Ik ben in heb bezit van een TV Box van Odido . Er staat achterop vermeld 4K TV Box 1.gen, model SEI800TFAS fabrikant Shenzhen SEI Robotics (China).. De bijbehorende remote is van hetzelfde merk (Y243100). Ik wil nu een universele remote gebruiken (sofabaton X1S). Dit kan schijnbaar niet omdat de 4K TV Box 1.gen zich verbindt met de remote via Bluetooth BLE (en wel met een Odido protocol). Dit schijnt een aangepaste bluetooth te zijn, die niet werkt met de normale bluetooth, waarmee de Sofabaton wel kan werken. De remote van Odido heeft ook nog een IR (infrarood) signaal, maar dit is alleen voor een beperkt aantal functies (aan/uit, volume en kanalen).
Is er een oplossing of heeft Odido ook een andere TV box met volledige IR ondersteuning? En zo ja kan/wil Odido die aan mij leveren?
universele afstandsbediening
Beste antwoord door TMTV
Hoi
Welkom op de Community!
De Mediabox kun je wel degelijk met IR bedienen, maar de meegeleverde afstandsbediening doet dat standaard via bluetooth. Alleen de TV-functies (TV aan/uit, volume) gaan via IR. Als bluetooth niet werkt kun je misschien met je universele afstandsbediening de Mediabox bedienen via bluetooth? Het zou kunnen dat je bij het instellen van de afstandsbediening de Mediabox niet als optie ziet. Gebruik dan de Nokia 8000, die komt het dichtst in de buurt. Mocht dat ook niet lukken, heeft jouw afstandsbediening een functie om IR-signalen te leren? Dan zou je de afstandsbediening van de Mediabox op IR kunnen zetten en zo de signalen kopiëren. Ik ben benieuwd of het hiermee lukt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.