Verzoek verwijderen bkr ivm hypotheek.
Goedeavond odido, Ik probeer het via deze weg omdat ik tegenstrijdige berichten ontvang via de service. Dit is mijn situatie: Ik heb in 2022 een mobiel abonnement afgesloten zodat mijn toenmalige vriendin hier gebruik van kon maken. Wij zijn sinds 2023 uit elkaar en hadden afgesproken dat zij dit abonoment zou afbetalen/overkopen. Dit zou gebeurt zijn, en hier ben ik van uit gegaan. Toen ik vorige week mijn hypotheekaanvraag deed, kreeg ik te horen dat er een negatieve bkr registratie op het abonnement zat. Dat was voor mij wel even schrikken. Zeker omdat ik terwijl ik al sinds juni 2023 op een ander adres sta ingeschreven, en ik nooit een bericht heb ontvangen over evt openstaande bedragen. Ik heb begin deze week een email gestuurd naar odido@incasso.nl met de vraag hoe de situatie in elkaar zit en wat ik kan doen. Helaas nog geen terugkoppeling. Ondertussen druk gebelt met de odido service lijn om op zoek te gaan naar een oplossing. Er bleek nog een bedrag open te staan. Ik wilde dit gelijk betalen, en heb niet alle gegevens over het abonnement. Ik sprak met de dame van de service af dat ik het via een bankbetaling ovv.003003535018 zou overmaken en dat na 3 dagen de bkr verwijderd zou kunnen worden. Vandaag opnieuw contact gehad. Ik kreeg van een andere medewerker te horen dat hij niets terug kon vinden in de systemen. Ik vertelde over het gesprek wat ik gehad had met zijn collega (helaas geen naam van), en de instructies die ik van haar gehad had. Hij vertelde mij dat omdat het een bankoverboeking is hier 5 weken overheen gaan ivm storneren. Via de ideal app/link zou het 1 of 2 werkdagen zijn. Ik vertelde hem dat ik bereid was het hele bedrag nogmaals over te maken, om maar zo snel mogelijk door te kunnen met de hypotheek aanvraag. Dit was helaas niet mogelijk omdat het abonnement beëindigt is, en ik niet de juiste gegevens heb mbt het abonnement. Ik ben ten einde raad, en er is voor mij enige haast geboden. Ik zie dat mensen goede hulp krijgen via dit forum en ik hoop dat jullie mij duidelijkheid, en hulp kunnen bieden bij het verwijderen van de bkr. Nogmaals ik heb helaas niet alle gegevens van het abonnement, het overeenkomst nummer is terug te vinden in mijn profiel. Mvg Marco keus