Skip to main content

Hallo, sinds een week heb ik een nieuwe telefoon. Deze heeft tot nu toe nog geen 5G netwerk gehad, iemand enig idee hoe dat kan?

 

Bedankt 😁

Hallo @laneeswanen 

Om welke toestel gaat het en heeft het toestel 5G ondersteuning?

Zit er ook 5G inbegrepen in je abonnement?

Heb je ook gekeken of het toestel de juiste 5G frequentie banden ondersteund?

En op andere locaties is er ook geen 5G? Zorg ook dat er bij de netwerkmodus 5G aan staat.


Bedankt voor je reactie

Het gaat om Oppo xfind5 lite, bij instellingen kan ik niks instellen bij Internet behalve slim schakelen tussen 4g en 5g.

dit is nog mijn oude abonnement en daar zit 5G op, mijn oude telefoon (xFind 2 lite) deed het wel gewoon.

Geen idee hoe, wat en waar ik verder nog iets kan instellen 


@laneeswanen 

In je telefoon instellingen bij mobiele netwerken > netwerkmodus zou 2G/3G/4G/5G automatisch verbinden aangevinkt moeten zijn.

Simkaart in de andere simslot testen zou je ook nog kunnen proberen. Op andere locaties krijg je dus ook geen 5G?

Spaarstand schakelt 5G ook uit.


Reageer