Skip to main content
  • 13 Topics
  • 93 Reacties
13 Topics
BKR
Beste Odido Community, Mijn partner en ik hebben vorige week een huis gekocht. Alles was rond, totdat we er vandaag achter kwamen dat onze hypotheekaanvraag is afgewezen vanwege een A2-registratie bij het BKR, afkomstig van een oud krediet bij Odido (voorheen Tele2). Dit is het enige obstakel dat nu nog tussen ons en onze nieuwe woning staat. Volgens jullie klantenservice is er geen openstaande schuld meer, en gaat het om een oude achterstand uit 2020, die destijds volledig is voldaan. Toch is de A2-registratie nooit afgemeld bij het BKR, met als gevolg dat de bank onze hypotheek nu blokkeert. Ik heb al meerdere keren gemaild naar incasso@odido.nl, maar helaas nog geen reactie ontvangen. Belangrijk: Wij hebben tot uiterlijk vrijdag 22 augustus 12:00u om zonder financiële schade onder het koopcontract uit te komen. Als ik vóór die tijd geen bevestiging heb ontvangen dat de BKR-registratie wordt verwijderd, raken we ons droomhuis kwijt. Daarom doe ik via deze weg een laatste en uiterst dringende oproep:Kunt u deze registratie vandaag nog controleren en – indien terecht – per direct verwijderen bij het BKR? Mocht er onverhoopt toch nog een openstaand bedrag zijn, dan betaal ik dat uiteraard direct en hoop ik dat er dan alsnog snel geschakeld kan worden en mijn registratie vandaag of morgen nog door jullie verwijderd kan worden. Ik ben echt ten einde raad en hoop dat iemand van jullie dit met de hoogste prioriteit kan oppakken. Dit is geen standaard verzoek – dit is urgent. Mijn gegevens:Mobiel nummer Odido: XXX Contractnummer BKR: XXX E-mail: XXX Alvast dank voor jullie snelle hulp. Onze toekomst hangt hier letterlijk vanaf. Met vriendelijke groet,Geeke Huttinga
Verwijderen BKR registratie ivm met hypotheekaanvraag
Goedemorgen, Ik heb al gebeld met jullie klantenservice en een e-mail gestuurd om mijn vriend zijn BKR te laten verwijderen. Onderstaand heb ik verstuurd, helaas hebben wij ontzettend veel haast. Kunnen jullie a.u.b. iets voor ons betekenen? Wij hebben echt een antwoord nodig en natuurlijk het liefst een positieve. Ik neem contact met u op inzake mijn BKR-registratie afkomstig van Tele2, inmiddels Odido. Het betreft een registratie met een A-codering, die inmiddels is afgesloten en volledig voldaan op 26-08-2021. Op dit moment ben ik bezig met de financiering voor de aankoop van een woning. Helaas is het verkrijgen van een hypotheek onmogelijk zolang deze registratie nog zichtbaar is. In de huidige woningmarkt en huizenkrapte is dit een unieke kans voor mij en mijn gezin om een woning te kopen. Het zou zeer spijtig zijn als deze mogelijkheid verloren gaat door een registratie die al geruime tijd is afbetaald en afgesloten. Ik verzoek u daarom vriendelijk, maar dringend, om de betreffende BKR-registratie volledig te laten verwijderen. Mocht volledige verwijdering om welke reden dan ook niet mogelijk zijn, verzoek ik u in ieder geval om de A-codering te verwijderen, zodat de registratie niet langer een blokkade vormt voor het verkrijgen van een hypotheek. Gezien de urgentie van mijn situatie verzoek ik u om binnen 5 werkdagen na dagtekening van deze e-mail een schriftelijke reactie te geven. Mocht u besluiten niet mee te werken aan verwijdering of aanpassing, dan zie ik mij genoodzaakt om verdere stappen te overwegen om mijn belangen te beschermen.
Verzoek verwijderen bkr ivm hypotheek.
Goedeavond odido, Ik probeer het via deze weg omdat ik tegenstrijdige berichten ontvang via de service. Dit is mijn situatie: Ik heb in 2022 een mobiel abonnement afgesloten zodat mijn toenmalige vriendin hier gebruik van kon maken. Wij zijn sinds 2023 uit elkaar en hadden afgesproken dat zij dit abonoment zou afbetalen/overkopen. Dit zou gebeurt zijn, en hier ben ik van uit gegaan. Toen ik vorige week mijn hypotheekaanvraag deed, kreeg ik te horen dat er een negatieve bkr registratie op het abonnement zat. Dat was voor mij wel even schrikken. Zeker omdat ik terwijl ik al sinds juni 2023 op een ander adres sta ingeschreven, en ik nooit een bericht heb ontvangen over evt openstaande bedragen. Ik heb begin deze week een email gestuurd naar odido@incasso.nl met de vraag hoe de situatie in elkaar zit en wat ik kan doen. Helaas nog geen terugkoppeling. Ondertussen druk gebelt met de odido service lijn om op zoek te gaan naar een oplossing. Er bleek nog een bedrag open te staan. Ik wilde dit gelijk betalen, en heb niet alle gegevens over het abonnement. Ik sprak met de dame van de service af dat ik het via een bankbetaling ovv.003003535018 zou overmaken en dat na 3 dagen de bkr verwijderd zou kunnen worden. Vandaag opnieuw contact gehad. Ik kreeg van een andere medewerker te horen dat hij niets terug kon vinden in de systemen. Ik vertelde over het gesprek wat ik gehad had met zijn collega (helaas geen naam van), en de instructies die ik van haar gehad had. Hij vertelde mij dat omdat het een bankoverboeking is hier 5 weken overheen gaan ivm storneren. Via de ideal app/link zou het 1 of 2 werkdagen zijn. Ik vertelde hem dat ik bereid was het hele bedrag nogmaals over te maken, om maar zo snel mogelijk door te kunnen met de hypotheek aanvraag. Dit was helaas niet mogelijk omdat het abonnement beëindigt is, en ik niet de juiste gegevens heb mbt het abonnement. Ik ben ten einde raad, en er is voor mij enige haast geboden. Ik zie dat mensen goede hulp krijgen via dit forum en ik hoop dat jullie mij duidelijkheid, en hulp kunnen bieden bij het verwijderen van de bkr. Nogmaals ik heb helaas niet alle gegevens van het abonnement, het overeenkomst nummer is terug te vinden in mijn profiel. Mvg Marco keus

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Duncan Elfrinkheeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    rvk01heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen