Alles over wifi en Wifi Plus.
Recent actief
Afgelopen donderdag heb ik Odido gebeld om een technische probleem op te lossenGisteren en vandaag heeft Odido geprobeerd me te bellen maar ik kon op dat moment niet opnemenNu probeer ik Odido terug te bellen maar ik krijg niemand van de technische dienst aan de lijn omdat de verbinding wordt verbrokenEen vrouwelijk stem zegt dat er een ERROR is ontstaan en de verbinding wordt verbrokenOp zon manier gaat het nooit lukken
Wie wil me helpen?Ik zoek de beste manier om in een tuinhuis dat ongeveer 25 meter van het woonhuis verwijderd is draadloos goed internet te ontvangen. Superbedankt alvast voor je advies!(Ik overweeg een abonnement bij Odido, maar wil zeker weten dat ik erop vooruitga wat dit betreft.Ik heb nu een abonnement bij de concurrent, inclusief kabel-tv en vast bellen, maar denk dat het beter en eventueel goedkoper kan, zonder vast bellen en met internet-TV. Ik heb glasvezel.)
Geachte community-leden, Buiten mijn probleem met de Harman Kardon Citation 100 speakers heb ik ook een probleem met de AEG luchtreiniger AX9. Heb Klik en Klaar met modem Zyxel NR5307. Het lijkt hetzelfde probleem. Zowel de speakers als de luchtreiniger is zichtbaar in de lijst met beschikbare netwerken. Kan niet verbinden met mijn Poco F5 telefoon. En dus ook niet met mijn Google Home-app. Ben nu al dagen bezig met deze ellende. Misschien dat één van jullie nog een ontzettend goed idee heeft. Gelukkig kan ik de luchtreiniger nog met de hand bedienen, de best wel dure speakers kan ik blijkbaar wel weggooien. Daar wacht ik natuurlijk nog wel even mee, maar het is wel frappant dat ik nu tegen deze problemen oploop sinds ik Klik en Klaar abonnement heb. Groeten van Ron (Hennessy)
Hallo,Graag zou ik mijn huidige T-50 modem willen laten vervangen voor de nieuwere variant om ook gebruik te maken van wifi 6/7. Ook voor security redenen lijkt het verstandig om de hardware te upgraden. mvg Driss klantnummer: MMW86820
Beste Mensen,Ik word langzamerhand kneitergek van de ATAG One Zone.Hij werkte voorheen vlekkeloos met mijn KPN modem, maar sinds overstappen naar Odido wil hij geen netwerk meer joinen. (Zyxel EX5601-T1) Netwerk draait op 2.4 & 5 GHZ, heb het ook al een keer op gastnetwerk 2.4 GHZ geprobeerd. Netwerkbeveiliging staat op WPA2 Al mijn andere IoT devices (Ring, Eufy etc) werken allemaal vlekkeloos.Wie helpt mij uit de brand?
Wij hebben een tv + internet abonnement van Odido. Nu is het zo dat de internetkabel die bij ons in de straat ligt stuk en verrot is. Dit is ook bevestigd door een monteur van het bedrijf die over de kabel gaat via KPN. De WiFi is erg slecht en het valt continu weg, vooral overdag. Het is eigenlijk niet te doen om iets op de laptop of telefoon te doen waarvoor je internet nodig hebt. Onze WiFi is altijd al slecht en traag geweest, maar sinds een halfjaar valt hij dus ook weg. Ik snap dat Odido hier niet direct iets aan kan doen- maar wij hebben wel een Odido internet abonnement, terwijl Odido deze internet niet kan leveren. Er ligt al een aansluiting voor glasvezel in de voortuin, maar volgens Glaspoort wordt dit pas op zijn vroegst in april 2027 aangesloten. Ik zou eigenlijk niet weten hoe wij dit moeten aanpakken. Wij hebben WiFi nodig in huis om te werken en de dagelijkse dingen te doen, dus is er een mogelijkheid dat de internetkabel vervangen kan worden via Odido- of dat Odido voo
Wij hebben internet en tv van Odido. Ik heb een DSL verbinding met een Zyxel T-54 router. Glasvezel is momenteel op de locatie in Den Haag niet mogelijk. Voorheen beperkt last gehad van wegvallen/haperend internet en tv. Afgelopen dagen valt het internet en tv weg en moet ik de router (en wifiversterker) meerdere malen resetten. Vervolgens komt het internet traag op gang en valt het vaak na een uur weer weg. Zeker in de avonden valt het internet helemaal weg. Op basis van de lampjes op de router branden alle lampjes op groen (de WAN knippert groen). Wat zijn de oplossingen om hiermee om te gaan?
Al een aantal weken, bijna een maand, heb ik last van een erg traag internet. De downloadsnelheid is meestal rond de 20-40mbps, wat erg laag is voor mijn huidige 400mbps abonnement.Ik heb al alle stappen geprobeerd die op de website van Odido staan:Modem opnieuw opgestart (Zyxel T-56) Glasvezelontvanger opnieuw opgestart (Huawei hg8010hv6-10) Wifi-kanaal gewijzigd Modem teruggezet naar fabrieksinstellingenTerwijl ik dit bericht schrijf, sta ik naast het modem en krijg ik een snelheidstest van slechts 0,31 Mbps download. Ik heb in de afgelopen drie jaar nooit problemen gehad met Odido, dus dit verrast mij erg. Heeft iemand suggesties? Ik kan helaas geen directe kabelverbinding met het modem maken.
Sinds de update naar firmware V5.70(ACEA.0)T56C_b29 op mijn Zyxel EX5601-T1 is een voor mij belangrijke functie verdwenen. Voorheen kon ik bij het gastnetwerk via ‘Wijzigen’ een snelheidslimiet (bandbreedtebeperking) instellen. Dat was ideaal om gasten wel internet te geven, maar te voorkomen dat zij de volledige verbinding gebruiken. Na de update is de hele pagina aangepast en kun je alleen nog de naam van het gastnetwerk en het wachtwoord wijzigen. Alle geavanceerde instellingen lijken verdwenen te zijn. Persoonlijk ben ik hier helemaal niet blij mee. Het voelt alsof de firmware met elke update verder wordt uitgekleed en gebruikers steeds minder controle krijgen over hun eigen netwerk. Een gastnetwerk zonder mogelijkheid om de snelheid te beperken is voor mij een flinke achteruitgang in functionaliteit. Zijn er meer mensen met de firmware V5.70(ACEA.0)T56C_b29 die dit ook hebben? En is dit een bewuste keuze van Odido of een fout in de nieuwe firmware? Ik zou deze functie graag weer t
Hallo,Kan iemand mij vertellen of een zyxel T50 router op 2,4 ghz of op 5 ghz staat.Ik heb namelijk een camera die ik wil koppelen en die werkt alleen op 2,4 ghzAlvast bedanktEric Witlox
I submitted a request to cancel my internet and mobile plans recently. I got a confirmation of this request by email on the 30th of July. I want to ask if there is anything else I need to do from this point on, and if I have to send the router back myself.A timely response is highly appreciated.
Ik plaats dit hier omdat ik via de reguliere weg simpelweg niet verder kom.Op de Huijgensstraat hebben wij al langer dan een jaar last van haperend internet. Verbindingen die wegvallen en periodes waarin er praktisch niet te werken valt. Dit is geen incident van een paar dagen — dit speelt structureel.En hier komt het punt waar ik echt niet bij kan: buurtbewoners worden door andere providers wél geinformeerd wat er aan de hand is. De oorzaak is al in kaart gebracht en informeert de hele straat actief. Het probleem is dus kennelijk bekend, te achterhalen en prima te communiceren. Alleen bij Odido blijft het stil.Van Odido krijg ik in plaats daarvan: een helpdesk die slecht bereikbaar is, lastige menu’s, geen toegankelijke klachten proces en meldingen die nergens toe leiden. Geen terugkoppeling, geen monteur, geen uitleg over de oorzaak, geen datum. Bij nieuwe melding begint het verhaal weer van voren af aan alsof er nooit eerder iets is gemeld. Elke keer opnieuw uitstel, nooit een antwo
Hoe kan ik mijn T-50 modem omruilen?
Goedemiddag, Ik heb zojuist een melding ontvangen van het onrechtmatig gebruik van mijn internet. Zou ik hier wat meer informatie over kunnen krijgen? Ik heb gelezen dat ik een Abuse Rapport kan opvragen. Zou dit mogelijk zijn om deze naar mij op te sturen?
Hi everyone,I’m hoping someone here can point me in the right direction because I’m getting nowhere with customer service.On 20 July, I extended my Odido contract for 24 months. After thinking it over, I’ve decided that a 24-month extension is longer than I want, so I’d like to cancel the extension within my cooling-off period.Today being the 29th of July sets me well into my 14/15 day cool off period.The problem is that I’ve now called Odido more than five times. Every time I’ve been transferred between different departments, with no one able to help me. I was eventually told to email the credit department, but after doing that I received a reply telling me to call them because they can’t assist via email.I’m now stuck in a loop where nobody seems able to handle my request.Has anyone experienced something similar? Which department is actually responsible for cancelling a contract extension during the cooling-off period? Is there another way to get this resolved or escalated?I’d really
Hello. As it recently happened to another customer here The Zyxel T-56 modem suddenly stopped working, with 0 signs of life. The LAN lights keep flashing slowly and the device doesn’t turn on anymore. Would it be possible to get a replacement unit?
Ik heb regelmatig last van het feit dat mijn wifi wegvalt vanwege lage kwaliteit zoals die zelf aangeeft.. ik heb het modem al eens gereset door de stekker eruit te trekken. Wat kan ik nog meer doen? Moderator edit: Foto's verwijderd omdat er privacygevoelige informatie in staat.
Sinds een tijd hebben we steeds slechte internet (wifi) met de modem Zyxel T54. Steeds langzaam, dan gaat het weer wel, na volledig uit geweest te zijn. En dan het volgende moment, er is niets veranderd met de aansluitingen, deze zitten goed en lijken allemaal te functioneren. Omdat het soms weer langzaam is en dan na een reset weer goed, denk ik toch de modem die op een of andere manier haperingen geeft. De smart aansluitingen (camera’s, zonneaccu en dergelijke) in huis hebben daar dan ook last van en gaan dan ook niet zo snel meer reageren of moeten weer gekoppeld worden.We hebben 1Gb aansluiting.Wat zou een goede optie hiervoor zijn? Nieuwe modem?Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn.
Ik heb een T56 (firmware b10_0130) met twee WX5600 wifi punten. Eén bedraad aangesloten, de ander draadloos. Succesvol geïnstalleerd volgens de aanwijzingen. Ik heb de wifi punten statische IP adressen toegekend in Home Networking > Static DHCP.Het mesh netwerk met deze wifi punten lijkt echter niet goed te werken, niet iedereen in huis heeft goede wifi en verbinding met deze wifi punten ook al “wonen” ze dichtbij. Op de configuratie pagina zie ik in de Topology plaat beide wifi punten (als gewone verbonden apparaten), in de List slechts één. In de List ontbreekt sowieso een groot deel van mijn verbonden apparaten. Ik kan niet ziet welke apparaten met mijn wifi punt zijn verbonden, het lijkt er dus op dat er geen mesh netwerk actief is. Wanneer ik inlog op de wifi punten en de Connectivity wil zien dan wordt ik doorgeleid naar de pagina van de T56.In de Mpro Mesh app zie ik alle apparaten maar deze geeft aan dat mesh niet actief is, en ik kan mijn wifi punten via deze app niet herst
Ik heb 1000mbits internet over de glasvezel met modem zyxel t54 en in het beging klopte de snelheid maar tegenwoordig komt hij nog hooguit tot 500 mbits download. Firmware is V5.17(ABZC.0)T54C_b33 ook een mesh firmware V5.70(ACDW.0)b13
Hello.My home internet is down, and I urgently need it restored for my work. My Zyxel T-56 router has stopped working suddenly during the evening and doesn’t start up anymore.When I plug it into the wall outlet, the Power light flashes for just one second and turns off immediately. At the same time, the LAN ports 2, 3, and 4 start blinking synchronously, even though no cables are connected to them. The router fails to boot up completely.It looks like a critical hardware or power failure. How can I send a request to Odido support so they replace the router or help me with some other way? I asked chatbot in the app but it seems that it didn’t understand me.
Hoi, Is er een schatting van wanneer het internet in de omgeving van Rosmalen weer zal werken?
Ik heb een vraag: ik beschik over een 8-gb internetverbinding met een t75-modem. Mijn vraag is of er eindelijk een wifi-7-modem komt, wat wel eens tijd zou worden en ook nodig is, zeker voor mensen met een snellere verbinding.Wifi 6 kan echt niet meer in deze tijd, en er is hardware genoeg die wifi 7 ondersteunt.
Hi everyone,I'm wondering if anyone else is experiencing similar issues with their Odido home internet connection.For the past 3–4 days, my internet has been extremely unstable. Every now and then the connection drops completely for anywhere between a few seconds and a few minutes before coming back on its own. At first, it wasn't happening very often, so I didn't pay much attention to it. However, over the last two days, the interruptions have become much more frequent and it's starting to seriously affect my work and daily use.I've already tried reaching customer service, but unfortunately I haven't been able to get through to anyone yet. At this point, I have no idea what is causing the problem or whether there is an outage or technical issue in my area.To be honest, I'm really disappointed with Odido. First there was the data breach where sensitive customer information was exposed, and now the quality and reliability of the service seem to be getting worse. I expect much better fro
Ik heb sinds een paar weken veel problemen met mijn modem (Zyxel T-50). De verbinding komt niet tot stand, en geen internet en tv. Na meerdere keren herstarten van mijn telefoon en het modem werkt het nog steeds niet
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.