Alles over het mobiele netwerk van Odido!
Recent actief
Hi, I'm in Italy and there's no connection on my phone (from NL). I have all my invoices paid, I didn't set any blockages, I tried manually selecting a network (no luck) and I also restarted my phone. Any clues?
Hi allen,Ik ben net in Vietnam geland en heb een buitenlandbundel Xl8 gekocht door een sms naar 1280 te sturen. So far, so good. Nu blijkt echter dat mijn telefoon ondanks dat deze verbindt met Viettel, geen internetverbinding heeft. Blokkades staan voor zover ik heb kunnen zien uit (ook in mijn telefoon zelf). Ik heb kortom geen idee wat er mis is. Ik heb een Nothing phone 2 met unlimited basis. Herstart van de gehele telefoon heeft niets uitgehaald...Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Hallo, De telefoon van mijn zoon was gestolen. We hebben een nieuwe simkaart besteld. Ik moet deze als abbonnemenhouder activeren maar zit momenteel in het buitenland. Ik heb al talloze keren geprobeerd te activeren via idin, die procedure lijkt te lukken maar er gebeurt niets.Ik heb ook per mail al twee keer verzocht om de sim te activeren met een aangepaste weergave van mijn paspoort maar ook daar krijg ik tot nu toe geen reactie op.Willen jullie aub zo snel mogelijk deze sim kaart activeren? Of aangeven wat aar voor nodig is.Met vriendelijke groet, Aart van Wessel
Hoi, sinds een paar weken wordt de sim-kaart van mijn telefoon (Samsung S21 plus) vergendeld in de nacht (of na langere tijd geen activiteit). In de ochtend dien ik dan mijn sim-kaart opnieuw te ontgrendelen, mijn pin in te voeren en dan start mijn telefoon op geeft die aan. Dit houdt in dat ik nier bereikbaar ben gedurende die tijd, klopt dat? En een nog belangrijkere vraag: hoe zorg ik er voor dat dit niet meer gebeurt (want ik graag bereikbaar blijven in de nacht)? Ik kan nergens een instelling vinden die hier op toeziet.
Zoals de titel al zegt; na de ellendige service en vele storingen van jullie kant is het toch wel eens tijd klanten tegemoet te komen? Mobiel internet is een drama met 3 grote storingen binnen 2 maanden tijd en 0,0 compensatie of ook maar een excuses. Mij raken jullie thuis per september en mobiel per november al kwijt na een lachwekkend “blij makers” “aanbod” die duurder is dan mijn huidige abonnement. Wie wordt er in vredesnaam blij van al die storingen, tv dat er constant uitvalt en zowel het vaste als mobiele internet dat enkel werkt wanneer het zin heeft? Leuk hoor die overname bijna 2 jaar terug, maar sinds het Odido is alleen maar ellende.Misschien toch een idee die zogenaamde 6 miljoen klanten eens tevreden te houden door een kleine compensatie, maarja dan krijgen de aandeelhouders natuurlijk minder dividend en dat kan niet natuurlijk
Hebben er meer mensen last van een mobiele internetstoring? Heb al sinds een paar uur de melding “geen service” op mijn telefoon staan. Ik bevind me in Amsterdam.
TMobileIk zit binnenkort in Canada. Canada valt in zone2 en kosten etc voor data gebruik zijn me duidelijk.Nu lees ik ook :De T-Mobile USA Travel & Surf pas is alleen geldig in de Verenigde Staten op het T-Mobile USA netwerk. Deze pas wordt automatisch beëindigd na het verstrijken van de geldigheidsduur of internetlimiet. Daarna kun je een nieuwe pas kopen. Je verbruik wordt afgerond per KB. Bekijk de dekkingskaart van het T-Mobile USA netwerk. Let op: alleen abonnementshouders kunnen gebruik maken van deze Travel & Surf pas. Dit betekent dat Prepaid-gebruikers de T-Mobile USA Travel & Surf pas niet kunnen kopen of gebruiken. Als ik dan vervolgens op de kaart van het dekkingsgebied kijk dan valt het gedeelte van Canada waar ik verblijf, Toronto, ook onder het dekkings gebied van T Mobile Usa.Weten jullie of de TMobile Usa Travel&Surf ook daadwerkelijk gaat werken voor mij in Canada ? Uiteraad abonnementhouder.Alvast bedankt, dpd
Sinds de rebranding is het bereik tussen amsterdam en utrecht zeer slecht. Ik heb geen 5g internet meer nadat je utrecht uitrijdt en voordat je de Bijlmer inrijdt. volgens de dekkingskaart zijn er maar een paar lege plekjes. dir was voorheen niet echt een probleem. is er wat veranderd? kan het bereik beter?
I want to receive text messages (msn) on my Dutch e-sim, and while the Odido website says I can receive msn for free while abroad in Vietnam (Zone 3) I do not have any signal here. I went through the customer support bot suggestions as far as I understood and I believe I do have any settings blocking the connection. I received a text message from Odido when I first arrived, and have also been in Cambodia and Hong Kong and did not have any signal so I don't think location is the problem.
Al uren geen mobielnetwerk
Ik kan de geleverde esim niet activeren nadat ik hem volgens de geleverde instructies heb toegevoegd aan mijn nieuwe telefoon (abbo verlengd).Via de chatbot ben ik uiteindelijk bij het activeren uitgekomen, maar daar krijg ik een foutmelding:Probleem bij het ophalen van je gegevens.Je hebt nog geen esim besteld voor jouw nummer...?Wat nu? Mvg
Sinds vandaag werkt Mobiel internet niet meer (regio amsterdam), daarnaast kan ik wel sms sturen maar ik ontvang sms niet van anderen. En ook nu? migratie naar odido.Als ik inlog op mijn email adres dan kan ik alleen nog mijn tv/internet zien maar wel klantvoordeel.Voor tele 2 moest ik vaak dan inloggen met mijn nummer. Maar die mogelijkheid is er niet meer, en ik dacht dat ik vorige keer die twee accounts onderhand ook wel met 1 inlog kon zien.Als ik mijn accounts wil koppelen (dus in mijn tv account inloggen met email en dan tel nr toevoegen) zei hij eerst “dit account is al een ander account gekoppeld, ontkoppel die eerst”.Maar ik zie dus geen manier om nog in dat andere account in te loggen.Nu kan ik wel doorgaan maar bij het invullen van verificatiecode zegt hij “er is een error opgetreden”.Waarschijnlijk ongeveer zelfde issue als wat anderen al hebben gepost, maar ik heb dus ook geen mobiel internet op dit moment.
Beste Odidoik probeer al weken door te geven dat er een loop zit in jullie website maar kom er maar niet door.Daarnaast wil ik graag aangeven dat het heel vervelend is dat je in de chatbot niet kunt 'plakken' en ook geen screenshot kunt bijvoegen.Als ik op https://www.odido.nl/netwerk/storing de dekking na ga en besluit een probleem te melden, moet ik in tweeztapsverificatie inloggen en kom da op deze site:https://www.odido.nl/netwerkklacht?latitude=51.879165331112766&longitude=5.143994580500797&locationDescription=4155%20Gellicum&zipcode=4155 Echter, in plaats van je melding te kunnen doen, verwijst de pagina terug naar de initiele pagina waar je de dekking zou moeten checken.Best beetje irritant.. Helaas!En deze melding kan ik dus ook niet doen via de chat in de app. Want de bot noch de medewerker lijkt t te snappen. En ik kan geen screenshot of url plakken.Hopelijk kunnen jullie hier wat aan doen :-)Zowel in de functionaliteit van de chat-functie in de app, als de mogel
Sinds enkele dagen is 4G/5G roaming in Griekenland onmogelijk met Cosmote. Enkel 2G EDGE is beschikbaar. Is geen probleem van bereik (Lokale Cosmote simkaart heeft vol bereik op 4G/5G) en dit werkte tot enkele dagen geleden probleemloos.Zojuist Odido gebeld om melding te maken, die hadden geen idee en hangen halverwege de call schaamteloos op. Fantastische service. Om maar niet te spreken van dat deze storing al dagen gaande is en nog steeds niet opgelost is.Er is een oud gerelateerd topic hier die status “beantwoord” heeft, dus bij deze een nieuw topic om aandacht te vragen voor dit probleem. Het is duidelijk dat elke Odido klant in GR dit probleem ervaart op dit moment.Ik zou iedereen die in GR zit en dit probleem heeft aanraden om Odido te bellen om hier melding van te maken. Er lijkt anders niets te gebeuren.
Bij aankomst in Mali heb ik op 1 maart jl. een Internet Op Reis Bundel aangeschaft door XL21 te sms’en naar 1280. ik zie in Mijn Odido App dat de kosten voor deze bundel ter waarde van 30 euro ook in rekening zijn gebracht. Het probleem is alleen dat het mij 4 dagen later nog altijd niet is gelukt om de bundel te gebruiken. Als ik probeer online te gaan zie ik dat ik geen internetverbinding heb. Ik begrijp niet waar dit aan kan liggen. Ik heb een Fairphone 4 - Androidversie 15, waarbij ik de telefoon al een paar keer aan en uit heb gedaan, roaming aan heb staan en ik zie verder online dat ik geen blokkades heb aanstaan voor bijvoorbeeld datagebruik in het buitenland. Wat zou ik nog kunnen proberen? PS. Ik weet niet of het relevant is maar heb een eSIM Odido abonnement in Nederland; er zit dus geen fysieke simkaart in de telefoon.
Al een paar dagen geen mobiel netwerk meer. Restart gedaan met "internet bellen" uit. Maar geen verbetering. Geen 5g,4g,3g noch 2g.
Hoihoi, onlangs heb ben ik geswitcht naar unlimited premium, maar mn internet is nogsteeds net zo traag als dat ie al was. Wat te doen? Zie afbeelding
Ik ben in Californie (omgeving San Francisco) en kan hier niet “gewoon” bellen met iPhone12. Netwerk is AT&T. Kreeg bij aankomst melding via SMS “Welcome, you are roaming on AT&T. Due to network technology compatibility, traditional voice calls will not work. Please use data, SMS, and app-based calling.”. Manual network selection levert geen andere netwerken op. Ik MOET mijn voicemail kunnen afluisteren maar dat kan nu dus niet. De Odidochatrobot zegt dat ik maar de helpdesk moet bellen. Dus dat gaat ook niet. Hulp wordt gewaardeerd.
Ik heb het volgendewanneer iemand mij belt en ik neem niet op neemt een ander persoon op met de naan Stijn net of er een door schakeling plaats vind
Het is al een paar keer voorgekomen dat een collega , waar ik het nummer gewoon van in mijn telefoon heb staan mij opbelde, dat haar telefoon een keer of 4 overgaat en dat ze dan te horen krijgt dat het door haar gebelde nummer niet in gebruik is ? Verder merk ik zelf dat als ik iemand bel dat het dan ong 10/15 sec duurt voor de telefoon aan de andere kant over gaat . Wat kan dit zijn ?
I am in Belgium and my sim doesn't work here,can someone help fix this situation?
Uit een gesprek met een T-Mobile medewerker had ik begrepen dat ik een Esim op mijn mobiel kon activeren en daarnaast mijn simkaart in een tablet kon gebruiken. Echter niet tegelijk kon gebruiken, maar dat maakt mij niet uit maar ik vind het handig om 5G tot mijn beschikking te hebben op mijn tablet. Nu heb ik een Esim besteld en in de SMS die ik ontving staat dat na de activatie van mijn Esim de simkaart automatisch gedeactiveerd zal worden.Dit is echter niet mijn bedoeling omdat ik de simkaart graag in mijn tablet wil gebruiken. Ik zal vast e.e.a. verkeerd geinterpreteerd hebben? Mijn vraag is dus: hoe kan ik mijn 5G abonnement zowel op mijn telefoon als mijn tablet installeren?EDITNa activatie van de E-sim zie ik dat deze contact maakt met een 4G netwerk en niet 5G. Ik heb de simkaart er weer in gedaan en die lijkt nog gewoon te werken, ondanks dat er in de SMS stond dat deze gedeactiveerd zou worden.Ik denk dat ik morgen maar even contact ga maken met de klantenservice :)
Goedemiddag, zou jullie mijn simkaart kunnen deblokkeren ik probeer contact opnemen maar lukt niet via chat ik krijgt komende vrijdag geld binnen kunnen jullie dit voor me doen en in delen splitsen ik heb nieuwe rekening nummer daar gaat t fout.
Hallo kan iemand mij helpen van odido want ik heb namelijk al maanden slecht bereik op mijn telefoon zou iemand mij verder kunnen helpen het zijn nu maar 2 streepjes?
Ik ontvang geen SMS meer in Indonesie. Daardoor ontvang ik ook geen verificatie SMS meer van Odido.Vorige maand werkte het nog wel. Er staat (zover ik weet) geen blokkade op mijn accountDe netwerkoperator in Indonesie is Telkomsel maar ik gebruik mijn telefoon uitsluitend met een Wifi verbinding.Mijn toestel is een Samsung Galaxy A21s. Roaming en gebruik mobiele gegevens (via het mobiele netwerk) staan hierop uit om bel/data kosten te vermijden.Ik heb de laatste software update geinstalleerd. Op het internet staat dat ik daarna “Bel/Sms op andere apparaten” aan moet zetten bij “Geavanceerde functies”. Die functie heb ik echter niet.Graag advies!Rikko
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.