Skip to main content
  • 2,301 Topics
  • 16,393 Reacties
2300 Topics
Internet valt met regelmaat uit, klantenservice doet niks
Goedemorgen, Ik heb sinds een aantal weken dat mijn internet (glasvezel) 5 tot 10 minuten uitvalt en daarna weer terug komt. Veelal begint het met websites waar die geen verbinding meer mee kan maken (terwijl lopende connecties nog wel werken). Na een minuutje vallen dan ook die connecties weg en is alles offline. Voor de duidelijkheid ik heb de WIFI van de Odido modem uitgezet omdat ik bekabeld verbinding maak met mijn eigen Orbi set (relatief groot huis dus die Odido WIFI gaat hem niet worden). En op de Orbi main router heb ik bekabeld internet zitten naar het kantoor toe. Nu heb ik een redelijke IT achtergrond en heb dus reeds de standaard “procedures” uitgevoerd zoals een modem reset geprobeerd, bekabeld van de Odido modem naar de laptop toe, enz. Allen met hetzelfde resultaat. Nu deze ochtend toch maar eens bellen want het wordt aardig vervelend. Krijg ik een meisje aan de telefoon die al begint met het opvragen van mijn adres gegevens en dan “ow sorry ik was vergeten om te typen, zou je het willen herhalen”… Dat begint goed. Ondertussen ging het je/jij voortdurend door (normaliter val ik er daar niet over maar het viel nu wel erg op)…. Na 10 minuten in de wachtstand te hebben gestaan komt madam terug met “je moet de wifi van de Odido modem aanzetten zodat wij kunnen uitmeten, anders kunnen wij niks voor je betekenen”… Nou toen brak mijn klomp.. waar in de voorwaarden staat dat de WIFI van de Odido modem aan moet staan om correcte service te kunnen verwachten? Zijn er hier slimmere mensen dan ikzelf die mij dat kunnen uitleggen? En iemand anders nog meer last van regelmatig uitval?
VPN Cisco does not work on Odido WiFi
Hello, I’m experiencing an issue where a Cisco VPN client fails to connect over my home Wi-Fi, but works fine over a mobile hotspot or work internet network. After extensive troubleshooting, here’s what I’ve confirmed: - VPN works on the same laptop over 4G hotspot - VPN fails only on home Wi-Fi - UDP ports 500 and 4500 are reachable from my home network - TCP port 443 is open - With Windows Firewall completely disabled on the laptop the issue persists - Other VPNs work fine on different laptops (e.g., Norton Secure VPN, Citrix Workspace), indicating the network is generally VPN-capable This points to a problem related to: - ESP (IP protocol 50) being blocked or not forwarded correctly - Lack of IPSec passthrough or broken NAT-T support on the router Router with versterking points ZYXEL, installed in January 2025. Could you please confirm: - Does my router and/or ISP block ESP (IP protocol 50)? - Is IPSec passthrough and NAT traversal (UDP 4500) supported? Are these settings user-configurable? (I logged into my router did not find them) If not, can you enable them remotely? One more detail:Could you please check if my internet connection is using CGNAT (Carrier Grade NAT)?I understand that CGNAT can interfere with VPN protocols such as ESP (IP protocol 50) and IPSec passthrough. If I am on CGNAT, could you assign a public IPv4 address instead? Thank you in advance for your help. Let me know what else needed from my side. A
Internetsnelheid veel te laag bij 400Mbps abonnement
Sinds vorige week heb ik mijn internet snelheid omhoog geschroefd van 100Mbps naar 400Mbps. Na een speedtest uitgevoerd te hebben, blijkt dat ik nog niet eens 5Mbps download snelheid behaal (via wifi) op mijn laptop. Mijn vriend heeft een iPhone 14 en klaagt er ook al tijden over dat de wifi in mijn huis enorm traag is. Zelf heb ik een Android toestel, waarbij de speedtest slechts 4.27Mbps uitwijst. Ik besef me terdege dat ik via wifi nooit of te nimmer 400Mbps download snelheid kan verwachten, noch op mobiel, noch op laptop/pc, echter is minder dan 5Mbps download snelheid wel extreem laag... Nu heb ik vandaag alles maar eens gereset, de stroom eraf gehad, kabels nagekeken, etc. Kortom, ik heb reeds alle voor de hand liggende opties om het op te lossen geprobeerd. Helaas behaalt de speedtest nog steeds slechts een schamele 6.29Mbps down en 2.68Mbps up via de laptop. Kan het wellicht aan mijn verouderde router liggen? Ik heb deze immers al sinds 2020, toen Odido nog T-mobile was. Zo ja, dan zou ik graag een vervangende router toegestuurd krijgen. Zo nee, dan wens ik graag een andere passende oplossing. Ik ga er bovendien vanuit dat jullie niet aankomen met de eerder aangehaalde “mogelijke oplossingen”, welke jullie volgens een standaard stroomdiagrammetje één voor één af gaan. Dit heb ik immers al geprobeerd en bood geen soelaas. Vriendelijke groet,

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen