Alles over het mobiele netwerk van Odido!
Recent actief
Het netwerk van Odido is het meest bekroonde 4G-netwerk van Nederland. En nu gaan we zelfs nog een stap verder. Met trots presenteren wij: 5G van Odido! Met ons gloednieuwe 5G-netwerk blijf jij verbonden met de mogelijkheden van nu en van straks. En dit is pas het begin. We bouwen een baanbrekend netwerk.Smartphones worden elke dag slimmer, we verbruiken meer en meer data, en we verbinden steeds meer apparaten met elkaar. Dat vraagt nogal wat van een netwerk. Daarom blijft Odido het netwerk continu verbeteren en uitbreiden met nieuwe technologieën. Zodat ons nieuwe 5G-netwerk al die data straks moeiteloos kan verwerken. Odido zorgt dat je altijd en overal kunt blijven rekenen op een veilige en stabiele verbinding. Klaar voor de toekomst.Of het nu gaat om videobellen, je thermostaat bedienen of je drone besturen: met 5G breken we straks technologische limieten waar we ons nu nog geen voorstelling van kunnen maken. Er gaat een wereld voor je open. De wereld van zelfrijdende auto’s, clo
Op vakantie deze zomer? Regel je verbinding voordat je gaat.Je staat op het punt om op zomervakantie te gaan. Lekker vooruitzicht. Dan wil je natuurlijk wel goed voorbereid op reis -en niet ineens zonder verbinding zitten. Snappen we. Daarom hebben we dit topic voor je gemaakt. Zo weet je precies waar je aan toe bent als je in het buitenland je telefoon gebruikt.Ga je op reis binnen de EU, buiten de EU of misschien zelfs de Noordzee op? Dan gelden er verschillende regels. Kan je gewoon je bundel gebruiken, of heb je een Internet Op Reis-pas nodig? We leggen het je stap voor stap uit.Alle veelgestelde vragen over bellen, sms’en en internetten in het buitenland hebben we hieronder overzichtelijk voor je op een rij gezet. Prijzen in het buitenland: zo zit het.Ga je op reis? Binnen de EU internet, bel en sms je gewoon zoals je dat in Nederland gewend bent. Wel zo fijn. Reis je buiten de EU? Dan betaal je per minuut, sms en MB. Wat je precies betaalt, hangt af van je bestemming.Voordelig
Zijn er problemen met mobiele diensten van Odido? In dit topic houden we je op de hoogte. [14-07-2026] Op dit moment zijn er geen algemene problemen met de mobiele diensten van Odido. Check je dekking bij je in de buurt.Heb je problemen met onze mobiele diensten bellen, sms'en of internetten, maar is er geen storing bekend? Bekijk de actuele dekking bij je in de buurt op onze Dekkingskaart. Ervaar je problemen met je verbinding? De stappenplannen in onderstaande topics helpen je verder:Geen netwerk in Nederland | Volg de stappen om je mobiele verbinding te herstellen.Netwerk buitenland | Alles over gebruik in het buitenland.Bellen via 4G en Wifi | Maak gebruik van bellen via 4G en bellen via wifi.Nieuwe simkaart | Bekijk hier hoe je een nieuwe simkaart besteld.Pin- en pukcode | Lees hier hoe je de codes van je simkaart opvraagt. Relevante topics
Sinds een aantal weken heb ik problemen met het ontvangen van de sms'jes die PayPal stuurt bij het inloggen (2-traps verificatie). Soms komen ze vrijwel direct binnen zoals het hoort, maar sinds een paar weken vaak ook helemaal niet. Een paar dagen geleden ging het weer goed, nadat het een tijdje niet gewerkt had, dus ik had goede hoop dat het probleem opgelost was, maar helaas ging het vandaag weer mis. Aangezien andere sms'jes wel goed binnenkomen lijkt het een specifiek probleem met Paypal te zijn. Zij geven aan dat de sms'jes wel verstuurd worden en dat het probleem daarmee aan de ontvangende kant zouden moeten zitten (dus ergens bij T-Mobile). Het zou fijn zijn als dit probleem verholpen zou kunnen worden 🙂
Doorschakelen heeft jarenlang goed gewerkt aantal keren per week en nu lukt dat niet meer , krijg als reactie "Oproepen doorschakelen Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code" opnieuw telefoon opgestart en zelfs ook met een andere telefoon geprobeerd maar dat werkt ook niet. Graag een oplossing.
Help! 3G, H, H+, E, 4G, wat betekent dat allemaal?
Recent heb ik een andere telefoon gekocht, daarop heb ik de e-sim overgezet. Vanuit Openbank hoor ik een bevestigingscode te krijgen per sms, deze komt niet aan. Vandaag heb ik contact gehad met Odido over dit probleem en is er een soort reset uitgevoerd op de sim. Sinds deze tijd blijft bij het gedeelte van Facetime en iMessage activering iets draaien zonder een vinkje. De smsjes van openbank maakt me nu niks meer uit aangezien er nu nog meer niet werkt.Wat ik zelf heb gedaan: zakelijke SIM uitgezet en uit het toestel gehaald. Nieuwe persoonlijke e-sim aangevraagd, oude verwijdert, toestel opnieuw gestart, e-sim toevoegen. Zonder resultaat. Vanmiddag de activering aangezet rond 15:40, facetime kan ik inmiddels starten maar het bolletje staat nog steeds te draaien in de instellingen. Inmiddels is het 22:30 en nog steeds niks. Mijn zakelijke sim is ook van odido, deze heb ik net terug gezet en op wonderbaarlijke wijze blijft deze nu ook ineens hangen terwijl dit vanmiddag werkte. Die si
T-Mobile ondersteunt HD Voice, mits je met een andere T-Mobile klant belt. Bij KPN is het echter zodat je ook HD Voice hebt als je met een Vodafone klant belt, en omgekeerd. Is T-Mobile ook bezig om HD-Voice netwerkoverschrijdend aan te bieden zodat we met KPN- en Vodafone klanten ook in HD-Voice kwaliteit bellen? Ik ben er redelijk aan gewend geraakt en vind de verstaanbaarheid met HD-Voice stukken beter dan zonder. Alvast bedankt!
Beste odidoNaar aanleiding van me voorgaande 3 review op trustpilot waarvan odido zelf geprobeerd heeft me laatste review te verwijderen schandalig om alles lekker in de doofpot te stoppen gelukkig heeft trustpilot dit dan ook geweigerd ik zal me laatste review hier onder ook plaatsten en deze nader uitleggen odido ook al lezen ze het toch amper ik zeg jullie al vast ik heb geen enkele vorm van sociale media dus kan jullie ook onmogelijk op die manier contacteren weet ook niet hoe jullie vage platforms werken waar jullie boze klanten heen proberen te sturen ik ben gelukkig na afkopen van me abonnement overgestapt naar kpn waarna als sneeuw voor de zon al me internet problemen verdwenen odido heeft mijn klachten nooit serieus genomen 1 keer een zogenaamd dom onderzoek gehad waar niks uit kwam odido moet zich schamen en een compensatie zou terecht zijn voor de maandenlange problemen die ik gehad heb geen goeie of zelfs hellemaal geen service maar wel betalen (ps odido probeerde gelijk mi
Goedemiddag, Ik heb sinds afgelopen week een Google Pixel 5 weten te bemachtigen.Deze is uiteraard 5G-Ready.Ook heb ik een T-Mobile Unlimited abonnement, welke 5G zou moeten bevatten. Echter geeft mijn telefoon alleen nog 4G weer, de snelheden volgens een speedtest zijn ook nog in het 4G-gebied. Het ligt denk ik niet aan de regio waarin ik mij bevind. Aangezien ik op meerdere plekken in NL ben geweest afgelopen week. Ook hier geen succes.. Waarom ontvang ik nog geen 5G?
Ik heb mijn abonnement enkele dagen geleden verlengd en ben overgestapt van Android naar iOS. Ik kon op mijn Android telefoon zeer gemakkelijk instellen dat ik app aankopen wilden betalen via mijn telefoonrekening. Ik probeer deze betaalmethode toe te voegen aan mijn AppleID, echter krijg ik steeds de volgende melding:Er is mogelijk een betaalprobleem met je mobiele account. Neem contact op met je provider of kies een andere betaalmethode.Ik heb in mijn account even gecontroleerd of betalen via mijn telefoonrekening op geblokkeerd stond, maar dit was niet het geval. Vervolgens heb ik het geblokkeerd, waarna ik netjes een sms kreeg van Odido dat het betalen via mijn telefoonrekening niet meer mogelijk was. Enkele minuten later heb ik dit in mijn instellingen weer gedeblokkeerd en wederom met een sms ter bevestiging dat ik weer gebruik kon maken van betalen via mijn telefoonrekening.Helaas blijf ik bovenstaande melding krijgen en nu hoop ik dat ik hier een oplossing kan vinden.
Geachte, Na de overstap, op 5 september, is mijn netwerkbereik ineens enorm slecht.Voorheen nooit last van gehad, tevens heb om de haverklap geen 4G netwerk, terwijl ook dit vooraf niet ter sprake was.Na eindeloos (1.5 uur) aan de telefoon te hebben gehangen, kreeg ik eindelijk iemand van de klantenservice te spreken. (nadat al mijn berichten via de app werden genegeerd)Deze geeft aan dat dit door wordt gezet naar de technische dienst en ik morgen wordt teruggebeld door desbetreffende.Nu is mijn vraag; gezien het netwerk enorm verslechterd is (en ik ben hierin absoluut niet alleen!)Lees voor de lol de reviews op trustpilot maar eens.Is dit reden voor ontbinding van het contract? Kan ik hier samen met Odido uitkomen? is er iemand die mij kan helpen?@Hajar van Odido Misschien dat u me hier kan helpen?Gezien ik van u wel een hoge pet op heb. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Mark
Ik krijg mijn Apple Watch niet geconfigureerd met internet ik krijg de foutmelding :Je Odido NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met Odido NL.iemand nog een idee aangezien ik anders twee weken moet wachten op service?dank
Ik heb sinds ik in Griekenland ben aan gekomen geen 4g meer. Alle stappen gevolgd om alles opnieuw in te stellen en opnieuw te starten maar er blijft maar een R staan bij het mobiele net werk en er verandert niks.
13:15 We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ervaart met mobiel internet. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte. 13:45 Op dit moment is onze klantenservice minder bereikbaar. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak! 14:00 De oorzaak is bekend. We zijn hard aan het werk om het zo snel mogelijk op te lossen. Sorry voor het ongemak. Updates blijven we hier delen. 15:20 Voor het overgrote deel van onze klanten is het probleem opgelost en werkt het mobiele internet weer. Een klein deel kan nog hinder ondervinden. 19:00 We ontvangen signalen dat de problemen voor steeds meer klanten zijn opgelost. Weet dat we onverminderd door blijven werken om het ook voor het heel kleine deel aan klanten dat nog hinder ervaart, op te lossen. 22-2-2022 Vannacht zijn er aanpassingen in het netwerk uitgevoerd. Hierdoor zijn de problemen met mobiele data, voor de kleine groep
Hallo, Ik krijg al een jaar geen voicemail notificaties bij een ingesproken bericht. Kan dit geactiveerd worden? Ik heb in het voicemail menu de notificaties al geactiveerd, zonder resultaat. Alvast bedankt.
Ik heb al jaren unlimited 5g van tele2 en inmiddels dus al een tijdje Odido. Sindsdien is het internet en mijn bereik echt bizar slecht. Waar ik ook ben in Nederland. Ik heb mijn simkaart in verschillende telefoons gedaan maar het ligt niet aan de telefoon. Ik heb steeds maar 1 of 2 streepjes bereik en de pijltjes die onder 4G+ staan zijn bijna nooit meer wit. Ik probeerde via de chat contact te krijgen maar izzie zegt continue dat er geen medewerkers beschikbaar zijn dus dan probeer ik het wel zo. Ik lees dat jullie hier vaak een nieuwe simkaart als oplossing aanbieden. Ik hoor ook graag van anderen of dat daadwerkelijk geholpen heeft. Als het niet helpt dan leveren jullie dus niet wat ik bij mijn vorige provider had en ik neem aan dat ik dan kosteloos onder het contract uit kan komen.
Beste, Ik heb een T-mobile prepaid kaartje en wou een netwerkproblemen melden via de netwerk kaart site van T-mobile.Helaas kan dit alleen maar met abonnementen. Het zit namelijk zo, zit bij Tele2 waarbij ik nu volledig met tele2 op het T-Mobile netwerk zit. In een dorp waar ik geregeld kom was tot voor kort een Tele2 mast beschikbaar. Buitenshuis en binnenshuis super bereik, nu zit ik ook daar op het T-mobile netwerk en helaas binnenshuis 1 tot 0 streepje of 2G of gewoon geen bereik. Buitenhuis mag ik blij zijn dat ik een foto kan sturen via WhatsApp. Overal in dat dorp is de dekking dramatisch geworden, ik hoef geen 100mbps snelheden daar te hebben. Maar een WhatsApp bericht zou ik toch wel moeten kunnen versturen niet? Iemand die gewoon T-mobile als Provider heeft, heeft hetzelfde probleem daar. Hoe kan ik een netwerkprobleem melden van het T-mobile netwerk zodat er naar gekeken wordt en er iets aan gedaan wordt? Bij Tele2 dekkingskaart (verkapte T-mobile kaart) kan dit helaas niet.
Afgelopen vrijdag mijn nieuwe iPhone ontvangen en geïnstalleerd. Hiervoor heb ik de eSIM moeten overzetten, dus downloaden, inscannen en activeren. Dit is goed gegaan en alles werkt ook na behoren!alleen staat er weer T-Mobile bij het netwerk, het stomme was dat er bij de vorige iPhone wel netjes Odido stond. Kan ik dit ergens aanpassen? Zelfde geld voor de Apple Watch met eSIM, hier staat ook t-mobile als netwerk maar hier heeft nog nooit Odido gestaan. Kan ik dit zelf oplossen?
Hoi allemaal vandaag overgestapt met 2 telefoonnummers van KPN naar OdidoWij hebben fysieke simkaarten en alles al geprobeerd Herstart Reset Netwerk instellingen Telefoons zijn up to date Hoe is het mogelijk dat dat niet werkt als ik dit had geweten was ik bij KPN gebleven.Hoe kan dit worden opgelost. Op het forum schrijft Odido dat de problemen zijn opgelost. Dit is duidelijk niet het geval.
Ik ben vanaf Nederland vertrokken met de auto richting Turkije. In het buitenland heb ik geen bereik, ik ben al langs Duitsland/Oostenrijk/Slovenië & Kroatië. Geen betaalachterstanden, blokkades. Dataroaming staat aan, mobiele data staat aan. Vrienden hebben KPN & Vodafone, ik ben de enige met T-Mobile en dit probleem. M’n toestel is een iPhone 12 en heb 22gb in EU maar.Iemand enige tips?
Hallo, Ik heb een Sim Only Unlimited NL+EU 17.1 abonnement en al lang tevreden klant.Ik wil bereikbaar zijn op mijn NL nummer in USA maar kan dit niet.Data heb ik geregeld via een T-Mobile USA SIM (tip!).De data werkt prima via de T-Mobile USA SIM,Ik ben niet bereikbaar voor SMS, of bellen op mijn Nederlandse nummer. Heeft nooit gewerkt en ik ontvang zelfs niet het welkom SMSje.Ik probeer handmatig te schakelen naar het T-mobile netwerk maar dat werkt niet (terwijl het T-Mobile netwerk wel beschikbaar is).Ik ben aan het roadtripping en vraag mij af of ik dan elke keer als ik van mast wissel handmatig het netwerk moet selecteren. Oh, en ik kan dus niet even bellen naar de klantenservice zoals de chatbot adviseert (kip-ei) Dank!
Bijna 20 jaar geleden startte T-Mobile met het 2G-mobiele netwerk. 2G is een techniek die ervoor zorgt dat je kunt bellen, sms’en en (langzaam) internetten. De afgelopen jaren hebben we ons netwerk steeds verder verbeterd: eerst naar 3G en momenteel naar een supersnel 4G-netwerk. Bellen, sms’en en internetten gaat nu automatisch over 3G/4G, daarom zetten we ons oude 2G netwerk uit.Dit doen we pas op 1 juni 2021. En waarschijnlijk merk je hier niets van: de meeste toestellen schakelen automatisch over naar 3G/4GOp onze website vind je meer informatie over het uitschakelen van 2G in 2020.[Update 15 oktober 2020: Er is besloten om het uitzetten van 2G uit te stellen tot 1 juni 2021.]Vragen over het uitschakelen van 2GWelke toestellen werken alleen op 2G?Check onze website voor een overzicht van toestellen die alleen op 2G werken.Ik krijg geen verbinding, hoe komt dit?Mijn toestel is alleen geschikt voor 2G, wat nu?Als jouw toestel alleen geschikt is voor het 2G-netwerk, dan kun je vanaf 1
Toen Odido maandag het nieuwe unlimited snelst abonnement introduceerde heb ik direct mijn abonnement geüpgraded vanaf unlimited plus 700mbps. Nu kwam ik er gisteren echter achter dat tijdens een Speedtest de verbinding op 300mbps is gelimiteerd.
Hallo,het lukt me niet om de multisim op mijn Apple Watch te activeren. Ik doorloop de stappen zoals aangegeven door t-mobile, maar krijg de melding dat t-mobile Apple Watch niet ondersteunt, zie foto. Iemand tips? Linkjes naar een oplossing in eerdere topics zijn niet de oplossing. Alvast bedankt voor jullie reactie.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.