Skip to main content
10000 Topics
Tommie van Odido
Moderator
Odido TV - Béta: Samsung 2022 modellen en nieuwer.
Hi allemaal, we hebben nu ook voor Samsung toestellen uit 2022, 2023 en 2024 een Bèta-versie van de nieuwe TV app beschikbaar. Hoe kan ik meedoen? Vind je het leuk om hieraan mee te doen en ons helpen om eventuele bugs op te lossen voor lancering? We hebben dan de volgende informatie nodig: Modelnummer van je Samsung smart-tv. Let op: we kunnen je alleen aan deze Bèta-test toevoegen als je smart-tv uit bouwjaar 2022 of later komt. Waar vind ik het modelnummer? Fysiek: Softwarematig: Ga in het menu van je tv naar: Instellingen > Ondersteuning > Over deze TV ​ Twijfel je of je tv uit 2022, 2023 of 2024 komt? Zoek dan het modelnummer op internet even op om te checken uit welk bouwjaar het toestel komt. Toestel geschikt? Meld je aan! Dan krijg je een voucher code. We hebben 50 vouchers beschikbaar. Als je toestel aan de eisen van het bouwjaar voldoet, zullen we je via een privébericht een voucher code met je delen. Hoe installeer ik de Bèta-versie van Odido TV? We hebben de instructies van Samsung beschikbaar gesteld (zie bijlage) om de voucher code in te voeren en de Bèta-versie van Odido TV te installeren. Niet alle afstandsbedieningen (vooral geleverd bij smart monitors) ondersteunen het invoeren of oproepen van een virtueel toetsenbord. Lukt het niet met je afstandsbediening? Dan kunnen wij vanuit Odido hier verder geen support op leveren. Feedback? Voor feedback kun je onderstaande invullen en in een comment posten in dit topic. Hoe meer details je kunt geven, hoe beter we hiermee aan de slag kunnen: Model Samsung TV en afstandsbediening: Wat werkt niet goed of kan beter: Als er iets niet goed werkt, ervaarde je dit ook met de huidige Odido TV app voor Samsung tv's? Hoe de voucher activeren? Download bij attachments.
Demi van Odido
Moderator
Nieuw bij Odido TV: Mediabox
Met onze nieuwe Mediabox kan je rekenen op supercomplete TV. Je hebt Odido TV en je favoriete apps op 1 plek. Wel zo overzichtelijk. Je hebt maar 1 afstandsbediening nodig en het kastje is een kleine krachtpatser die je uit het zicht kan zetten. Momenteel spelen er wat zaken op de Mediabox. Lees onderaan deze post de known issues door. Vanaf vandaag, 28 november 2023, lanceren wij onze nieuwe Mediabox. Benieuwd wat je allemaal kunt verwachten met deze nieuwe Mediabox? Lees dan snel verder! ​ Waarom voor Odido TV inclusief Mediabox gaan? De allerleukste tv kijken met Odido TV.​ Makkelijk streamen met de apps van je favoriete streamingdiensten.​ Je kan de Mediabox aansluiten via bedraad internet of wifi. Wat je wil.​ Chromecast: stream vanaf je telefoon of tablet naar je Mediabox.​ Streamen doe je in de hoogste beeldkwaliteit (4K UHD met HDR en Dolby Vision), en de beste audiostandaarden (Dolby Atmos).​ Goed om te weten: de Mediabox gebruikt weinig stroom.​ Haal nog meer uit je Mediabox door te praten met de Google Assistant.​ Zet ’m waar je wil, bijvoorbeeld uit het zicht. Want met de nieuwe Bluetooth® afstandsbediening doet hij het overal. Wel zo fijn. Wil jij ook de nieuwe Mediabox? Bestel deze dan nu bij een nieuw internetabonnement via de website of wanneer je al Internet van Odido hebt via Mijn Odido. Hoe ziet de Mediabox eruit TV Box vs Mediabox vs TV App Ben je benieuwd naar de verschillen tussen de TV Box, Mediabox en onze TV App? We zetten ze hier voor je op een rijtje. ​ TV Box​ Mediabox​ TV App​ Zenderaanbod​ Alle zenders​ Alle zenders​ Alle zenders​ Adult zenders afhankelijk per platform​ Cloud opnemen​ Ja​ Ja​ Ja​ Videoshop​ Huren & bekijken​ Huren & bekijken​ Apple TV & FireTV: Alleen bekijken​ Samsung TV, Android TV & LG TV: Huren & bekijken​ Zelf kiezen & dagpassen​ Ja​ Ja​ Samsung TV, Android TV & LG TV: Ja​ Gratis films & series​ Ja​ Ja​ Ja​ Adult zenders & Erotiek content in Videoshop​ Ja​ Ja​ Samsung TV: Ja​ Andere platformen: Nee​ Ondersteuning van Apps​ Nee​ Ja. ​ Meest populaire apps vooraf geïnstalleerd​ n.v.t.​ Afstandsbediening​ Infrarood​ Bluetooth & Infrarood​ n.v.t.​ Afstandsbediening koppelen aan TV​ Via koppelcodes en handmatige actie​ Automatisch incl. audioapparatuur​ ​ Verbinding met Internet​ Ethernet​ Ethernet & WiFi​ n.v.t.​ Google Assistent​ Nee​ Ja​ n.v.t.​ Chromecast functie​ Nee​ Ja​ n.v.t.​ 4K ondersteuning​ Nee​ Ja (nog geen 4K tv-zenders)​ n.v.t.​ Ecostand​ Nee​ Ja​ n.v.t.​ Externe audioapparatuur​ Via HDMI​ Via HDMI & Bluetooth​ n.v.t.​ Alles over de vernieuwde afstandsbediening Een nieuwe Mediabox betekent ook een nieuwe afstandsbediening. Afstandsbediening werkt met Bluetooth en Infrarood​ Biedt toegang tot de belangrijkste functies​ Voldoet aan de eisen van Google incl. microfoon voor Google Assistant​ Koppelt automatisch met je TV en audioapparatuur​ Batterijen: 2x AAA inbegrepen​ Aantal knoppen: 35​ Afmetingen: 184 × 42.5 × 18.5 (mm) Knoppen en functies #​ Knop​ Actie​ 1​ TV AAN/UIT​ Zet je tv-scherm aan of uit.​ 2​ TV Box AAN/UIT​ Zet je Mediabox aan of zet de Mediabox weer in stand-by.​ 3​ Google Assistent​ Schakel de microfoon in om met je stem de Google Assistent opdrachten te geven.​ 4​ Radio​ Hiermee schakel je eenvoudig tussen Radio en TV zenders.​ 5​ TV Gids​ Hiermee open je de TV Gids. Of je sluit de TV Gids weer wanneer deze al geopend is.​ 6​ OK​ Met deze knop bevestig je keuzes in het TV menu. ​ Tijdens tv-kijken open met deze knop je de player controls.​ Als je OK knop ingedrukt houdt, biedt deze knop soms extra functies.​ 7​ OMHOOG, LINKS, RECHTS, OMLAAG​ Met deze navigatie knoppen ga je door het TV menu heen.​ Tijdens het TV kijken, hebben de 4 richtingen een standaard functie:​ OMHOOG – open het hoofdmenu​ LINKS – Met 1 klik spoel je 10 seconden terug. Houd hem ingedrukt om verder terug te spoelen,​ RECHTS – open de zenderlijst​ OMLAAG – open de mini-gids​ 8​ Terug​ Hiermee ga je een scherm terug of sluit je scherm.​ 9​ TV/Sluiten​ Sluit alle schermen en ga naar terug naar tv-kijken.​ 10​ Thuis​ Open het startscherm van Odido TV.​ 11​ Geluidsvolume​ Zet het geluid harder of zachter.​ 12​ Zappen​ Zap naar de volgende of vorige zender. ​ In sommige schermen kan je met deze knoppen ook sneller een hele pagina bladeren.​ 13​ Geluid AAN/UIT​ Zet het geluid in één keer AAN of UIT.​ 14​ Terugspoelen​ Druk 1 keer in om 10 seconden terug te spoelen.​ Houd de knop ingedrukt om terugspoelen te starten.​ 15​ Vooruitspoelen​ Druk 1 keer in om 30 seconden vooruit te spoelen.​ Houd de knop ingedrukt om vooruitspoelen te starten.​ 16​ Afspelen/Pauzeren​ Druk in om te pauzeren of om het afspelen weer te hervatten.​ 17​ 0 – 9​ De numerieke knoppen gebruik je:​ Om direct naar een zender te zappen.​ In de gids om naar een specifieke zender te gaan.​ Voor het invoeren van je tv klantnummer en tv pincode.​ Om snel door te spoelen naar een specifieke minuut.​ 18​ REC​ Start direct een opname.​ 19​ Input​ Schakel op je tv-scherm van HDMI-bron.​ 20​ Netflix​ Open direct de Netflix app.​ 21​ APPS​ Open de Apps & Games pagina.​ Specificaties Mediabox Commercial name: Mediabox​ Model: SEI800TFAS​ Operating System: Android 12 (Operator Tier)​ RCU support: BlueTooth and InfraRed​ Chipset: Amlogic 905X4 @22k DMIPS​ Apps storage: 10 GB​ Memory: 2GB RAM/16GB eMMC Flash​ Connectivity: 802.11AX (WiFi6) 2x2 MIMO, 10/100 Ethernet​ Video output: UHD 4K 60fps HEVC/AV1, HDR10/10+, HLG​ Audio: Dolby, Dolby Vision, Atmos​ Power: USB 2.0 PSU​ Video output: HDMI 2.1, HDCP 2.2​ Audio output: HDMI​ Sizes: 119 × 24 × 119 (mm)​ Weight: 280 grams​ Power usage: max. 4W (watching 4K content)​ Eco-mode standby: max. 0.15W​ Physical buttons: ON/OFF and factory reset​ Apps op de Mediabox De Mediabox biedt toegang tot alle Android TV apps van Google Play. Om het makkelijk te maken, installeren we automatisch de meest populaire apps op je Mediabox. Daarvoor hoef je dus niet te doen!​ Ingelogd met je Google Account?​ Dan kan je andere apps zoeken en installeren. Tijdens de installatie kan je ook de apps kiezen die je met je Google account eerder hebt geïnstalleerd. Scheelt weer zoeken.​ Netflix​ Met de [NETFLIX] knop op je afstandsbediening open je direct de Netflix app. Staat de Mediabox uit? Dan gaat deze automatisch aan. FAQ Hoeveel kost de Mediabox per maand? De prijs voor de Mediabox is hetzelfde als bij de TV Boxen. De eerste Mediabox is € 2,50 p/m en de tweede, derde of vierde Mediabox is € 5,00 p/m. Kan ik als bestaande klant mijn TV Box omwisselen voor de nieuwe Mediabox? Momenteel wordt de Mediabox alleen nog meegegeven aan nieuwe klanten. Mocht je een Mediabox extra willen bijbestellen, dan ontvang je uiteraard ook de nieuwe Mediabox. Hoe sluit ik de Mediabox aan? Haal alles uit de verpakking​ Trek het kartonnen lipje uit de achterkant van de afstandsbediening​ Sluit de adapter aan op de “DC 5V” poort van de Mediabox​ Plaats de HDMI-kabel in de “HDMI” poort van de Mediabox​ Plaats de andere zijde van de HDMI-kabel in een HDMI-poort van je tv-scherm​ ​Optioneel, maar wel aanbevolen :​ Sluit de Mediabox met de ethernetkabel aan op je Odido modem​ Een ethernetverbinding is veel betrouwbaarder dan een Wifi- verbinding​ ​ Steek de stekker van de adapter in een stopcontact​ Volg de stappen van het installatieproces Hoe herstart ik de Mediabox? De Mediabox kan je op diverse manier opnieuw opstarten.​ Powerflip​ Haal kort de stroom van de Mediabox om deze opnieuw op te starten.​ ​Via Android instellingen​ Open de Android instellingen. Ga naar “Apparaatvoorkeuren” > “Opnieuw opstarten”​ ​TV Menu opstarten​ Ga naar “MyTV” > “Dit apparaat” > “App opnieuw opstarten” Hoe ontkoppel en koppel ik de afstandsbediening van de Mediabox? Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​ Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt. Hoe zet ik de Mediabox op stand-by? De Mediabox kan je op stand-by zetten door op de witte [TV BOX] knop te drukken​. ​ Standaard gaat de Mediabox op “stand-by”. Het stroomverbruik is dan ongeveer 0.8 Watt.​ ​ Stand-by instellingen wijzigen?​ - Ga naar Android instellingen > “Apparaatvoorkeuren” > ​“Voeding en energie”​ - Je kan de tijdsduur instellen nadat de Mediabox in stand-by moet gaan (standaard 8 uur)​ - Je kan ook instellen wanneer Mediabox bij tv-kijken in stand-by moet gaan (standaard is dit “Nooit”). Hoe zet ik de Mediabox op de Ecostand? In de Stand-by instellingen kan je ook de Ecostand instellen. De Mediabox gaat in de Ecostand bijna helemaal uit. Het energieverbruik is dan 0.15 Watt en bespaar je meer energie. ​ ​ Let op: Het duurt dan wel een stuk langer voordat de Mediabox aangaat nadat je op de witte [TV BOX] knop hebt gedrukt. Welke apps heb ik op de Mediabox? Deze apps zijn standaard geïnstalleerd op de Mediabox: 1 Google Play Store​ 2 Play Movies & TV​ 3 YouTube​ 4 YouTube Music​ 5 Play Games​ 6 Netflix​ 7 Amazon Prime Video​ 8 Viaplay​ 9 Videoland​ 10 NPO​ 11 Disney+​ 12 HBO Max​ 13 SkyShowtime​ 14 Discovery+​ 15 F1 TV​ 16 Pathe Thuis​ 17 Teletekst​ 18 Eurosport Player​ 19 Spotify​ 20 Deezer​ 21 Rakuten TV​ 22 Apple TV Hoe kan ik mijn apps beheren? Wil je je favoriete apps samenstellen? ​ - Selecteer dan “Regel je favorieten” en druk op [OK].​ - Selecteer de apps die je favoriet wilt maken en druk op [OK]​ - Je kunt ook de volgorde van je favoriete apps instellen​ ​ Ingelogd met je Google Account?​ Dan kan je andere apps zoeken en installeren. ​ ​ Apps verwijderen?​ - Open de Android instellingen​ - Ga naar Apps​ - Ga naar de app die je wilt verwijderen en druk op [OK]​ - Kies vervolgens “Verwijderen” en bevestig nogmaals met [OK] om de app van de Mediabox te verwijderen​ ​ Let op: sommige apps zijn niet te verwijderen, omdat het zogenoemde ‘systeem apps’ zijn. Hoe kan ik andere apps installeren? Wil je andere apps installeren? ​ - Ga in de pagina naar “Zoeken naar apps en games”.​ - Kies een app uit bij “Populaire apps” en voer een zoekopdracht in​ ​ Let op: je moet wel ingelogd zijn op je Google account om apps te zoeken en te installeren.​ ​ App gevonden?​ - Druk op [OK] om de app pagina te openen​ - Selecteer “Installeren” om de app op de Mediabox te installeren​ - De app wordt nu geïnstalleerd op de Mediabox​ - Selecteer vervolgens “Openen” en druk op [OK] om de nieuwe app direct te gebruiken Hoe kan ik mijn App-kanalen beheren? App-kanalen aan- en uitzetten - Ga helemaal naar het einde van de Apps pagina​ - Kies “App-kanalen regelen”​ - Hier kan je kiezen welke kanalen wel of niet getoond mogen worden​ Volgorde van App-kanalen wijzigen Heb je liever een andere app bovenaan? ​ - Ga dan naar de betreffende app-kanaal​ - Houd [OK] ingedrukt​ - Je kan de app-kanaal nu naar boven of beneden verplaatsen met [OMHOOG] en [OMLAAG]​ - Juiste positie gevonden? Druk dan op [OK] om te bevestigen.​ - Wil je dit annuleren? Druk dan op [BACK] Hoe kan ik casten naar de Mediabox? Tijdens de installatie heb je de Mediabox een naam gegeven (standaard optie is “4K TV Box”). De Mediabox is onder deze naam te vinden als apparaat om naar te casten.​ Hoe cast je naar de Mediabox?​ Zorg ervoor dat de Mediabox aan staat en verbonden is met het internet (kan zowel via Ethernet als Wifi)​ Zorg ervoor dat je smartphone of tablet met hetzelfde netwerk is verbonden als de Mediabox​ Open de app waarmee je wilt casten en kies “4K TV Box” als apparaat om naar te casten​ ​ Wil je de Chromecast functie uitschakelen?​ Ga naar de Android instellingen​ Kies “Apps” > “Alle apps bekijken” > “Systeem-apps tonen”​ Blader naar “Chromecast built-in” en druk op [OK]​ Ga naar “Uitzetten” en druk op [OK]​ Bevestig met [OK] om de app uit te zetten Kan ik de microfoon uitschakelen? Tijdens de installatie van je Mediabox kan je ervoor kiezen of de microfoon ingeschakeld wordt of niet. Wil je dit later alsnog wijzigen?​ Open in het hoofdmenu de Android instellingen.​ Ga naar “Apparaatvoorkeuren” en druk op [OK].​ Ga naar “Microfoon” en druk op [OK].​ De optie “Microfoontoegang” kan je hier AAN of UIT zetten. Extra's De afstandsbediening regelt automatisch je tv-scherm en je audioapparatuur als deze via HDMI op de Mediabox zijn aangesloten. ​ ​ Geen beeld?​ Soms heeft iemand een spelcomputer of ander apparaat gebruikt op je tv-scherm. ​ Zie je geen Odido TV en de Mediabox staat wel aan? ​ Druk dan minimaal 2 seconden op de [Thuis] knop. ​ Alle gekoppelde apparaten zullen dan weer ingesteld worden voor gebruik van Odido TV.​ ​ Batterijniveau of softwareversie checken?​ Open in het hoofdmenu de Android instellingen​ Ga naar “Afstandsbedieningen en accessoires”​ Ga naar “4K TV Box Remote” en druk op [OK]​ Je kunt hier batterijniveaus en de softwareversie zien. ​ Ook kan je hier de naam van de afstandsbediening wijzigen of ontkoppelen Hi allemaal, Ik deel hier met jullie onze known issues lijst. Zo weten jullie precies wat er allemaal loopt en waar we mee bezig zijn. Dit maakt het ook voor jullie en voor ons overzichtelijk. Mochten jullie andere bugs tegenkomen, deel deze dan in het topic, zodat we dit kunnen onderzoeken. Ik zal deze lijst ook updaten zodra er zaken zijn opgelost of als er weer nieuwe bugs zijn gevonden. Belangrijkste known issues (laatst bijgewerkt op 29 januari 2025): Mediabox: In sommige gevallen toont de Mediabox groen beeld of groene ruis bij het kijken van tv. Vaak werken NPO1, 2 en 3 wel, maar bijv. RTL4 of SBS6 dan niet. Na opnieuw opstarten van de Mediabox is dit opgelost. De oorzaak van dit probleem is in onderzoek. Heb je 1 kijkprofiel en een startscherm (bijv. Thuis of Gids) ingesteld op je profiel? Dan wordt dit scherm niet automatisch getoond nadat de Mediabox in stand-by heeft gestaan. In plaats daarvan wordt er om een pincode gevraagd. Tip: maak een tweede kijkprofiel aan (die je verder niet gebruikt) en stel je eerste kijkprofiel als ‘standaard profiel’ in. Dan werkt het startscherm wel. Probleem is aangemeld om opgelost te worden. Afstandsbediening: We onderzoeken een probleem met de batterijen van de afstandsbediening. De symptomen zijn: batterijniveau is voldoende, maar nadat Mediabox uit standby komt, werken diverse knoppen niet. Mediabox lampje knippert meerdere malen wanneer een knop wordt ingedrukt. Navigatieknoppen en OK knop werken dan veelal wel. O.a. volumeknoppen, Home en Gids knoppen werken dan niet, of met veel ‘vertraging’. Advies: vervang de batterijen. Na aanleiding van de meest recente update, ontvangen sommige klanten op dit moment problemen met de volumeknop op de afstandsbediening. Het probleem is in onderzoek. Advies: Ga naar het TV-menu > Instellingen (tandwieltje rechtsboven in) > Device preferences > Display & Sound > Zet HDMI CEC volumeregeling aan > Klik op de spraakbesturingsknop op de afstandsbediening en zeg ‘MAX volume’. Werkt dit niet? Laat het dan aan ons weten, zodat we een ticket kunnen aanmaken naar onze technische dienst voor verder onderzoek. Recent opgeloste problemen (laatst bijgewerkt op 28 januari 2025) Opgelost per 27 januari met tv menu versie 2.0.5036: Bij het kijken van tv via Begin Gemist én Live TV, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) het volgende programma begint. Dit is in versie 2.0.5036 van het TV menu opgelost. Bij zappen met de [Ch+] of [Ch-] knop zapt de Mediabox soms spontaan door naar de volgende zender. In sommige gevallen slaat de Mediabox zelfs meerdere kanalen over. Probleem is in versie 2.0.5036 van het TV menu opgelost. Op sommige Mediaboxen speelt de video niet goed af nadat de box op standby heeft gestaan en weer aan wordt gezet. Eerst zie je een bevroren beeld en audio is hoorbaar. Na een paar seconden speelt video ook af, maar deze is niet synchroon met audio. Probleem is te verhelpen door naar een andere zender te zappen. Oorzaak is wel duidelijk: op de boxen is de optie ‘Media tunnelling’ aangezet. Zodra je dit uitzet, is het probleem verholpen. Deze optie is in versie 2.0.5036 van het TV menu verwijderd. Soms verschijnt het profielselectiescherm nadat je de Mediabox uit standby haalt. Dit lijkt willekeurig te gebeuren. Versie 2.0.5036 lost dit op. Opgelost op 21 januari met firmware 12.8.8874: Er zijn soms problemen die met de Wifi-verbinding kunnen ontstaan zodra de Mediabox in standby staat. De verbinding is dan alleen te herstellen door de Mediabox opnieuw op te starten. In firmware versie 12.8.8874 is dit opgelost. In de Android geluidsinstellingen is de optie “S/PDIF Output” zichtbaar. De Mediabox heeft geen S/PDIF-uitgang en deze optie biedt dan ook geen werkende softwarefunctie. Deze optie is in firmware versie 12.8.8874 verwijderd. Opgelost op 9 december met tv-menu versie 2.0.4672 en firmware 12.8.7702. Wegvallend geluid en / of beeld tijdens het kijken van live tv. Er zijn diverse meldingen dat het geluid en / beeld regelmatig spontaan wegvalt. Dat kan dan alleen opgelost worden door herstarten van de Mediabox. Dit is nu opgelost. Opgelost op 3 oktober met tv-menu versie 2.0.4477 en firmware 12.8.7702. Bij gebruik van de Eco stand-by modus kan je de Mediabox alleen 'AAN' krijgen via de fysieke knop op de box (dus niet via afstandsbediening). Update: nieuwe software op de afstandsbediening (7154.04.03) lost dit probleem op. Het gekozen startscherm (in te stellen per profiel) wordt niet getoond nadat de Mediabox uit standby komt. Issue is nu opgelost. Opgelost met tv-menu versie 2.0.4221 en firmware 12.8.6755. Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten. Tip wanneer er toch nog géén geluid is: Druk VOICE knop op afstandsbediening in en zeg 'max volume'. Bij afspelen van een opname die nog opgenomen worden. Als je doorspoelt tot live moment, springt de player terug naar het begin van de opname. De Mediabox loopt niet meer vast. Na het indrukken van de [Source] knop op de afstandsbediening kan het voorkomen dat de andere knoppen tijdelijk (10 tot 90 seconden) niet meer lijken te werken. Oorzaak is gevonden en er wordt nu gewerkt aan een nieuwe softwareversie van de afstandsbediening. Na of tijdens het afspelen van een opname die nog wordt opgenomen, loopt de Mediabox regelmatig vast of werken bepaalde functies niet. Problemen zijn grotendeels opgelost - box loopt niet meer vast. Bij het kijken van live tv, verschijnt er soms kort een zwart scherm vlak voor het moment dat (volgens de TV Gids) een nieuw programma begint. Dit ligt niet aan de instellingen van de Mediabox of tv-scherm. Na gebruik van apps (zoals Netflix) is het geluid van Odido TV soms een stuk zachter dan voorheen. Er is soms geen geluid nadat de Mediabox in standby is geweest. Enige oplossing is om de stroom van de Mediabox te halen of deze via het menu opnieuw op te starten. Opgelost op 22 februari (met firmware v4410): Advies: nooit de afstandsbediening ontkoppelen of Mediabox resetten tenzij het echt niet anders kan » Dit advies is per 26/02 ingetrokken. Er is een probleem met afstandsbedieningen die initieel succesvol gekoppeld zijn met de Mediabox, maar daarna ontkoppeld worden. Het opnieuw koppelen werkt niet meer omdat de Bluetooth functie corrupt raakt door een software update die plaatsvindt nadat de Mediabox in gebruik is genomen. Met de nieuwe software op de Mediabox (12.8.4410) wordt ook een nieuwe versie (7154.03.01_1.1) van de software van de afstandsbediening meegeleverd. Wanneer de afstandsbediening naar deze versie is bijgewerkt, wordt dit probleem opgelost. De [TV], [Netflix], [RADIO] en [APPS] knoppen werken op veel afstandsbedieningen niet, ongeacht de softwareversie In sommige gevallen gaat de software update van de afstandsbediening niet goed. Dit heeft functioneel voor de Mediabox weinig invloed, maar je kan wel de foutmelding ervaren. Handmatig aanpassen van de configuratie van de afstandsbediening via Instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires > 4K TV Box Remote > Bediening TV aanpassen) werkt niet. Het is dus niet mogelijk om handmatig de bediening van je tv-scherm in te stellen.
Onderhoud op ons netwerkNews
We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv‑kijken en bellen. We voeren daarom in de aankomende week onderhoud uit op ons netwerk. Gepland onderhoud: Op 22, 23, 25, 29 en 30 april en 2 mei vindt er onderhoud op ons netwerk plaats! In dit artikel zetten we alle geplande en recent uitgevoerde onderhoudsbeurten overzichtelijk op een rijtje, zodat jij met één blik een volledig beeld krijgt. Zo ben je snel op de hoogte van alle recente ontwikkelingen en kun je gemakkelijk zien wat er is gedaan en wat er nog moet worden gedaan aan onderhoud! Wanneer? We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 07:00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen. Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen. Wat moet jij doen? Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de Mediabox krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de Mediabox. Als we klaar zijn Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar! Verandert er nog iets? Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken. Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht! Meest recentelijke onderhoudsbeurten: Onderhoud op 10, 11, 14, 15, 16, 17, 18 en 19 april . Wanneer? We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 07:00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen. Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.
Werkzaamheden bestaande topics
Aankondiging: Tijdelijke Onderhoudswerkzaamheden aan bepaalde topics Wij willen jullie ervan op de hoogte brengen dat we binnenkort onderhoudswerkzaamheden zullen uitvoeren aan een aantal van onze topics in de Internet en TV sub-fora. Wat houdt dit in? Bij deze onderhoudswerkzaamheden zullen bepaalde topics tijdelijk offline gehaald worden voor korte tijd. Dit betekent dat je een foutmelding zult krijgen wanneer je onderstaande topics opent. We proberen om alles zo snel mogelijk af te ronden. De aanpassingen zijn bedoeld om de kwaliteit van de inhoud te verbeteren en ervoor te zorgen dat jullie de best mogelijke informatie en gebruikerservaring krijgen. Welke topics zullen worden beïnvloed? De volgende onderwerpen zullen voor korte tijd niet beschikbaar zijn: Ik ga verhuizen, wat nu? | Odido community Antwoord op de veelgestelde vragen over Internet + TV van Odido | Odido community Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido community We streven ernaar om alle aanpassingen zo snel mogelijk uit te voeren. Zodra de werkzaamheden voltooid zijn, zullen de topics weer beschikbaar zijn met verbeterde inhoud en structuur. Waarom is dit nodig? De werkzaamheden zijn noodzakelijk om de informatie up-to-date te houden, knelpunten aan te pakken en de gebruikerservaring te optimaliseren. Wij zijn voortdurend bezig met het verbeteren van onze community en waarderen jullie begrip en geduld tijdens deze periode. Bedankt voor jullie begrip! Wij danken jullie voor jullie begrip en geduld terwijl we deze verbeteringen doorvoeren. Mocht je vragen of zorgen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met ons supportteam en laat een reactie achter in dit topic. Met vriendelijke groet, Het Odido Community Team
Nieuw bij Odido: Klik&Klaar Internet
Snel en goed internet zonder gedoe. Dat is Klik&Klaar Internet over het 5G-netwerk van Odido. Ideaal voor thuis. Je installeert het makkelijk zelf. Stekker in het stopcontact en je bent online. Zo kan je eindeloos internetten en streamen. Voor een verrassend lage prijs van € 25/mnd. En maandelijks opzegbaar, je zit nergens aan vast. Fijn toch? Vanaf 14-10-2024 lanceren wij ons nieuwe product: Klik&Klaar Internet. Ben je benieuwd naar wat dit product inhoudt? Lees dan meteen verder! Waarom Klik&Klaar Internet van Odido? Zo besteld, zo in huis - Op Klik&Klaar Internet hoef je niet te wachten. Je kunt dit gemakkelijk laten bezorgen en binnen een kwartiertje ben je online Zo aangesloten - Monteur? Ben je zelf. Klik de simkaart in de achterkant van het modem. Doe de stekker in het stopcontact. Klaar! Meer tips? Download onze Installatie-app. Een verassend lage prijs - Klik&Klaar Internet kost slechts € 25 per maand. Dat is geen actieprijs, maar gewoon een vaste lage prijs per maand. Zo kom je niet voor verrassingen te staan. En opzeggen kan maandelijks. Je zit nergens aan vast. Heb je al een abonnement bij Odido of Ben op hetzelfde adres? Dan kan je elke maand € 5 korting krijgen met Klantvoordeel. Flexibiliteit & Snelheid is waar Klik&Klaar Internet voor staat Een stopcontact is genoeg - Klik&Klaar Internet werkt over ons 5G-netwerk. Je hebt alleen een stopcontact nodig om online te gaan. Zo geniet je ook in je caravan, 2de huis of waar dan ook in Nederland van snel en goed internet. Zonder gedoe met hotspots of openbare wifi. Internet voor thuis en waar je maar wil - Klik&Klaar Internet heeft alleen een stopcontact nodig. Je kan ons 5G-modem neerzetten waar je wil. Thuis, op de camping of waar dan ook in Nederland. Als er maar stroom is. Wel zo makkelijk. Ons mobiele 5G-netwerk is razendsnel. Altijd de maximale snelheid - Met Klik&Klaar Internet krijg je altijd de maximaal haalbare snelheid op een adres. Die kan in de praktijk per adres anders zijn. Ontdek je verwachte snelheid met onze dekkingskaart. Een snelle verbinding overal in huis - Klik&Klaar Internet is uit te breiden met extra wifipunten voor een snelle verbinding overal in huis. Die kan je direct meebestellen of op een later moment nog bijbestellen in Mijn Odido. Eenvoudig te combineren met extra producten en diensten zoals Wifi Plus, Extra Veilig Online en onze Extra’s: Haal alles uit je internet. Het gemak van Wifi Plus. Is je wifi niet overal even sterk door betonnen muren of een storend netwerk van de buren? Kies dan voor Wifi Plus. Hiermee breid je je wifi uit met maximaal 2 extra wifipunten. Je installeert ze heel eenvoudig. Waar dan ook in huis. Lees meer over Wifi Plus Klik&Klaar Internet is te combineren met Wifi Plus en is hét antwoord op een haperende verbinding of wifiloze zones in huis. Breid je wifinetwerk eenvoudig zelf uit met 1 of 2 wifipunten. • Eenvoudig draadloos aan te sluiten. • Overal in huis de snelste en sterkste wifi. • De 1e maand is Wifi Plus gratis. Extra veilig online met Extra Veilig Online. Nog veiliger internetten op ons 5G-netwerk? Kies dan Extra Veilig Online. Zo bescherm je alle apparaten op je wifinetwerk thuis tegen virussen, malware en hackers. Lees meer over Extra Veilig Online Extra Veilig Online is antivirussoftware, geïntegreerd in ons netwerk. Het beschermt je apparaten thuis tegen onveilige websites en apps door ze meteen te blokkeren. Ook krijg je waarschuwingen voor virussen. Extra Veilig Online werkt op alle apparaten die thuis zijn aangesloten op je wifinetwerk. Van tablet tot telefoon, van Apple iOS tot Android. Beschermd tegen virussen, malware en hackers. Veilig internetten op ons netwerk. Maandelijks opzegbaar. De 1e maand gratis. Zo makkelijk te combineren met onze Extra’s. SkyShowtime Videoland Viaplay Podimo Deezer Kies je favoriete kleur modemhoes Geef je modem je favoriete kleur! Speciaal voor ons 5G-modem zijn er modemhoezen in 4 mooie kleuren. Kies de kleur die past bij je interieur. Of neem meer kleuren en wissel zo vaak als je wil. Bestel nu online of ga naar de Odido Shop bij jou in de buurt. Grijsblauw Zwart Koper Olijfgroen Wil je ook Klik&Klaar Internet van Odido? Bestel dan nu via onze website. Thuis online met ons 5G-netwerk. Klik&Klaar Internet maakt gebruik van het mobiele 5G-netwerk van Odido. Voor je internetaansluiting heb je dan ook geen kabels naar je huis nodig zoals bij ons Glasvezel- of Standaard Internet (DSL). Met ons krachtige 5G-modem en een stopcontact ben je klaar om online te gaan. Ons vernieuwde mobiele 5G-netwerk is razendsnel. Met Klik&Klaar Internet krijg je altijd de maximaal haalbare snelheid op je adres tot 300 Mbit/s. Dit kan in de praktijk per adres anders zijn. Ontdek je verwachte snelheid met onze dekkingskaart . ​​​​BASIS Tot 50 Mbit/s Deze snelheid is hoog genoeg voor dingen als googelen, mailen en je bankzaken regelen. PLUS Tot 100 Mbit/s Dit is een prima snelheid. Je kan in je eentje of met een klein gezin goed internetten, social media gebruiken en streamen. SNEL Tot 300 Mbit/s Voor als je met meerdere mensen tegelijk online wil: eindeloos internetten en streamen, en snel downloaden op meerdere apparaten. RAZENDSNEL 300 Mbit/s of meer Met deze snelheid zit je altijd goed. Want je kan doen wat je wil. Thuiswerken, ongestoord tegelijk online en snel grote files binnenhalen. Optimaal internetsignaal Bij Klik&Klaar Internet krijg je ook de Installatie-app. Die helpt je met het vinden van de beste plaats in huis om je Odido 5G-modem neer te zetten. Voor het beste internetsignaal. Download onze Installatie-app. Maximale en minimale internetsnelheid Maximale snelheden zijn een schatting van de hoogst haalbare theoretische snelheid op je opgegeven adres. Minimale snelheden kunnen niet worden gegarandeerd. Snelheden en kwaliteit van de internetverbinding zijn sterk afhankelijk van de afstand tot de 5G-mast, maar ook van plaatsing van het 5G-modem in je woning. Muren van beton, isolatieglas, aluminium raambekleding en nabijheid van andere gebouwen kunnen zorgen voor lagere snelheden. Klik&Klaar Internet. Hoe ziet het eruit? Klik&Klaar Internet. Zo werkt het. Stap 1 Zet je Odido 5G-modem in de vensterbank voor het beste bereik. Stap 2 Haal de simkaarthouder uit de achterkant van het modem. Doe de simkaart erin. Schuif de houder terug tot je een klik hoort. Stap 3 Steek de stekker in het stopcontact. Stap 4 Verbind je apparaten met wifi. Dat doe je met de QR-code aan de onderkant. Hier vind je ook naam en wachtwoord voor je wifi. Stap 5 Klaar. Je bent online. We noemen het niet voor niets Klik&Klaar Internet. Ik heb Klik&Klaar Internet besteld. Wat nu? Stap 1 Je krijgt een orderbevestiging. Een paar minuten na je bestelling krijg je een bevestiging in je mailbox. Hierin vind je alle informatie over je bestelling handig in 1 overzicht. Stap 2 Je pakket wordt bezorgd. Onze koerier DHL levert je pakket bij je thuis af op de gekozen datum. Je krijgt een mail met een link om je zending te volgen. Stap 3 Je abonnement gaat in. Zodra je 5G-modem is bezorgd, kan je het meteen eenvoudig zelf aansluiten. De datum van bezorging is dan ook de datum waarop je contract ingaat. Stap 4 Je bent in een kwartiertje online. Installeren? Doe je makkelijk zelf. Scan de QR-code op de verpakking en download de Klik&Klaar Installatie-app. Of lees de gebruiksaanwijzing. Die vind je in de doos samen met je 5G-modem en de simkaart voor in het modem. Meest gestelde vragen over Klik&Klaar Internet Kan ik ook TV toevoegen aan Klik&Klaar Internet van Odido? Klik&Klaar Internet is Internet Only, dus niet te combineren met TV van Odido. Wel kan je kiezen om 1 of meerdere van onze Extra's direct bij te bestellen. Check alle Extra's hier: Bekijk alle extra's voor jouw abonnement | Odido. Heeft Klik&Klaar een datalimiet? Klik&Klaar is in gebruik praktisch ongelimiteerd. Pas als een klant gedurende de contractmaand over de 2TB heen gaat, dan wordt de prioriteit op het netwerk verlaagd. Maar pas als er dan congestie optreedt is dit merkbaar. Wat moet ik doen met de pincode op de simkaart? De pincode die wordt getoond op de simkaart-drager heeft geen functie. De simkaart is pincode-vrij en kan direct in de 5G-modem worden geplaatst gedurende het installatieproces. Is de sterkte van het mobiele signaal op mijn smartphone een goede indicatie voor het signaal op mijn 5G-modem? Ja. De zendkracht van het 5G-modem is over het algemeen beter dan die van een smartphone. Een goed ontvangst op je smartphone is daardoor een goede leidraad voor dat van je 5G-modem op dezelfde plek. Kan ik de QR-Code nog gebruiken als ik mijn wifinaam en/of wachtwoord verander? Ja, de QR-code in de app wordt automatisch aangepast zodat deze gebruik kan worden voor het delen van je wifi. Dit geldt zowel voor hoofdwifi als gastwifi. Nee, de QR-code op de sticker onderop de 5G-modem is niet meer bruikbaar. Deze is alleen bruikbaar als de wifinaam en wachtwoord vanuit de standaard instellingen wordt gebruikt. Hoe zet ik het 5G-modem terug naar fabrieksinstellingen? Achterop het 5G-modem zit een klein gaatje met daarnaast de tekst “reset”. Door met een puntig voorwerp zoals een paperclip gedurende 5-10 seconden in het gaatje te drukken zal de reset plaatsvinden. Wat kan ik met de installatieapp? Met de installatie app kan je je 5G-modem installeren op de best mogelijke plaats voor een goed 5G-ontvangst. Hiermee krijg je de hoogst haalbare internetsnelheid voor jouw adres. Vervolgens kan je met de Installatie-app ook de Odido wifipunten installeren als je die besteld hebt. Zo krijg je een zo goed mogelijk wifinetwerk in jouw hele huis. Na installatie is de app ook nog te gebruiken voor het beheren en delen van je wifinetwerk. Mocht je ontvangst toch nog niet helemaal goed zijn, dan kan je deze verbeteren door het opnieuw plaatsen van je 5G-modem. Hoe vind ik de beste plek voor het 5G-modem? Installeer de installatie app en doorloop de installatie. Voor het vinden van een betere plek voor je 5G-modem kan je het apparaat vervolgens