Internet aansluiting
Recent klant geworden van Odido, maar het gaat nog niet van een leiden dakje tot nu toe: Ik heb me begin april als klant aangemeld met als ingangsdatum vandaag. Na 2,5 week eigenlijk niets vernomen te hebben, heb ik de klantenservice maar eens gebeld. Het probleem: De vorige eigenaar van de woning had ook Odido en was vergeten Odido op te zeggen, hierdoor kwam mijn aanvraag in de spamfilter bij Odido. Er liep op het adres immers al een Odido abonnement. Ik heb alleen geen idee wat mijn abonnement te maken heeft met het abonnement van de vorige eigenaar. Het lijkt alsof dit alleen een probleem is, omdat de vorige eigenaar ook Odido had. Het is dat ik zelf maar met Odido contact had opgenomen, Odido zelf deed niets... Ondertussen de vorige eigenaar gesproken: Zij hebben de overstap naar een nieuwe woning wel tijdig doorgegeven, maar Odido heeft dit niet goed verwerkt. Hierdoor hadden ze bij de aansluiting van opnieuw Odido in hun nieuwe woning ook zelf problemen. Hun verhaal is niet relevant, maar het geeft wel aan dat Odido ten onrechte naar een ander lijkt te wijzen in hun antwoord… Ondertussen wel contact gehad met de klantenservice, maar de ingangsdatum van vandaag is door de netwerkbeheerder verschoven naar 19 mei. Tja, als Odido het veel te laat doorgeeft door bovenstaande problemen, dan gaat de netwerkbeheerder ook niet harder lopen. Dit geeft Odido natuurlijk niet zelf door. Ik kom hier achter als ik een mail wil in plannen met de monteur en Odido alleen aan de monteur doorgeeft dat het vanaf 19 mei ingepland kan worden. In mijn account stond gewoon nog steeds 7 mei. Ik heb dus Guidion gebeld over hun fout, ben terug verwezen naar Odido, die ik weer zelf heb moeten bellen, en zodoende moest ik er achter komen dat de datum opeens 1,5 week is opgeschoven. Alweer is de communicatie dus niet echt sterk vanuit Odido… Ter compensatie heb ik een paar codes gehad die ik naar 2244 kon sms-en, zodat ik tot 19 mei kon overbruggen met unlimited data op een simkaart. Enige was wel dat ik geen Odido mobiel abbo heb, dus ik moest dan wel even een simkaart daarvoor kopen. In de winkel was het probleem trouwens bekend. Het schijnt met regelmaat te gebeuren dat dit fout gaat. Ik moest wel even 10 euro afrekenen voor de sim-kaart. Op dat moment stond ik er niet bij stil dat Odido helemaal niet had verteld hoe ik deze 10 euro kan declareren bij Odido. Er werd alleen gezegd dat het kan. Grote kans dat ik dit weer zelf uit mag gaan zoeken. Alweer niet al te sterk vanuit Odido… Ik heb mijn oude mobiel erbij gepakt en de simkaart daar in gedaan. Vandaag een sms met code gestuurd naar 2244, zodat ik onbeperkte data zou krijgen op de simkaart. Na een paar minuten zou ik een bericht moeten krijgen van Odido dat het geregeld is. Wat schetst mijn verbazing? Ik krijg inderdaad een bericht van Odido: “Deze dienst is niet meer actief. Groeten, Odido". Werken die codes nu geen eens?! Omdat ik meer dan een week moest overbruggen, heb ik 2 codes gehad. Daarom ook maar de ander geprobeerd. Ook deze keer een bericht terug, maar een heel ander bericht: “Hallo, er is een technische fout opgetreden bij het activeren van je Odido 7 Dagenbundel. Mogelijk is er al een bundel actief . Wacht tot je huidige bundel is afgelopen en probeer het daarna nog eens. Tot snel, Odido". Dit bericht lijkt te impliceren dat het bericht dat de dienst niet meer actief is, betekent dat ik toch onbeperkte data heb op dat simkaartje. Heel onduidelijk allemaal. Hoe kan ik controleren of het nu toch gelukt lijkt te zijn met onbeperkte data op de prepaid simkaart? Gewoon hopen dat het goed gaat? Of zou ik dit nog ergens kunnen controleren? Met alles wat tot nu toe fout gaat, zou ik het namelijk wel willen controleren… Ik hoop dat dit een valse start is vanuit Odido en dat het straks nadat de monteur alles heeft aangesloten wel van een leien dakje gaat...