Alles over het mobiele netwerk van Odido!
Recent actief
Goedemorgen,Omstreeks 00:45* is er landelijk melding gemaakt door de gebruikers dat ze geen service hebben.Ik zie dat er geen connectie is met het ophalen van gegevens, je ziet dit ook al in de app. Hij blijft laden zonder resultaat.Ik ben geïnteresseerd in de mate van monitoring door Odido op haar netwerk dan wel niet de verbindingen tussen haar database. Of het is een probleem met de livegang van een release? Hopende erop dat de problemen beperkt blijven en het probleem wordt teruggedraaid.*Updates (aanvullend)03:27 - Bijgewerkt van 02:00 naar 00:45, dankjewel @BDD 03:39 - Storingen bekend bij Odido, via 0800-7123 is er gecommuniceerd dat er storing is.Geen beschikbare medewerkers bereikbaar.
Sinds vandaag, weet niet precies hoelaat, kunnen wij niet meer bellen of gebelt worden, volgens de site geen storing. Heb geen service geeft die aan na het ger opstarten van de telefoon, als iknwel service heb geeft hij aan enkel noodoproepen. En die 2 wisselen elkaar af. Heb het idee dat jullie wel storing hebben. Deze ochtend kon ik wel nog gebelt worden tussen 8 en 9 nu ook niet meer aan gezien het meer dan de helft van de tijd geen service is. De facturen zijn allemaal betaald gaat automatisch dus dat is ook het probleem niet. Los het op want we verwachten dringent een telefoontje en hebben geen andere opties helaas.
Hallo, Ik heb gisteren mijn simkaart geactiveerd via DIN. nieuwe sim, zelfde nummer (oude verloren) maar nog geen netwerk etc. Kunnen jullie helpen aub?
Hallo Odido,Sinds 25 juni heb ik geen mobiel internet en kan ik niet bellen. Op 26 juni verscheen er een nieuwsbericht dat de storing verholpen zou zijn, maar bij mij is het probleem nog steeds niet opgelost.Ik heb alle bekende stappen geprobeerd: toestel opnieuw opgestart, simkaart eruit en erin, etc. Helaas zonder resultaat.Contact opnemen via de chatbot levert niks op. Ik krijg enkel te lezen:"Ik kan je op dit moment helaas niet doorverbinden met een adviseur. Je kan onze adviseurs bellen op 0800-0092."Maar… ik kan niet bellen. Dat is juist het probleem. Jullie zijn telefonisch onbereikbaar voor mensen met deze storing.Graag z.s.m. hulp of in elk geval een update. Ik ben bereikbaar via wifi maar verder compleet afgesloten.Met vriendelijke groet,Timo
Hoe kan het zijn dat vanaf T-Mobile Odido is geworden het mobiele en de internet verbindingen ruk zijn geworden ?Ik heb met T-Mobile nooit geen problemen ondervonden, nu met Odido is het een grote ellende !Mobile Service valt geregeld weg, internet verbinding is ruk, websites laden niet door, en als hij door laad heel traag ! Daar betaal je dan een hoop geld voor !Meerdere malen mijn toestel herstart, andere toestellen geprobeerd (ook mijn vorig toestel waar T-Mobile altijd goed op heeft gedraaid).Ik heb een Unlimited Premium abonnement.Gebruik een OnePlus 12 (5g).Ander geprobeerd toestel: mijn vorige toestel OnePlus 8 pro.Mijn vriendin der toestel een OnePlus Nord 4…Verbinding is gewoon slecht, met de speedtest komt naar voren: Ping 66ms, Jitter 6ms, Download 73mbps, Upload 61.6mbps. op 5g ! Hoezo Odido heeft het beste netwerk?? Tot 1000 Mbps ?? Bij lange na niet !!Ik heb nog 7 maanden voor mijn contract afloopt, als de verbindingen niet hersteld worden als voorheen met T-Mobile dan i
Ik kamp al zeker dik 2 weken met traag internet op mijn nieuwe iPhone ik ben vandaag in de Odido shop geweest en die heeft een klacht ingevoerd ik heb daarna nog door Apple support men toestel laten checken en daar kwam uit dat de routing van mijn mobiele netwerk niet soepel werkt ik kom met een Speedtest uit op 12,8 Mbps download snelheid en nog geen 1 Mbps upload op dit moment heb ik nog veel spijt dat ik Odido klant ben gebleven had achteraf denk ik beter kunnen overstappen
Ik kom dagelijks in Duitsland.Nu heb ik sinds drie weken geen internet meer in Duitsland.Heb Roaming aan, geen blokkade of zoiets, alle instellingen 10 keer nagekeken.Zelfs nieuwe telefoon gekochtHad wèl 20 jaar abbonoment bij t.mobile.Nooit geen problemen gehad.Iemand enig Idee?
Hey,Ik ben Japan (Tokio) en ik heb op 7 juni een nieuwe internet op reis XL bundel aangeschaft omdat de vorige op was. Echter werkt het mobiele internet sindsdien niet. Het lijkt erop dat het internet nog “afgeknepen” wordt. Ik krijg steeds de melding “mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk”.Heel soms heb ik even 3G netwerk maar dat is voor veel apps zoals Google Maps onvoldoende.Het lukt überhaupt niet om met het 4G en 5G netwerk te verbinden.Ik heb de telefoon al herstart, aan- en uitgezet, update naar iOS 18.5 uitgevoerd maar zonder resultaat. Hoe kan dit probleem opgelost worden? Volgens de Odido-app heb ik nog ruim 11GB over. Alvast bedankt!Loes
Er is iets raars gaande. Maandag ben ik gebeld door een onbekend 06 nummer, maar ik kan op dat moment niet opnemen. Bij het later terugbellen krijg ik meteen een bezettoon te horen. (Mijn nummer heb ik sinds begin dit jaar, en is bij weinig mensen bekend. Ik word dus normaal gesproken niet vaak gebeld.)Dinsdag word ik gebeld door een vrouw die zegt dat ik haar 2 minuten geleden heb gebeld. Iets wat niet kan, want mijn mobiel lag de hele tijd op mijn bureau. (Tevens is mijn mobiel clean kwa software en up to date. Ik zou dus geen malware moeten hebben.) Ook gaf ze aan eerder door mij te zijn gebeld, maar ook door andere onbekende 06 nummers. De vrouw geeft aan Tele2 te hebben, en in dezelfde stad als ik te wonen. Verder zou ze het nummer sinds pas hebben, en het nog met weinig mensen gedeeld te hebben. Ik was de eerste bij wie ze bij terugbellen, daarwerkelijk een persoon aan de lijn kreeg.Vandaag, woensdag, ik word gebeld door een onbekend 06 nummer, maar kan op dat moment niet opnemen
Tijdens mobiel bellen valt de verbinding min of meer weg. Of nouja er vallen stiltes momenten dat de andere kant mij niet kan horen en ik hun niet.Dit is niet alleen bij mij ook bij me ouders en me vriendin is dit het geval.Die zitten ook bij tmobile dit is zowel via mobiel bellen als Whatsapp.Wij bellen dan via het tmobile netwerk (niet via WiFi).Dit is bij ons allemaal 08-04-2022 begonnen.Zijn wij de enigste??Tmobile zegt er is niks met ons netwerk aan de hand.
Hallo, Ik heb al de hele dag geen bereik vanuit spanje en kan geen informatie krijgen wat er aan de hand is.Er zijn geen blokkades of betalingsachterstanden. Het simkaartje is in goede staat en het telefoonnetwerk is de hele dag voor spaanse telefoongebruikers goed geweest. Ik heb ook alles al geprobeerd te resetten… werkte ook niet en roaming staat aan.
Hi, I have traveled to South Korea, and my phone is not connected to any network service, including calls, SMS, data, everything. I haven't even received the automatic SMS from Odido ever since I arrived in South Korea. So I think no service is provided right now.I have several SMS to receive from the Netherlands, which is really important and urgent to me. Furthermore, due to this issue, I cannot even do the two-step authentication. I already tried restarting; my roaming is on; and I already tried connecting to another network provider too, but nothing changed. I did everything that I could try. Can you please help me to fix this situation? Please answer the question as soon as possible, because I really need to receive the SMS within a few days. Thank you in advance.
heb vorige week speciaal voor buitenland een sim only data abbonement genomen voor in de auto, helaas werkte dit alleen goed in nederland, zodra we de grens over waren was het klaar, ik heb een nieuwe evoque uit 2020 dus dit moet geen probleem zijn, wat gaat er fout? en wie kan mij verder helpen?gr Peter
Mi número móvil de negocio quedo inactivo y hoy retire una tarjeta preparada para rescatar mi antiguo número pero en línea no me deja entrar ya que el número que solicito debe estar activo, como puedo hacer me urge tener nuevamente mi antiguo numero
Ik heb mijn Apple Watch Ultra al bijna 2 jaar. Ineens moest ik mijn Apple Watch Ultra 3 keer per dag opladen in plaats van 1x per drie dagen. Ik heb van alles geprobeerd: hersteld, fabrieksinstellingen, opnieuw gekoppeld. Niet hielp. Het apparaat is non-conform. Apple wilde er (gratis) een nieuw accu in zetten. Ik moest ‘m weer loskoppelen. Nadat ik dan gedaan had viel mij op dat de batterij in orde was. Met als reden: odido is niet geconfigureerd. Dit weet ik zeker want ik had de optie om de mobiele abonnement te onthouden, dit heb ik geweigerd.Ik heb 2 vragen:waarom draint Odido’s configuratie opeens de batterij en hoe kan ik dit verhelpen. Dit zorgt ervoor dat mijn apparaat non-conform is. Dit lijkt gepaard te gaan sinds watchos 10.6. Ik betaal nu voor een mobiel netwerk en multisim maar dit is eigenlijk voor niks. Ik kan ‘m niet aanzetten. het lukt mij nu sowieso niet meer om odido toe te voegen. Ik kan inloggen > multisim toevoegen > en dan staat er: oeps! Bel odido.dank voo
Hallo,Valt me al enige tijd op dat ik niet naar BEN telefoonnumers kan bellen vanaf bijvoorbeeld Duitsland. Vond het niet zo erg, omdat je als alternatief via Whatsapp altijd wel kan bellen, maar vraag me toch af waarom dat dit is. Als ik in Nederland ben kan ik wel gewoon bellen naar dezelfde BEN nummers.Opvallend: Ik heb 2 telefoonnummers op mijn naam van Odido. Ik kan met beide nummers niet bellen naar BEN nummers. Het lukt wel als ik via een KPN telefoon bijvoorbeeld naar dezelfde BEN nummers bel vanuit Duitsland. Dus het ligt niet aan de BEN nummers die ik wil bellen. Via andere providers lukt het wel namelijk. Ik heb geprobeerd om dezelfde BEN nummers te bellen als we samen in het buitenland zijn en dan lukt het wel om te bellen. Het probleem doet zich dus alleen voor als het nummer die ik wil bellen van BEN zich dus in Nederland bevind en ik in het buitenland (Duitsland).Ik heb dus zoals eerder genoemd 2 Odido telefoonnummers met beiden hetzelfde probleem. Maar nu komt het gekke
Een download via App Store gaat extreem traag met mij wifi verbinding thuis.Met 5G is het binnen 2 minuten gedownload
Hi, I hope it is ok that I write this in English!Since I started my t-mobile contract, I have not been able to use voicemail notifications or visual voicemail. When Visual Voicemail is enabled in t-mobile.nl/my/ I don’t get any notification of new voicemails nor are existing voicemails displayed.When I disable Visual Voicemail in t-mobile.nl/my/, I do not receive any SMS notification of new voicemails.In both cases if I call 1233, I am able to listen to the voicemails that have been left.I have checked the documentation and I have tried the troubleshooting steps:rebooted my phone network settings have been reset voicemail has toggled off and on again, I have tried: Changing the setting at t-mobile.nl/my/ Sending `UIT` to 1233 and then sending `AAN` a while later Visual voicemail toggled off and on at t-mobile.nl/my/ Sent `STATE` to 72436 Called 1233 and tried to set passcode (option 3, then option 1) I am not able to set a new password When I press `#` to request the password to be
In september ben ik overgestapt van Kpn naar Odido. Sindsdien werkt het mobiele internet op mijn Iphone 11 slecht. Vaak is er helemaal geen verbinding mogelijk en soms sloom internet op 3G. Met Odido hebben we al heel veel stappen doorlopen: telefoon netwerk resetten, nieuwe simkaart, netwerk bij Odido resetten, in de winkel zijn alle instellingen van mijn telefoon doorlopen. In de winkel werd ook aangegeven dat ze dit probleem vaker zien bij een iphone 11. In een Iphone 12 werkt de simkaart wel. Mijn man heeft mijn telefoon eerder ook gebruikt met een tele2 abonnement en toen werkte alles goed.Overstappen weer terug naar Kpn is volgens odido niet mogelijk en een nieuwe mobiel icm dit abonnement willen ze ook niet doen, aangezien ik in eerste instantie een abonnement zonder toestel heb afgesloten.Dus mocht iemand nog een oplossing weten dan hoor ik het heel graag!
Hallo allemaal. Mijn vrouw en ik zitten voor 3 maanden in Florida (USA). Speciaal hiervoor heb ik unlimited plus abonnementen genomen zodat we gewoon bellen en gebeld kunnen worden als normaal en gewoon beschikking hebben over data. De eerste weken werkte dit allemaal vlekkeloos. Sinds anderhalf a twee weken (beetje gelijk met de issues in NL) is het constant drama. We hebben dan wel bereik en data verbinding (4G of 5G), maar er gaat niets aan verkeer doorheen. Dit gebeurd onafhankelijk van elkaar, soms heeft de een last en de ander niet, soms andersom en soms tegelijk. Daarnaast lost het zich spontaan op na een paar minuten, ook heeft het wel eens een hele dag geduurd. Super vervelend als je midden in de middle of nowhere rijd met je Google maps. We hebben al eens gebeld met de klantenservice, maar daar nog niet veel mee opgeschoten. Advies was om handmatig een netwerk aanbieder te kiezen met als beste keus AT&T. Dit heb ik vanochtend geprobeerd (had weer geen internet), maar maa
5G verbinding niet vooruit te brandenNa gedonder met het aanpassen van ons abonnement gewoon geen verbinding meer die normaal werkt.Ik had unlimmited Go 700 en dat werkte goed, ik kreeg een aanbieding voor Unlimited Snelst en daarna ging het licht uit. Nergens meer snel 5g (via mijn eigen wifi geen problemen dus mijn toestel werkt)Uitgebreide kruistesten gedaan (moest naar de winkel omdat e-sim niet meer zelf mag worden geïnstalleerd ???)Nog meer gedonder na die aanbieding van elke ander arbo hetzelfde voor 20 euroIk ga 27 juli naar het buitenland dus als het dan niet werkt is het helemaal om zeep wij zitten ergens waar geen wifi is en je echt op 5G moet kunnen. maar deze 5g werkt in Nederland al niet ik kan zelfs geen Netflix Disney of HBO streamen. Batterij loopt elke dag leeg (teken van slechte ontvangst van 5G netwerk)Het is duidelijk dat het netwerk iets raars doe in onze buurt want ik ben al maanden thuis en elke dat is mijn batterij leeg, nooit als ik ergens anders ben waar wel
Beste Community,De helpdesk wist met het volgende geen raad, hopelijk hier wel:De wifi-verbinding op mijn s23 is sinds enige periode (klein aantal weken) zeer instabiel. Vaak blijft er na het handmatig verbinden een paar minuten verbinding en deze valt daarna weg. Opvallend is dat mijn andere apparaten dit niet hebben (Pixel 8, Macbook, HP-laptop) en mijn telefoon ook op andere plekken (bijvoorbeeld op het werk of bij vrienden) een prima wifi-verbinding heeft. De combinatie van mijn Odido Zyxel modem en S23 is het probleem, maar ik begrijp niet waar. Ik begin te vermoeden dat er een issue is met de wifi-chip of firmware in mijn s23.Dingen die ik al geprobeerd heb en die niet hielpen:Netwerkreset uitvoeren op S23 Na het lezen van (vroegere) problemen van de S23 met wifi6, verschillende configuraties van mijn draadloze netwerk, waaronder wifi6 aan/uit, 2.4Ghz/5Ghz, WPA2/WPA3 reboots van modem en telefoon
Vandaag nummer overgegaan, oude sim verwijderd en nieuwe e-sim geactiveerd, maar geen service.Help, bellen en gebeld kunnen worden is wel handig!
Dit is de eerste keer dat ik sinds de overgang naar Odido in het buitenland ben, en het viel mij op dat ik geen welkomst SMS ontvang (België/ Frankrijk). Volgens mij staat dit standaard aan en wil dit ook graag hebben (vooral handig als ik dicht bij Zwitserland ben bijvoorbeeld). Kun jullie kijken waarom ik deze niet ontvang en dit eventueel aanzetten? Edit: Net viel ook nog op dat ik niet uitgaand kon bellen en kon ontvangen. Na tevergeefs met een ander netwerk dan Proximus te verbinden kon ik ineens wel bellen toen ik hem weer op automatisch had gezet. Hierna werkt het weer niet. (Dit is in België)
Hallo,Ik gebruik vaak mijn mobiele hotspot functie op mijn telefoon om op mijn laptop een goede verbinding te hebben met het internet. Dit is voornamelijk ‘on the go’, dus om telkens met een vast netwerk te verbinden is ook geen optie. Gezien ik voor mijn werk vaak gebeld word en ik dan mijn laptop moet gebruiken om mensen te helpen, is het voor mij van belang dat zowel een goede belkwaliteit als internetkwaliteit heb.Het volgende gebeurt: Ik wordt gebeld op mijn telefoon, ik neem op en gelijk valt op zowel mijn telefoon als wel op mijn laptop mijn 4g verbinding weg. Ik ben verder niet aan reizen en heb daarvoor juist geen enkel probleem. Natuurlijk snap je nu het probleem, want als ik even snel iets wil nazoeken lukt dit plots niet meer.Ik gebruik hiervoor mijn iPhone 11 met eSim en t-mobile abbonement. Ik heb ook een tweede simkaart in mijn telefoon maar deze gebruik ik verder maar heel af en toe.Hebben meer mensen dit probleem?Is er ergens een instelling op mijn telefoon die dit kan
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.