Skip to main content
  • 774 Topics
  • 3,952 Reacties
774 Topics
Spoed verzoek verwijdering van BKR A2 registratie
Beste Odido Community, Mijn partner en ik hebben vorige week een huis gekocht. Alles was rond, totdat we er vandaag achter kwamen dat onze hypotheekaanvraag is afgewezen vanwege een A2-registratie bij het BKR, afkomstig van een oud krediet bij Odido (voorheen T-Mobile). Dit is het enige obstakel dat nu nog tussen ons en onze nieuwe woning staat. Volgens jullie klantenservice is er geen openstaande schuld meer, en gaat het om een oude achterstand uit 2020, die destijds volledig is voldaan. Toch is de A2-registratie nooit afgemeld bij het BKR, met als gevolg dat de bank onze hypotheek nu blokkeert. Ik heb al meerdere keren gemaild naar incasso@odido.nl en ook de belangenafweging correct aangeleverd, maar helaas nog geen reactie ontvangen. Belangrijk: Wij hebben tot uiterlijk donderdag 03-07 om 15.00 uur om zonder financiële schade onder het koopcontract uit te komen. Als ik vóór die tijd geen bevestiging heb ontvangen dat de BKR-registratie wordt verwijderd, raken we ons droomhuis kwijt. Daarom doe ik via deze weg een laatste en uiterst dringende oproep: Kunt u deze registratie vandaag nog controleren en – indien terecht – per direct verwijderen bij het BKR? Mocht er onverhoopt toch nog een openstaand bedrag zijn, dan betaal ik dat uiteraard direct en hoop ik dat er dan alsnog snel geschakeld kan worden en mijn registratie vandaag of morgen nog door jullie verwijderd kan worden. Ik ben echt ten einde raad en hoop dat iemand van jullie dit met de hoogste prioriteit kan oppakken. Dit is geen standaard verzoek – dit is urgent. Mijn gegevens: Mobiel nummer Odido: 06 XXXXXXX Contractnummer BKR-registratie: XXXXXXXXXX E-mail: XXXXXXXXXX@hotmail.nl Alvast dank voor jullie snelle hulp. Onze toekomst hangt hier letterlijk vanaf. Met vriendelijke groet, Kelsey van den Heuvel Moderator edit: Het is niet verstandig om persoonlijke gegevens online te delen.
bkr verwijderen met spoed
Onderwerp: Verzoek tot volledige verwijdering BKR-registratie Geachte heer/mevrouw, Ik hoop dat u even de tijd wilt nemen voor mijn bericht. Onlangs heb ik mijn financiële situatie volledig op orde gebracht, waaronder het voldoen en afronden van alle openstaande verplichtingen bij Odido. Ik ben erg dankbaar dat de registratie bij het BKR inmiddels als “herstel” is doorgegeven. Desondanks ondervind ik helaas nog steeds ernstige belemmeringen bij het verkrijgen van een hypotheek, puur door de zichtbare codering in het register. Het doet me pijn dat een afgesloten situatie uit het verleden – die ik inmiddels volledig heb rechtgezet – nog altijd zulke grote gevolgen heeft op mijn toekomst. Ik bevind me inmiddels in een geheel andere, financieel stabiele positie. Ik heb een vast inkomen, een nette administratie en een verantwoord uitgavenpatroon. Mijn enige struikelblok is deze registratie, die me nu in de weg staat om een woning te kunnen kopen voor mijn gezin en een nieuwe start te maken. Daarom wil ik u met klem vragen om te overwegen of de registratie in zijn geheel verwijderd kan worden. Ik begrijp dat u gebonden bent aan regels en beleid, maar ik hoop op uw menselijke kant te mogen rekenen. Soms verdient een situatie een heroverweging, zeker als er aantoonbare verbetering is en de registratie zijn waarschuwende functie feitelijk al heeft vervuld. Ik zou het enorm waarderen als u dit verzoek in behandeling wilt nemen of mij kunt doorverwijzen naar een afdeling die hierover een beslissing kan nemen. Bij voorbaat dank voor uw begrip en tijd.
Verzoek tot verwijderen negatieve BKR registratie door Odido i.v.m. hypotheekaanvraag
Goedendag, Een aantal dagen geleden heb ik een topic geplaatst in de hoop dat ik hiermee verder zou komen. Tot nu toe ben ik nog niks opgeschoten terwijl mijn vraag hoge urgentie heeft. Ik ben er laatst achter gekomen dat ik een BKR-registratie heb door een betaling die niet is gedaan in 2021. Door deze registratie ben ik door de bank afgewezen voor het krijgen van een hypotheek. Ik heb een mail gestuurd en meerdere keren gebeld met Odido helpdesk. Hierbij krijg ik telkens te horen dat ik moet wachten tot er wordt geantwoord op mijn mail vanuit de incasso afdeling. Uit eerder geplaatste topics van andere mensen heb ik gezien dat er snel actie word ondernomen om zo deze mensen verder te helpen. Zou u mij ook alstublieft verder kunnen helpen zodat ik de hypotheek rond kan krijgen voor het huis dat ik wil kopen met mijn vriendin? Hieronder het bericht wat ik eerder had geplaatst met meerdere informatie: Hallo, Wij zijn aan het overwegen om een hypotheek te nemen en dan ook een huis te kopen. Doordat de bank onze hypotheek heeft afgewezen werd ik erop gewezen dat ik een BKR-registratie heb. De reden voor deze registratie was de slechte administratie van mijzelf op dat moment. Het ging toen niet goed en ik was erg ziek waardoor ik veel dingen vergat en niet goed georganiseerd had waaronder de telefoon rekening waar het om gaat. Bij het zien van de post destijds zag ik dat er een achterstand was van de telefoon rekening en schrok hier heel erg van. Ik heb deze ook direct betaalt maar helaas is hierdoor een BKR registratie ontstaan waardoor wij nu geen hypotheek voor een huis kunnen krijgen. Ik heb de documenten naar incasso@odido.nl gestuurt en daarin kunt u zien dat het nu een herstel notering betreft bij het BKR, maar deze nog niet verwijderd is. En het ergste is dat door deze negatieve codering die ontstaan is toen ik ziek was we nu geen huis kunnen kopen. Het nummer waar het om ging kan ik niet meer vinden, wel het contractnummer, namelijk: 51917841 Kan u ons alstublieft verder helpen zodat wij toch een hypotheek kunnen krijgen om zo ons huis te kunnen kopen. De achterstand waar het destijds om ging is dan ook al bijna 4 jaar herstelt. Nu vraag ik u, kunt u de negatieve BKR notering laten verwijderen zodat ons leven ook verder kan gaan en we weer een nieuwe stap kunnen maken.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen