Skip to main content
  • 1,422 Topics
  • 8,411 Reacties
1423 Topics
[Nieuws] 5G - Dit is pas het begin
Het netwerk van Odido is het meest bekroonde 4G-netwerk van Nederland. En nu gaan we zelfs nog een stap verder. Met trots presenteren wij: 5G van Odido! Met ons gloednieuwe 5G-netwerk blijf jij verbonden met de mogelijkheden van nu en van straks. En dit is pas het begin. We bouwen een baanbrekend netwerk Smartphones worden elke dag slimmer, we verbruiken meer en meer data, en we verbinden steeds meer apparaten met elkaar. Dat vraagt nogal wat van een netwerk. Daarom blijft Odido het netwerk continu verbeteren en uitbreiden met nieuwe technologieën. Zodat ons nieuwe 5G-netwerk al die data straks moeiteloos kan verwerken. Odido zorgt dat je altijd en overal kunt blijven rekenen op een veilige en stabiele verbinding. Klaar voor de toekomst Of het nu gaat om videobellen, je thermostaat bedienen of je drone besturen: met 5G breken we straks technologische limieten waar we ons nu nog geen voorstelling van kunnen maken. Er gaat een wereld voor je open. De wereld van zelfrijdende auto’s, cloud gamen op je smartphone en augmented reality in je huiskamer. 5G van Odido is klaar voor deze en nog veel meer innovatieve toepassingen. VEELGESTELDE VRAGEN Wat is 5G? 5G is de opvolger van 4G. Het 5G-netwerk biedt je in de toekomst ongekende snelheden, eindeloze mogelijkheden en een nóg betere netwerkervaring. 5G van Odido gaat je leven makkelijker, leuker en veiliger maken. Hoe snel is 5G? We zitten nu nog in de beginfase. Voorlopig zijn de snelheden eerst nog gelijk aan die van 4G. Maar in de komende twee jaar gaat dat veranderen. Met 5G van Odido profiteer je straks van snelheden die je niet voor mogelijk hield. Wanneer is het 5G-netwerk landelijk dekkend? Direct bij de activatie van ons 5G-netwerk is al in het grootste gedeelte van Nederland 5G-dekking. Eind 2020 bieden we een landelijk dekkend 5G-netwerk. Welk abonnement heb ik nodig? Ook als je al mobiele klant bent bij Odido kan je gebruik maken van ons 5G-netwerk. Als je een Unlimited abonnement hebt dan activeren wij 5G voor je, dit zit namelijk standaard in je abonnement. Heb je een ander mobiel abonnement? Dan kun je de 5G-bundel activeren via Mijn Odido en voor € 2,- per maand extra gebruik maken van het 5G-netwerk. Log hiervoor in op Mijn Odido om de bundel te activeren: Mijn Odido. Prepaid heeft vooralsnog geen toegang tot 5G. Waar staat 5G voor? Simpel gezegd is het 5G-netwerk straks nog slimmer en dynamischer dan het 4G-netwerk. Technologie van een nieuwe generatie, die mobiel internet efficiënter maakt waardoor je een snellere en stabielere netwerkervaring krijgt. Er gaat een wereld van nieuwe mogelijkheden voor je open. En Odido zorgt dat je altijd en overal een veilige en stabiele verbinding hebt. Wat kan ik met 5G? Een betere vraag zou zijn: wat kan ik niet met 5G? Want de mogelijkheden zijn eindeloos. Denk aan cloud gamen, augmented reality of je slimme woning bedienen … allemaal met je smartphone. En dit is pas het begin. Is mijn smartphone geschikt voor 5G? In onze webshop kan je via een filter zoeken naar mobiele telefoons die geschikt zijn voor het 5G-netwerk. Alle toestellen die wij nu verkopen voor 5G zijn geschikt voor alle toekomstige frequentiebanden. Klik hier: Alle telefoons. Heb ik in het buitenland ook 5G? Als 5G-netwerken actief worden over de grens, gaan we met buitenlandse providers in gesprek over samenwerking. Tot deze afspraken gaan gelden, maak je gewoon gebruik van 4G of 3G, afhankelijk van de dekking op de plaats van bestemming en de huidige afspraken. Waar je ook bent, je toestel zal zelf de best beschikbare verbinding zoeken. Is 5G veilig voor mijn gezondheid? De Nederlandse overheid stelt strenge normen en voorschriften aan het verstrekken van vergunningen voor de aanleg van een radionetwerk. We blijven met ons netwerk altijd ruim binnen de stralingsnormen die gesteld zijn door de overheid. Je leest meer over 5G en gezondheid op onze Mobiele Telecommunicatie en Gezondheid-pagina. Wordt 4G vervangen door 5G? 5G gaat 4G voorlopig niet vervangen. Als je geen gebruik maakt van 5G, blijf je gewoon verbonden via ons meest bekroonde 4G-netwerk. Meer informatie vind je op onze website.