herpositioneren. Je krijgt dan een compas-functie te zien die je met je tablet of smartphone toont waar de dichtstbijzijnde Odido 5G-masten staan. Dit kunnen er een tot wel drie zijn. Door vervolgens het 5G-modem richting de beste mast te positioneren (bij voorkeur voor een raam) heb je het beste ontvangst en daarmee de beste internetverbinding voor jouw adres. Wat is de minimale snelheid die ik moet halen met mijn max snelheid? Wat is de ondergrens? Mijn snelheid via dekkingkaart moet 300 zijn. Ons mobiele 5G-netwerk is razendsnel. Met Klik&Klaar Internet krijg je altijd de maximaal haalbare snelheid op je adres. Die kan in de praktijk per adres anders zijn (5 - 300 Mbit/s of soms zelfs meer). Ontdek je verwachte snelheid met onze dekkingskaart. Valt het in de praktijk tegen, neem contact op met Service. Het is maandelijks opzegbaar dus je zit nergens aan vast. Wat is de stabiliteit wat ik kan verwachten? Dat Odido met Klik&Klaar Internet een volwaardig alternatief kan bieden voor snel internet aan huis, is te danken aan het vernieuwde, sterke mobiele 5G-netwerk dat gebruikmaakt van de 3,5GHz frequenties. Daardoor kunnen we altijd de maximaal haalbare snelheid aanbieden op elk adres. Waardoor zou mijn snelheid lager uit kunnen zijn dan de verwachting op de dekkingskaart? Maximale snelheden zijn een schatting van de hoogst haalbare theoretische snelheid op je opgegeven adres. Minimale snelheden kunnen niet worden gegarandeerd. Snelheden en kwaliteit van de internetverbinding zijn sterk afhankelijk van de afstand tot de 5G-mast, maar ook van plaatsing van het 5G-modem in je woning. De bouw en isolatie van je woning kunnen de snelheid beinvloeden. Bij Klik&Klaar Internet krijg je ook de Installatie-app. Die helpt je met het vinden van de beste plaats in huis om je Odido 5G-modem neer te zetten. Voor het beste internetsignaal. Download onze Installatie-app . Kan ik third party wifi punten aansluiten op het modem? Het Klik&Klaar Internet 5G modem beschikt over 2 LAN-poorten. Hier kan je wifi versterkers van ieder willekeurig merk op aansluiten. Let op dat je de wifi op het 5G-modem dan wel uitzet. Met Wifi Plus van Odido kan je het makkelijkst je meshwifinetwerk installeren. Gewoon via de Klik&Klaar App. En omdat je wifi op het 5G-modem dan actief kan houden. HIerdoor heb je bovendien vaak minder wifipunten nodig wat scheelt in energieverbruik en kosten. Ondersteunt het modem ook de lagere banden/netwerken (3G/4G)? Al onze locaties zijn klaar voor 5G. Indien de 5G verbinding niet beschikbaar is valt onze modem terug op 4G. Vanaf eind 2024 verwachten we de 100% uitrol te hebben gedaan om overal een 5G-verbinding mogelijk te maken. Wat is het maximaal aantal cliënts op het modem? 32 Ondersteunt het modem een stabiele VPN verbinding? Met eigen VPN software kan je een eigen VPN verbinding opzetten over Klik&Klaar Internet. Het 5G-modem zelf levert geen VPN software, Extra Veilig Online is wel te bestellen in combinatie met Klik&Klaar Internet. Kan ik een eigen wifi router ook nog aansluiten op het 5G-modem? Het Klik&Klaar Internet 5G modem beschikt over 2 LAN-poorten. Hier kan je wifi versterkers van ieder willekeurig merk op aansluiten. Let op dat je de wifi op het 5G-modem dan wel uitzet. Met Wifi Plus van Odido kan je het makkelijkst je meshwifinetwerk installeren. Gewoon via de Klik&Klaar App. En omdat je wifi op het 5G-modem dan actief kan houden. HIerdoor heb je bovendien vaak minder wifipunten nodig wat scheelt in energieverbruik en kosten. Wat kan ik doen als mijn verbinding traag is of wegvalt? Bij Klik&Klaar Internet krijg je ook de Installatie-app. Die helpt je met het vinden van de beste plaats in huis om je Odido 5G-modem neer te zetten. Voor het beste internetsignaal. Download onze Installatie-app. Blijft de verbinding traag neem dan contact op met Service. Werkt het modem binnenshuis en buitenshuis even goed? Ja dat is de verwachting. Het modem heeft een USB-c voedingspoort en kan dus op mooie dagen met een krachtige powerbank naar buiten worden meegenomen of buitenshuis worden gebruikt. Let op het 5G-modem is niet waterbestendig en dus niet geschikt om permanent buiten te staan. Ik wacht nog steeds op Glasvezel, kan ik mijn huidige bestelling anders omzetten naar Klik&Klaar en later terug naar Glasvezel? Je kan de bestelling nog niet omzetten. Je kan wel een nieuwe bestelling voor Klik&Klaar Internet doen. Zodra je Glasvezel is aangesloten zeg je dan Klik&Klaar Internet weer op. Het is maandelijks opzegbaar dus je zit nergens aan vast. Wat is de gemiddelde latency en hoe beïnvloedt dit mijn online ervaring? De verwachte latency is ongeveer hetzelfde als via je mobiele verbinding. Alleen het 5G-modem maakt geen gebruik van de lage frequenties, dit hebben we gedaan zodat het 5G-modem niet in de weg komt te zitten voor alle mobiele verbindingen en vice versa. Zo zorgen we ervoor dat de capaciteit van de cellen in de mast niet overbelast raken. Hoe vaak kan ik switchen tussen Glasvezel en Klik&Klaar als het een netwerkmigratie is? Je kan niet switchen maar Klik&Klaar kan je wel maandelijks opzeggen. Wil je later weer van Klik&Klaar Internet gebruik maken, dan kan je het opnieuw bestellen. Je kan Klik&Klaar Internet ook naast je Glasvezel gebruiken. Dan raden we voor gebruik op dezelfde locatie aan 1 modem tegelijlkertijd aan te zetten. Zet via je instelling op je telefoon, laptop of tablet je wifi netwerk dat je niet gebruikt, tijdelijk op "vergeten" Hoe installeer ik mijn wifipunten? Je kan je wifinetwerk uitbreiden met tot wel twee wifipunten van Odido. Daarmee breng je je wifi tot in de verste hoekjes van je huis. Je zet er een mesh-wifinetwerk mee op waarmee je naadloos met bijvoorbeeld je tablet door huis loopt en verbinding houd met je wifi. Installeren doe je heel handig met de Klik&Klaar app via de knop “Wifipunt toevoegen”. Je kan er dan voor kiezen om je wifipunt met de meegeleverde ethernetkabel eenmalig te synchroniseren je 5G-modem zodat hij toegevoegd is aan je wifinetwerk. De andere optie is om dat draadloos te doen via de wps-knop. Voor beide geldt dat je na deze eerste installatiestap de optimale plek voor het wifipunt in je huis te zoeken. De Klik&Klaar app helpt je daar vervolgens bij. Jij loopt door je huis met je telefoon of tablet terwijl de Klik&Klaar app je toont of je nog net goed wifibereik zodat je wifipunt vanaf daar het signaal nog verder kan brengen. Ik heb een vraag over het gebruik van eigen apparatuur en/of port forwarding, waar kan ik terecht? Port forwarding kan je instellen in het meer GUI-menu van het 5G-modem. Hier vind je de complexere functies van het apparaat voor geavanceerde gebruikers. Je bereikt dit menu normaal gesproken door naar 192.168.1.1 te gaan in je browser en vervolgens in te loggen met je gebruikersnaam en wachtwoord van het 5G-modem. Deze vind je onderop het 5G-modem. Klik&Klaar Internet werkt optimaal door gebruik te maken van de door Odido geleverde apparatuur. Zowel het 5G-modem als de wifipunten zijn voor jou geoptimaliseerd. Hierdoor krijg je een zo goed mogelijk 5G-signaal binnen en heb je een zo goed mogelijk wifinetwerk. Wil je toch eigen apparatuur gebruiken, dan kan dat. De Klik&Klaar sim is te gebruiken in andere modems en kunnen een internetsignaal ontvangen mits verbonden met het 5G-netwerk van Odido in Nederland. De Klik&Klaar app werkt dan echter niet meer en de Odido klantenservice kan je beperkt ondersteuning bieden. Mijn 5G-modem werkt niet, ik wil een monteur. Kan dat? Je kan bellen met onze Service. Zij kunnen op afstand het 5G-modem uitlezen en kijken waarom het 5G-modem niet werkt. Mochten zij iets zien dat niet op afstand verholpen kan worden, dan sturen ze een nieuw modem op en kan je het andere modem kosteloos retour sturen. De installatie en het vinden van een beter plek kan erg makkelijk met de Klik&Klaar app. Zonder deze app kan dat overigens ook. Er zijn tot nu toe geen situaties bekend waarbij Service het niet samen met je op kan lossen en er een monteur nodig is. Wat als ik mijn contract opzeg, zit er dan een toestelkrediet op het modem of is dit in bruikleen? Modem is in bruikleen. Kan ik mijn 5G-modem meenemen naar de camping? Ja, alleen in Nederland. Kan ik mijn 5G-modem ook meenemen naar het buitenland/Frankrijk en daar een Franse SIM in doen? Nee, Roaming staat uit op het modem en ook op de simkaart. APN is ingesteld (Netwerk informatie om met het radio netwerk te verbinden). De Klik&Klaar 5G-modem werkt alleen met een simkaart van Odido Hoe beïnvloedt netwerkcongestie de prestaties van het modem? De connectie van het 5G-modem met het 5G-netwerk van Odido bepaalt hoe snel je internetervaring kan zijn. Op drukke momenten of in drukke gebieden zodat rondom een Centraal Station tijdens spitsuur, kunnen er veel gebruikers tegelijk verbonden zijn. Ook kan het datagebruik dan hoog liggen. De beschikbare capaciteit moet dan verdeeld worden onder deze gebruikers. Dat kan je ook merken aan de verbinding op je 5G-modem. Is het modem geschikt voor gebruik in gebieden met een zwak 5G-signaal, en wat zijn de prestatieverwachtingen in zulke omstandigheden? Odido heeft een landelijk-dekkend 5G netwerk. Op locaties waar toch een minder signaal is, is ontvangst op een mobiele telefoon (verbonden met het Odido-netwerk) een goede indicatie. Het 5G-modem is veel krachtiger dan een smartphone waardoor de Klik&Klaar Internetverbinding minimaal net zo goed is. Wat is de impact van weersomstandigheden zoals regen of sneeuw op de signaalstabiliteit van het modem? Extreme weersomstandigheden kunnen een negatief effect hebben op het Mobiele netwerk. Hierdoor kan je tijdelijk een lagere snelheid en vertraging ervaren op de 5G-modem. Krijg ik korting als er een lage snelheid mogelijk is op mijn adres? Wie bieden de maximaal haalbare snelheid op het adres. We rekenen voor Klik&Klaar 1 prijs ongeacht welke snelheid je kan krijgen. De prijs is verrassend laag en ligt onder de prijs van DSL en Glasvezel. Als je niet tevreden bent met de verwachte snelheid, zit je met Klik&Klaar ook nergens aan vast. Het is maandelijks opzegbaar. Hoeveel bandbreedte reserveert het modem voor kritieke toepassingen zoals videoconferencing, streamen of online gaming? Het Klik&Klaar 5G-modem levert een internetverbinding met de volledige beschikbare capaciteit. Daarin worden geen delen gereserveerd voor specifieke toepassingen. Hoe kan ik de bandsteering uitschakelen op het modem? Want niet al mijn apparaten werken op de 5GHz frequentie. Het uitschakelen van bandsteering raden wij af. Mocht dit toch gewenst zijn dan kan dat in Mijn Odido, via Klantenservice Ik ga verhuizen, maar Glasvezel is nog niet gereed op mijn nieuwe adres. Ik zit 3 weken zonder internet. Kan ik een 5G-modem krijgen om dit te overbruggen i.p.v. Unlimited Data vouchers? Je kan een nieuwe bestelling voor Klik&Klaar Internet doen. Zodra je Glasvezel is aangesloten zeg je dan Klik&Klaar Internet weer op. Het is maandelijks opzegbaar dus je zit nergens aan vast. Het is ook mogelijk om je Klik&Klaar Internet product actief te houden als tweede netwerk of voor gebruik buiten je thuisadres. Let op dat je niet dezelfde wifinamen gebruikt. Hoe stuur ik mijn modem retour als ik opzeg? Kan dit in de shop of krijg ik een QR-code? Je ontvangt van ons na de opzegging een email met een QR code. Hiermee kan je het modem kosteloos retour sturen vanaf een DHL service punt. Het is nog niet mogelijk het modem terug te brengen naar de Odido shop. Klik&Klaar Internet biedt altijd de maximale beschikbare snelheid op het adres. De maximale beschikbare snelheid kan verschillen van geen dekking tot snelheden van 300 Mbit/s of hoger. De dekkingskaart geeft een schatting van wat we op het adres van jou verwachten.
Custom Firmware? T56 Modem, Guest WiFi
Guest WiFi kan op 2 manieren worden ingesteld: als "Externe gast" en als "Thuisgast" (toegangsscenario). In het modem zelf wordt bij het informatieveldje voor "Externe gast" resp. "Thuisgast" een topologie voor de betreffende keuze getoond, zie de bovenste 2 afbeelding hieronder. Die topologieën wekken de vraag op wat de gebruikte symbolen inhouden en of die 1 op 1 weergeven wat in de Zyxel Users Guide staat. Zyxel User’s Guide AX/DX/EX/PX Series, Version 5.17-5.70 Ed 20, 03/2025 (EX5601-T1_AX-DX-EX-PX Opal WiFi6 Series UG_V5.17-5.70_Ed20.pdf).Para 8.3.1 The Edit Guest/More AP Screen, blz.242-244.Blz. 242 Table 68, Guest WLAN en Blz. 244 Table 69, "Access scenario" (zie ook blz.136 item 6). "A Home Guest can access the Internet, LAN wired devices connected to the Zyxel Device, and other Home Guest WiFi clients.". "An External Guest can just access the Internet through the Zyxel Device." Voor de "Externe gast" komt, met enige vrijheid van interpretatie, de getoonde topologie wel overeen met wat Zyxel schrijft.Een wat duidelijkere topologie zou volgens mij dan de suggestie links onder zijn. Voor de "Thuisgast" lijkt de topologie wat minder te rijmen met de Zyxel User’s Guide want hoe zit dat dan met de "LAN wired devices connected to the Zyxel Device"? Met enige vrijheid van interpretatie kom ik niet verder dan de suggestie rechts onder, die m.i. dus afwijkt van wat Zyxel schrijft. Is dit mogelijk Odido custom firmware?
Laatste poging Zyxel T-56 ping spikes
Ping spikes, packet loss, jitter. Sinds de overstap van een simpele Ziggo lijn naar glasvezel, heb ik nog geen dag fatsoenlijk kunnen gamen. Allerlei tests (ping, packet loss, weet ik het wat) doorsturen, tal van telefoontjes, monteurs van Gideon die aangeven "zeg maar dat je van je abonnement af wil"... het is een schande dat jullie tig klanten deze stappen laten doorlopen. Deze hele conmunity staat vol met hetzelfde probleem, met één en dezelfde modem. Mensen die op eigen kosten en initiatief een andere modem kopen, zijn direct van hun problemen af. Maar wat doen jullie? Klanten keer op keer uren zelf allemaal bullshit laten doen, terwijl je allang weet wat het probleem is en het niet op te lossen is zonder de hardware te vervangen. Ik bestel een dienst, een hele simpele, die deugdelijk geleverd en geïnstalleerd moet worden. Als dat niet zo blijkt te zijn, moet je niet de klant aan het werk zetten, maar moet je de shit als leverancier zelf oplossen. Alsof je een paar schoenen koopt die na 1 dag scheuren en je zegt "doe eens microscopisch onderzoek naar de belijming van de naad en koop even wat lijm om het zelf te plakken". Gekkenwerk. Het leek even opgelost toen ik overstapte naar een ander spel, maar het was ijdele hoop. Ik eis nu een oplossing. Prima als ik een Fritzbox moet kopen, maar dan op jullie kosten. Ik ga geen enkel eigen onderzoek zoek meer doen, wetende dat deze community he-le-maal volstaat met hetzelfde probleem en deze geen enkele keer opgelost is. Het is een schande dat dit kan bij zo'n bedrijf. Waarschijnlijk wint de simpele consument het nooit van zo'n bedrijf, maar als dit niet snel opgelost wordt, ga ik toch m'n best doen. Jullie kunnen mijn dossier opzoeken. Wat er ook als laatste update staat, er is nog niks verbeterd.
"Er gaat iets mis" Melding bij de Mediabox
Ik ben al een paar maanden klant bij Odido met een Internet + TV abonnement en het is tot nu toe best vlekkeloos gegaan met alleen storingen op de momenten het bekend was bij Odido of bij aangekondigd onderhoud. Maar een week geleden was het internet zeer instabiel en viel een paar keer per dag uit voor een paar minuten per keer, gelukkig is dat niet meer gebeurd in de laatste paar dagen. Helaas sindsdien krijg ik erg vaak deze melding in beeld bij het TV kijken: Er gaat iets mis. Deze functie of instelling is momenteel niet beschikbaar. Kijk je even of het ligt aan je internetverbinding? Ik krijg deze melding soms het moment ik de Mediabox opstart, tijden het Live TV kijken, bij het openen van de gids, bij het openen van de opnames pagina, bij het starten van een opname en soms zelfs midden in het kijken van een opname waardoor de opname er uitslaat en ik weer vanaf het begin van het programma moet starten. Wat vaak (tijdelijk) helpt is als ik bij de instellingen de ‘App opnieuw starten’ klik. Maar voorheen heb ik dit nog nooit hoeven doen dus het is wel erg vervelend en het werkt maar eventjes. Informatie: We hebben een DSL Internet abonnement bij Odido. We gebruiken onze eigen Router (FRITZ!Box 7590 AX) We kijken TV via de Mediabox van Odido en niet via de App We hebben niets veranderd in de laatste maanden en ook geen problemen gehad tot ongeveer een week geleden De netwerkkabel van de Mediabox zit rechtstreeks in de Router Wat we al hebben geprobeerd: Router opnieuw gestart Router een paar minuten van het stroom gehaald en weer aangesloten Kabel van de muur naar de router vervangen Mediabox ge-reset (naar fabrieksinstellingen) Mediabox via WiFi geprobeerd Mediabox zit via een slimme stekker aan het stroom dus als we niet TV kijken heeft is de Mediabox van het stroom Ik dacht eerst dat het aan het internet lag omdat die instabiel leek, maar nu sinds een paar dagen lijkt het erop dat de lijn weer stabiel is want ik kan zonder problemen Odido TV kijken via de browser (tv.odido.nl) maar de Mediabox blijft instabiel. MvG,Jacita
Directe verbinding tussen K&K aansluiting soms niet mogelijk (peer-to-peer)
Om in contact te komen met IT specialisten van Odido ben ik door de klantenservice verwezen naar dit forum. Daarom hieronder mijn vraag voor deze specialisten. Op dit forum is het e.e.a. te vinden over portforwards die niet werken bij K&K, echter is mijn ervaring dat portforwarding an sich prima werkt, en dat het werkelijke probleem veel groter is dan dat. Namelijk, dat h et routeren van internetverkeer tussen mobiele Odido verbindingen helemaal niet mogelijk is, iets wat bevestigd lijkt te zijn in verschillende posts van Odido medewerkers. Wat echter zo vreemd is, is dat dit voor K&K slechts een deel van de tijd zo is. Hoe kan dit? De situatie Ik heb een Klik & Klaar abonnement bij jullie en een familielid van mij ook. Meestal is het gewoon mogelijk om een peer-to-peerverbinding tot stand te brengen tussen deze twee aansluitingen. Echter, eens in de paar dagen gaat er iets mis na de dagelijkse (24-uurs) IP-wissel, waardoor er geen verbinding meer mogelijk is tussen de aansluitingen. Van vorige week zaterdag (12 april), en gister en vandaag (18 en 19 april) heb ik daarom wat gegevens (IP's/tijdstippen) verzameld. Een voorbeeld 4:00 is het tijdstip waarop ik dagelijks mijn modem reboot om op dat vaste tijdstip een nieuw IP te verkrijgen. Vanaf dat moment (op 12-4) was er geen onderlinge verbinding meer mogelijk. Om ~13:00 heb ik het modem van het familielid herstart, die ontving een nieuw IP en de onderlinge verbinding was direct weer mogelijk. Ik heb vanaf beide zijden getest door elkaars IP adressen te pingen maar die reageerden niet op elkaar tussen 4:00 en 13:00. Pingen vanaf een IP adres buiten jullie netwerk (bijv. mijn KPN mobiele aansluiting) werkt wel. Wat gaat hier mis, kunnen jullie dit oplossen? Hoe kan jullie netwerk zo wispelturig/onbetrouwbaar zijn dat de routering het ene moment wel werkt en na een IP wissel niet meer? De gegevens Datum IP locatie 1 (van mij ) IP locatie 2 ( familielid ) Gebeurtenis Verbinding 12-4 3:30 ?? 178.231.28.XXX Nieuw IP loc 2 ja 12-4 4:00 178.230.185.XXX 178.231.28.XXX Nieuw IP loc 1 nee 12-4 13:00 178.230.185.XXX 178.231.75.XXX Nieuw IP loc 2 ja 18-4 3:30 ?? 178.230.180.XXX Nieuw IP loc 2 nee 18-4 4:00 91.141.238.XXX 178.230.180.XXX Nieuw IP loc 1 nee 19-4 3:30 91.141.238.XXX 91.141.239.XXX Nieuw IP loc 2 ja 19-4 4:00 91.141.134.XX 91.141.239.XXX Nieuw IP loc 1 nee 19-4 13:45 91.141.134.XX 178.231.4.XXX Nieuw IP loc 2 ja 19-4 13:50 91.141.134.XX 178.231.7.XXX Nieuw IP loc 2 ja 19-4 13:55 91.141.134.XX 178.231.102.XX Nieuw IP loc 2 ja 19-4 13:57 91.141.134.XX 91.141.151.XXX Nieuw IP loc 2 ja 19-4 14:00 91.141.134.XX 91.141.181.XXX Nieuw IP loc 2 ja 19-4 14:03 91.141.134.XX 178.230.236.XXX Nieuw IP loc 2 ja 19-4 14:05 178.228.9.XXX 178.230.236.XXX Nieuw IP loc 1 ja Volledige IP adressen zijn eventueel beschikbaar voor Odido medewerkers. Wat je mooi kunt zien is dat de verbinding afgelopen nacht (19-4) na de IP wissel op locatie 2 een half uur gewerkt heeft tot locatie 1 weer een nieuw kreeg en de verbinding weer verbrak .

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen