Skip to main content
10000 Topics
VPN Cisco does not work on Odido WiFi
Hello, I’m experiencing an issue where a Cisco VPN client fails to connect over my home Wi-Fi, but works fine over a mobile hotspot or work internet network. After extensive troubleshooting, here’s what I’ve confirmed: - VPN works on the same laptop over 4G hotspot - VPN fails only on home Wi-Fi - UDP ports 500 and 4500 are reachable from my home network - TCP port 443 is open - With Windows Firewall completely disabled on the laptop the issue persists - Other VPNs work fine on different laptops (e.g., Norton Secure VPN, Citrix Workspace), indicating the network is generally VPN-capable This points to a problem related to: - ESP (IP protocol 50) being blocked or not forwarded correctly - Lack of IPSec passthrough or broken NAT-T support on the router Router with versterking points ZYXEL, installed in January 2025. Could you please confirm: - Does my router and/or ISP block ESP (IP protocol 50)? - Is IPSec passthrough and NAT traversal (UDP 4500) supported? Are these settings user-configurable? (I logged into my router did not find them) If not, can you enable them remotely? One more detail:Could you please check if my internet connection is using CGNAT (Carrier Grade NAT)?I understand that CGNAT can interfere with VPN protocols such as ESP (IP protocol 50) and IPSec passthrough. If I am on CGNAT, could you assign a public IPv4 address instead? Thank you in advance for your help. Let me know what else needed from my side. A
Complain Internet and TV Services
Hi Forum, I just raised a complaint to Odido. Anyone else that is facing the same issues as we experience? Dear Odido,I am writing to formally raise a complaint regarding the ongoing and unacceptable quality of your internet and TV services. Over the past several weeks, we have experienced multiple major outages, as well as persistent instability throughout the day. This has significantly impacted our ability to rely on your services for both personal and professional use.A particularly frustrating example is the recent update to the Odido TV application, which rendered the service unusable on iPads. A change on your end clearly introduced this issue. Rather than rolling back the update or deploying a timely hotfix, the only communication received was vague and unhelpful: “Teams are aware of the issue and are looking into it.” It has now been over five weeks, and the problem remains unresolved.This issue demonstrates the maturity of your team, which I can only imagine will also be reflected in your Network Services team. This lack of urgency and accountability has eroded any trust I had in Odido as a professional service provider. It is unacceptable that multiple high and critical issues have been allowed to persist without resolution or meaningful updates.Given the repeated service failures and poor communication, I no longer wish to continue my contract with Odido. I am therefore requesting a formal offer to terminate my contract without penalty, so I may seek services from a provider that demonstrates professionalism and reliability.I expect a prompt and precise response to this request. If no satisfactory resolution is provided, I will escalate this matter to the appropriate consumer protection authorities.Sincerely, Irene
[GUIDE] VOIP-/SIP-inloggegevens achterhalen met de Zyxel
UPDATE: onderstaande handleiding is niet meer nodig. Klik hier voor meer info. Zo nu en dan zie ik hier de vraag naar de VOIP-/SIP-gegevens voorbij komen en laait de discussie weer op of T-Mobile die zou moeten vrijgeven. Ook nu de concurrentie dat wel doet, lijkt men er hier niets voor te voelen. Daarom deze guide, zodat je, mits je in het bezit bent van de Zyxel VMG8825-T50, zelf je wachtwoord kunt achterhalen. De volgende gegevens heb je ook nodig en zijn al bekend: Serveradres: voip.t-mobilethuis.nl Poort: 5060 (UDP) Gebruikersnaam: je klantnummer, gevolgd door “P005”, bijvoorbeeld: TMT12345P005 Dan nu het moeilijkste: het wachtwoord. Ga naar het inlogscherm van de Zyxel (standaard 192.168.1.1) en log in met de gegevens achter op de router. Ga naar het menu (rechtsboven) > Netwerkinstelling > DNS. Ga naar Dynamische DNS. Klik op Inschakelen en vul in de drie velden eronder wat willekeurige tekst in (om de instellingen in de config file te krijgen, hebben we later nodig). Klik op Toepassen. Ga nu weer naar het menu (rechtsboven) en vervolgens naar Onderhoud > Back-up/herstellen. Klik op Back-up om de config file te downloaden. Open dit bestand (Backup_Restore genaamd) in bijvoorbeeld Kladblok. Zoek naar onderstaande passage (CTRL + F). Daar staat je gebruikersnaam (klantnummer + P005) en je versleutelde wachtwoord. Kopieer het hieronder onleesbaar gemaakte gedeelte. Zoek nu in hetzelfde bestand naar onderstaande tekst. Je herkent de willekeurige tekst die je eerder hebt ingevuld. Plak het versleutelde wachtwoord over het gecodeerde nepwachtwoord dat je eerder hebt ingevoerd. Sla de wijzigingen op. Ga terug naar het Back-up/herstellen-scherm van de Zyxel. Klik op Bestand kiezen, zoek het Backup_Restore-bestand op je computer en klik op Upload. De Zyxel start nu opnieuw op. (Geduld is een schone zaak.) Uiteindelijk kom je weer op het inlogscherm. Log opnieuw in en ga weer naar het menu (rechtsboven) > Netwerkinstelling > DNS. Klik nu op het oog rechts van het wachtwoordveld om het wachtwoord zichtbaar te maken. Als het goed is, zie je nu een reeks van 12 willekeurige (hoofd-)letters en cijfers. Dit is je wachtwoord. Als je zo ver gekomen bent, weet je ook wel wat je er nu zoal mee kunt doen. Bijvoorbeeld jezelf verlossen van de Zyxel en je eigen router gebruiken. Hoe dan ook, doe er je voordeel mee. Overigens wordt je belgedrag niet op de Zyxel maar op de server bijgehouden, dus als je dacht nu gratis te kunnen bellen heb je het mis.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen