Alles over het mobiele netwerk van Odido!
Recent actief
Zijn er problemen met mobiele diensten van Odido? In dit topic houden we je op de hoogte. [09-09-2026] Op dit moment zijn er geen algemene problemen met de mobiele diensten van Odido. Check je dekking bij je in de buurt.Heb je problemen met onze mobiele diensten bellen, sms'en of internetten, maar is er geen storing bekend? Bekijk de actuele dekking bij je in de buurt op onze Dekkingskaart. Ervaar je problemen met je verbinding? De stappenplannen in onderstaande topics helpen je verder:Geen netwerk in Nederland | Volg de stappen om je mobiele verbinding te herstellen.Netwerk buitenland | Alles over gebruik in het buitenland.Bellen via 4G en Wifi | Maak gebruik van bellen via 4G en bellen via wifi.Nieuwe simkaart | Bekijk hier hoe je een nieuwe simkaart besteld.Pin- en pukcode | Lees hier hoe je de codes van je simkaart opvraagt. Relevante topics
Het netwerk van Odido is het meest bekroonde 4G-netwerk van Nederland. En nu gaan we zelfs nog een stap verder. Met trots presenteren wij: 5G van Odido! Met ons gloednieuwe 5G-netwerk blijf jij verbonden met de mogelijkheden van nu en van straks. En dit is pas het begin. We bouwen een baanbrekend netwerk.Smartphones worden elke dag slimmer, we verbruiken meer en meer data, en we verbinden steeds meer apparaten met elkaar. Dat vraagt nogal wat van een netwerk. Daarom blijft Odido het netwerk continu verbeteren en uitbreiden met nieuwe technologieën. Zodat ons nieuwe 5G-netwerk al die data straks moeiteloos kan verwerken. Odido zorgt dat je altijd en overal kunt blijven rekenen op een veilige en stabiele verbinding. Klaar voor de toekomst.Of het nu gaat om videobellen, je thermostaat bedienen of je drone besturen: met 5G breken we straks technologische limieten waar we ons nu nog geen voorstelling van kunnen maken. Er gaat een wereld voor je open. De wereld van zelfrijdende auto’s, clo
Op vakantie deze zomer? Regel je verbinding voordat je gaat.Je staat op het punt om op zomervakantie te gaan. Lekker vooruitzicht. Dan wil je natuurlijk wel goed voorbereid op reis -en niet ineens zonder verbinding zitten. Snappen we. Daarom hebben we dit topic voor je gemaakt. Zo weet je precies waar je aan toe bent als je in het buitenland je telefoon gebruikt.Ga je op reis binnen de EU, buiten de EU of misschien zelfs de Noordzee op? Dan gelden er verschillende regels. Kan je gewoon je bundel gebruiken, of heb je een Internet Op Reis-pas nodig? We leggen het je stap voor stap uit.Alle veelgestelde vragen over bellen, sms’en en internetten in het buitenland hebben we hieronder overzichtelijk voor je op een rij gezet. Prijzen in het buitenland: zo zit het.Ga je op reis? Binnen de EU internet, bel en sms je gewoon zoals je dat in Nederland gewend bent. Wel zo fijn. Reis je buiten de EU? Dan betaal je per minuut, sms en MB. Wat je precies betaalt, hangt af van je bestemming.Voordelig
Help! 3G, H, H+, E, 4G, wat betekent dat allemaal?
Er is iets raars gaande. Maandag ben ik gebeld door een onbekend 06 nummer, maar ik kan op dat moment niet opnemen. Bij het later terugbellen krijg ik meteen een bezettoon te horen. (Mijn nummer heb ik sinds begin dit jaar, en is bij weinig mensen bekend. Ik word dus normaal gesproken niet vaak gebeld.)Dinsdag word ik gebeld door een vrouw die zegt dat ik haar 2 minuten geleden heb gebeld. Iets wat niet kan, want mijn mobiel lag de hele tijd op mijn bureau. (Tevens is mijn mobiel clean kwa software en up to date. Ik zou dus geen malware moeten hebben.) Ook gaf ze aan eerder door mij te zijn gebeld, maar ook door andere onbekende 06 nummers. De vrouw geeft aan Tele2 te hebben, en in dezelfde stad als ik te wonen. Verder zou ze het nummer sinds pas hebben, en het nog met weinig mensen gedeeld te hebben. Ik was de eerste bij wie ze bij terugbellen, daarwerkelijk een persoon aan de lijn kreeg.Vandaag, woensdag, ik word gebeld door een onbekend 06 nummer, maar kan op dat moment niet opnemen
Doorschakelen heeft jarenlang goed gewerkt aantal keren per week en nu lukt dat niet meer , krijg als reactie "Oproepen doorschakelen Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code" opnieuw telefoon opgestart en zelfs ook met een andere telefoon geprobeerd maar dat werkt ook niet. Graag een oplossing.
Ik kan de titel niet meer aanpassen maar dit moet natuurlijk zijn, gebeld worden DOOR Odido. Hallo,Al enkele dagen wordt ik gebeld door dit nummer; +31614094100. Als ik ze +31 weghaal en er gewoon 06 van maak geeft google aan dat dit het nummer van T-mobile is.Prima dat jullie me bellen omdat ik m'n abonnement kan verlengen, maar het wordt wel beetje vervelend dat als ik dan opneem er niks gezegd wordt en opgehangen wordt.
Sinds een aantal weken heb ik problemen met het ontvangen van de sms'jes die PayPal stuurt bij het inloggen (2-traps verificatie). Soms komen ze vrijwel direct binnen zoals het hoort, maar sinds een paar weken vaak ook helemaal niet. Een paar dagen geleden ging het weer goed, nadat het een tijdje niet gewerkt had, dus ik had goede hoop dat het probleem opgelost was, maar helaas ging het vandaag weer mis. Aangezien andere sms'jes wel goed binnenkomen lijkt het een specifiek probleem met Paypal te zijn. Zij geven aan dat de sms'jes wel verstuurd worden en dat het probleem daarmee aan de ontvangende kant zouden moeten zitten (dus ergens bij T-Mobile). Het zou fijn zijn als dit probleem verholpen zou kunnen worden 🙂
Geachte, Na de overstap, op 5 september, is mijn netwerkbereik ineens enorm slecht.Voorheen nooit last van gehad, tevens heb om de haverklap geen 4G netwerk, terwijl ook dit vooraf niet ter sprake was.Na eindeloos (1.5 uur) aan de telefoon te hebben gehangen, kreeg ik eindelijk iemand van de klantenservice te spreken. (nadat al mijn berichten via de app werden genegeerd)Deze geeft aan dat dit door wordt gezet naar de technische dienst en ik morgen wordt teruggebeld door desbetreffende.Nu is mijn vraag; gezien het netwerk enorm verslechterd is (en ik ben hierin absoluut niet alleen!)Lees voor de lol de reviews op trustpilot maar eens.Is dit reden voor ontbinding van het contract? Kan ik hier samen met Odido uitkomen? is er iemand die mij kan helpen?@Hajar van Odido Misschien dat u me hier kan helpen?Gezien ik van u wel een hoge pet op heb. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Mark
Momenteel kun je problemen ervaren met het mobiele netwerk op verschillende plekken in Nederland. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak én de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte. [Update 12:20 uur] Ons netwerk is aan het herstellen. Een aantal klanten kan nog wel problemen ondervinden met Bellen over WiFi. Zodra er meer bekend is delen we dat hier in een nieuwe update.[Update 15:20 uur] Ons netwerkteam werkt nog hard aan een oplossing. We verdelen de belasting, herstellen verbindingen en passen instellingen aan.Een aantal klanten kunnen nog het onderstaande ervaren:Even geen of vertraagde 4G/5G-registratie. Bellen over 4G (VoLTE) start iets trager. In het buitenland (Roaming) duurt verbinden soms iets langer.[Update 16:15 uur] Door de netwerkproblemen van vandaag, kan een klein deel van onze klanten nog problemen ervaren met bellen over WiFi (Voice over WiFi). Om dit probleem op te lossen, zal de dienst uitgeschakeld worden en opnieuw worden opgestart. Dit heeft g
Ik probeer de hele dag een bepaald nummer te bellen, maar als ik dit doe krijg ik direct de melding: oproep beëindigd. Het nummer is bij mij niet geblokkeerd. Andere nummers kan ik gewoon bellen.Wat is er aan de hand?
Sinds odido maar 1 of 2 balkjes 4 en 5G ipv vol bereik. O veel plekken helemaal geen bereik meer. Hoe kom ik van odido af? Erg slim gespeeld, niks aan de abonnementen veranderen zodat iedereen moet blijven. Ondanks superslechte service en geen bereik.
Bijna 20 jaar geleden startte T-Mobile met het 2G-mobiele netwerk. 2G is een techniek die ervoor zorgt dat je kunt bellen, sms’en en (langzaam) internetten. De afgelopen jaren hebben we ons netwerk steeds verder verbeterd: eerst naar 3G en momenteel naar een supersnel 4G-netwerk. Bellen, sms’en en internetten gaat nu automatisch over 3G/4G, daarom zetten we ons oude 2G netwerk uit.Dit doen we pas op 1 juni 2021. En waarschijnlijk merk je hier niets van: de meeste toestellen schakelen automatisch over naar 3G/4GOp onze website vind je meer informatie over het uitschakelen van 2G in 2020.[Update 15 oktober 2020: Er is besloten om het uitzetten van 2G uit te stellen tot 1 juni 2021.]Vragen over het uitschakelen van 2GWelke toestellen werken alleen op 2G?Check onze website voor een overzicht van toestellen die alleen op 2G werken.Ik krijg geen verbinding, hoe komt dit?Mijn toestel is alleen geschikt voor 2G, wat nu?Als jouw toestel alleen geschikt is voor het 2G-netwerk, dan kun je vanaf 1
T-Mobile ondersteunt HD Voice, mits je met een andere T-Mobile klant belt. Bij KPN is het echter zodat je ook HD Voice hebt als je met een Vodafone klant belt, en omgekeerd. Is T-Mobile ook bezig om HD-Voice netwerkoverschrijdend aan te bieden zodat we met KPN- en Vodafone klanten ook in HD-Voice kwaliteit bellen? Ik ben er redelijk aan gewend geraakt en vind de verstaanbaarheid met HD-Voice stukken beter dan zonder. Alvast bedankt!
Ik ben vanaf Nederland vertrokken met de auto richting Turkije. In het buitenland heb ik geen bereik, ik ben al langs Duitsland/Oostenrijk/Slovenië & Kroatië. Geen betaalachterstanden, blokkades. Dataroaming staat aan, mobiele data staat aan. Vrienden hebben KPN & Vodafone, ik ben de enige met T-Mobile en dit probleem. M’n toestel is een iPhone 12 en heb 22gb in EU maar.Iemand enige tips?
13:15 We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ervaart met mobiel internet. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte. 13:45 Op dit moment is onze klantenservice minder bereikbaar. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Excuses voor het ongemak! 14:00 De oorzaak is bekend. We zijn hard aan het werk om het zo snel mogelijk op te lossen. Sorry voor het ongemak. Updates blijven we hier delen. 15:20 Voor het overgrote deel van onze klanten is het probleem opgelost en werkt het mobiele internet weer. Een klein deel kan nog hinder ondervinden. 19:00 We ontvangen signalen dat de problemen voor steeds meer klanten zijn opgelost. Weet dat we onverminderd door blijven werken om het ook voor het heel kleine deel aan klanten dat nog hinder ervaart, op te lossen. 22-2-2022 Vannacht zijn er aanpassingen in het netwerk uitgevoerd. Hierdoor zijn de problemen met mobiele data, voor de kleine groep
Ik heb een paar dagen geleden mijn ESIM geactiveerd, maar deze lijkt niet te werken. Na het activeren kreeg ik de melding neem telefonisch contact op. Dit is alleen lastig aangezien ik voor langere tijd in het buitenland zit. De ESIM is niet terug te vinden in mijn Odido hier staat nog altijd mijn 3 in 1 sim.. hopelijk heeft iemand een idee hoe ik deze simkaart als nog kan laten werken? Aangezien ik nu helemaal niet bereikbaar ben.
Ik kom dagelijks in Duitsland.Nu heb ik sinds drie weken geen internet meer in Duitsland.Heb Roaming aan, geen blokkade of zoiets, alle instellingen 10 keer nagekeken.Zelfs nieuwe telefoon gekochtHad wèl 20 jaar abbonoment bij t.mobile.Nooit geen problemen gehad.Iemand enig Idee?
Goedemiddag, Ik heb sinds afgelopen week een Google Pixel 5 weten te bemachtigen.Deze is uiteraard 5G-Ready.Ook heb ik een T-Mobile Unlimited abonnement, welke 5G zou moeten bevatten. Echter geeft mijn telefoon alleen nog 4G weer, de snelheden volgens een speedtest zijn ook nog in het 4G-gebied. Het ligt denk ik niet aan de regio waarin ik mij bevind. Aangezien ik op meerdere plekken in NL ben geweest afgelopen week. Ook hier geen succes.. Waarom ontvang ik nog geen 5G?
Ik heb sinds ik in Griekenland ben aan gekomen geen 4g meer. Alle stappen gevolgd om alles opnieuw in te stellen en opnieuw te starten maar er blijft maar een R staan bij het mobiele net werk en er verandert niks.
Ik ben bijna door mijn internetbundel heen en wil een mb aanvuller bijkopen. Ik heb dit 2 weken geleden al een keer gedaan, alleen nu blijft er staan dat ik eerst 80% van die bundel op moet maken om een nieuwe kunnen kopen. Inmiddels ben ik al over die 80% heen, maar kan ik nog steeds geen nieuwe kopen. Hoe kan ik dit oplossen zodat ik niet zonder internet kom te zitten?
Hallo allemaal!Sinds gister krijgen sommige mensen die mij bellen opeens “Nummer niet in gebruik” te horen. De telefoon gaat ook niet eens over maar schiet direct naar dit bericht. Het lijkt tot nu toe alleen te zijn met mensen die KPN hebben. Ik kan wel gewoon iedereen bellen en als zij mij sms’jes sturen komen deze ook gewoon aan. Alvast bedankt!Groetjes, Kevin
Ik heb mijn abonnement enkele dagen geleden verlengd en ben overgestapt van Android naar iOS. Ik kon op mijn Android telefoon zeer gemakkelijk instellen dat ik app aankopen wilden betalen via mijn telefoonrekening. Ik probeer deze betaalmethode toe te voegen aan mijn AppleID, echter krijg ik steeds de volgende melding:Er is mogelijk een betaalprobleem met je mobiele account. Neem contact op met je provider of kies een andere betaalmethode.Ik heb in mijn account even gecontroleerd of betalen via mijn telefoonrekening op geblokkeerd stond, maar dit was niet het geval. Vervolgens heb ik het geblokkeerd, waarna ik netjes een sms kreeg van Odido dat het betalen via mijn telefoonrekening niet meer mogelijk was. Enkele minuten later heb ik dit in mijn instellingen weer gedeblokkeerd en wederom met een sms ter bevestiging dat ik weer gebruik kon maken van betalen via mijn telefoonrekening.Helaas blijf ik bovenstaande melding krijgen en nu hoop ik dat ik hier een oplossing kan vinden.
Heeft iemand enig idee wanneer e-sim op smart watches gaat werken? Voor aanschaf van de watch had ik T-mobile gebeld of de E-sim werkt op de smart watch. Dat was mogelijk volgens de medewerker. Helaas na aanschaf bleek dit niet zo te zijn. Lekker dan. Speciaal zo'n dure horloge gekocht om gebruik te kunnen maken van deze functie. Enige coulance was dat de E-sim vergoed kreeg.
Hallo, sinds een week heb ik een nieuwe telefoon. Deze heeft tot nu toe nog geen 5G netwerk gehad, iemand enig idee hoe dat kan? Bedankt 😁
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.