Compensatie voor alle problemen
Beste odido Naar aanleiding van me voorgaande 3 review op trustpilot waarvan odido zelf geprobeerd heeft me laatste review te verwijderen schandalig om alles lekker in de doofpot te stoppen gelukkig heeft trustpilot dit dan ook geweigerd ik zal me laatste review hier onder ook plaatsten en deze nader uitleggen odido ook al lezen ze het toch amper ik zeg jullie al vast ik heb geen enkele vorm van sociale media dus kan jullie ook onmogelijk op die manier contacteren weet ook niet hoe jullie vage platforms werken waar jullie boze klanten heen proberen te sturen ik ben gelukkig na afkopen van me abonnement overgestapt naar kpn waarna als sneeuw voor de zon al me internet problemen verdwenen odido heeft mijn klachten nooit serieus genomen 1 keer een zogenaamd dom onderzoek gehad waar niks uit kwam odido moet zich schamen en een compensatie zou terecht zijn voor de maandenlange problemen die ik gehad heb geen goeie of zelfs hellemaal geen service maar wel betalen (ps odido probeerde gelijk mijn review te verwijderen gelukkig keurde trustpilot hem opnieuw goed zeg ook veel over de sevice van odido als het moelijk word ) Hier onder bij deze nog eens het probleem Sinds het odido is alleen maar problemen op problemen ik heb in mijn woning en ook daarbuiten aleen maar problemen ervaren met odido elke dag opnieuwe meerdere storingen uitval van internet hellemaal geen verbinding meer zelfs niet bellen ik heb in het verleden herhaaldelijk geklaagd en er is gewoon niks aan gedaan sommige medewerkers die ik sprak in de winkels of telefonisch wisten gewoon niet waar ik het over had of namen de moeite niet ik heb dit een paar maanden aangekeken en alles geprobeerd wat ik kon tot anderen simkaart aan toe daarna was voor mij de maat vol en heb ik me abonnement afgekocht en ben dezelfde week overgestapt naar kpn nu heb ik geen enkel probleem meer nog geen 1 storing gehad geen 1 keer slecht internet en geen 1 keer verbinding problemen het probleem zat hem dus wel degelijk bij me vorige abonnement ik wens dan ook een terechte oplossing in de vorm van een compensatie zie Julie eigen reactie hieronder op mijn laatste review ik hoop dat odido nu eindelijk is een keer hun verantwoordelijkheid neem en mij als klant echt help en compenseer was vroeger immers altijd tevreden klant en ben dat nu dan ook totaal niet meer sterker nog ik ben dus klant af Hi Ralph, dankjewel voor het plaatsen van je review. Oprecht sorry voor deze situatie. Weet dat wij altijd ons best doen om op alle reviews te reageren. Verwijderen doen wij alleen mits er openbaar persoonsgegevens worden gedeeld. Ik wil dit natuurlijk voor je oplossen. Ik kijk graag met je mee naar een eventuele compensatie! Begrijpelijk dat het niet lukt om contact op te nemen via social media als je dit niet hebt. Gelukkig hebben wij ook nog onze community. Hier kan je eenvoudig een account aanmaken, zodat ik met je in contact kan komen. Je gaat naar: https://community.odido.nl/ > Klik op 'Inloggen community' > Klik op 'Maak een account aan'. Als je vervolgens een topic opent, staan de moderators klaar om met je mee te kijken. We helpen je graag! Groetjes, Teresa van Odido
[INFO] Per 1 juni 2021 stopt T-Mobile met 2G
Bijna 20 jaar geleden startte T-Mobile met het 2G-mobiele netwerk. 2G is een techniek die ervoor zorgt dat je kunt bellen, sms’en en (langzaam) internetten. De afgelopen jaren hebben we ons netwerk steeds verder verbeterd: eerst naar 3G en momenteel naar een supersnel 4G-netwerk. Bellen, sms’en en internetten gaat nu automatisch over 3G/4G, daarom zetten we ons oude 2G netwerk uit. Dit doen we pas op 1 juni 2021. En waarschijnlijk merk je hier niets van: de meeste toestellen schakelen automatisch over naar 3G/4G Op onze website vind je meer informatie over het uitschakelen van 2G in 2020. [Update 15 oktober 2020: Er is besloten om het uitzetten van 2G uit te stellen tot 1 juni 2021.] Vragen over het uitschakelen van 2G Welke toestellen werken alleen op 2G? Check onze website voor een overzicht van toestellen die alleen op 2G werken. Ik krijg geen verbinding, hoe komt dit?Mijn toestel is alleen geschikt voor 2G, wat nu? Als jouw toestel alleen geschikt is voor het 2G-netwerk, dan kun je vanaf 1 juni 2021 met dat toestel geen gebruik meer maken van ons netwerk. Je hebt nu nog even de tijd, maar wacht niet te lang om over te stappen naar een ander toestel. Wil je advies over een nieuw toestel, dan kun je natuurlijk contact met ons opnemen. Je kunt ook kijken naar onze telefoons die los aan te schaffen zijn. Wat gebeurt er met netwerken in het buitenland, waar alleen 2G mogelijk is? Als je naar een land gaat waar alleen 2G mogelijk is, dan is dat geen probleem. Je kunt daar gewoon over het 2G-netwerk bellen, sms'en en internetten. Vragen? Let us know!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen