Alles over je abonnement, je rekening, verhuizen, het terugsturen van apparatuur en meer!
Recent actief
Neem een kijkje in je Mijn Odido app en zie waar je tegenaan loopt. Schrijf dit op en help ons zoveel mogelijk bugs te vinden. Wij zijn de Mijn Odido app aan het analyseren om te verbeteren waar mogelijk. Zie je een bug, kom je een foutje tegen of vind je dat iets beter, duidelijker of makkelijker kan? Geef het hieronder aan in een reactie en deel meteen de volgende info: telefoontype en product-combinatie (Odido Internet + TV in combinatie met Ben of Simpel Mobiel of Tele2 vast Internet + Odido/Ben/Simpel Mobiel). Voeg zoveel mogelijk informatie toe en deel screenshots als dat kan. Wij gaan kijken hoe we deze verbeteringen dan kunnen uitvoeren zodat jullie een zo geoptimaliseerd mogelijke app in gebruik kunnen nemen. Het helpt als je de laatste versie van de app hebt geïnstalleerd. Alvast enorm bedankt! P.s. We waarderen jullie hulp natuurlijk enorm, daarom hebben we voor degene die de best gevonden bug vindt, een leuk bedankje! 🎁 DISCLAIMER: Zorg er alsjeblieft voor dat alle eventue
Tweestapsverificatie: Zorg dat je beschermd bent! We gebruiken tegenwoordig voor alles een wachtwoord, maar wist je dat je met alleen een wachtwoord al lang niet meer volledig beschermd bent? Dit komt omdat cybercriminelen soms wachtwoorden weten te stelen. Zo hebben ze voor je het weet toegang tot gevoelige persoonlijke informatie. Zeker wanneer je overal hetzelfde wachtwoord gebruikt.Dit willen wij natuurlijk voorkomen en dus gaan wij tweestapsverificatie (2FA) verplicht stellen en je vragen dit in te stellen wanneer je inlogt op Mijn Odido. Door de extra beveiliging van 2FA hebben criminelen niets aan alleen een wachtwoord. Naast een wachtwoord heb je namelijk ook een code nodig. Deze krijg je via sms of authenticatie-app. Zo blijven je gegevens veilig. In dit topic leggen wij uit hoe je vanaf nu je gegevens kan beschermen met tweestapsverificatie. Tweestapsverificatie in het kortMet tweestapsverificatie (2FA) heb je naast je wachtwoord, ook een code nodig om in te loggen. Deze kri
Nieuwe Regelgeving: Social Media Verbod voor Kinderen Jonger dan 16 Jaar in Australië Australië heeft onlangs een nieuwe wet ingevoerd die kinderen jonger dan 16 jaar verbiedt om social media te gebruiken zonder ouderlijke toestemming. Dit roept natuurlijk de vraag op: Welke afspraken heb jij met je kind gemaakt over het gebruik van social media? Afspraken met je Kind over Social MediaSocial media kan heel leuk en leerzaam zijn, maar het is belangrijk om als ouder duidelijke afspraken te maken om de veiligheid en balans voor je kind te waarborgen. Hier zijn enkele suggesties:Tijdslimieten: Stel duidelijke tijdslimieten in voor hoeveel tijd je kind op social media mag doorbrengen, bijvoorbeeld één uur per dag. Accountbeheer: Weet welke platforms je kind gebruikt en zorg ervoor dat hun accounts beveiligd zijn met sterke privacy-instellingen. Regelmatige Check-ins: Bespreek regelmatig wat je kind doet op social media en met wie ze communiceren. Dit helpt om eventuele problemen of gevaren
Geachte heer/mevrouw,Hierbij dien ik namens mijn moeder, een klacht in over de dienstverlening en klantenservice van Odido rondom de overstap naar Vodafone met nummerbehoud.Wij hebben ervoor gekozen om het mobiele nummer van mijn moeder mee te nemen naar Vodafone. Uit de bevestiging van Odido van 22 juli 2026, met kenmerk 4242/1.17077535, blijkt dat het nummer vanaf 22 augustus 2026 kon worden overgenomen. Vanuit Vodafone is vervolgens aangegeven dat de nummerovername op 25 augustus 2026 zou plaatsvinden. Geen van deze data was 14 augustus.Toch kon mijn moeder vanaf 14 augustus ineens geen gebruik meer maken van haar mobiele internet en was zij niet meer bereikbaar en ook niet in staat om zelf te bellen. Wij hebben Odido niet gevraagd om de dienstverlening al op 14 augustus te beëindigen. Hierdoor dreigde zij maar liefst tien dagen zonder mobiele telefoon- en internetdiensten te zitten.Op 15 augustus hebben wij hierover contact opgenomen met Odido. Tijdens dit contact werden wij meerde
Ik ben een grensbewoner, die sinds 2008 in Duitsland woont. Ik heb een sterke band met Nederland en mijn abonnementen zijn Nederlands gericht. Al meer dan 20 jaar heb ik een T-mobile/Odido abonnement.Op 11 juni kreeg ik een e-mail van Odido over mijn dataverbruik in het buitenland, dat was te hoog.Mijn gemiddelde verbruik over 3 maanden van mijn 100 GB/maand was 5 GB/maand, waarvan 1 GB/maand in Nederland en 4 GB/maand in Duitsland. Ik ben gedurende deze maanden mantelzorger van mijn vrouw geweest en heb per brief Odido verzocht hiermee rekening te houden. Telefonisch was dat geen reden en op de brief waarin ik mijn situatie duidelijk heb uitgelegd, werd niet gereageerd. We zijn inmiddels weer wat verder en deze maand moet ik over de eerste 17 dagen ongeveer 1,02 euro bijbetalen (verbruik nog geen 1 GB in Duitsland met op 22 juli 2,2 GB in Nederland). Ik heb ook een Duitse telefoon, maar ik kan onmogelijk voorkomen dat ik toch verbruik heb in Duitsland met mijn Nederlandse telefoon. Da
Ik wil graag mijn ervaring delen met Ben/Odido en ben benieuwd of anderen iets vergelijkbaars hebben meegemaakt.Begin dit jaar ontstond er een geschil over een factuur. De automatische incasso heb ik gestorneerd, omdat deze naar mijn mening onjuist was. Vervolgens heb ik direct het bedrag betaald dat ik wél verschuldigd was. Het betwiste deel heb ik bewust niet betaald, omdat daarover nog overleg liep.Ondanks meerdere telefonische contacten bleef de administratie fout lopen. Uiteindelijk werd mijn mobiele aansluiting volledig afgesloten. Tijdens gesprekken met de klantenservice heb ik medewerkers gesproken die aangaven dat zij begrepen dat de situatie was ontstaan door een administratieve fout en dat deze intern zou worden opgelost. Toch bleef mijn aansluiting afgesloten, waardoor ik tijdelijk volledig onbereikbaar was.Pas na veel telefonisch contact, een formele klacht en diverse schriftelijke verzoeken is mijn aansluiting uiteindelijk weer hersteld.Ik dacht daarmee dat de zaak was af
Ik probeer een formele klacht in te dienen over een reeds langere tijd bestaand roamingprobleem, maar ik kan geen duidelijke digitale route vinden voor het indienen van een formele klacht met onderbouwing en eventuele bijlagen.Kan een moderator aangeven via welk digitaal kanaal Odido formele klachten in behandeling neemt en hoe een klant daarvan een ontvangstbevestiging of dossiernummer ontvangt?Ter voorkoming van misverstand: ik zoek dus niet uitsluitend een telefonisch contactkanaal of een verwijzing naar een postadres, maar een digitale mogelijkheid (bijvoorbeeld via een webformulier, klachtenportaal of vergelijkbaar kanaal) om een formele klacht schriftelijk in te dienen en te documenteren.Gezien de huidige wettelijke vereisten ten aanzien van digitale communicatie met consumenten ga ik ervan uit dat een dergelijke route beschikbaar is.Alvast dank voor de reactie.
Hi! Zou mijn gebruikersnaam misschien gewijzigd kunnen worden ivm privacy? Ik zou graag ts0183 als nieuwe naam hebben, bedankt!
Ik heb alles overgezet van mn iPhone 15 pro naar de iphone 17. Sindsdien werkt imessage niet meer. De activering blijft mislukken.ik heb het al uitgezet, instellingen gereset en herstart ( meerdere keren) maar ik krijg het maar niet geactiveerd.
Ik kreeg een mail dat per 1-9-2026 mijn bundel ook geldig is in de VS.Nu vroeg ik me af; ik heb Hello Business 12GB+unlimited bellen, met nog ‘s extra 12GB gratis erbij vanwege een tijelijke actie.Geldt de vrijstelling van roamingkosten op de volledige 24GB? Of alleen op de ‘originele’ 12GB.Dank! Dit is de link waar meer info staat over de wijziging: https://www.odido.nl/zakelijk/service/prijsaanpassing?utm_source=selligent&utm_medium=email&utm_campaign=OBM_SRV_ABONNEMENTAANPRE_JULY2026_EDM_PROD&utm_content=OBM_SVR_UPDATESUBS_SINGLESIM_DYN_EDM_PROD_V2
Hoi community,Reeds jááááren zijn wij, ik en mijn vrouw, klant bij Odido (voorheen T-Mobile) met onze mobiele verbindingen.Zo ook weer bij mijn laatste nieuwe telefoon met abonnement (in 2024).Mijn vrouw geniet van haar sim-only abo.Mijn nieuw contract was een contract met een restwaarde van de telefoon. Dan kon ik in 2026 kiezen, of de restwaarde betalen of de telefoon inleveren en een nieuw abonnement afsluiten.Ik ben tevreden over mijn telefoon, dus besloot ik een nieuw sim-only abonnement af te sluiten en mijn restwaarde te betalen.Odido gaf zélf aan, dat ik dit ook kosteloos in 5 termijnen kon betalen.Maar SODEMIETER… Wat schetst mijn verbazing? Ik was reed laatst door Belgie en Noord Frankrijk en ik had absoluut geen bereik/verbinding…Afgelopen weekend, een leuk weekend met de cabrio in Duitsland voor een leuke cabrio meeting.En SODEMIETER… alweer, totaal geen bereik/verbinding… Ook geen navigatie in mijn lief autootje… Damn!Gesnuffeld op Internet, die duffe computer gevraagd… En
Hello,I would like to share my experience in the hope that Odido can resolve this issue and prevent it from happening to other customers.My daughter is 11 years old and has an Apple Watch Series 11 (Cellular). She does not own an iPhone. Her watch is configured using Apple's Family Setup and is managed from my iPhone.Before purchasing any subscription, I called Odido Customer Service and carefully explained this exact setup. I specifically asked which subscription I needed.Based on the advice I received, I was instructed to visit an Odido store to collect an eSIM.After returning home, the service did not work.I contacted Customer Service again and was instructed to return to the store.At the store, I was told that I had been sold the wrong product and that I actually needed a MultiSIM subscription. I signed a new contract based on that advice. The staff attempted to activate it, but it still did not work. I was then asked to try again at home using my wife's iPhone. It still did not wo
We lopen de grenzen in Europa zonder controle over, kunnen betalen met de euro, geld overmaken zonder kosten in heel Europa en bellen en internetten zonder extra kosten in heel Europa. Wel, dat laatste is dus niet waar! We zijn gebonden aan een provider en een thuisland. Voldoe je niet aan de Fair Use Policy, dan moet je extra betalen. Da’s anno 2026 niet Europees!Daar moeten we zo snel mogelijk iets aan gaan doen, want een vrij Europa is er voor ons allemaal!En de miljardenbedrijven als Odido, KPN, Vodafone verdienen aan ons allemaal meer dan genoeg.Bovendien ben ik van mening dat deze regel discriminerend is voor grensbewoners. Het verplicht je tot het hebben van 2 verschillende providers. Ik praat maar niet eens over bewoners van Vaals en omstreken (Het Drielandpunt).PS: Fair Use Policy houdt kort door de bocht in:Jouw internetdatagebruik dient gedurende 4 maanden groter in jouw provider thuisland te zijn dan in een ander (Europees) land. Indien niet aan voldaan: betaal je extra kos
Hallo, is het mogelijk om mijn eSim over te zetten van mijn ene iPhone naar mijn andere iPhone zonder het gebruik van de zijknop? Mijn oude iPhone heeft een zijknop die niet meer werkt namelijk. Ik woon momenteel ook in Portugal voor een paar maanden, dus ik kan niet langs een Odido winkel helaas.
Sinds vanochtend 7 uur ligt de app er weer uit. Als je belt weten ze van niks. Krijg advies account verwijderen en weer inloggen. Terwijl ik zeg dat de app eruit ligt. Meer mensen er last van?
Iedere maand krijg ik bij de start van de nieuwe periode een sms bericht en email met onderstaande tekst. Ik gebruik mijn abonnement nauwelijks en zelfs in het buitenland zat ik nog onder mijn bundel. Ik ben inmiddels 2 maanden terug van 11 weken in Spanje en vandaag kreeg ik weer dergelijke email. Wat moet ik hiermee. Pas op voor extra kosten in de EU Hallo Jan, We hebben gezien dat er met nummer 06xxxxxxx in de afgelopen 4 maanden veel dataverbruik is geweest in de EU. Je loopt daardoor het risico op ‘oneigenlijk datagebruik’
Ik ben inmiddels al ongeveer 10 jaar klant bij Odido/T-Mobile en betaal maandelijks regelmatig rekeningen van ruim €300. Juist daarom had ik eerlijk gezegd verwacht dat problemen serieus en professioneel opgelost zouden worden.Eind december / begin januari heb ik bewust een tweejarig abonnement afgesloten, mede vanwege de Samsung televisie die onderdeel was van de actie. De televisie was voor mij dus daadwerkelijk een belangrijke reden om dit abonnement af te sluiten.Vanaf het moment van installatie bleek de televisie echter al defect te zijn. Dit heb ik direct gemeld en ook vastgelegd met foto’s. Ondanks meerdere contactmomenten, onder andere rond 10 maart, 25 april en 12 mei, ben ik inmiddels ruim vier maanden verder zonder normale oplossing.Mijn dossier staat geregistreerd onder nummer 81709788.Wat mij inmiddels nog meer stoort is dat Odido praktisch niet normaal bereikbaar is voor serieuze klachten. Er is geen direct e-mailadres beschikbaar en ik word telkens opnieuw doorgestuurd t
Hello,I’m a tourist that visted Amsterdam this month and bought a 10,000mh powerbank from one of the Odido stores.During the day it charged the phone but not good enough - it always disconnected and connected by itselfI’ve visited the store, the worker saw that everything fine but it keeps doing that for me while I’m moving even with different USB cablesI need your help, I won’t visit the NL or europe soon…
Can I cancel because of the hacking issue with odido.
hi , on 29 april i had cancelled my subsription starting of month of june , and recived mail to send de/registration from gemente as i am leaving the netherlands and i did , and called someone from customer service and she confirmed cancellation is done . and now i am still being charged for month on june which i will not use , and in my odido account i still have to pay after 27 days again . so can someone help please to cancel it and refund me . thanks
Beste Odido,Voor mijn telefoonnummer is mijn abonnement inmiddels beëindigd. Helaas heb ik de pincode van mijn simkaart drie keer verkeerd ingevoerd, waardoor de simkaart nu om de PUK-code vraagt.Omdat mijn abonnement is afgelopen, heb ik geen toegang meer tot Mijn Odido en kan ik de PUK-code daar niet meer opzoeken. Daarnaast verblijf ik momenteel in het buitenland, waardoor ik de telefonische klantenservice niet kan bereiken.Is het mogelijk om mij te helpen met het opvragen van mijn PUK-code? Ik ontvang deze graag op een veilige manier, bijvoorbeeld via een privébericht nadat mijn gegevens zijn geverifieerd of via een andere door jullie voorgestelde methode.Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.Met vriendelijke groet
Ik ben in het buitenland. Heb mijn pukcode ontvangen en inmiddels 7 x ingevoerd. De stappen daarna vragen om een nieuwe pincode, daar gaat het mis. Hoewel ik een nieuwe pincode invoer vraagt hij steeds opnieuw om de pukcode. Dat is nu 7 x geprobeerd. Ben nu gestopt omdat ik mijn simkaart niet wil blokkeren. Wat nu?
Als ik telefonisch in gesprek ben komt er geen wisselgesprek binnen. Hij gaat direct door naar mijn voicemail en ik krijg ook geen bericht van gemist gesprek. Bij instellingen staat het wisselgesprek aan en het is geactiveerd.
Dag, Momenteel ben ik in Servië. Ik heb zojuist 1 sms verstuurd naar een Nederlands nummer. Ik zie in de app dat er 7(!!!) keer een sms a 0,75 euro op de factuur is gezet. Hoe kan dit?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.