Alles over het mobiele netwerk van Odido!
Recent actief
Op vakantie deze zomer? Regel je verbinding voordat je gaat.Je staat op het punt om op zomervakantie te gaan. Lekker vooruitzicht. Dan wil je natuurlijk wel goed voorbereid op reis -en niet ineens zonder verbinding zitten. Snappen we. Daarom hebben we dit topic voor je gemaakt. Zo weet je precies waar je aan toe bent als je in het buitenland je telefoon gebruikt.Ga je op reis binnen de EU, buiten de EU of misschien zelfs de Noordzee op? Dan gelden er verschillende regels. Kan je gewoon je bundel gebruiken, of heb je een Internet Op Reis-pas nodig? We leggen het je stap voor stap uit.Alle veelgestelde vragen over bellen, sms’en en internetten in het buitenland hebben we hieronder overzichtelijk voor je op een rij gezet. Prijzen in het buitenland: zo zit het.Ga je op reis? Binnen de EU internet, bel en sms je gewoon zoals je dat in Nederland gewend bent. Wel zo fijn. Reis je buiten de EU? Dan betaal je per minuut, sms en MB. Wat je precies betaalt, hangt af van je bestemming.Voordelig
Zijn er problemen met mobiele diensten van Odido? In dit topic houden we je op de hoogte. [19-07-2026] Op dit moment zijn er geen algemene problemen met de mobiele diensten van Odido. Check je dekking bij je in de buurt.Heb je problemen met onze mobiele diensten bellen, sms'en of internetten, maar is er geen storing bekend? Bekijk de actuele dekking bij je in de buurt op onze Dekkingskaart. Ervaar je problemen met je verbinding? De stappenplannen in onderstaande topics helpen je verder:Geen netwerk in Nederland | Volg de stappen om je mobiele verbinding te herstellen.Netwerk buitenland | Alles over gebruik in het buitenland.Bellen via 4G en Wifi | Maak gebruik van bellen via 4G en bellen via wifi.Nieuwe simkaart | Bekijk hier hoe je een nieuwe simkaart besteld.Pin- en pukcode | Lees hier hoe je de codes van je simkaart opvraagt. Relevante topics
Het netwerk van Odido is het meest bekroonde 4G-netwerk van Nederland. En nu gaan we zelfs nog een stap verder. Met trots presenteren wij: 5G van Odido! Met ons gloednieuwe 5G-netwerk blijf jij verbonden met de mogelijkheden van nu en van straks. En dit is pas het begin. We bouwen een baanbrekend netwerk.Smartphones worden elke dag slimmer, we verbruiken meer en meer data, en we verbinden steeds meer apparaten met elkaar. Dat vraagt nogal wat van een netwerk. Daarom blijft Odido het netwerk continu verbeteren en uitbreiden met nieuwe technologieën. Zodat ons nieuwe 5G-netwerk al die data straks moeiteloos kan verwerken. Odido zorgt dat je altijd en overal kunt blijven rekenen op een veilige en stabiele verbinding. Klaar voor de toekomst.Of het nu gaat om videobellen, je thermostaat bedienen of je drone besturen: met 5G breken we straks technologische limieten waar we ons nu nog geen voorstelling van kunnen maken. Er gaat een wereld voor je open. De wereld van zelfrijdende auto’s, clo
Ik kan nu in Italië niet bellen naar italiaanse nummers, krijg dan de melding oproep niet toegestaan.Het lukt wel om Nederlandse nummers te bellen.Voor zover ik kan zien heb ik geen blokkades ingesteld. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb een betalingsregeling lopen. Deze betaal ik netjes op tijd, net als de 'gewone' nieuwe rekeningen. Ik heb echter een blokkade op internet in het buitenland. Zou dit eraf gehaald kunnen worden? Groetjes, Liesbeth
"Simkaart heeft symptoom B (getest via kruistest), internet werkt perfect maar inkomende oproepen weigeren met MMI-foutcode 801. Klantenservice helpt niet. Graag mijn IMS/VoLTE-registratie handmatig resetten.Ik kan internetten maar niet gebeld worden, als ik zelf weer telefoneer duurt het even voor de beltoon overgaat maar kan dan verbinden, daarna kan ik ook weer gebeld worden maar na verloop van tijd of na internet gebruik kan men mij weer niet bereiken en is het cirkeltje rond.Dit gebeurt alleen in roaming in het buitenland
17:00 uur vandaag thuisgekomen. Geen internet meer. Zowel modem als glasvezel converter knipperend rood lampje. Ook na reset. Storing moet dus ergens tussen lokale verdeelpunt en onze aansluiting zitten.Zijn er meer klachten in Winterswijk?
Goedemorgen,Ik en mijn vrouw hebben beide een mobiel abonnement. Maar sinds een paar dagen hebben wij dezelfde problemen. We kunnen slecht gebeld worden, slecht bellen en zonder WiFi geen of heel slecht internet.Ik heb het volgende allemaal al geprobeerd:Vliegtuig stand, sim wissel, fysieke simkaart vervangen door een E-sim, netwerk provider opnieuw ingesteld, telefoon geüpdatet, telefoon gereset, bellen via WiFi geen succes, dekking is goed en er is geen storing bekend op 9982GNIk heb een samsung S24 en mijn vrouw sinds 1 week de S26. Als we gebeld worden krijgen we regelmatig voicemail, verbinding komt niet tot stand of de telefoon blijft overgaan terwijl de andere kant al heeft opgenomen. Als we er wel doorkomen hapert de verbinding. 1 seconde verbinding 5 tot 10 seconde stil dan weer 1 seconde verbinding. Sim wissel in een ander toestel heeft het zelfde resultaat. Geen verbinding terwijl toestel wel werkt met een andere simkaartIk probeer contact te krijgen met de klantenservice ma
Ik heb geen verbinding nu in het buitenland. Via de chat kom ik niet verder, want dan moet ik bellen, wat dus niet kan. Ik lees hier meer dat dit een blokkade is m omdat ik een betalingsregeling heb. Kan hier iets aan gedaan worden? Ik snap het helemaal, maar vind het een eng idee om de komende tijd niet bereikbaar te zijn.
Beste moderators,Onlangs heb ik een mobiel abonnement afgesloten (tijdelijk nummer XXX), maar dit wil ik per direct annuleren. Het nummerbehoud voor mijn nummer XXX staat nu gepland voor 31-07-2026. Dit is absoluut niet de bedoeling en de bestelling had al geannuleerd moeten zijn. Omdat ik niet in de gelegenheid ben om te bellen, stel ik mijn vraag via deze weg. Wilt u dit abonnement en het nummerbehoud onmiddellijk annuleren in het systeem en het nummer vrijgeven voor Youfone? Ik heb mijn klantnummer en gegevens (onder de naam Fangyuan Zhou) in mijn community-profiel gezet, zodat jullie er direct bij kunnen.Alvast bedankt voor de snelle hulp!
Hoi, Ik ben in het buitenland en ik heb geen netwerk meer. Ik kan niet bellen en heb ook geen toegang tot mijn data. Ik denk dat het door de betalingsregeling komt die een blokkade veroorzaakt. Hoe kan ik er voor zorgen dat deze blokkade zo snel mogelijk opgeheven wordt? Zonder te bellen want dat kan ik nu niet. Groetjes, sara
Beste allemaal.Afgelopen zaterdag in Belgie geweest. Vanaf het moment dat ik de grens overging geen netwerk meer. Niet kunnen bellen of internet gebruiken. Heb die dag het netwerk via hotspot van een collega moeten gebruiken.Mijn abonnement is op 12 juli gewijzigd naar een zo goed als zelfde abonnement ook bij Odido alleen met nieuwe telefoon. De sim wordt dus al gebruikt in nieuwe S25.We hebben alles geprobeerd resetten, opnieuw opstarten, handmatig netwerk zoeken,riaming aan/uit, vliegtuistand aan/ uit enz. Maar telefoon bleef "dood".Terug in Nederland werkte alles weer prima.Dus graag hulp.Want ik wil niet straks op vakantie dat ik ineens zonder telefoon zit. Europa moet gewoon werken toch?
Beste moderator, mijn contract is eind maart beëindigd. Ik heb destijds gebeld en er is toegezegd dat mijn nummer bewaard zou blijven vanwege verblijf in het buitenland. Mijn laatste factuur van april was €0. Als ik het nummer bel, hoor ik 'niet in gebruik'. De telefonische klantenservice en de winkel kunnen mij niet helpen en sturen me naar elkaar door. Kan een moderator mij alstublieft helpen met een handmatige 'reconnection' of het nummer omzetten naar prepaid, zoals destijds is afgesproken? De systemen in de winkel kunnen dit niet.
Hallo Odido Community,Mijn abonnement wordt op 20 juli geüpgraded naar 1 Gbit/s Glasvezel. Ik heb het installatiepakket met de Nokia ONT ontvangen, maar er is geen nieuwe modem meegeleverd.Momenteel heb ik de Zyxel T-54, die al twee jaar oud is en de laatste tijd qua stabiliteit minder presteert. Aangezien de T-54 een 1Gbit WAN-poort heeft, kan ik hiermee door netwerk-overhead nooit de volledige 1000 Mbit/s van mijn nieuwe contract halen.Graag zou ik de nieuwe Zyxel T-56 ontvangen, zodat mijn hardware klaar is voor deze upgrade en ik een stabiele verbinding heb. Kunnen jullie dit voor mij regelen en de T-56 opsturen?Alvast bedankt!
Ik heb gister een betaling gelijk gedaan, kreeg een mail dat hij ontvangen was en verwijderd zou worden. we zijn nu heel wat uur verder en hij staat er nog op. Ik heb mn telefoon ook al herstart (denk inmiddels wel 30x). Dan wordt er gezegd via jullie chat bot bel de klantenservice…. wat erg raar is aangezien het bellen niet mogelijk is!?
Hoi, Kort vraagje, heeft Odido met hun 5G netwerk alleen als 5G NSA(non stand alone) of ook wel 5G SA(stand alone)? Reden voor de vraag is belangrijk of eigen 5G modem te gebruiken is met Odido in hun 5G netwerk zelfs als alle Band/Frequency ondersteund wordt. Bijv de nieuwe Unifi 5G Backup is een RedCap type 5G antenne/modem en werkt alleen met 5G SA netwerk als goed is. En als jou provider alleen NSA draait dan gaat deze 5G modem geforceerd terug naar LTE of 4G. fyi voor Consumenten :)
Hallo,Ik heb een lopende betaalafspraak (betaling in 2 termijnen) voor mijn openstaande factuur en ik houd me aan de afgesproken data. Toch werkt mijn gebruik in het buitenland (roaming) niet: mijn toestel toont 'No Service' en ik kan niet bellen of internetten, ook niet in landen die volgens de app in mijn bundel zijn inbegrepen.Ik heb aan mijn kant al alles geprobeerd wat ik kon vinden:- Data roaming staat AAN- Handmatig netwerk gekozen (Telekom, Vodafone, O2 in Duitsland) - blijft 'No Service'- Vliegtuigmodus aan/uit en toestel opnieuw opgestart- Netwerkinstellingen gereset- Toestel/SIM opnieuw geprobeerdHet lijkt er dus op dat de blokkade aan jullie kant zit vanwege de factuur, en niet aan mijn telefoon.Mijn vraag: kunnen jullie het gebruik in het buitenland (roaming) alvast weer activeren terwijl de betaalafspraak loopt? En als dat niet kan, kunnen jullie dan precies bevestigen wat er nodig is om roaming weer aan te zetten (bijvoorbeeld het volledige bedrag in een keer betalen)?Ik
hoihoi vanwege dat ik in het buitenland ben en een betalingsregeling heb lopen kan ik mijn simkaart niet gebruiken graag hulp wel altijd optijd betaald mvg louay bougrina
Ook heb ik problemen met het koppelen van de telefoonnummers aan mijn zakelijke account. Ik krijg allerlei foutmeldingen. In mijn account zie ik: Er is een fout opgetreden bij het ophalen van de gegevens. Probeer het later opnieuw.Als ik een esimkaartnummer wil toevoegen krijg ik ook een technische fout.Ik wil graag 3 eSims koppelen aan mijn zakelijke hoofdaccount. Ook doet een van de simkaarten het niet. 3 telefoons op dezelfde manier ingesteld, eentje krijgt geen verbinding.Graag ondersteuning want ik kom er niet meer uit. Alvast dank.
Waarom heb ik geen bereik met het internet op de camping 't Haasje in oosterhout van de provider odido? Van andere gasten met een andere provider hoe ik dat ze wel bereik met internet hebben.
Goedemiddag,Ik ben nu alleen op reis in de eu en ik heb geen internet, ik heb een betalingsregeling maar alles tot nu toe is betaald. ML
Ik ben momenteel in Luxemburg en heb geen netwerkverbinding (Emergency calls only). Bij handmatige netwerkselectie op alle beschikbare netwerken krijg ik de melding “Your SIM card does not allow connection to this network”.Mijn abonnement bevat EU-roaming en er zijn geen openstaande facturen. Roaming staat aan op mijn toestel en andere instellingen lijken correct.Kunnen jullie controleren of er een roaming barring, provisioning issue of SIM-profielprobleem actief is op mijn aansluiting en indien nodig een provisioning refresh uitvoeren?Het betreft een fysieke SIM-kaart die minder dan een jaar oud is.
Vandaag wederom 3 uur lang een auto rit met stotterde spotify kan niet bellen want naar enkele minuten wordt er opgehangen dit is al dagen aan de gang, Ik zit helaas maar dan ook echt met veel spijt met drie telefoon abonnementen en tv + internet bij jullie en ben in staat alles af te kopen en ZSM weg te gaan want sinds de gigantische lek is er alleen maar ellende en nergens kan ik iets vinden over storingen behalve dat mensen het zelfde ervaren op losse platforms en ik maar trouw 350.∓ euro per maand aan jullie betalen en voor wat ?
GoededagIk ben al een ongeveer 2 dagen in Turkije en heb geen service totaal niets, ik heb de chat bot gevraagd maar helaas zegt zij dat ik moet bellen maar zelfs bellen lukt mij niet. heb alles al geprobeerd zoals vliegtuig modus, simkaart eruit, roaming aan en uit, mobiel uitgeschakeld?Ik heb ook geen betaal achterstand of blokkades.Ik kan zelf odido niet bereiken omdat ik niet kan bellen.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.