereert unieke codes, die iedere dertig seconden worden vernieuwd. Door deze code in te vullen bij het inloggen, krijg je toegang tot je persoonlijke omgeving. Sms: je krijgt een code via sms. Met deze code log je in om toegang te krijgen tot je persoonlijke omgeving. Download de Google Authenticator app voor iOS of Android! 2FA in de Odido app In de Mijn Odido app bevestig je eenmalig je identiteit met de tweestapsverificatie (2FA), daarna blijf je gewoon ingelogd. Zo werkt het: Zet 2FA aan in de app of via Mijn Odido. De app wordt automatisch afgemeld. Log één keer opnieuw in bij de app met je e-mailadres en je wachtwoord. Je krijgt een code via sms of authenticatie-app. Bevestig deze code. Kies voor inloggen met een pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning. Nu heb je extra beveiliging in de Mijn Odido app aangezet. FAQ Wat is tweestapsverificatie (2FA)? Tweestapsverificatie (2FA) is een extra beveiliging voor je Mijn Odido account. Naast je wachtwoord, heb je hiervoor ook een code nodig om in je account te komen. Deze wordt verstuurd naar je telefoon door middel van sms of een authenticatie-app. De code van de sms of app voer je vervolgens in tijdens het inloggen. Zie het als een extra slot op de deur. Zo kunnen cybercriminelen niet in je account, want daarvoor hebben ze naast je wachtwoord ook je telefoon nodig. Waarom is tweestapsverificatie handig? In jouw Mijn Odido account vind je allerlei persoonlijke gegevens. Deze wil je natuurlijk voor jezelf houden. Helaas proberen oplichters op allerlei manieren inloggegevens te stelen. Hiermee krijgen ze niet alleen toegang tot waar je bijvoorbeeld woont, maar kunnen ze ook spullen bestellen uit jouw naam. Zo krijgen zij een nieuwe telefoon, en jij de rekening. Dit wil je natuurlijk voorkomen. Stel daarom tweestapsverificatie in Op welke manier kan ik een code ontvangen? Wanneer je tweestapsverificatie aanzet, laat je met je telefoon weten dat je bent wie je zegt dat je bent. Dit kun je op twee manieren doen: via een sms of via een authenticatie-app. Die laatste is extra veilig omdat daarbij alles op je telefoon blijft. We ondersteunen verschillende authenticatie-apps, zoals die van Google en Microsoft. Hoe stel ik tweestapsverficatie (2FA) in? Het instellen van de extra beveiliging heb je in een paar stappen gedaan: Log in op Mijn Odido of in de Mijn Odido app. Je krijgt automatisch een scherm om 2FA in te stellen. Volg de instructies op je scherm. We hebben alles voor je uitgelegd. Let op: wanneer je de extra beveiliging aanzet, kun je niet meer automatisch inloggen in My T-Mobile. Zo beschermen we je account tegen ongewenste bezoekers. Kan ik tweestapsverificatie op elk moment aan- en uitzetten? We willen dat je gegevens zo veilig mogelijk zijn, daarom kun je de extra beveiliging niet uitzetten. Moet ik iedere keer dat ik inlog een verificatiecode invullen? Iedere keer dat je inlogt op Mijn Odido via je computer moet je een verificatiecode invullen. Wanneer je via de Mijn Odido app inlogt, is dit alleen de eerste keer nodig. Ik heb geen smartphone, kan ik ook tweestapsverificatie gebruiken? Natuurlijk! Wanneer je geen smartphone hebt, kies dan voor het ontvangen van een code via sms. Kan ik snel wisselen tussen extra beveiliging via sms of app? Zeker! Dit doe je makkelijk via het kopje Tweestapsverificatie in Mijn Odido of via de app. Ik heb geen sms ontvangen, wat nu? Soms duurt het even voordat de sms aankomt. Is hij er na tien minuten nog niet? Probeer het dan opnieuw. Ontvang je nog steeds geen sms? Neem dan contact met ons op. Het lukt niet om 2FA in te stellen via de authenticatie-app, wat nu? Lukt het niet om de QR-code te scannen in de authenticatie-app? Probeer het dan via de code onder de QR-code. Krijg je een foutmelding, of is er een andere reden waarom het niet lukt? Herstart dan de authenticatie-app en probeer het opnieuw. Wij kunnen niet in jouw authenticatie-app; wel zo veilig. Maar dat betekent ook dat wij je niet kunnen helpen wanneer je problemen hebt met de app. Lukt het niet om via de authenticatie-app tweestapsverificatie in te stellen? Probeer dan een andere authenticatie-app of kies voor de optie 'code via sms'. Heb je nog vragen over tweestapsverificatie? Stel ze gerust in dit topic!
Schandalige service Odido
Ik heb zojuist formeel een klacht ingediend over de langdurige en frustrerende gang van zaken rondom mijn Multisim-abonnement op mijn Apple Watch, waarvoor ik inmiddels al ruim anderhalf jaar betaal, zonder dat het product ooit naar behoren heeft gewerkt. Sinds de activatie van de Multisim heb ik herhaaldelijk gemeld dat de GPS- en telefoonverbinding niet functioneren zodra mijn gekoppelde iPhone niet in de buurt is. In eerste instantie werd mij verteld dat Odido (voorheen T-Mobile) die functionaliteit überhaupt niet ondersteunde — wat al opmerkelijk was voor een provider die pretendeert met de tijd mee te gaan. Recentelijk, sinds twee weken, is de situatie verder verslechterd. Mij is herhaaldelijk beloofd dat de oude Multisim zou worden verwijderd en vervangen door een nieuwe, die wél correct zou functioneren. Echter, telkens weer blijkt dat medewerkers geen bevoegdheid hebben om dit daadwerkelijk uit te voeren. De verantwoordelijkheid wordt van afdeling naar afdeling doorgeschoven. Ondanks meerdere toezeggingen dat ik teruggebeld zou worden, is geen enkele afspraak nagekomen. Het betreffende ticketnummer is 7772517-3. Op herhaalde verzoeken werd mij bovendien geweigerd doorverbonden te worden met een leidinggevende of iemand die daadwerkelijk beslissingsbevoegd is — wat deze situatie onnodig frustreert en escaleert. Ik constateer inmiddels een structureel patroon van: • Niet nagekomen afspraken • Onvoldoende kennis of bevoegdheid bij medewerkers • Onwil of onvermogen om verantwoordelijkheid te nemen • En vooral: een klant die volledig in de kou wordt gezet Het is onbegrijpelijk en buitengewoon klantonvriendelijk dat ik als trouwe gebruiker al 18 maanden betaal voor een dienst die nooit heeft gefunctioneerd zoals beloofd — en dat daar tot op heden geen enkele compensatie of oplossing tegenover staat. Mijn verzoek: 1. Per direct een werkende Multisim-verbinding op mijn Apple Watch, conform productomschrijving. 2. Een passende compensatie voor de periode van 1,5 jaar waarin de dienst niet geleverd is. 3. Een inhoudelijke reactie van een bevoegde medewerker of leidinggevende, die wél het mandaat heeft om dit probleem af te handelen.
OzanD
I want to make a serious complaint
We ordered 2 iphone promax 512 gb white titanium and one of us received the sms to go and pick up the phone but when that happened first customer representative tried to over sell us what we ordered with extra insurance and packages that we don't need and after we politely mentioned we have other insurance we we do not require any upgrades we were unable to pick our phones they mentioned the color was out of stock and that we have to cancel and reorder the phone . I wanted to ask is this how it works first trying to luring customers to purchase and when the stock out we have to cancel and reorder As a result we had to order again from odido shop instead of picking up our own order that happened through calling customer service . At some point I felt like shop didn't want to help us with our order and we had to make the order through the shop and cancel our previous order and remake through shop which benefits them for their sales targets ? Am I a sales targets and been delayed for their own profits . Is that how it works ? We were also told through cusotmer service on the phone that if we don't like the color of the handset which is different from what we ordered we can paint the phone ! Yes I m not joking this is what my partner told as a recommendation .. I would like to point out that we have odido internet tv package as well as odido 2 mobile subscriptions . I was really shocked with how they tried to over sell their insurances packages telling that how we can help them reach their sales target etc and that we have to pay 100s literally from paying 200 or more just for insurance which we don't need because we already have several insurances and as well as paying monthly 35 euros each for services that we don't require and when we don't buy those somehow the stock was finished and we can't collect our agreed confirmed and ready to pick up handset. I would really would like to know how bad can customer service could go so wrong I felt like I m in India or china in a black illegal market been trying to robbed . At last another customer sales person younger local seemed to help us reorder what we wanted all over again and this time delay our pick up as late as another few days in which we already had order and confirmation pick up code for today ..

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen