Skip to main content

Goededag,

Ik heb een glasvezel pakket van 2gb internet, maar op de wifi pak ik allen 300mbits internet snelheid. Begrijp zeker wel dat je op wifi geen 2 Gb pakt en hoe verder af van de modem hoe slechter. 

ik sta naast de modem en pak nog steeds een snelheid van 300 op wifi. Ik kom van Ziggo af met een pakket van 1gb en pak naast de modem makkelijk 700 en op een afstand zolder bijvoorbeeld 200/300. Ik pak momenteel op zolder niks. Ben van plan om de booster met kabel aan te sluiten zodat wifi ook zolder bereikt. Wil echt weten waarom ik 300 pak naast de modem, want dat zou niet mogen tenzij er een soort blokkade op zit. 

Hallo ​@Aelm 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan, log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Klik op > bij systeeminformatie. Zie je 2500 m/full staan bij WAN?

Indien niet Vervang dan de internetkabel tussen mediaconverter en router door een andere minimaal CAT6a internetkabel en controleer het dan nog eens.

Ik haalde 1900 Mbps met een 2 Gbps abonnement maar dat moet je ook een apparaat met WiFi 6 ondersteuning hebben.

Ik denk inderdaad dat het eerder zit in de wifi kanalen en signaal kwaliteit dan in de kabel naar de ONT. Uiteraard is het bij een 2Gbps abo wel even handig om te testen met een computer.

@Waqqas Dankjewel voor je reactie Waqqas. Ik heb het even nagekeken en hij staat idd op 2500.

@rvk01 bedankt voor je reactie. Ik ga zeker ook op utp checken hoe veel ik daar op krijg en mijn apparaten ondersteunen wifi 6

@Aelm 

Bij netwerkinstellingen > draadloos > algemeen kan je de banden splitsen, kanalen vastzetten en frequentie wijzigen. Misschien helpt het om die instellingen te wijzigen.

@Waqqas Helaas niet geholpen. Wordt er nog op mij bericht gereageerd van uit odiddo zelf?

@Aelm 

Wat haal je bekabeld via de 2.5G LAN poort en ondersteund je laptop of pc deze snelheid?

Reageer