Skip to main content
  • 2,567 Topics
  • 17,699 Reacties
2565 Topics
Teleurstelling service Odido
Ik ben nu al een paar maanden bezig om mijn abonnement op te zeggen. Een abonnement dat Odido spontaan in 2024 is begonnen met afschrijven van mijn rekening. er is al een heel dossier aanwezig waarbij ik uitleg heb gedaan over de situatie. na telkens er weer achter aan te moeten bellen, zelf zaken te moeten hebben regelen en van alles te zijn toegezegd weigert Odido nu met enige klantvriendelijkheid, logica en überhaupt medeleven mijn verhaal serieus te nemen. Ik heb tot nu toe zo’n 600€ betaald aan abonnement geld voor een service die Odido mij niet levert. Ik heb nooit materiaal ontvangen en of een aansluiting voor internet van Odido. Ik heb dit herhaaldelijk vermeld aan de telefoon. Ik heb ook van medewerkers toegezegd gekregen dat het inderdaad heel gek is aangezien Odido überhaupt geen dekking heeft voor thuis internet op mijn adres. Wat feitelijk inhoudt dat Odido hier zegt dat waar ik voor zou moeten betalen überhaupt zelf niet kon leveren. Maar na ik vandaag ineens weer een afschrijving zag ipv een bijschrijving van Odido heb ik maar wederom contact opgenomen. Er werd mij vermeld dat de 15€ een boete was omdat mij een melding is gestuurd wegens nog geen ontvangen abonnementsgeld. Dit is in de periode waarbij ik al meerdere malen contact heb gehad geweest en zelf ook heb aangekaart aan de telefoon dat ik niet had betaald aangezien mijn abonnement per direct zou zijn opgezegd. Ik heb dit daarnaast als nog op aangeven van een medewerker betaald om juist situaties te voorkomen waarbij er boetes werden opgelegd. Daarnaast werd mij vermeld dat mijn hele verzoek is afgekeurd omdat Odido mij in 2024 ooit mail heeft gestuurd over het annuleren van de overstapservice bij mijn oude leverancier. Wat niks te maken heeft met het zelf leveren van internet aan mij. Ik ben na meerdere telefoontjes, klachten, toezeggingen en frustratie nog steeds geen klap verder en mijn geduld is op. Odido gaat per direct contact met mij opnemen, excuses aanbieden, toegeven dat wat ze hier doen tegen het criminele aanschiet en mij minimaal mijn abonnementskosten over de volledige periode terugbetalen. Ik zou het daarnaast niet meer dan schappelijk vinden dat Odido mij ter compensatie vanuit zichzelf een extra toezegging doet. Hier mogen ze zelf over nadenken. mocht er geen gehoor gegeven worden gaat deze klacht naar de geschillencommissie of mogelijk naar een hoger klachten orgaan.
Odido houdt zich niet aan herroepingsrecht
Waarmee ze natuurlijk enorm veel stress veroorzaken. Alles ging al mis met mijn abonnement met eerst een simkaart die niet arriveerde, daarna was het onmogelijk mijn abonnementen toe te voegen omdat mijn naam verkeerd gespeld was en daarna kon ik niet meer inloggen omdat er een tweestapsverificatie was ingesteld en ik de SMS niet kan lezen. Ik wilde heel graag kunnen inloggen om bv erachter te komen wat mijn verbruik was en daaraan het abonnement aan te passen en sowieso om bij nader inzien mijn vaste telefoonnummer te behouden. Helaas bleek het probleem van die tweestapsverificatie niet op te lossen, waarna ik pogingen heb gedaan mijn abonnement op te zeggen, want ik zit nog in de 14 dagen bedenktijd. Op 4 december om 18:22:40 heb ik verzocht het abonnement op te zeggen. Vervolgens is het abonnement echter niet opgezegd, maar is er aangevraagd dat ik kosteloos weg kon per 5 december. Dat moest op die manier, want “Hou je een andere optie aan dan maak je namelijk kosten bij ons voor het opzeggen”. Vervolgens bleek het abonnement dus niet opgezegd, wat ik aanvankelijk nog niet had begrepen. Op 6 december kwam ik erachter en heb ik via X verzocht alsnog mijn abonnement op te zeggen, waarna ik deze reactie kreeg: (dat mooie 06-nummer is helaas gesneuveld in de strijd) Nogmaals heb ik benadrukt dat ik mijn abonnement wil opzeggen, waarna ik deze reactie kreeg: “Je hebt inderdaad altijd 14 dagen bedenktijd, als je online iets bij ons hebt besteld. Ik zie dat je nog binnen deze 14 dagen valt, daarom kan ik kosteloos het abonnement voor je opzeggen. Voordat ik dit kan doen, moet ik alleen nog een extra verificatie uitvoeren om zeker te weten dat jij de juiste persoon bent. Ik heb daarom een verificatiecode per sms naar je nummer verstuurd. Kun je die met mij delen? Dan kan ik daarna het abonnement voor je opzeggen! Groet, Pharwin” Maar ik kan die SMS dus niet lezen wegens problemen die ik al met de helpdeskmedewerkers had besproken en bovendien is dit mogelijk niet de juiste methode van opzeggen volgens de Odido's regels die de wet omzeilen, ik ben nu wel bang geworden met die afkoopsom van € 163,30. Hierna heb ik de betaling terug geboekt begeleid door het volgende schrijven: “Inmiddels heb ik het abonnementsbedrag dat jullie 5 december jl. van mijn rekening hebben geboekt laten terug storten, bij wijze van extra verificatie, zodat jullie zeker weten dat ik de juiste persoon ben. Het abonnement was al op 4 december om 18:22 opgezegd en ik heb de simkaart uit het toestel gehaald. Klantnr xxxxx Factuur xxxxx Factuurdatum 27.11.2024 Graag ontvang ik eindelijk een bevestiging dat het abonnement is beëindigd” “dan kunnen we ons op het volgende (volledig onnodige) probleem concentreren. Jullie beweren: "Nummerbehoud vraag je makkelijk aan als je Vast Bellen van Odido bestelt. Heb je al besteld? Dan kan je alsnog nummerbehoud aanvragen in Mijn Odido. Hier volg je ook gelijk de status van je aanvraag." Graag wil ik alsnog nummerbehoud aanvragen en als dat echt niet mogelijk is ook het andere abonnement beëindigen. Mijn Odido kan ik nooit meer in”. Hierop reageerde de helpdesk dat het zo niet werkt en daar ben ik het helemaal mee eens, ze zouden gewoon zonder slag of stoot moeten toestaan dat ik het abonnement opzeg, dat recht heb ik. Maar Odido probeert alleen maar mij koste wat het kost een schuld aan te smeren, daar steken ze heel veel tijd in, zelfs als dat betekent dat ik mijn andere abonnement ook zal moeten opzeggen, aan schulden valt natuurlijk meer te verdienen dan aan vaste klanten (ik vermoed dat ze geen capaciteit voor nieuwe klanten hebben en dan is dit een mooie manier om toch meer omzet te genereren). Bij KPN lachen ze zich ondertussen rot dat Odido mij dwingt toch bij hen te blijven, maar misschien is het een geluk bij een ongeluk, want daar heb ik ten minste in 30 jaar nog nooit problemen gehad.
Al twee maanden storing bij het verlengen van mijn Internet-abonnement
Al 6 weken probeer ik mijn internetabonnement te verlengen. Ik heb ruim 6 uren telefonisch contact gehad met Odido: elke keer met gemiddeld 3 personen (Sales, Service en IT). Daarnaast een aantal telefonische pogingen van 30 minuten, die niet leiden tot contact. Gesprekken met 25 mensen, telkens weer je verhaal doen, wachten tot het zenuwslopende odido-deuntje ophoudt en de volgende aan de telefoon komt. 4 keer een formulier online ingevuld, geen andere reactie dan een bevestiging van ontvangst en de mededeling dat het 3 dagen, 6 dagen, 8 dagen, 1 werkdag (in welk jaar?) kan duren. 5 keer een belofte, dat je teruggebeld wordt, niet één keer gebeurd. En als kers op de taart: het laatste gesprek (met 3 personen) wordt na 1 uur 6 minuten en 37 seconden afgebroken: opgehangen zonder mededeling. Die laatste persoon is ook niet meer te bereiken en belt niet terug. Vervolg 8-3-2025 Deze week nummer 26 en 27 gesproken. Nummer 27 van de IT kent soortgelijke gevallen. die wel opgelost zijn. Hij zal mij binnen twee weken terugbellen. Hij bezweert mij dat met de hand op het hart. Hij is de zesde die dat belooft. En je begrijpt het al: Dat is nog niet steeds gebeurd. Volgens mij krijgt men opdracht wel telefonisch contact te beloven, maar wordt verboden contact op te nomen. Vervolg 16-3-2025 Maandag maar weer bellen.Na twee maanden nog geen resultaat. Ik ben begonnen links en rechts op internet mijn ervaringen te delen. Ook maar mijn Rechtsbijstand om advies vragen.

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen