Beantwoord

Geen internet en mobiel netwerk

  • 18 March 2024
  • 37 reacties
  • 439 Bekeken

Ik heb meerdere malen contact gehad over het feit dat ik op meerdere locaties geen internet en mobiel netwerk heb, ik ben dan niet bereikbaar en kan zelf ook niet bellen en internetten.

 

Vorige week contact gehad, ik zou terug gebeld worden, vandaag contact gehad, ik zou terug gebeld worden. Ik krijg telkens dezelfde vragen, simkaart in andere telefoon plaatsen, telefoon opnieuw opstarten etc etc

Ik werd vandaag terug gebeld maar omdat ik dus geen bereik had had ik, toen ik weer bereik had, een sms bericht van Pepijn of ik contact met hem op wilde nemen.

Ik belde uiteraard direct na het lezen van de sms en vroeg de desbetreffende jongedame of ze me door kon verbinden met Pepijn.

Ik kreeg te horen dat ik eerst WEER alle stappen moest doornemen, dus simkaart andere telefoon, opnieuw opstarten. Ik heb vriendelijke gevraagd of ze me door wilde verbinden met Pepijn omdat ik die stappen al meerdere malen met haar collega's door had genomen. Ze kon me niet doorverbinden en ik moest die stappen doen. Ik ben boos geworden en heb het gesprek beëindigd. Ik zou graag willen weten waarom ik geen internet en mobiel netwerk heb op meerdere plaatsen en wat ik daar aan kan doen. Mijn vrouw en vrienden en kennissen hebben andere providers en hebben op dezelfde plekken vol bereik, ik word hier niet vrolijk van.

icon

Beste antwoord door John03121966 9 April 2024, 16:19

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi John, van harte welkom op de Community! Niet fijn dat je geen verbinding meer hebt en niet leuk dat je deze ervaring aan de telefoon hebt gehad. Ik help je graag verder. Ik zie dat je gisteren met mijn collega John hebt gesproken en dat je verbinding gisteravond na 18:00 uur terug zou moeten zijn. Is dit het geval en heb je - na een restart van je toestel - weer verbinding met ons netwerk? Mocht het nog niet werken, dan is me gevraagd een nieuwe case aan te maken voor vervolgonderzoek met nieuwe recente voorbeelden. Wil je me in dat geval weer 3 recente voorbeelden sturen met: Datum + tijdstip en adres/stad waar je geen verbinding hebt

Ik hoor het graag van je! 😄

Hi John, van harte welkom op de Community! Niet fijn dat je geen verbinding meer hebt en niet leuk dat je deze ervaring aan de telefoon hebt gehad. Ik help je graag verder. Ik zie dat je gisteren met mijn collega John hebt gesproken en dat je verbinding gisteravond na 18:00 uur terug zou moeten zijn. Is dit het geval en heb je - na een restart van je toestel - weer verbinding met ons netwerk? Mocht het nog niet werken, dan is me gevraagd een nieuwe case aan te maken voor vervolgonderzoek met nieuwe recente voorbeelden. Wil je me in dat geval weer 3 recente voorbeelden sturen met: Datum + tijdstip en adres/stad waar je geen verbinding hebt

Ik hoor het graag van je! 😄

 

Beste Marciano, hartelijk bedankt voor je reactie. Het probleem is nog niet opgelost. Gisteravond na 18.00 mijn telefoon opnieuw opgestart op mijn thuisadres in Ravenstein, geen verbetering, nog steeds geen of traag internet, continu wisselend van een kruisje met geen bereik naar 2 streepjes Vanmorgen 08.45 in Oss wederom totaal geen bereik Willibrordusweg , beukenstraat Oss, Nu op dit moment op mijn thuisadres, achter buiten in de tuin, twee streepjes, dat is acceptabel voor mij, heb ik ieder geval bereik. Vanmorgen heb ik telefonisch een collega gesproken, hij heeft samen met mij de instellingen van mijn telefoon nagekeken, dat was allemaal goed. Hij zou mij een nieuwe simkaart sturen en hoopt dat daarmee het probleem is opgelost, ik heb al een aantal jaren dezelfde simkaart van toen er nog tele2 was. Mocht het probleem nog niet opgelost zijn met de nieuwe simkaart dan neem ik weer contact op. Met vriendelijke groet, John 

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen John, uiteraard graag gedaan! Niet fijn dat het hiermee nog niet is opgelost, maar wel fijn dat er nog een collega met je heeft meegekeken. Ik hoop dat een nieuwe simkaart dit oplost en zo niet, dan zie ik je berichtje vanzelf verschijnen. Dan laat ik het nog een keer voor je onderzoeken aan de hand van nieuwe recente voorbeelden. Ik hoop binnenkort goed nieuws van je te ontvangen. Voor nu wens ik je dan een hele fijne dag! 

Groetjes,

Marciano

Beste Marciano, ik heb de nieuwe simkaart inmiddels ontvangen, geen verbetering helaas. Ik ben op diverse locaties geweest, Lith, Oss, Ravenstein en overal valt telkens het signaal helemaal weg, nu ook weer. En wat ook frustrerend is, is dat ik op mijn thuis locatie de zendmast gewoon zie staan op ongeveer 500 meter afstand

Ik ben normaal gesproken echt geen klager maar ik heb nu al ik weet niet hoe lang problemen met de verbinding en wil toch echt gewoon mijn telefoon kunnen gebruiken, ik betaal netjes mijn abonnement en mag dan hopelijk wel verwachten dat ik dan ook krijg waar ik voor betaal. Mensen kunnen mij regelmatig niet bereiken omdat ik geen internet en geen mobiel netwerk heb.Dan is geen internet nog niet het allerergste maar niet bereikbaar is wel erg vervelend, mijn vrouw had mij gisteren echt nodig maar kon mij dus niet bereiken, ze adviseerde mij om zo snel mogelijk over te stappen. Nu ben ik daar zelf niet zo'n voorstander van omdat ik altijd erg tevreden ben geweest toen jullie nog tele2 waren, denk dat ik al ruim 15 jaar of langer klant ben, maar begin nu toch te twijfelen of het misschien toch beter is om een andere provider te zoeken.

Ik ben op dit moment thuis in Ravenstein 

En nog steeds kunnen ze mij niet bereiken, hoop dat jullie snel met een oplossing komen. 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @John03121966, excuses dat het nog niet is opgelost! Zeer begrijpelijk dat je zo snel mogelijk weer optimaal gebruik wilt maken van ons netwerk. Het lijkt erop dat er iets niet goed staat ingesteld in je toestel.  Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Ik verneem graag of dit helpt! 

Goedemiddag, ik heb vanmorgen een collega van u aan de telefoon gehad, zij adviseerde mij ook om de netwerkinstellingen te resetten. Dat heb ik inmiddels gedaan en ook mijn telefoon opnieuw opgestart. Niks helpt, word er een beetje moedeloos van.

De telefoon heeft de allernieuwste update, draait op Android 14 en als ik bij instellingen naar updates kijk staat er dat alles is geüpdate.

 

Even nog ter aanvulling, vanmorgen in Lith continu wisselend bereik, van geen netwerk tot 2 streepjes, zodra ik Lith uit rij 3 tot 4 streepjes bereik en op sommige gedeeltes vol bereik, daarna om 12.30 bij mijn schoonouders geweest, oude Kerkstraat Oss, totaal geen bereik tot ik weer naar mijn auto loop, kon niet bellen en geen internet. Nu thuis in Ravenstein, continu wisselend bereik, hetzelfde als in Lith, van totaal geen bereik tot af en toe 3 tot 4 streepjes bereik.

Reputatie 1

Hi @John03121966, bedankt voor het toesturen van deze informatie ter aanvulling! Ik ben meteen gaan kijken en zie op onze dekkingskaart dat we momenteel wat verstoringen ervaren op de locaties die jij noemt, door werkzaamheden in de buurt. We verwachten de problemen op korte termijn op te lossen, maar tot die tijd kan jij op sommige plekken inderdaad last hebben van verminderde dekking. Onze oprechte excuses hiervoor! Op onze website laten we zien om welke locaties het precies gaat: https://www.odido.nl/netwerk/dekking. Laat het mij gerust weten als je hier nog vragen over hebt!

Ik vind het allemaal geweldig wat jullie allemaal zeggen maar zoals je zelf terug kan lezen zouden de 18de alle problemen al opgelost zijn. De eerste paar keren dat ik belde waren er geen storingen en geen werkzaamheden. Daarna kreeg ik de 18de een telefoontje van je collega John, er zouden werkzaamheden zijn maar de allerlaatste storing zou diezelfde dag opgelost zijn en dan moest ik mijn telefoon om 18.00 opnieuw opstarten dan zou ik weer vol bereik hebben, nou niet dus. Daarna zou het aan mijn simkaart liggen, er is een nieuwe opgestuurd, ook niet het probleem. Daarna zou het aan mijn telefoon liggen, alle instellingen doorgelopen met een andere collega, ook niet het probleem. Dan zou ik de internet instellingen moeten resetten, dat zou het probleem moeten oplossen. Dan moet ik weer automatisch netwerk kiezen uitzetten en opnieuw aanzetten, de telefoon zoekt dan automatisch het beste netwerk. En nu zijn er WEER werkzaamheden????? Terwijl mij vorige week verteld is dat er na de 18de  GEEN werkzaamheden meer zouden plaatsvinden? 

Vertel mij alsjeblieft wat ik moet doen om zo snel mogelijk over te stappen, tele2 was top, nooit problemen, bij odido alleen maar problemen, nu zou ik ook weer een sms naar het buitenland gestuurd hebben, ik stuur vrijwel nooit een sms en heb zeker ook geen sms naar het buitenland gestuurd. Als ik vraag of jullie dit voor mij na kunnen kijken omdat er bij mij in mijn telefoon geen enkele gestuurde sms staat naar een buitenlands nummer dan kunnen jullie dat niet. 

Nogmaals ik ben al minimaal 15 jaar klant bij tele2, nooit hoeven bellen, altijd was alles goed, nu wil ik echt overstappen naar een provider die wel levert waar ik voor betaal. 

Leuk die link maar helaas 

Reputatie 6
Badge +6

@John03121966 ik snap je punt heel goed en natuurlijk excuses voor de verwarring en dat er tot op het heden nog geen oplossing is gebleken! In zo'n geval zullen we dus altijd bepaalde zaken moeten uitsluiten om te checken of het daar niet aan ligt. We hebben tot zover alles uitgesloten, maar een oorzaak is er nog niet echt. Voor de zekerheid heb ik een kijkje genomen op onze dekkingskaart en ik zie dat er werkzaamheden zijn geweest, maar dat het inmiddels is opgelost. Het zou dus gewoon goed moeten werken. Wellicht is er iets bij je in de buurt aan de hand met de mast, maar dat onze netwerkspecialisten hier nog niet van op de hoogte zijn. In dat geval, kun je het beste een melding maken via onze dekkingskaart, zoals mijn collega Sam al had aangegeven. Je gaf daarop aan dat het niet lukt via je telefoon (wat natuurlijk volkomen logisch is). Daarom wil ik je vragen om de melding te maken via een laptop/desktopversie of met je telefoon (maar dan met een Wi-Fi verbinding). Dan zou het moeten werken! 

Op deze manier kan een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vul je postcode/locatie in in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem'. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier met name één exacte en recente datum en tijdstip invult waarop dit probleem zich voordoet of heeft voorgedaan. Onze netwerkspecialisten kunnen aan de hand daarvan namelijk de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip verder voor je onderzoeken. Ze nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit! 

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Het maakt weinig uit welke locatie ik ben, vanmorgen van 9.30 tot 12.00 op de Willibrordusweg in Oss geen verbinding, van 13. 00 tot 14.00 in Lith, slechte verbinding, nu onderweg naar Ravenstein tussen Lith en Lithoijen net 2 streepjes, net genoeg om te kunnen reageren. Over een half uur ben ik in Ravenstein en ik weet zeker dat ik daar weer geen internet heb. 

Reputatie 6
Badge +6

@John03121966 Hmmm, aangezien je dit op meerdere locaties hebt en een nieuwe simkaart het probleem niet heeft verholpen, vermoed ik toch dat het wellicht aan je toestel ligt. Heb je dit echt op elke locatie? Zou je voor mij voor de zekerheid alsnog een kruistest willen uitvoeren met je simkaart om echt zeker te weten dat het aan je toestel ligt? Als dat het geval is, raad ik je aan om een melding te maken via onze dekkingskaart (zodat het onderzocht kan worden) of het toestel ter reparatie bij ons aan te bieden: https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/reparatie/aanmelden. Op deze manier kunnen ze onderzoeken waarom je toestel geen verbinding maakt met onze masten. 

Om te controleren (uit te sluiten) of het aan mijn telefoon ligt heb ik het simkaartje van mijn vrouw in mijn telefoon gedaan, zij heeft kpn. Vol bereik dus ligt niet aan mijn telefoon. 

Reputatie 6
Badge +6

@John03121966 dank voor de toelichting, zo weten we iets meer! En wat gebeurt er als je je eigen simkaart in haar toestel plaatst? Is er dan ook geen verbinding? Zou je dat voor mij kunnen testen en het door kunnen geven? Alvast bedankt voor de moeite! 

Zelfde probleem bij de telefoon van mijn vrouw, ze vertelde mij ook dat een collega van haar ook odido heeft en hetzelfde probleem ervaart, zodra ze in Ravenstein is valt op sommige plaatsen de verbinding ineens weg terwijl ze aan het bellen is. Ik heb de collega nog niet gesproken om te vragen of dit op meerdere plaatsen gebeurt.

Reputatie 6
Badge +6

@John03121966 dus als ik het goed begrijp, werkt je simkaart ook niet in het toestel van je vrouw? Dan ligt het probleem toch vermoedelijk aan de simkaart en zal ik een nieuwe voor je kunnen bestellen. Ik las dat je al beschikt over een nieuwe simkaart, maar ik vermoed zelf dat er iets niet goed is met deze simkaart, aangezien je het probleem niet hebt met de simkaart van je vrouw en wel als jouw simkaart in haar toestel zit. Dan zit het blijkbaar toch in de simkaart. We hebben in ieder geval de rest al uit kunnen sluiten, zoals een dekkingsprobleem of een aantal zaken in je eigen toestel. Daar ligt het ook niet aan en blijft alleen de simkaart nog over. 

Als ik een fysieke simkaart voor je bestel, kun je deze binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. Of je kunt even langsgaan in één van onze winkels: https://www.odido.nl/winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het koppelen en activeren van je nieuwe simkaart. Zij kunnen dan ook gelijk checken of alles in je toestel goed staat ingesteld. Kun je me laten weten waar je voorkeur naar uit gaat? Ik verneem het graag! 

Ik moet morgen in Oss zijn, ik ga dan wel even naar de winkel. Ik heb inmiddels ook een ander abonnement afgesloten, dat ga ik gebruiken op de plaatsen waar ik geen bereik heb met odido. Helaas ga ik mijn contract bij odido niet meer verlengen, ik laat hem doorlopen tot einde contract omdat ik ook de telefoon nog af moet betalen en ik heb geen zin om het hele bedrag in 1 keer te betalen.

Erg jammer want ik ben altijd erg tevreden geweest over tele2 maar met die fusies en overnames is het er helaas niet beter op geworden.

Bij de odido winkel geweest op de heuvel in Oss. De medewerker zei dat er niks mis is met de simkaart, wellicht het simslot op mijn telefoon kapot. Hij heeft de kaartjes omgewisseld, dus odido in slot 2 Vodafone in slot 1.

Zie hier het resultaat, ik ben nu thuis in Ravenstein.

Het ligt niet aan mijn telefoon, het ligt niet aan het simkaartje, alle mogelijkheden waar het aan zou kunnen liggen, buiten de netwerk service van odido om, zijn nu uitgesloten.

Ik heb een extra abonnement af moeten sluiten om bereikbaar te kunnen zijn, Ik vind het echt jammer dat er verder ook gewoon helemaal niet meer gereageerd wordt of dat er een oplossing wordt geboden, ik krijg nu het gevoel dat jullie mij maar gewoon negeren om van het gezeur af te zijn. 

Reputatie 6
Badge +6

@John03121966 excuses dat er geen reactie meer was gekomen, ik denk dat je topic ons was ontgaan. Als ik dit had gezien, had ik je wel zeker een reactie gegeven. Ik wil je ook echt niet het gevoel geven dat je wordt '’genegeerd om maar van het gezeur af te zijn'’, dat is echt niet de bedoeling en ik wil juist samen met je naar een oplossing kijken! Ik vermoed dat het toch je simkaart is en dan biedt een wisseling van de simkaartslot geen oplossing. Je hebt wel echt een nieuwe simkaart nodig. Zal ik deze anders voor je bestellen? Deze kun je dan binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. Hopelijk zal dan het probleem worden opgelost! 

Beste Pharwin, bedankt voor je reactie. Ik wil best nog een keer een nieuwe simkaart proberen hoewel ik al een nieuwe opgestuurd heb gekregen. Zodra deze binnen is zal ik mijn bevindingen hier posten.

Mvg John

Reputatie 6
Badge +6

@John03121966 Dat is helemaal goed en ik ben erg benieuwd naar je reactie, hopelijk lost dit het probleem op! Anders gaan we sowieso samen naar een andere oplossing zoeken! 

@John03121966 Dat is helemaal goed en ik ben erg benieuwd naar je reactie, hopelijk lost dit het probleem op! Anders gaan we sowieso samen naar een andere oplossing zoeken! 

Beste Pharwin, helaas heb ik nog geen nieuwe simkaart ontvangen, misschien ben ik ongeduldig maar ik kan ook nergens terug vinden dat er één is opgestuurd.

Reageer