Skip to main content

We hebben in Nederland natuurlijk een enorm goed netwerk liggen, maar wat nou als het even niet werkt en de verbinding weg is?

 

Het kan gebeuren dat je even geen verbinding hebt. Er zijn verschillende oorzaken waardoor je geen netwerk kan hebben. En wij bieden je graag wat oplossingen om weer een stabiele verbinding te krijgen. In dit topic vind je alle informatie om je mobiele verbinding te herstellen.

 


Ik kan helemaal niets en ik heb helemaal nergens een netwerkverbinding?

Begin altijd even met het opnieuw opstarten van je telefoon. Op deze manier link je jouw toestel even opnieuw aan het netwerk en dat heeft vaak al direct effect!

Controleer altijd eerst even de dekkingskaart om te controleren of er wellicht een netwerkprobleem is of werkzaamheden zijn.

Controleer vervolgens even of je misschien een betalingsachterstand hebt. Bij achterstallige betalingen kan het zijn dat er een blokkade wordt geplaatst op het gebruik van jouw toestel. Een betaling van de betalingsachterstand heft deze blokkade automatisch weer op.

Als het qua netwerk en facturen allemaal in orde is, dan kun je vervolgens een kruistest uitvoeren. Je plaatst dan jouw simkaart in een andere telefoon en een andere sim in jouw telefoon. Er kunnen dan 2 dingen gebeuren:

De andere telefoon heeft met jouw simkaart wél netwerk, maar de andere simkaart geeft ook geen netwerkverbinding in jouw telefoon
In dat geval ligt het aan het toestel. Kijk in dat geval of je wel de laatste versie software hebt geïnstalleerd. Je kunt ook thuis nog het toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen, middels een reset. Zorg er dan wel voor dat je eerst een goede back-up maakt. In onze Toestelhulp vind je voor de reset en back-up instructies.

Als de nieuwste software en reset geen effect hebben, dan kun je het toestel ter reparatie aanmelden, zodat de reparatieservice dit verder kan onderzoeken.

De andere telefoon geeft met jouw simkaart ook géén netwerkverbinding, maar jij hebt wel een verbinding op jouw telefoon met de andere simkaart
Dan ligt de oorzaak bij de simkaart. Dit kan zijn doordat de simkaart vuil, beschadigd of verouderd is. Met een droge doek kun je de simkaart voorzichtig schoonmaken om te kijken of dit al effect heeft.

Je kunt via Mijn Odido snel en eenvoudig een nieuwe simkaart bestellen. Op die manier ben je snel weer bereikbaar!

NB: Heb je geen andere telefoon in de buurt of van een bekende in de omgeving? Je kunt dan ook even langs een Odido winkel gaan. Zij kunnen dan direct helpen met de kruistest en de vervolgstappen.


Thuis heb ik geen netwerkverbinding, maar als ik de deur uit stap, dan ineens weer wel. Hoe kan dit?

Dit klinkt als een probleem met de dekking op jouw thuislocatie. Het kan zijn dat je precies ongunstig ten opzichte van de mast zit en daardoor een verminderde dekking ervaart.

Op de dekkingskaart kun je jouw postcode intikken en kijken of er misschien een netwerkprobleem is of werkzaamheden zijn. Zo niet, dan kun je klikken op '
Meld een probleem'. Je vult daar de benodigde gegevens in, onze netwerkspecialisten gaan er gelijk mee aan de slag en je ontvangt snel bericht over het probleem en de oplossing.

Let op!Houd er rekening mee dat de specialisten bellen met een afgeschermd nummer, dan weet je dat zij het zijn die bellen.

 

Ik heb op dit moment geen 4G of 5G verbinding. Hoe kan dat?

Wanneer je geen 4G of 5G verbinding hebt is het altijd handig om de dekkingskaart te controlen. De dekkingskaart is een handige tool om te controleren op storingen én om te bekijken hoe goed jouw bereik zou moeten zijn.

  1. Typ jouw postcode of adres in op de dekkingskaart
  2. Of kies ervoor om toestelspecifiek te zoeken als je denkt dat het daaraan kan liggen
  3. Controleer nu heel gemakkelijk of er een netwerkstoring is op jouw adres of toestel
  4. Zo niet, kijk dan welk bereik je zou moeten hebben op jouw adres
  5. Komt dit niet overeen met het bereik wat je ervaart? Lees dan hieronder verder!

 

Vervolgstappen

  1. Controleer of je de laatste softwareversie hebt. Raadpleeg eventueel onze Toestelhulp openen in nieuw tabblad voor de juiste instructies.
  2. Controleer de netwerkmodus (Instellingen – Mobiele netwerken) en zet deze zo nodig op GSM/UMTS/LTE automatisch. Bij Windows Phone of iOS dien je de netwerkmodus op ‘4G’ of '5G' te zetten. Raadpleeg Toestelhulp voor de juiste instructies.
  3. Plaats je simkaart in een ander 4G/5G toestel, ervaar je dan wel 4G/5G? Zo ja, dan lijkt het probleem in jouw toestel te zitten. Check dan vooral eens het topic 'Toestel mogelijk defect: hoe kan ik een reparatie voorkomen?'.
  4. Doet 4G/5G het met deze simkaart ook niet in een ander toestel en zou dit wel moeten volgens de dekkingskaart? Dan kun je via diezelfde dekkingskaart een probleem melden. Vink je aan dat je teruggebeld wilt worden, dan nemen onze netwerkspecialisten contact met je op.

 

Ik zit in het buitenland, maar ik heb geen netwerkverbinding. Waarom niet?

Dit kan verschillende oorzaken hebben en het kan dan ook erg lastig zijn om een specifieke boosdoener aan te wijzen.

Heb je misschien een betalingsachterstand of betalingsregeling? In dat geval ben je geblokkeerd voor het gebruik van jouw aansluiting in het buitenland. Je kunt deze blokkade op laten heffen door de achterstand of volledige regeling te voldoen. De blokkade wordt dan zo snel mogelijk weer opgeheven. Je kunt ook op Mijn Odido kijken of je misschien zelf een blokkade hebt ingeschakeld en vergeten bent om deze op te heffen.

Is dit niet het geval, kijk dan even de instellingen van jouw toestel na om te zien of je wel hebt ingeschakeld dat je telefoon mag verbinden met het netwerk én mag roamen (als het om internet gaat). Je kunt in de instellingen ook handmatig switchen tussen de beschikbare providers (zie ook de volgende alinea over beschikbare providers).

Als volgende stap kun je op onze website kijken welke providers er beschikbaar zijn in het land waar je je bevindt en welke functionaliteiten je daar kunt gebruiken. In sommige landen is het alleen mogelijk om te bellen en/of SMS'en en kun je überhaupt geen internet gebruiken. Er staat per provider ook aangegeven of er mogelijk 4G wordt aangeboden. Het kan zijn dat er op de website wordt aangegeven dat een provider beschikbaar is in het land waar je je bevindt, maar deze niet ziet. Dit kan te maken hebben met de regio waar je bent. Bevind je je bijvoorbeeld in de
middle of nowhere, dan is de kans groot dat er geen netwerk beschikbaar is en daardoor geen netwerkverbinding hebt.


Mocht je nog vragen hebben over jouw netwerkverbinding? Laat gerust een reactie achter en dan gaan we kijken wat er aan de hand is!

 

ik ben nog steed geen netwerk, mijn abonnement is 1,5 maand en al betaald 2 maanden voor open blokade bellen en sms van/in buitenland, en email naar incasso@t-mobile.nl, kan iemand helpen? omdat ik ben nu at buitenland


mvg,


aris
Hi Aris,





Mijn collega Jaimy heeft al op jouw andere berichten gereageerd met een reactie, met daarin een paar vragen. Je kunt op die reactie reageren met jouw antwoord. Dan pakken we het daar verder voor je op!
Ik betaal maandelijks trouw, maar sinds eind december kan ik niet meer internetten op 4g verbinding ?
Hoi Conny,





Daar gaan we je natuurlijk meteen bij helpen, zodat je zo snel mogelijk weer het netwerk op kan. :)





Ik heb direct gecheckt of er blokkades actief zijn op jouw nummer; dat is niet het geval. Ik zie inderdaad ook geen openstaande betalingen, dus we zullen de oorzaak ergens anders moeten zoeken. Kun je eens jouw toestel opnieuw opstarten? Heb je mobiele gegevens aanstaan? Krijg je wel verbinding met bijvoorbeeld 3G? Ervaar je dit op één plek of meerdere locaties?





Ik weet dat dit een boel vragen zijn, maar ik hoop er op deze manier samen met jou achter te komen wat de oorzaak is, zodat we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen! Ik hoor het graag van je.
Hoi Jaimy, mijn toestel doet t perfect. T staat op 2g tm 4g automatisch verbinden. Maargeen verbinding. Ik ervaar het overal, ook thuis. En daar had ik nooit last van. Groetjes Conny
Hoi Conny,





Bedankt voor je antwoorden! Ik begrijp dus dat je helemaal geen verbinding hebt.





Kun je jouw simkaart eens testen in een ander toestel? Krijg je dan wel verbinding? En hoe gaat het als je een ándere simkaart in jouw huidige toestel stopt?





Door te kruistesten kunnen we bepalen of het probleem in de simkaart of in het toestel zit. Ik ben benieuwd wat hieruit komt!
Hoi Jaimy, ik heb weer verbinding via 4g !! Dank voor je reacties en hulp. Fijne dag en groetjes Conny
Ah wat superfijn Conny! Wat was uiteindelijk de oplossing? Ik ben nu wel erg benieuwd!
Hoi Jaimy, heel vreemd hoor. Je vroeg eerste keer of mijn mobiele gegevens aan stond. Ik kijk in mijn instellingen en daar stond het aan, echt waar hoor. Maar in het balkje boven mijn toestel stond het uit ! Mijn broer kwam daarachter. Hij klikt daarop en ik had meteen verbinding met 4g ! Pff ik zelf ben niet zo een techneut..hihihi... Groetjes Conny
Hoi Conny,





Nou daar zou ik denk ik ook niet achterkomen hoor, gek dat die twee knopjes dan allebei anders staan! Wat fijn dat je broer het wel zo snel zag! 😃
Hoi,





Sinds enkele dagen heb ik ook met grote regelmaat de 'geen service' melding.





Toestel is een Sony xperia xa2 h3113 van 9 maanden oud. Simkaart wisselen hielp niet. Aan en uitzetten ook niet. Locatie maakt ook weinig verschil, op het werk en thuis zelfde probleem. Onderweg doet hij het wel af en toe.


Maar het grootste deel van de tijd dus niet. WiFi werkt wel. Kan nu vrij weinig en ben niet bereikbaar, erg vervelend.





Heb Sony ook gemaild maar nog geen reactie gekregen. Hopelijk zijn jullie sneller.





Groeten Remco
Helaas nog geen enkele reactie mogen ontvangen.. 😟
Hallo T-mobile,





Sinds een week hebben wij een nieuw huis waar wij helaas geen bereik hebben in huis.


Inderdaad stap je uit huis dan heb je wel bereik.


Ook bij ons in het winkelcentrum is er geen bereik in de winkels, hier heb ik ooit in het verleden als over geklaagd maar na jaren is er nog geen oplossen.


Nu wou ik via jullie website via de dekking een diagnose in laten stellen maar steeds als ik bij stap 3 kom geeft jullie website aan dat er iets mis is gegaan en ik het opnieuw moet proberen, ik heb dit geprobeerd in Edge en Chrome maar niks helpt.
Hoi @RemcoOckeloen,





Sorry voor de late reactie, ik kijk graag even met jou mee hoor! Kun je eens testen hoe de simkaart werkt in een andere telefoon? Zo kan ik er namelijk achterkomen of het probleem in het toestel zit of in de simkaart. Is het bereik wel goed als je de simkaart in een ander toestel stopt?





Hoi @playboyzalm,





Ook met jou denk ik graag verder mee! Woon je toevallig in een nieuwbouwhuis? Dit kan namelijk storing veroorzaken in het bereik tussen de mast en jouw netwerk binnenshuis. Mocht dit zo zijn, of sowieso ook bij een andere oorzaak, dan wil ik dit graag doorzetten naar onze netwerkspecialisten, zodat we naar een passende oplossing kunnen zoeken.





Lukt het daarnaast ook niet om via de dekkingskaart een probleem aan te melden voor zowel jouw adres als het adres van het winkelcentrum? Via de kaart kun je namelijk zelf een dekkingsklacht indienen en aanvinken dat je gebeld wilt worden - zo komt het het snelst bij onze specialisten terecht. Lukt dit niet, dan hoor ik graag (in een privéberichtje) om welke adressen het gaat, zodat ik het voor je kan doorzetten! 🙂
Ander toestel werkt beter. Andere simkaart in mijn toestel werkt ook niet optimaal.





Probleem ligt waarschijnlijk bij het toestel hadden we inmiddels al geconcludeerd.





Helaas reageert Sony uitermate slecht. Enkel een ticketnummer gekregen en daarna grote stilte.
Ahh dat zijn goede troubleshoots, dan lijkt het inderdaad in het toestel te zitten. Ik hoop dat Sony snel reageert op jouw vraag!





Heb je het toestel via ons gekocht? Dan zou je natuurlijk ook altijd van onze reparatieservice gebruik kunnen maken als je wilt! Zie deze pagina voor meer info over het aanmelden van je toestel.





Laat je het weten als ik je nog ergens bij kan ondersteunen?
Als ik jouw link volg staat er 'neem contact op met sony'... 😟 En die reageren gewoon niet.
Hallo,


Ik ben in het bezit van een Samsung S9.


Ik heb alle genoemde stappen doorlopen c.q. gecontroleerd maar heb nog steeds geen internet in Belgié en Duitsland.


Ik heb mijn telefoon nodig voor mijn werk dus hoop dat het snel opgelost kan worden.😥
Hi Saartje,





Kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, adres en laatste 5 cijfers van je iban? Dan kijk ik of er een blokkade geactiveerd is. Ik zie je bericht graag tegemoet!
Hallo Hajar,


Waarom heb je daar ook mijn bankgegevens voor nodig?
Hi @Saartje50,





De bankgegevens zijn een onderdeel van onze identiteitscheck die we verplicht zijn om te doen. Dit om de gegevens van onze klanten te beschermen tegen fraude. Het is dus ook voor je eigen veiligheid. 😉
Ik heb opeens geen netwerk. Er staat telkens geen service, ik heb van alles al geprobeerd. Telefoon meerdere malen uit en aan gedaan, netwerkinstellingen opnieuw ingesteld.





Kunnen jullie mij verder helpen?


Ik kan namelijk niet bellen of gebeld worden of mobiele netwerk gebruiken!
Hoi Xkelm,





Wij komen je to the rescue hoor!





Ik lees dat je zelf al aardig wat geprobeerd hebt - top! Zou je jouw simkaartje ook eens in een ander toestel willen testen? Werkt het netwerk en de data dan wel? En hoe gaat het met een ánder simkaart in jouw toestel? Ik ben namelijk benieuwd of het probleem in het toestel of in de simkaart zit en met deze kruistest kunnen we dat achterhalen. Laat je weten wat daaruit komt?

Hi al maanden is het bereik slecht in onze wijk Amsterdam staatsliedenbuurt (1051) waardoor bellen onmogelijk is. Nu dusdanig slecht dat ik geeneens meer bereikbaar ben, mijn telefoon gaat niet eens meer over als mensen mij proberen te bellen. Volgens T-Mobile had het te maken dat er een zender weggehaald is?? Vanwege mijn werk moet ik veel bellen en werk vanuit huis wat nu gewoonweg onmogelijk is. Ik wil ervan af, T-mobile erkend het probleem overigens maar blijkt nu in gebreke. Wie helpt me op weg?


Hi @AlexBis 

Heel goed dat je dit aankaart! Ik snap dat het belangrijk is om altijd bereikbaar te zijn, hier gaan we zeker samen naar kijken! :grinning:  Het klopt inderdaad dat hier een mast is verwijderd maar geen zorgen, ik zie dat ze op de achtergrond heel hard bezig zijn om hier een passende oplossing voor te zoeken. Zodra hier meer informatie over is nemen mijn collega's persoonlijk contact met je op. Wanneer je hier nog vragen over hebt, laat je het mij dan weten? Ik sta voor je klaar


Reageer