Skip to main content
  • 1,427 Topics
  • 8,434 Reacties
1428 Topics
[Nieuws] 5G - Dit is pas het begin
Het netwerk van Odido is het meest bekroonde 4G-netwerk van Nederland. En nu gaan we zelfs nog een stap verder. Met trots presenteren wij: 5G van Odido! Met ons gloednieuwe 5G-netwerk blijf jij verbonden met de mogelijkheden van nu en van straks. En dit is pas het begin. We bouwen een baanbrekend netwerk Smartphones worden elke dag slimmer, we verbruiken meer en meer data, en we verbinden steeds meer apparaten met elkaar. Dat vraagt nogal wat van een netwerk. Daarom blijft Odido het netwerk continu verbeteren en uitbreiden met nieuwe technologieën. Zodat ons nieuwe 5G-netwerk al die data straks moeiteloos kan verwerken. Odido zorgt dat je altijd en overal kunt blijven rekenen op een veilige en stabiele verbinding. Klaar voor de toekomst Of het nu gaat om videobellen, je thermostaat bedienen of je drone besturen: met 5G breken we straks technologische limieten waar we ons nu nog geen voorstelling van kunnen maken. Er gaat een wereld voor je open. De wereld van zelfrijdende auto’s, cloud gamen op je smartphone en augmented reality in je huiskamer. 5G van Odido is klaar voor deze en nog veel meer innovatieve toepassingen. VEELGESTELDE VRAGEN Wat is 5G? 5G is de opvolger van 4G. Het 5G-netwerk biedt je in de toekomst ongekende snelheden, eindeloze mogelijkheden en een nóg betere netwerkervaring. 5G van Odido gaat je leven makkelijker, leuker en veiliger maken. Hoe snel is 5G? We zitten nu nog in de beginfase. Voorlopig zijn de snelheden eerst nog gelijk aan die van 4G. Maar in de komende twee jaar gaat dat veranderen. Met 5G van Odido profiteer je straks van snelheden die je niet voor mogelijk hield. Wanneer is het 5G-netwerk landelijk dekkend? Direct bij de activatie van ons 5G-netwerk is al in het grootste gedeelte van Nederland 5G-dekking. Eind 2020 bieden we een landelijk dekkend 5G-netwerk. Welk abonnement heb ik nodig? Ook als je al mobiele klant bent bij Odido kan je gebruik maken van ons 5G-netwerk. Als je een Unlimited abonnement hebt dan activeren wij 5G voor je, dit zit namelijk standaard in je abonnement. Heb je een ander mobiel abonnement? Dan kun je de 5G-bundel activeren via Mijn Odido en voor € 2,- per maand extra gebruik maken van het 5G-netwerk. Log hiervoor in op Mijn Odido om de bundel te activeren: Mijn Odido. Prepaid heeft vooralsnog geen toegang tot 5G. Waar staat 5G voor? Simpel gezegd is het 5G-netwerk straks nog slimmer en dynamischer dan het 4G-netwerk. Technologie van een nieuwe generatie, die mobiel internet efficiënter maakt waardoor je een snellere en stabielere netwerkervaring krijgt. Er gaat een wereld van nieuwe mogelijkheden voor je open. En Odido zorgt dat je altijd en overal een veilige en stabiele verbinding hebt. Wat kan ik met 5G? Een betere vraag zou zijn: wat kan ik niet met 5G? Want de mogelijkheden zijn eindeloos. Denk aan cloud gamen, augmented reality of je slimme woning bedienen … allemaal met je smartphone. En dit is pas het begin. Is mijn smartphone geschikt voor 5G? In onze webshop kan je via een filter zoeken naar mobiele telefoons die geschikt zijn voor het 5G-netwerk. Alle toestellen die wij nu verkopen voor 5G zijn geschikt voor alle toekomstige frequentiebanden. Klik hier: Alle telefoons. Heb ik in het buitenland ook 5G? Als 5G-netwerken actief worden over de grens, gaan we met buitenlandse providers in gesprek over samenwerking. Tot deze afspraken gaan gelden, maak je gewoon gebruik van 4G of 3G, afhankelijk van de dekking op de plaats van bestemming en de huidige afspraken. Waar je ook bent, je toestel zal zelf de best beschikbare verbinding zoeken. Is 5G veilig voor mijn gezondheid? De Nederlandse overheid stelt strenge normen en voorschriften aan het verstrekken van vergunningen voor de aanleg van een radionetwerk. We blijven met ons netwerk altijd ruim binnen de stralingsnormen die gesteld zijn door de overheid. Je leest meer over 5G en gezondheid op onze Mobiele Telecommunicatie en Gezondheid-pagina. Wordt 4G vervangen door 5G? 5G gaat 4G voorlopig niet vervangen. Als je geen gebruik maakt van 5G, blijf je gewoon verbonden via ons meest bekroonde 4G-netwerk. Meer informatie vind je op onze website.
Telefoontjes van onbekende 06 nummers + mensen die zeggen door mij gebeld te zijn
Er is iets raars gaande. Maandag ben ik gebeld door een onbekend 06 nummer, maar ik kan op dat moment niet opnemen. Bij het later terugbellen krijg ik meteen een bezettoon te horen. (Mijn nummer heb ik sinds begin dit jaar, en is bij weinig mensen bekend. Ik word dus normaal gesproken niet vaak gebeld.) Dinsdag word ik gebeld door een vrouw die zegt dat ik haar 2 minuten geleden heb gebeld. Iets wat niet kan, want mijn mobiel lag de hele tijd op mijn bureau. (Tevens is mijn mobiel clean kwa software en up to date. Ik zou dus geen malware moeten hebben.) Ook gaf ze aan eerder door mij te zijn gebeld, maar ook door andere onbekende 06 nummers. De vrouw geeft aan Tele2 te hebben, en in dezelfde stad als ik te wonen. Verder zou ze het nummer sinds pas hebben, en het nog met weinig mensen gedeeld te hebben. Ik was de eerste bij wie ze bij terugbellen, daarwerkelijk een persoon aan de lijn kreeg. Vandaag, woensdag, ik word gebeld door een onbekend 06 nummer, maar kan op dat moment niet opnemen. (Bij nagooglen lijk het persoon uit Eindhoven te komen.) Later die dag word ik gebeld door een ander onbekend 06 nummer. Bij opnemen en "hallo” zeggen, wordt er niet gereageerd, en daarna opgehangen. Even later krijg ik een SMS met de vraag "Met wie spreek ik?” “U heeft me gebeld”. Terwijl ik dat nummer niet heb gebeld. Uitgaande dat die personen de waarheid spreken, lijkt het alsof mijn nummer wordt gespooft, maar ook andere nummers worden gespooft. Zijn er meer mensen die dit problem ervaren?
[INFO] Per 1 juni 2021 stopt T-Mobile met 2G
Bijna 20 jaar geleden startte T-Mobile met het 2G-mobiele netwerk. 2G is een techniek die ervoor zorgt dat je kunt bellen, sms’en en (langzaam) internetten. De afgelopen jaren hebben we ons netwerk steeds verder verbeterd: eerst naar 3G en momenteel naar een supersnel 4G-netwerk. Bellen, sms’en en internetten gaat nu automatisch over 3G/4G, daarom zetten we ons oude 2G netwerk uit. Dit doen we pas op 1 juni 2021. En waarschijnlijk merk je hier niets van: de meeste toestellen schakelen automatisch over naar 3G/4G Op onze website vind je meer informatie over het uitschakelen van 2G in 2020. [Update 15 oktober 2020: Er is besloten om het uitzetten van 2G uit te stellen tot 1 juni 2021.] Vragen over het uitschakelen van 2G Welke toestellen werken alleen op 2G? Check onze website voor een overzicht van toestellen die alleen op 2G werken. Ik krijg geen verbinding, hoe komt dit?Mijn toestel is alleen geschikt voor 2G, wat nu? Als jouw toestel alleen geschikt is voor het 2G-netwerk, dan kun je vanaf 1 juni 2021 met dat toestel geen gebruik meer maken van ons netwerk. Je hebt nu nog even de tijd, maar wacht niet te lang om over te stappen naar een ander toestel. Wil je advies over een nieuw toestel, dan kun je natuurlijk contact met ons opnemen. Je kunt ook kijken naar onze telefoons die los aan te schaffen zijn. Wat gebeurt er met netwerken in het buitenland, waar alleen 2G mogelijk is? Als je naar een land gaat waar alleen 2G mogelijk is, dan is dat geen probleem. Je kunt daar gewoon over het 2G-netwerk bellen, sms'en en internetten. Vragen? Let us know!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen