Skip to main content
Doorschakelen heeft jarenlang goed gewerkt aantal keren per week en nu lukt dat niet meer , krijg als reactie "Oproepen doorschakelen Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code" opnieuw telefoon opgestart en zelfs ook met een andere telefoon geprobeerd maar dat werkt ook niet.

Graag een oplossing.

Hi J0grO,

Goed dat je het aanegeeft. Zou je het volgende eens kunnen proberen?
Doorschakeling activeren
Toets een code in met het telefoonnummer waarnaar de gesprekken moeten worden doorgeschakeld, en daarna de 'bel'-toets.
• Bij geen gehoor: **61*telefoonnummer# (uitzetten: ##61#)
• Bij geen bereik: **62*telefoonnummer# (uitzetten: ##62#)
• Bij in gesprek: **67*telefoonnummer# (uitzetten: ##67#)
• Altijd, bij elk inkomend gesprek: **21*telefoonnummer# (uitzetten: ##21#)

Voorbeeld: Als je alle inkomende gesprekken wilt doorschakelen naar telefoonnummer 06 1234 5678, toets je in: **21*0612345678# en dan de beltoets.

Laat je even weten of het zo lukt?

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel:

 


Alle codes al geprobeerd (had al gezocht o.a. hier in de community) geen succes telefoon opnieuw opgestart geen verandering, sim gewisseld naar andere telefoon ook hetzelfde probleem.

Zoals gezegd is het al jaren goed gegaan maar sinds gisteren werkt geen enkel type doorschakeling meer.

bij uitzetten ##21# ##61# ##62# ##67# en ook ##002# dezelfde foutmelding.
Ik probeer het zojuist in te stellen en bij mij werkt het ook niet en ik krijg dezelfde melding en heb bovenstaande ook al geprobeerd. Ik wil doorverbinden van mijn privé 06 bij Tmobile (Samsung Galaxy A5) naar mijn zakelijke 06 bij Vodafone (Iphone 7). Ik hoor het graag als er een oplossing is.
Heb op de my t-mobile beheer page van het nummer gezien dat je daar ook niet kan doorschakelen door technische problemen dus neem aan dat het bij t-mobile fout zit.

Hoop dat het snel is opgelost, is erg lastig.
Hoi allebei,



Dankje voor jullie meldingen. Ik heb voor jullie allebei meteen een case aangemaakt en deze doorgezet naar onze IT-specialisten. Zij kunnen dit snel op gaan pakken zodat jullie zo spoedig mogelijk weer doorschakelingen kunnen activeren. Mocht je in de komende dagen gebeld worden door een anoniem nummer, dan kan het één van mijn IT-collega's zijn!
Ook bij mij werkt doorschakelen niet zelfde foutmelding ongeldige opdracht etc.
Hi r_maas,



Bedankt voor het melden! Ik heb voor jou ook een case aangemaakt. Onze technische specialisten gaan dit verder oppakken.
Is hier al progressie mee geboekt. Ik heb precies hetzelfde probleem sinds begin vorige week. Tot op heden is het mij niet gelukt mijn nummer door te schakelen.



Mvg
Hi tmotion,



Ik heb hier nog geen update over, maar ik heb wel direct een case voor je aangemaakt. Onze technische specialisten gaan dit verder onderzoeken. Je kan binnen 7 tot 14 werkdagen een terugkoppeling verwachten. Als je in de tussentijd nog andere vragen hebt, laat het ons weten!
Ik weet niet waar jullie die technisch specialisten vandaan halen maar 7 tot 14 werkdagen vindt ik belachelijk ik kan een beetje 's nachts klanten te woord staan om dat mijn telefoon niet doorgeschakeld kan worden naar een collega.
En nog steeds geen technisch specialist gevonden die voor een oplossing kan zorgen (zucht)
Hoi J0grO,



Ik zie inderdaad dat de specialisten wat dingen geprobeerd hebben, maar dat het nog niet gelukt is om het op te lossen. Blijkbaar zit het probleem toch wat lastiger in elkaar dan normaal. De case staat wel nog open en is verder doorgezet, dus er wordt nog aan gewerkt!
Voorlopig opgelost, bedankt!
Ik heb het omgekeerde probleem. 3 weken geleden wel gelukt om door te schakelen, maar krijg het nu niet meer gedeactiveerd.
Dat is nog lastiger, het zou zitten in het invoeren van het 4G bellen dat is bij mij voorlopig door T-mobile geblokkeerd.
Hopelijk weten ze voor mij ook een oplossing te vinden!
Hoi LeonWolters,



We gaan sowieso een oplossing voor je vinden!



Alle doorschakelingen verwijderen kun je doen door ##002# in te toetsen. Naar ik begrijp, lukt dit jou echter niet. Krijg je een bepaalde foutmelding als je dit probeert, wat gebeurt er precies? Laat het mij maar weten, want dan kan ik het voor je gaan doorzetten!
Hier lukt het doorschakelen naar een ander tmobile nummer ook niet!

Eerst via de groene knop geprobeerd, vervolgens 17 minuten in de wacht gestaan bij jullie klantenservice om te horen dat het via *21* moet.

Na dit geprobeerd te hebben krijg ik een MMI foutmelding.

En viel nu niet de behoefte weer 17 minuten in de wacht te staan.



Edit *21*/**21*/*21** zijn allen geprobeerd.
Sinds 2 dagen kan ik ineens niet meer doorschakelen via mijn telefoon. Zelfde foutmeldingen als de mensen hier boven, Ik kan nog wel doorschakelen via de site, maar dan zie ik geen symbooltje "doorgeschakelde telefoon" op mijn toestel. Vervelend! (Als ik probeer door te schakelen via mijn Android, zie ik ook de voicemailnummers niet meer in beeld. Vroeger wel.)
Als ik doorschakel via de site, ben ik ook daadwerkelijk doorgeschakeld. Probeer ik daarentegen door te schakelen via de telefoon, met de telefoonknop enz of via de codes, dan kan de telefoon blijkbaar geen verbinding maken om de doorschakeling door te voeren of de status daarvan te bekijken. - Heeft jaren lang probleemloos gewerkt.
Doorschakelen met mijn Android telefoon lukt niet. Simkaart in een Windows telefoon gedaan, waarbij de doorschakeling altijd heeft gewerkt.... Ook met de Windows telefoon kan ik niet doorschakelen. Het probleem ligt dus bij T-Mobile, waarbij de smartphone verbindingsproblemen geeft als het om doorschakelen gaat. Ten overvloede nogmaals: via de site lukt het wel.
Hi Creye en Hacroo,



Bedankt voor het doorgeven! Ik heb een instelling aangepast. Kunnen jullie het nogmaals proberen en mij laten weten of het nu wel lukt?
Het lukt helaas nog steeds niet.

Ik heb inmiddels een nieuwe simkaart aangevraagd en deze geactiveerd, maar nog steeds dezelfde foutmelding. Geldt ook voor de voicemail.

Het ligt niet aan het toestel, niet aan de simkaart, het probleem zit bij T-Mobile.

De smartphone geeft verbindingsproblemen als het om doorschakelen gaat.

Ten overvloede nogmaals: via de site lukt het wel.



Over een maand moet ik mijn contract verlengen.

Kan een punt van twijfel worden.
Hi hacroo,



Wij willen dit ook zo snel mogelijk voor je oplossen. Ik heb nu nogmaals een wijziging doorgevoerd. Zou je het opnieuw kunnen proberen? Mocht het dan nog niet lukken dan gaat onze technische afdeling er achteraan!
Yess!

Het probleem is opgelost,

ik kan weer doorschakelen.

Ik hoop dat het nu goed blijft.

Bedankt.

Reageer