Wij vertellen je alles over Vast Bellen!
Recent actief
Sinds een aantal dagen werkt mijn VoIP niet meer. Onder de instellingen van mijn Siemens Gigaset S850A Go heb ik toegevoegde instellingen staan. Nu had ik hier qua servers ‘viop.t-modulethuis.nl’ staan, maar dat werkte ook niet meer. Op aangeven van de ODIDO servicedesk deze gewijzigd naar ‘voip.odido.nl’, maar dit resulteert ook in de status ‘aanmelding is mislukt!’.Het lijkt iets te maken te hebben met de SIP-instellingen, want alle andere zaken werken wel naar behoren. De ping naar beide van bovenstaande servers werken gewoon, alleen mijn aanmelding niet. Nu stond er geen wachtwoord ingevuld en is ook niet aan te passen, noch op de iPad noch op de computer zelf.Volgens de servicedesk van ODIDO hebben ze hier reeds een melding van gemaakt, maar nog niets mogen ontvangen. Heeft iemand anders een oplossing voor dit probleem? Ik zie wel meerdere mensen, die vrij recent hier issues mee hebben…
Sinds 23 januari klant bij Odido voor vast bellen, internet en tv. Echter nummerweergave werkt niet meer. Bij KPN en Ziggo nooit problemen met nummerweergave gehad. Heb een Boston XL telefoon. Al van alles geprobeerd, ook via inloggen modem op dtmf of fsk gezet, landcode staat nu op Belgie en dtmf, ook op Nederland geprobeerd, noem maar op! Tientallen keren met Odido gebeld, krijg telkens mail dat is opgelost, maar wordt niet opgelost. Dan ineens geen nummer meer, maar een 0. Dan staat er alleen OPROEP. Nu komt er dus een nummer, maar dan van de eerste beller die na de modem reset gebeld heeft, en elke beller daarna, heeft dat nummer! Ik wordt zo langzamerhand wanhopig, jullie enig idee wat ik nog kan doen?
Kan iemand helpen? Ik heb contact met een persoon nodig, maar de bot zegt alleen de adviseur belt je zo. Alleen ik kan niet bellen en gebeld worden. Dat is het probleem.Maar via Whatsapp bellen snapt odido niet.Al 2 dagen bezig om geholpen te worden.
Hallo, Ik ben nu een aantal maanden klant bij Odido, in 1e instantie alleen glasvezel internet. Afgelopen week ook Odido TV via de app op tv gaan gebruiken. Dat is wel even wennen in vergelijking met Ziggo, waar ik al heel lang klant ben.Inmiddels heb ik besloten om mijn Ziggo abonnement per 12 augustus 2026 op te zeggen.Ik heb het modem Zyxel T-56 niet in gebruik, aangezien ik de internet kabel rechtstreeks aan mijn Deco BE65 router heb aangesloten ivm het betere Wifi in onze woning.Nu wil ik ook vast bellen toevoegen aan mijn account. Nu begrijp ik dat ik het Odido modem moet geen gebruiken om de telefoonunit aan te sluiten.Kan ik het wifi signaal van de T-56 uitzetten en hoe stel ik mijn Deco BE65 in? Als router of accespoint?Graag zie ik jullie reactie spoedig tegemoet.
Hallo, Ik ben nu een aantal maanden ook klant bij Odido met glasvezel internet en sinds vorige week heb ik ook tv toegevoegd.Momenteel ben ik ook nog klant bij Ziggo, maar mijn contract staat vast tot 12 augustus. Ik ga Ziggo opzeggen en wil vast bellen gaan toevoegen en wil mijn huidig vaste telefoonnummer behouden.Dat kan je aangeven, maar mijn vraag is of Odido dan het vast bellen laat ingaan nadat Ziggo is gestopt?Hoe kan ik dat het beste regelen?
Goedemorgen,Ik heb o.a. bij Odido een abonnement voor vast bellen. Dat werkt zonder problemen, echter als ik naar m’n contract kijk dan zie ik achter de regel ‘Vast bellen details voor:’ een voor mij totaal vreemd telefoonnummer staan. Is hier een ‘fake nummer’ toegepast omdat ik destijds gekozen heb voor nummerbehoud (en m’n huidige telefoonnummer daarom niet weergegeven kan worden) of is dit een administratief probleem? Graag uw reactie!
Goeiemorgen :)Ik heb vast bellen in mijn pakket bij jullie. Voor 10 euro per maand onbeperkt in heel Nederland. Nu is mijn vraag zijn dat alleen vaste nummers of mag ik ook onbeperkt bellen naar mobiele nummers en 088 nummers? En hoe zit dat met 085 nummers? En als bij een installatie staat een 0900 nummer lokaal tarief is dat dan ook gratis voor mij?
Ik gebruik een Fritzbox 5590.Deze gebruik ik vanaf dag 1 toen ik klant geworden ben. (01-07-2022)Telefoon code toen ingesteld via mijn T-mobile.Vannacht een uur of 2 klapte de internet verbinding eruit. (Onderhoud denk ik)Een kwartier later had ik weer internet en kon weer tv kijken.Tot mijn verbazing kom ik er nu achter dat de huistelefoon niet meer werkt. (Melding email van de Fritzbox)Voordat ik allemaal met de instellingen bezig ga wil ik eerst weten wat er nu veranderd is aan de kant van Odido. Er is tenslotte niks bij mij veranderd.Komt deze verbinding met de huistelefoon vanzelf terug.?Iemand een idee hoe dit nou in eens kan na de jaren dat het gewerkt heeft.
Goedendag,Vannacht hebben er onderhoudswerkzaamheden op het netwerk plaatsgevonden en sindsdien werkt vast bellen zowel inkomend als uitgaand niet meer. Het gaat dus alleen om vast bellen want tv en internet doen het weer gewoon. Mijn Fritzbox 5590 heb ik ongeveer 1 ½ jaar geleden met hulp van de medewerkers van de community rechtstreeks aangesloten op het ODF kastje, waarvoor nogmaals mijn dank. Alles heeft sindsdien goed gewerkt-ook vast bellen- tot vanmorgen. Heb vervolgens mijn modem enkele keren uit en aan gezet, DECT toestel gekoppeld en aangemeld maar helaas geen verbinding.Daarna de klantenservice van Odido gebeld met het verzoek mijn SIP wachtwoord te resetten zodat ik de DECT opnieuw kon toevoegen. Het lukte me nl niet om in ‘Mijn Odido’ een nieuw SIP wachtwoord op te slaan. Heb een 15 karakters tellend wachtwoord aangemaakt welke voldeed aan de restrictie vervolgens een vinkje bij de voorwaarden en daarna op de button opslaan. Heb dit echt tig aantal keren geprobeerd maar s
In de 5590 wordt aangegeven dat het telefoonnummer niet is geregistreerd. Ik heb het wachtwoord inmiddels al aangepast via Mijn Odido. Voor het onderhoud werkte alles prima en had ik geen problemen met de registratie. Kunt u aangeven wat de oorzaak van dit probleem is en wat de oplossing hiervoor is? Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet,Daniëlle
Mijn ZIP geeft: Aanmelding van het internetnummer TIV*****P004 is mislukt. Remote site meldt oorzaak 401
Mijn Odido verbinding werkt goed met een Mikrotik router. Vaste telefonie heb ik al een tijd niet gebruikt en daarvoor heeft de Mikrotik ook geen hardware.Op mijn NAS heb ik een virtual machine met FreePBX16 geïnstalleerd en om daarmee telefonie te kunnen gebruiken heb ik geprobeerd het wachtwoord in mijn Odido omgeving te resetten. Het nieuwe wachtwoord wordt groen als het 15 tekens, minimaal een cijfer, minimaal een hoofdletter en minimaal een kleine letter bevat. Bij gebruik van tekens wordt het nieuwe wachtwoord niet groen, dus die mogen er blijkbaar niet in.Als ik akkoord ga met de voorwaarden kan ik het wachtwoord opslaan. Ik krijg dan keurig een melding dat het wachtwoord is aangepast.Al mijn gegevens zijn ingevuld in FreePBX maar wat ik ook probeer, hij maakt geen verbinding en ik blijf telkens een waarschuwing terugkrijgen:[2026-05-31 08:43:00] WARNING[2609] res_pjsip_outbound_registration.c: Temporal response '401' received from 'sip:voip.odido.nl' on registration attempt to
Ik heb vaste telefoon aansluiting van Odido. Maar nu als er iemand mij belt, staat er in het display Externe Oproep. Met mijn mobiel heb ik die test eens gedaan en toen stond er ook Externe Oproep ipv het 06 nummer. De test ook gedaan met het 085 nummer; toets een willekeurig cijfer in. Kreeg toen de gesproken tekst met hetzelfde cijfer wat wil zeggen nummer herkenning bestaat. Alleen..... het moet nog worden aangezet. Kan dat worden gedaan door de Klantenservice? Alvast bedankt. 😀
Ik heb de Dect telefoon set de Gigaset E290 duo. Mijn vraag is kan deze dienst door Odido aan worden gezet? En als ik hem van tevoren NIET inspreek, is er dan een zogenoemde standaard Voicemail? Hoe zet ik de VM uit of aan?
ik heb als eigen modem nu de Fritz!Box. Voor 95% is de installatie goed verlopen 👍😄😄 en die andere 5% dat is de Telefonie. In het FritzBox portaal staat bij telefoonnummer actief maar niet geregistreerd. Kan dit door Odido worden opgelost?
vanaf deze week als ik opneem hoor ik de beller niet . de bellers zeggen dat er geen verbinding tot stand komt. ik gebruik een gigaset dx800a(via IP) en een fritzbox 7490 met analoge toestellen. is er een update geweest , moet in instellingen veranderen?
Moet Odido nummerweergave aktiveren bij je abonnement vast bellen ? of staat dit standaard aan.Mijn Gigaset is namelijk hiervoor geschikt en de handleiding zegt dat ik het bij de netwerkaanbieder moet aangeven, dat het telefoonnummer van de beller(CLIP) resp. zijn naam (CNIP) op uw display wordt weergegeven.Ook de nrs. die in mijn contacten staan opgeslagen worden niet weergegeven als zij mij bellen.Bij voorbaat dank voor de antwoorden en suggesties die het mogelijk maken dat ik nummerweergave op mijn telefoon zal krijgen
We hebben al meer dan een jaar een Odido Glasvezel abonnement in combinatie met een FritzBox 7590AX modem. Sinds februari 2026 lijkt de vaste telefonie niet meer te werken (daar kwamen we nu pas achter, we bellen niet zo veel). In de FritzBox via Diagnose > Functie > Starten, de melding “Aanmelding van het internetnummer XXXNNNNNXNN is mislukt. Remote site meldt oorzaak 401” gevonden Op de Odido website het vast bellen wachtwoord aangepast. Moet tegenwoordig 15 karakters zijn. Dit hielp nog niet, misschien omdat de telefonieaanbieder nog op ‘Odido’ stond ipv ‘Andere aanbieder’ (zie de volgende stap). In de FritzBox een nieuw nummer aangemaakt (de informatie op deze site gevonden) via Telefonie > Eigen nummers > Nieuw telefoonnummer Telefonieaanbieder: Andere aanbieder Telefoonnummer voor de aanmelding: 31+Netnummer (zonder 0)+Telefoonnummer, bijvoorbeeld 31101234567 Intern telefoonnummer: Telefoonnummer, bijvoorbeeld 1234567. Gebruikersnaam: Te vinde
Hey Odido en de rest, sinds maanden werkt bij mijn ouders de vaste telefonie niet meer. Sinds het datalek lijkt er iets veranderd te zijn waardoor de N300 niet meer registreert. (“aanmelding mislukt”) melding.ik gebruik als login-naam de gebruikersnaam die vermeld wordt in mijn odido omgevingik heb een nieuw wachtwoord ingesteld domein: voip.t-mobilethuis.nlproxy-server-adres: voip.t-mobilethuis.nlproxy-server-poort: 5060registratieserver: voip.t-mobilethuis.nlpoort registratieserver: 5060registratie ververstijd: 3600STUN: niet gebruikengegevens ook niet verder ingevuld exact deze instellingen hebben sinds de start van het abonnement gewerkt maar nu helaas niet meer. hebben jullie wat veranderd of wat kan ik proberen? de andere lijn (cheapconnect) werkt perfect
Hoi allemaal,Wie kan mij helpen ik wil graag een VOIP wachtwoord (VOIP gebruikersnaam heb inmiddels al wel) instellen maar dat gaat niet op de website van Odido omdat pagina waarop dat kan een foutmelding geeft.https://www.odido.nl/my/thuis/instellingen/bellenDeze melding kreeg ik dan te zien: Er is een fout opgetreden bij het ophalen van de gegevens. Probeer het later opnieuw.Ik heb namelijk een router van het merk Fritzbox 7590ax daarop ook vaste telefonie op activeren.Internet werkt perfect nu alleen vaste telefonie nog dus Odido fix die webpagina waarop dat kan even.Alvast super bedankt voor jullie hulp.
Hallo allemaal,Ik heb een onbeperkt telefoon abonnement bij T-Mobile thuis en ik merk dat gesprekken na twee uur automatisch worden verbroken. Ik zie dat dat bij mobiele abonnementen standaard gebeurd, maar is dat ook het geval bij vast telefonie? Zo ja, hoe zet ik dat uit? Dit is best wel gênant als je meetings met klanten hebt…Alvast bedankt voor jullie reactie!Groeten,Eric
-
UPDATE: onderstaande handleiding is niet meer nodig. Klik hier voor meer info.Zo nu en dan zie ik hier de vraag naar de VOIP-/SIP-gegevens voorbij komen en laait de discussie weer op of T-Mobile die zou moeten vrijgeven. Ook nu de concurrentie dat wel doet, lijkt men er hier niets voor te voelen. Daarom deze guide, zodat je, mits je in het bezit bent van de Zyxel VMG8825-T50, zelf je wachtwoord kunt achterhalen. De volgende gegevens heb je ook nodig en zijn al bekend:Serveradres: voip.t-mobilethuis.nl Poort: 5060 (UDP) Gebruikersnaam: je klantnummer, gevolgd door “P005”, bijvoorbeeld: TMT12345P005Dan nu het moeilijkste: het wachtwoord.Ga naar het inlogscherm van de Zyxel (standaard 192.168.1.1) en log in met de gegevens achter op de router. Ga naar het menu (rechtsboven) > Netwerkinstelling > DNS.Ga naar Dynamische DNS. Klik op Inschakelen en vul in de drie velden eronder wat willekeurige tekst in (om de instellingen in de config file te krijgen, hebben we later nodig). Klik op T
Heb inmiddels aardig wat topics doorgespit hier en op Tweakers. Ik tracht een Grandstream WP826 te configureren om te bellen. Helaas lukt dit nog van geen kant: De telefoon blijft aangeven: Account registratie mislukt. Inmiddels 3 keer getracht een nieuw wachtwoord aan te maken, dit heeft geen effect. Als ik met de telefoon de server ping krijg ik wel pong terug, dus het is niet het internet oid. Wat is er al gebeurd? Zyxel heeft SIP ALG disabledWachtwoord en username opgehaald in mijnOdido voor SIPWat overigens vreemd is bij wachtwoord instellen in mijn odido is dat hij “speciale tekens” vereist in het wachtwoord, maar geen enkel wachtwoord met speciale tekens geaccepteerd wordt. Alleen letters en getallen. Alle gegevens volgens onderstaand document in de telefoonsettings gegoten:https://assets.odido.nl/x/f4965101d0/eigen-modem-voip-instellingen.pdf Zowel op voip.t-mobilethuis.nl als voip.odido.nl wordt er geen sjoege gegeven. Account registratie blijft falen.Username zowel telefoonnu
Hoe ver kan de wet van Murphy van toepassing zijn in falen van service van Odido.Nadat ODF, partner van Odido, er 2,5 jaar over heeft gedaan om glasvezel in onze woning aan te leggen, ben ik sinds januari in contact met Odido zelf over de installatie.Na vele telefoontjes, referentienummers, twee geannuleerde contracten omdat die incorrect waren en vele uren verder heb ik nog steeds geen werkende vaste lijn, die ik wel in mijn abonnement heb afgesloten. (dit is de korte versie van een héél lang traject)Hoe kan ik de juiste persoon bereiken (Back office, technische dienst, of….) om dit voor mij op te lossen, want tot nu toe word ik van het kastje naar de muur gestuurd, wordt mij toegezegd dat het opgelost wordt, dat ik teruggebeld zal worden, etc. Maar steeds moet ik er zelf achteraan omdat er helemaal niets opgepakt wordt.Alsjeblieft, laat de juiste persoon contact met mij opnemen!!!
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.