Alles over je abonnement, Mijn Odido, je rekening, verhuizen, het terugsturen van apparatuur en meer!
Recent actief
Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg! We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen. Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres. De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer). Een dubbel account in ons achterliggende systeem. Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account. De overgang van een voormalig Tele2-account. Een contractwijziging is onjuist verwerkt. Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld. De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons syste
We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv‑kijken en bellen. We voeren daarom in de aankomende week onderhoud uit op ons netwerk. Gepland onderhoud: Op 11, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 24, 25, 27 en 28 augustus vindt er onderhoud op ons netwerk plaats! In dit artikel zetten we alle geplande en recent uitgevoerde onderhoudsbeurten overzichtelijk op een rijtje, zodat jij met één blik een volledig beeld krijgt. Zo ben je snel op de hoogte van alle recente ontwikkelingen en kun je gemakkelijk zien wat er is gedaan en wat er nog moet worden gedaan aan onderhoud! Wanneer?We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 07:00 uur (Let op, tijden kunnen afwijken. Het exacte tijdstip wordt in de e-mail vermeld.). Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen.Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s n
Aankondiging: Tijdelijke Onderhoudswerkzaamheden aan bepaalde topics Wij willen jullie ervan op de hoogte brengen dat we binnenkort onderhoudswerkzaamheden zullen uitvoeren aan een aantal van onze topics in de Internet en TV sub-fora. Wat houdt dit in?Bij deze onderhoudswerkzaamheden zullen bepaalde topics tijdelijk offline gehaald worden voor korte tijd. Dit betekent dat je een foutmelding zult krijgen wanneer je onderstaande topics opent. We proberen om alles zo snel mogelijk af te ronden. De aanpassingen zijn bedoeld om de kwaliteit van de inhoud te verbeteren en ervoor te zorgen dat jullie de best mogelijke informatie en gebruikerservaring krijgen.Welke topics zullen worden beïnvloed?De volgende onderwerpen zullen voor korte tijd niet beschikbaar zijn:Ik ga verhuizen, wat nu? | Odido community Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido | Odido community Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido communityWe streven ernaar om alle aanpassingen zo snel mogelijk u
Goedemorgen.Ik probeer contact te krijgen met jullie. Ik ben momenteel in het buitenland en kan niet met jullie bellen. Jullie geven aan mijn apparatuur niet retour te hebben ontvangen. Deze heb ik 30-7 ingeleverd bij een DHL punt. Ik heb de track&trace. DHL heeft het verder niet verzonden. Hoe verder?
Goedemiddag, Tijdens mijn overstap in februari naar KPN heb ik van Odido de volgende informatie ontvangen:“Je ontvangt een aantal dagen voordat je abonnement stopt een e mail met retourinstructies. Hierin vind je meer informatie over het terugsturen van je apparatuur.”Ik heb de aparte e mail met de retourinstructies, barcode of het retourlabel echter niet gezien. Hierdoor heb ik het modem niet teruggestuurd.Inmiddels is er €75 in rekening gebracht. Ik heb dit bedrag teruggeboekt, omdat ik eerst wil weten waarvoor dit bedrag precies is berekend. Het modem heb ik nog in mijn bezit en ik wil dit graag zo snel mogelijk alsnog retourneren.Kan een medewerker controleren of de €75 betrekking heeft op het modem en mij nieuwe retourinstructies of een retourlabel sturen? Alvast bedankt.
25 april jl een abonnement afgesloten bij Odido in combinatie met een Sonos Soundbar. Eenmaal afgesloten kwam van mij de vraag, wanneer kan ik deze verwachten? Meneer 2 wkn na installatie wordt deze naar u toegestuurd. Prima maand later nog niks vernomen dus laten we maar eens bellen. Ik moest Sonos zelf bellen. Heel apart verhaal maar goed, ik bellen met Sonos. Ik kreeg nog net niet te horen van: daar heb je er weer 1 dus ik was schijnbaar niet de enige. Mijn vermoedens werden bevestigd dat dit niet de manier was. Weer bellen en bellen en teruggebeld worden etc etc etc.Puntje bij paaltje hebben ze toegegeven dat het niet correct naar mij was gecommuniceerd en dat de aanmelding vd actie al was verlopen..DAAAAGG Sonos Soundbar.Ten compensatie hebben ze mij €50,- geboden ( wat echt de max was ) maar daar ben ik zeker niet op ingegaan. Zijn er meer voorbeelden zoals bovenstaand? Ik wil weten wat hierin mijn rechten zijn en dat ze mij dus onder valse voorwendselen een contract hebben laten
Als ik een programma begin te kijken op de Odido Mediabox en wil, zeg halverwege het programma, naar een andere tv gaan om het programma verder te kijken via de Odido App die draait op een Chrome cast dan kan ik niet verder kijken en moet ik het programma dat bezig is helemaal terugspoelen naar waar ik gebleven was. Dat terwijl op deze pagina (Verder Kijken: mis geen minuut meer | Odido) staat: Op je tv, tablet, pc, laptop of smartphone. Altijd en overal.Is dit uberhaupt mogelijk? Zo ja, wat zou ik dan moeten doen om dit werkend te krijgen. De "verder kijken” categorie in de app of op de media box die helpen niet want die laten alleen dingen zien van een aantal dagen terug.Want het begint me zo te irriteren dat ik programma's niet meer afkijk en er zelfs aan denk om weer terug te gaan naar Ziggo waar dit wel feilloos werkt.
Ik zou graag van de Odido mensen zelf willen weten waarom jullie trackers op jullie website hebben staan.Trackers zijn bedrijven zoals Big-Tech die je overal op internet proberen te volgen. Odido doet dus hiernaan mee en ik vind dit niet zoals het hoort te zijn. Iedere website doey het bijna maar daar gaat het ich mij niet om. www.security.nl en tuta.com en ProtonMail en Bits of Freedom hebben imeers ook geen trackers op hun website staan. Dus nu zou ik graag twee vragen hebben antwoord;Wat krigjt Odido hiervoor betaald per maand of jaar? Wanneer stoppen jullie hier eens mee?Het internet behoort een leuke en privacyvriendelijke plek te zijn zonder alsmaar getrack en getraced te worden. Ik ben zeer benieuwd naar jullie antwoord. P.S. De autoriteit peroons gegevens heeft vorig jaar kruidvat.nl ook een boet opgelegd omdat de trackers op haat website hadden staan. Dus vraag me me af moet ik ook zover gaan om deze vorm van tracking te stoppen wat niet mijn bedoeling is.
Hallo, Ik heb op zoek naar iemand die voor mij een Zaram ONT kan registeren.Type: ZXOS11NPI Met vriendelijke groet, Roy
Ik heb belangrijke vraag. Wat zijn de kosten voor mij voor alles in 1 voor het 2e jaar? Nu betaal ik per maand 35 euro.
Heb met tussenpozen van enkele dagen dat het modem zich vanzelf herstart. Zou iemand van Odido hier eens naar willen kijken?
Beste mensen,Heb een uit nood Klik-en-Klaar-abonnement afgesloten voor 21 euro. Nu brengt Odido mij 26 euro in rekening. Heb hier vier keer een mailtje naar Odido gestuurd. Geen reactie. Dan maar het bedrag gestorneerd. En daar krijg ik binnen een dag een mailtje over. Heb nu maar het gecorrigeerde bedrag overgemaakt. Gelukkig reageren jullie tot nu toe wel snel binnen de community, dus toch maar even een melding hierover gemaakt. Vind dit geen stijl. Zeg maar erg erg slordig. En zoals natuurlijk wel bekend is er met die Izzy van Odido ook niets te beginnen.En ga nu niet melden dat ik telefonisch contact moet zoeken. Probeer het zelf maar eens. Plus het feit dat wanneer men mailt, men meteen bewijs heeft (zoals ik de afspraak gemaakt heb dat ik voor 21 euro een abonnement heb). Misschien dat er daarom niet gereageerd wordt.
Ik probeer mijn verhuizing door te geven, maar ik krijg alleen de mogelijkheid om over te stappen naar een nieuwe Odido-propositie.Ik heb nog een oud T-Mobile Thuis-contract met Internet Premium 1 Gbit/s en Klantvoordeel. Dit contract wil ik graag behouden en alleen laten verhuizen naar mijn nieuwe adres.Ik wil dus geen nieuw abonnement afsluiten of mijn huidige voorwaarden laten wijzigen. Kan een moderator kijken of mijn bestaande contract handmatig kan worden meeverhuisd?
Sonos Bar zou door dpd bij mij afgeleverd zijn maar pakket niet door mij ontvangen, nu wordt ik door Odido doorgestuurd naar Activationboxx maar telefonisch niet bereikbaar en mail wordt niet beantwoord. Verder geen hulp van Odido. Hebben jullie wel contact gehad met Activiationboxx en hoe lang heeft dat geduurd ?
Beste Moderator,Op 19-05-2026 kreeg ik de bevestiging dat mijn overstap via de Overstapservice zou worden geregeld. Mijn diensten bij Odido zijn per 18-06-2026 actief en opgeleverd.Helaas blijft Ziggo mij factureren omdat de opzegging niet (goed) is doorgekomen via het COIN-overstapsysteem. Als ik de klantenservice bel, word ik van het kastje naar de muur gestuurd tussen Ziggo en Odido.Aangezien Odido als nieuwe provider de regiehouder is van de Overstapservice, wil ik vragen of een moderator dit kan uitzoeken en de opzegging alsnog met terugwerkende kracht (per 18 juni) correct kan afmelden bij Ziggo?
Geachte heer/mevrouw,Ik heb onlangs een e-mail van u ontvangen over mogelijk onrechtmatig gebruik van mijn internetaansluiting.Ik neem deze melding serieus en ben inmiddels begonnen met het controleren van de apparaten die met mijn netwerk zijn verbonden. Om de oorzaak zo snel mogelijk te kunnen achterhalen en oplossen, wil ik u graag vragen of u mij aanvullende technische informatie kunt verstrekken.Kunt u mij laten weten:op welke datum en tijd de verdachte activiteit is vastgesteld; om welk type activiteit het precies ging (bijvoorbeeld verbinding met een command & control-server, spam, botnet of iets anders); en of er eventueel aanvullende technische gegevens beschikbaar zijn, zoals de betrokken IP-adressen of andere relevante informatie die mij kan helpen het betreffende apparaat te identificeren.Alvast hartelijk dank voor uw medewerking. Ik zie uw reactie graag tegemoet. Wilt u alstublieft contact met mij opnemen via een privébericht? Met vriendelijke groet,Paul
Beste Odido Community en moderatoren,Vanaf de eerste dag van mijn abonnement in december heb ik continu problemen met mijn internet. Het is vanaf het begin één groot drama geweest. Zes maanden lang heb ik gemiddeld zo'n tien keer per week alles moeten resetten om überhaupt gebruik te kunnen maken van een onbetrouwbare en gebrekkige verbinding. Iedere avond was het weer spanning en avontuur; zou de tv internet hebben of niet? Vaak lag de verbinding van de tv er na een half uur weer uit en kon ik opnieuw gaan resetten.Ik heb in die tijd al een heel leger aan monteurs over de vloer gehad en uren aan de telefoon gespendeerd met de helpdesk. ONT Kastjes, modems, wifi-punten; alles is vervangen. Toch werd er steeds stellig beweerd dat het probleem in mijn eigen huis lag en absoluut niet bij Odido.In het weekend van Vaderdag lag het internet er weer een heel weekend uit. Maandag kwam er opnieuw een monteur en bleek het tóch weer aan het ONT-kastje te liggen. Op mijn uitdrukkelijke aandringen
Graag mijn internet snelheid opvoeren naar 100 gbps
Ik heb mijn internetabonnement opgezegd, nu vraagt Odido mij om de modem terug te sturen, wat ik natuurlijk best wil doen. Echter, in de mail van Odido zou een QR code moeten staan, maar die ontbreekt (er staat alleen een plaatje met de tekst “Altova StyleVision Barcode”). De mail noemt ook een code waarmee de mensen bij het DHL Servicepunt ook de retour zouden moeten kunnen verwerken. De mensen in het DHL Servicepunt konden hier echter niets mee. Op mijn odido account staat inmiddels dat ik te laat ben en 75 euro in rekening wordt gebracht! Ik wil met alle plezier de apparatuur opsturen als Odido mij een werkende QR code geeft, of een verzendadres geeft. Ik wil zelfs best de verzendkosten betalen, maar ik weiger om €75 boete te betalen. Wat te doen?
Omdat de oude nergens meer te vinden is, zou ik erg graag een nieuwe afstandsbediening bestellen. Alvast bedankt!
Gisteren ESPN besteld werkt nu nog steeds niet terwijl ze erbij zetten ...direct kijken
Sinds een aantal weken valt de internetverbinding en dus de wifi en alle lan aansluitingen af en toe uit voor 5 tot 10 seconden , dus ook de tv box. Ik heb de router, de tv box en de glasvezel aansluiting al diverse malen 20-25 van de spanning gehaald om te resetten.Sinds vanavond (9 aug) gebeurd dit nu om de paar minuten. Misschien heeft het er niks mee te maken maar al een aantal jaren verschijnt af en toe (1 á 2 x peer week) de melding boven in beeld:"Deze functie wordt niet ondersteund, Controleer de internetverbinding"Dit was ook al voor men vorig jaar een nieuwe router en tv box geplaatst hebben.
Hallo, Ik heb momenteel Glasvezelinternet van Odido met 400 Mbit/s. Ik gebruik nog een Zyxel T-50 modem en als Wifi Plus-punt een Zyxel WAP6807. Ik overweeg mijn internetsnelheid te verhogen naar 1 of 2 Gbit/s. Omdat zowel mijn T-50 als mijn WAP6807 oudere WiFi 5-apparaten zijn, wil ik graag optimaal gebruik kunnen maken van de hogere snelheid en WiFi 6. Is het mogelijk om mijn Zyxel T-50 kosteloos te vervangen door de nieuwste geschikte modem (bijvoorbeeld de Zyxel T-56) en mijn WAP6807 te vervangen door het nieuwste geschikte Wifi Plus-punt (bijvoorbeeld de Zyxel WX5600)? Alvast bedankt voor de hulp!
Kan iemand mij helpen met het onderstaande. op de website van Delta fiber staat vermeld dat Odido zijn diensten aanbied over het glasvezel netwerk van delta fiber. zelf heb ik thuis een aansluiting van delta fiber waar vastrechtvergoeding van toepassing is (voorheen glasvezel buitenaf, Regio Veluwe oost). Als ik de postcode check uitvoer op de website van odido dan krijg ik de melding dat er geen diensten beschikbaar zijn. kan iemand mij vertellen wanneer deze diensten beschikbaar komen en deze dan ook daadwerkelijk te bestellen zijn?
Hallo! Ik woon al zo’n 2 jaar in een appartement waar er helaas geen optie is voor glasvezel maar ik zou dit wel willen. Is er een manier dat ik Odido zo ver kan krijgen om Glasvezel hier aan te leggen? Ik zou in staat kunnen zijn om er zelf voor te betalen en ik denk dat de mensen die hier wonen dit ook graat zouden willen hebben.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.