Skip to main content
  • 1,362 Topics
  • 8,058 Reacties
1363 Topics
[Nieuws] 5G - Dit is pas het begin
Het netwerk van Odido is het meest bekroonde 4G-netwerk van Nederland. En nu gaan we zelfs nog een stap verder. Met trots presenteren wij: 5G van Odido! Met ons gloednieuwe 5G-netwerk blijf jij verbonden met de mogelijkheden van nu en van straks. En dit is pas het begin. We bouwen een baanbrekend netwerk Smartphones worden elke dag slimmer, we verbruiken meer en meer data, en we verbinden steeds meer apparaten met elkaar. Dat vraagt nogal wat van een netwerk. Daarom blijft Odido het netwerk continu verbeteren en uitbreiden met nieuwe technologieën. Zodat ons nieuwe 5G-netwerk al die data straks moeiteloos kan verwerken. Odido zorgt dat je altijd en overal kunt blijven rekenen op een veilige en stabiele verbinding. Klaar voor de toekomst Of het nu gaat om videobellen, je thermostaat bedienen of je drone besturen: met 5G breken we straks technologische limieten waar we ons nu nog geen voorstelling van kunnen maken. Er gaat een wereld voor je open. De wereld van zelfrijdende auto’s, cloud gamen op je smartphone en augmented reality in je huiskamer. 5G van Odido is klaar voor deze en nog veel meer innovatieve toepassingen. VEELGESTELDE VRAGEN Wat is 5G? 5G is de opvolger van 4G. Het 5G-netwerk biedt je in de toekomst ongekende snelheden, eindeloze mogelijkheden en een nóg betere netwerkervaring. 5G van Odido gaat je leven makkelijker, leuker en veiliger maken. Hoe snel is 5G? We zitten nu nog in de beginfase. Voorlopig zijn de snelheden eerst nog gelijk aan die van 4G. Maar in de komende twee jaar gaat dat veranderen. Met 5G van Odido profiteer je straks van snelheden die je niet voor mogelijk hield. Wanneer is het 5G-netwerk landelijk dekkend? Direct bij de activatie van ons 5G-netwerk is al in het grootste gedeelte van Nederland 5G-dekking. Eind 2020 bieden we een landelijk dekkend 5G-netwerk. Welk abonnement heb ik nodig? Ook als je al mobiele klant bent bij Odido kan je gebruik maken van ons 5G-netwerk. Als je een Unlimited abonnement hebt dan activeren wij 5G voor je, dit zit namelijk standaard in je abonnement. Heb je een ander mobiel abonnement? Dan kun je de 5G-bundel activeren via Mijn Odido en voor € 2,- per maand extra gebruik maken van het 5G-netwerk. Log hiervoor in op Mijn Odido om de bundel te activeren: Mijn Odido. Prepaid heeft vooralsnog geen toegang tot 5G. Waar staat 5G voor? Simpel gezegd is het 5G-netwerk straks nog slimmer en dynamischer dan het 4G-netwerk. Technologie van een nieuwe generatie, die mobiel internet efficiënter maakt waardoor je een snellere en stabielere netwerkervaring krijgt. Er gaat een wereld van nieuwe mogelijkheden voor je open. En Odido zorgt dat je altijd en overal een veilige en stabiele verbinding hebt. Wat kan ik met 5G? Een betere vraag zou zijn: wat kan ik niet met 5G? Want de mogelijkheden zijn eindeloos. Denk aan cloud gamen, augmented reality of je slimme woning bedienen … allemaal met je smartphone. En dit is pas het begin. Is mijn smartphone geschikt voor 5G? In onze webshop kan je via een filter zoeken naar mobiele telefoons die geschikt zijn voor het 5G-netwerk. Alle toestellen die wij nu verkopen voor 5G zijn geschikt voor alle toekomstige frequentiebanden. Klik hier: Alle telefoons. Heb ik in het buitenland ook 5G? Als 5G-netwerken actief worden over de grens, gaan we met buitenlandse providers in gesprek over samenwerking. Tot deze afspraken gaan gelden, maak je gewoon gebruik van 4G of 3G, afhankelijk van de dekking op de plaats van bestemming en de huidige afspraken. Waar je ook bent, je toestel zal zelf de best beschikbare verbinding zoeken. Is 5G veilig voor mijn gezondheid? De Nederlandse overheid stelt strenge normen en voorschriften aan het verstrekken van vergunningen voor de aanleg van een radionetwerk. We blijven met ons netwerk altijd ruim binnen de stralingsnormen die gesteld zijn door de overheid. Je leest meer over 5G en gezondheid op onze Mobiele Telecommunicatie en Gezondheid-pagina. Wordt 4G vervangen door 5G? 5G gaat 4G voorlopig niet vervangen. Als je geen gebruik maakt van 5G, blijf je gewoon verbonden via ons meest bekroonde 4G-netwerk. Meer informatie vind je op onze website.
nieuw abonnement met falen
Vorig week gekozen mijn abonnement op te kopen, omdat ik al ruim 15 jaar klant ben bij odido. Ik wilde graag naar een van de nieuwe unlimited waar je ook ombeperkt naar het buitenland kan bellen en dat kon bij mijn oude bundel niet. Er is mij plechtig beloofd dat dit zonder kleerscheuren kon gaan. Ik heb alles gedaan wat mij gevraagd en werd netjes op de hoogte gehouden middels SMS en mails. Echter vandaag de dag van de waarheid, doet heel de telefoon het niet meer. Mijn nummer bestaat niet meer, internet heeft geen connectie. Nieuwe simkaart kan niet geactiveerd worden want alles ligt plat. Dus doet niets het. Gelukkig had ik het telefoon van mijn dochtertje bij me en kon ik er in iedere geval mee bellen naar odido. Hier weet de medewerker mij niet te helpen na grondig uit vragen bij haar collega was het antwoord, dat ik uren moest wachten tot verbinding of anders fysiek naar de winkel en die kunnen mij direct helpen. Ik aan de inkomstenbederving lijden aangezien ik mininaal mijn internet nodig had om te werken. En mijn identificator om in te loggen, naar de odido-shop en ze regelt het want er zou iets zijn met de simkaart. Nieuw simkaartje erin en alles werkt. Ik vraag nog na of er nog dingen veranderd zijn nee hoor alles doet het. Uw abonnement is weer actief en alleen om het op app terug te zien, moet u opnieuw de klantenservice bellen dat kunnen wij niet. Nu kom ik erachter dat mijn abonnement niet hetzelfde is, zoals ik had gevraagd al mijn extra goederen. Zijn allemaal uitgelogd zoals bijvoorbeeld Deezer en bestaat mijn telefoonnummer niet meer. Na ruim 15 jaar klant zijn dit hele teleurstellende manier van zaken odido. Ik ben echt teleurgesteld in de moeite en energie die deze overstap geeft gekost en hoe slecht dit onderling geregeld is. Ik heb een energiebeperkingsziekte, dus de deur uitgaan helemaal naar een shop om alles in een keer te regelen en dan bleek het alsnog niet geregeld is wel erg triest. Waarom moet dit zo moeilijk gaan als ik al 15 jaar klant ben en gewoon vraag naar een andere bundle die jullie in het oude pakket niet kunnen bieden? Nou het is einde van de avond inmiddels en drie keer raden nog steeds is niets zoals het hoort en kan ik geen gebruik maken van mijn vaste faciliteiten. Alles is meermaals plechtig beloofd maar de uitvoering is dramatisch en de beloftes maar misleidende woorden inmiddels. Ik heb harder gewerkt dan jullie in dit proces en het lijkt nog steeds niet voorbij.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen