Alles voor jou als nieuwe klant onder één dak. Van de aanvraag en de Overstapservice tot aan de installatie en de monteur!
Recent actief
Beste Odido, Dit is de enige manier om zo contact met jullie te opnemen, ik werd gister door Odido gebeld, maar omdat vanwege de auditieve beperking kan ik helaas niet telefoneren, ik kreeg dus mail met de vraag om terug te bellen maar dat kan ik dus helemaal niet.Ik kan ook geen mail vinden om contact te maken, dus dan maar hier zo. her gaat dus om glasvezel installatie, Met vriendelijk groet, Kenji Tsuchida
Beste Odido-moderators,Op 10 september 2026 ben ik overgestapt van KPN naar Odido. Door gebrekkige communicatie vooraf en onvoldoende ondersteuning tijdens de overstap hebben wij vrijwel een volledige werkdag zonder internet gezeten, terwijl wij beiden vanuit huis werken.Hierover heb ik een uitgebreide formele klacht per aangetekende post ingediend. Volgens PostNL is deze op 15 september 2026 om 07:50 uur bij Odido bezorgd.Op 16 september ontving ik een uitgebreide reactie per e-mail. Daarin erkende Odido de vervelende situatie en bood excuses aan. Helaas bleven twee expliciete verzoeken uit mijn klacht onbeantwoord:Mijn verzoek om een passende coulancevergoeding. Mijn verzoek om een schriftelijke bevestiging van het klacht- of referentienummer.Ik waardeer de excuses, maar daarmee is mijn klacht nog niet volledig afgehandeld.Kan een Odido-moderator mij helpen om deze openstaande punten alsnog bij de verantwoordelijke afdeling onder de aandacht te brengen?Ik ontvang graag een inhoudelij
Ik ben in heb bezit van een TV Box van Odido . Er staat achterop vermeld 4K TV Box 1.gen, model SEI800TFAS fabrikant Shenzhen SEI Robotics (China).. De bijbehorende remote is van hetzelfde merk (Y243100). Ik wil nu een universele remote gebruiken (sofabaton X1S). Dit kan schijnbaar niet omdat de 4K TV Box 1.gen zich verbindt met de remote via Bluetooth BLE (en wel met een Odido protocol). Dit schijnt een aangepaste bluetooth te zijn, die niet werkt met de normale bluetooth, waarmee de Sofabaton wel kan werken. De remote van Odido heeft ook nog een IR (infrarood) signaal, maar dit is alleen voor een beperkt aantal functies (aan/uit, volume en kanalen).Is er een oplossing of heeft Odido ook een andere TV box met volledige IR ondersteuning? En zo ja kan/wil Odido die aan mij leveren?
Gisteren zou een Guidion-monteur langskomen om internet + TV te installeren. Monteur is niet komen opdagen. Geen bericht of belletje van Guidion. Einde middag Odido gebeld. Odido heeft contact gezocht met Guidion en er bleek een monteur uitgevallen te zijn en ik zou vanmorgen gebeld worden voor het maken van een nieuwe afspraak. Dat is niet gebeurd. Weer Odido gebeld. Deze medewerker gaf aan dat ik twee dingen kan doen: of afwachten tot Guidion belt, of zelf een nieuwe afspraak maken met Guidion. Odido helpt je niet en wijst naar hun partner Guidion. Ondertussen kom ik met Guidion geen steek verder: de timeslots die op hun website worden voorgesteld, zijn in de volgende stap opeens niet meer beschikbaar. Telefonisch mag je aansluiten in een wachtrij die langer is dan mijn geduld. Als ik dit had geweten had ik nooit een overstap overwogen.
Op 3 September gebruikt gemaakt van overstapservice. Dacht alles gaat gemakkelijk, niet dus! De communicatie is zo slecht, niet normaal.Voor glasvezel moet er een aansluiting aangelegd worden. Toevallig jaren terug had KPN in mijn straat overal aansluitingen aangelegd al, dus je zou denken extra makkelijk aansluiten, aangezien KPN dat niet meer hoeft aan te leggen.Dus ik ODIDO gebeld en deze informatie door gegeven, vanaf toen is de drama begonnen.Ondanks dat ik het duidelijk had door gegeven, blijf ik emails ontvangen van Odido dat er iemand van KPN nog moet langs komen voor het aanleggen of ik ze even terug wil bellen. Dus weer bellen met hetzelfde verhaal en nog eens foto’s via email gestuurd naar Odido van dat hier al een aansluiting zit, alleen er zit nog geen abonnement op. Deze info komt dus maar niet door, paar dagen later ALWEER een email. Ik weer terug bellen. En ja weer zelfde verhaal. En kreeg ondertussen ook emails van KPN of ik wil terug bellen voor een afspraak te maken…
Ik heb zojuist videoland geactiveerd bij odido en ik zie videoland niet verschijnen in mijn mediabox ( het is een amina) Heb ik iets verkeerd gedaan of vergeten te doen?
I requested the installation, which was scheduled for 24 September.THE TECHNICIAN DIDN’T SHOW UP, and they didn’t say a word. And note: I’d taken a day off work to be at home.On Friday (25th) we sent an email, tried to get in touch via chat, and phoned them.We received an email saying they’d lost contact with the technician and that they’d reschedule for another day.I’ve tried getting in touch again, but to no avail. I’m still without internet, with no response. To be honest, I’m thinking of switching to another provider (terrible customer service, a company that doesn’t sort out problems, technicians who don’t turn up).Unless they provide a SIM card with internet access whilst we wait, the real solution would be for them to sort it out and keep the customer informed. Anyway,order number 258167335
Back in Nov 2025, I renewed a one year my contract with Odido. However, in August 2026, I took up the fiber optics renewal and supposedly, a new contract was effected then as I see in my profile stating first 12 months at a reduced rate. But now, I received an email stating that my contract is expiring in Nov 2026 and to look into renewal offers. I am confused why there are 2 conflicting information? In my app I should still have 10 months on my current term and not that it expires next month.@Odido
Guidion cancelled my appointment for home internet activation on 30 Sep due to their technician being unavailable at the time. The next appointment I could select is on 9 Oct and during this time I am unable to use internet properly at my home. I tried calling their helpline but it is mostly unresponsive. The one time they did answer, they mentioned that they would call me later on the same day or the next day to confirm a quicker appointment - but this never happened. They also don't have any insights on how their "planning" department works or how to contact them.I was provided unlimited mobile internet codes but mobile network keeps fluctuating throughout the day at my location, making it impossible to work. I would like this addressed immediately to avoid further troubles related to my work.
Ik ben al de hele week bezig voor mijn ouders die zouden worden aangesloten voor internet en tv. Mijn ouders, die al op leeftijd zijn en slecht ter been, zijn afgelopen dinsdag verhuisd en hadden een paar weken terug al een afspraak staan voor installatie op diezelfde dinsdagmiddag tussen 12 en 16. Rond 13 uur laat Guidion weten dat de afspraak helaas niet door kan gaan. Kan gebeuren. Nieuwe afspraak woensdag tussen 8 en 12. Rond half 1 weer niemand te bekennen. Dus heb ik zelf Guidion maar gebeld. Ja mevrouw de afspraak kan niet doorgaan de monteur is ziek. Zonder te laten weten ook...we bellen u later even terug voor nieuwe afspraak. Nooit meer terug gebeld. Dus ook Odido gebeld. Die zouden er spoed achter zetten. Komt er iets later een nieuwe afspraak binnen voor maandag 5 oktober...dat is toch geen spoed?!! Dus meteen weer Odido gebeld en die legt uit dat dat standaard is maar omdat er spoed achter staat kan het sneller gaan. Dus donderdag maar weer gebeld met Guidion. Daar wordt n
Hi OdidoI’m hoping someone can help me with my internet activation.My internet connection is currently scheduled to start on 27 October, but I’m moving into my new home on 7 October. I work from home, so I really need a reliable internet connection from the day I move in.Would it be possible to move my activation date forward to 7th of october and have a noodpakket provided or another temporary internet solution until my regular connection starts on 27th of October?I have already tried the chatbot, but it directed me to the telephone service. Unfortunately, the phone line is currently closed so I'm hoping thatsomeone here could help me.I have my order number and customer number available and can provide them privately if needed.Having internet from 7 October is very important for me because I need it to work from home.Thank you very much for your help!
Momenteel heb ik mijn huidige abonnement opgezegd bij Odido, hierna heb ik een nieuw internet abonnement afgesloten om hierin kosten te besparen van maarliefst 15 euro per maand. Nu heb ik het nieuwe modem nog, echter wordt er wel een nieuw modem geleverd en een afspraak gewenst met guidion. Het lijkt mij niet nodig om dit alles te leveren omdat ik een half jaar geleden alles opnieuw geïntegreerd gekregen heb. Gaat het alsnog goed als ik guidion niet laat komen?
Sinds 03/07 geen internet op ons DSL aansluiting, 2 x KPN monteur geweest, 1 x monteur van Gudion via Odido, hebben het allemaal niet kunnen oplossen. Op advies van Odido zijn we overgestapt naar Glasvezel, want dat lag in onze woning tot de meterkast. We zijn sinds de order voor glasvezel in een ware drama beland, een drama van valse beloftes & desinformatie. Tot op heden (29/09) geen diensten, bijna 3 maanden geen internet in deze tijd van de wereld. Pas anderhalve maand later werden we gewezen op de mogelijkheden van Klik&Klaar, daarvoor dus helemaal geen internet. In totaal heeft Guidion 3 pogingen gedaan om de glasvezelverbinding tot stand te krijgen, telkens wordt er gezegd dat de netwerkpartner (ODF) iets moet regelen in de wijkcentrale. Maar toch worden er iedere keer nieuwe afspraken geboekt bij Guidion en lukt het telkens niet om de diensten aan te sluiten. Ook hebben we door Odido, doordat ze de DSL verbinding niet werkend kregen, de overstap gemaakt naar glasvez
Beste Odido, Op 08-09-2026 heb ik via MediaMarkt een contract afgesloten (Ordernummer: 258024932). Er is mij verteld dat er contact met mij opgenomen zou worden voor de installatie, maar ik heb nog niets gehoord. Ik ben inmiddels verhuisd naar het adres: XXXXX. Kunt u mij alstublieft laten weten wanneer de monteur komt voor de installatie? Met vriendelijke groet,Amatul Wasey
Hi,ik ben een nieuwe internet + tv klant. Ik had afgelopen vrijdag 25 sept de monteursafspraak staan. Die dag is dankzij de overstapservice de verbinding van mijn oude provider gestopt en kwam ik zonder internet te zitten. Ik ontving netjes een voucher voor unlimited internet om de periode te overbruggen totdat de monteur alles gefixt zou hebben. Helaas ging die afspraak alleen niet door (de monteur zegt langs te zijn geweest, maar ik heb hem niet gezien en ik heb geen bel gehoord). Vervelend maar prima, ik heb meteen Odido gebeld en een nieuwe afspraak gemaakt en die is nu voor volgende week vrijdag gepland. Nu zit ik echter zonder internet omdat de oude dus al gestopt is, maar ik heb het nodig voor werk. Is het wellicht mogelijk om die voucher voor internet te verlengen totdat de monteur langskomt?
Half augustus heb ik bij Odido een nieuw internetabonnement aangevraagd, met als ingangsdatum 1 september. Direct daarbij is voor 1 september een installatieafspraak met Guidion ingepland.Op 1 september is er echter geen monteur komen opdagen.Daarna heb ik zowel telefonisch als via de link uit de e-mail aangegeven dat ik in principe iedere dag beschikbaar ben en dat de installatie zo snel mogelijk uitgevoerd mag worden. Daar is ook een goede reden voor: mijn huidige provider stopt met het aanbieden van diensten op Texel, waardoor mijn bestaande abonnement eind september definitief afloopt en ook niet verlengd kan worden.Sinds 1 september heb ik inmiddels ongeveer 13 keer telefonisch contact gehad met Guidion. Iedere keer komt het erop neer dat de afdeling Planning mij zou terugbellen. Dat gebeurt vervolgens niet.Tussendoor zijn meerdere toezeggingen gedaan. Eerst zou er rond de 7e een monteur komen, daarna zou het uiterlijk de 14e worden. Ook daarvan is niets terechtgekomen. Vervolgens
Graag wil ik mijn router laten registreren.GroetjesFreddy
Hallo,Misschien heeft iemand dit eerder meegemaakt, of kan een moderator meekijken.Mijn oude Odido-abonnement liep af op 14 september om 00:00 uur. Op dezelfde dag stond de installatieafspraak voor het nieuwe abonnement, op naam van mijn en op hetzelfde adres.Op zaterdag 12 september werd die afspraak door Guidion geannuleerd, met als reden dat er nog een actief abonnement op het adres stond. De controle vond dus plaats op een moment dat het oude abonnement inderdaad nog liep, twee dagen vóór de installatie. Op de dag van de installatie klopte die reden niet meer. Niemand heeft mij hierover gebeld; ik ontdekte het pas in de e-mail.Nu zit ik zonder vaste verbinding, werk vanuit huis en kan pas op 29 september terecht. Ik heb inmiddels zelf een tijdelijke router met mobiele data gekocht om door te kunnen werken. Telefonisch kreeg ik ruim een uur geen gehoor.Wat ik graag zou willen weten:- Herkent iemand dit? Wordt zo'n controle standaard te vroeg gedaan bij een opzegging en een nieuwe aa
Goededag,Wij zijn inmiddels 2 jaar bij Odido en hebben onlangs een nieuwe woning gekocht. Bij deze woning ligt glasvezel van Delta Netwerk bij de gevel, maar de huidige bewoners hebben destijds besloten om dit niet aan te laten sluiten. Nu is onze vraag of dit nog steeds kosteloos mogelijk is, gezien wij graag op glasvezel blijven. Als ik bij Odido e.e.a. invul zie je dat er alleen dsl mogelijk is, maar bij deltanetwerk wordt t wel aangegeven. Mijn wens is dat mijn huidige router dan ook mee gaat naar de nieuwe woning i.v.m. smart home.
Graag zou ik mijn eigen modem willen registreren nadat de guidion monteur 28aug. Tussen 12:00 en 16:00 de glasvezel komt installeren.
Hoi,Ik wil graag glasvezel van Odido bestellen, maar ik wacht nog op de aansluiting van Glaspoort.De glasvezelkabel ligt al voor mijn deur en steekt uit de grond. Deze moet alleen nog naar binnen worden gebracht en aangesloten in de meterkast.Op 31 augustus stond hiervoor een afspraak met Glaspoort gepland, maar de monteur is niet gekomen. Ik heb ook geen bericht ontvangen.Ik heb inmiddels twee keer contact opgenomen met Glaspoort. Beide keren werd gezegd dat mijn gegevens aan de monteur zouden worden doorgegeven en dat hij contact met mij zou opnemen. Helaas heb ik nog steeds niets gehoord en is er geen nieuwe afspraak gemaakt.Ik begrijp dat Glaspoort verantwoordelijk is voor de aansluiting, maar kan Odido misschien de status controleren of bij Glaspoort navragen of dit versneld kan worden?Ik zou graag zo snel mogelijk glasvezel van Odido willen bestellen.Alvast bedankt!
I ordered my internet subscription from Odido on 20 June. The appointment for routing the fiber connection to my home was scheduled for 20 July, between 12:00 and 16:00.However, the responsible technician did not arrive within the agreed appointment window. He arrived at around 16:40, without informing us about the delay, and did not complete the required work. As a result, the fiber connection was not installed.After several follow-up calls with Odido, I was eventually given a new appointment for 27 August. This meant that I was left without an internet connection for a significant period, despite having ordered the service on 20 June. This situation was particularly problematic because I work from home and a reliable internet connection is essential for my work.I contacted Odido and explained the situation. During this conversation, the employee told me that, as compensation for the inconvenience and delay, I would receive one month of Klik&Klaar free of charge. He also told me t
Hello,I arranged to move my glass fibre connection in mid-July to a new address starting 17th august. Everything seemed to be arranged. I was informed there was a previous connection on the line so sent the purchase agreement with the dates I take over the property and Odido reacted to say they have everything they need. However, guidion cancelled the first appointment 2hours before scheduled time on 21st August. No information given. I rebook appointment, first available on 3rd September. No show. Rebook again to 7th September. No show. Rebook now again to 18th September.What is going on? Nearly 2 months after arranging and 1 month after moving in.I went to Odido shop and have a klik&klaar now but it is very slow - 5G is very weak signal as I live at the bottom of a apartment block even at window. They said it might take more time to connect my fibre, but didnt explain more. Sitting on phone on hold for Odido and guidon customer service is very inconvenient in an open office dur
Hallo, ik heb op 18/08 Glasvezel internet besteld. Ik heb gekozen doe-het-zelf-installatie. De voorlopige datum voor de start van de dienstverlening was 31/08. Dat is vandaag. Installatiepakket is nog niet verzonden. Wat is het probleem? Er is al lang geleden (enkele jaren) glasvezel in huis geïnstalleerd en er wordt momenteel geen andere glasvezel gebruikt. Ik heb nodig alleen het installatiepakket.
We hebben een Odido internet+ tv abonnement afgesloten met overstapservice, toen we bestelde stond er 5 oktober aansluitratum, oude provider xs4all geeft gezegd “We stoppen je abonnement zodra Odido aan ons doorgeeft dat je bent overgestapt.". we hebben nu guidon ingepland voor 6 Oktober, maar ik zou graag willen weten of de wifi er dan uit ligt op 5 oktober of pas als Odido helemaal klaar is. En hoe zit het met het wifi wachtwoord op alle apparaten, gaat dit automatisch over of moeten we het op elke opnieuw invoeren? En guidon vroeg ook allemaal vragen zoals waar ik wifi wou maar ik heb al 2 wifi plus punten dus ik snap niet wat dat er mee te maken heeft en ook of we al een kabel naar tv hebben maar die kan toch ook met wifi? en we hebben wel een Ethernet kabel vanaf kelder waar onze oude router nu staat naar de tv maar is die wel goed genoeg dan?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.