Skip to main content

Geachte,

 

Na de overstap, op 5 september, is mijn netwerkbereik ineens enorm slecht.

Voorheen nooit last van gehad, tevens heb om de haverklap geen 4G netwerk, terwijl ook dit vooraf niet ter sprake was.

Na eindeloos (1.5 uur) aan de telefoon te hebben gehangen, kreeg ik eindelijk iemand van de klantenservice te spreken. (nadat al mijn berichten via de app werden genegeerd)

Deze geeft aan dat dit door wordt gezet naar de technische dienst en ik morgen wordt teruggebeld door desbetreffende.

Nu is mijn vraag; gezien het netwerk enorm verslechterd is (en ik ben hierin absoluut niet alleen!)
Lees voor de lol de reviews op trustpilot maar eens.
Is dit reden voor ontbinding van het contract? Kan ik hier samen met Odido uitkomen? is er iemand die mij kan helpen?

@Hajar van Odido 

Misschien dat u me hier kan helpen?
Gezien ik van u wel een hoge pet op heb.

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Mark

Hoi @hoedan ,

Je kunt hier inzien of er stroingen of geplande werkzaamheden zijn.

Op deze pagina is ook een button om een probleem te melden.


Er zijn geen storingen of werkzaamheden.

Maar ik ben van altijd vol bereik (5 streepjes) naar helemaal niks of 1 streepje verbinding gegaan.

Als ik al een telefoontje kan plegen, verstaan mensen me slecht of helemaal niet.

 

Kunt u me vertellen of er andere frequenties van de zendmasten gebruikt worden door Odido tov van Tele2 / T-Mobile?

 

Iets klopt er niet, en zoals gezegd ben ik absoluut niet alleen met deze klacht.


Heb het probleem tevens reeds gemeld maar dit probleem heb ik al sinds de overstap.


Hoi @hoedan ,

Er is op 5 september niets veranderd aan het netwerk. Het was alleen een naamsverandering. Tele2 sims maakten, net als Ben, Simpel en T-mobile sims allemaal gebruik van hetzelfde T-mobile netwerk in Nederland. Er zijn ook maar 3 netwerken in Nederland, en nu het T-Mobile netwerk naar de naam Odidio is omgezet maken Odido, Ben en Simpel dus gebruik van het Odido netwerk. Maar dus dezelfde 5000 opstelpunten in het land en zolang de nieuwe 5G 3.5 Ghz frequentie veiling niet is afgerond maak je niet van meer of minder frequenties gebruik.


Wat kan dan de oorzaak van het probleem zijn?

Ik heb alle stappen die de chatbot voorstelde al doorlopen (telefoon aan en uit zetten / handmatig het netwerk selecteren etc)

Dit heeft allemaal geen effect gehad.

Tevens vind ik het raar dat er zoveel mensen zijn met dezelfde bevinding.

Dan wordt het misschien tijd om te kijken naar een andere aanbieder.

Kunt u voor mij uitzoeken wat de eventuele kosten zijn, voor mij, om het contract af te kopen en over te stappen met nummerbehoud, naar een andere provider?

Want ik kan weinig tot niks met mijn telefoon, er moet iets veranderd of gebeurd zijn.

Ik heb nooit klachten gehad en ben ook niet iemand die snel zeurt, iets klopt hier niet.


 

Tevens vind ik het raar dat er zoveel mensen zijn met dezelfde bevinding.

 

Op TP zie ik niet echt meldingen over radio dekking o.i.d. Daar gaat het meer over zaken van Odido thuis en de naamswijziging.

Zelf hecht ik nooit zoveel waarde aan Trust Pilot. Odido heeft een 1.3, KPN een 1.4, Ziggo een 1.3, vodafone een 1.4. Als je als bedrijf hen niet betaald dan mag je geen klanten uitnodigen om een review achter te laten en krijg je dus voornamelijk mensen die ontevreden zijn en dat willen uiten. Mensen die spontaan hun goede ervaringen op social media uiten zijn beperkt!  

 

Afkopen van een abonnement is mogelijk. Dan betaal je nadat een eventueel toestel is afbetaald 50% van je maandbedrag x het aantal resterende maanden.


 

Tevens vind ik het raar dat er zoveel mensen zijn met dezelfde bevinding.

 

Op TP zie ik niet echt meldingen over radio dekking o.i.d. Daar gaat het meer over zaken van Odido thuis en de naamswijziging.

 

 Met alle respect, er staan hier letterlijk tientallen (indien niet meer) reviews van mensen met hetzelfde probleem.

Maar gezien er geen concrete potentiële oplossingen worden aangedragen voor het probleem wat ik daadwerkelijk ondervind, nogmaals ik ben niet hier om te zeuren maar voor een oplossing.

Is nummerbehoud, na het afkopen van het abonnement, mogelijk?

Zou u voor mij uit kunnen zoeken wat het bedrag is wat ik dan nog schuldig ben?


Je praat hier met andere klanten, zoals ik op het forum. Je zou de klantenservice kunnen bellen voor die berekening. Dit is inderdaad niet online mogelijk.

 


Je praat hier met andere klanten, zoals ik op het forum. Je zou de klantenservice kunnen bellen voor die berekening. Dit is inderdaad niet online mogelijk.

 

Daarom hoopte ik dat Hajar zou reageren, ik heb haar een persoonlijk berichtje gestuurd.


Of zijn er andere members die een soortgelijke ervaring hebben of een potentiële oplossing?


Je praat hier met andere klanten, zoals ik op het forum. Je zou de klantenservice kunnen bellen voor die berekening. Dit is inderdaad niet online mogelijk.

 

Daarom hoopte ik dat Hajar zou reageren, ik heb haar een persoonlijk berichtje gestuurd.

Ah, maar moderators reageren niet op PM als ze daarvoor geen uitnodiging hebben gestuurd. 


Je praat hier met andere klanten, zoals ik op het forum. Je zou de klantenservice kunnen bellen voor die berekening. Dit is inderdaad niet online mogelijk.

 

Daarom hoopte ik dat Hajar zou reageren, ik heb haar een persoonlijk berichtje gestuurd.

Ah, maar moderators reageren niet op PM als ze daarvoor geen uitnodiging hebben gestuurd. 

Dan hoop ik dat zij, of iemand anders, met een gepast antwoord of passende oplossing kan komen.
In feite is mijn telefoon nu een veredelde mp3 speler :(


Hi @hoedan 

Ik begrijp dat je gebruik wilt maken van een goede verbinding. Dat is ook wat wij je graag willen aanbieden. Ik kan op dit moment geen oorzaak bedenken voor je verbindingsprobleem alleen de specialisten kunnen dit onderzoeken.

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat onze netwerkspecialisten bezig zijn met het onderzoeken van je case. Mijn advies is om eerst het onderzoek af te wachten dan kunnen we kijken of er een oplossing is voor jouw verbindingsprobleem. Mocht het helemaal niet opgelost kunnen worden dan is het mogelijk om je abonnement op te zeggen. Maar we gaan ervanuit dat er wel een oplossing komt dus ik adviseer je om enkele werkdagen af te wachten en de specialisten de kans te geven om met een oplossing te komen. Ik heb in je case ook om een update gevraagd dus ik verwacht dat je snel een terugkoppeling krijgt. 

 


Ik heb hetzelfde probleem. Constant slechte internetverbinding op mijn telefoon. Standaard antwoorden via de chat (alles al doorlopen) en geen antwoord op mijn vragen. Hoe kan het zo mis gaan bij Odido?


Hi @hoedan 

Ik begrijp dat je gebruik wilt maken van een goede verbinding. Dat is ook wat wij je graag willen aanbieden. Ik kan op dit moment geen oorzaak bedenken voor je verbindingsprobleem alleen de specialisten kunnen dit onderzoeken.

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat onze netwerkspecialisten bezig zijn met het onderzoeken van je case. Mijn advies is om eerst het onderzoek af te wachten dan kunnen we kijken of er een oplossing is voor jouw verbindingsprobleem. Mocht het helemaal niet opgelost kunnen worden dan is het mogelijk om je abonnement op te zeggen. Maar we gaan ervanuit dat er wel een oplossing komt dus ik adviseer je om enkele werkdagen af te wachten en de specialisten de kans te geven om met een oplossing te komen. Ik heb in je case ook om een update gevraagd dus ik verwacht dat je snel een terugkoppeling krijgt. 

 

Allereerst dank voor de reactie Hajar!

Ik hoop dat jullie specialisten wat kunnen vinden want dit is echt niet te doen momenteel.
Ik snap echter niet, als het puur een naamsverandering was, waarom er meerdere mensen zijn met hetzelfde probleem.

Kunt u me vertellen of er wat veranderd is in het netwerk, zendmasten of gebruikte frequenties?


Ik was hoopvol naar je bericht Hajar (ik zou vandaag teruggebeld worden na contact met de klantenservice)
Helaas zijn we bijna 3 uur verder en ik heb nog geen telefoontje gehad, tot nu toe.

 


Ik heb vandaag ook gebeld met de klantenservice, wij hebben sinds de overgang naar Odido ook alleen maar slecht ontvangst en soms zelfs helemaal geen ontvangst. Dit is op iPhones en Android ( wij zijn hier met zijn vieren en hebben alle 4 een T-mobile contract).

Ik heb de vraag gesteld en opmerking gemaakt dat we als dit zo blijft wij boetevrij ons contract op willen zeggen en overstappen naar een andere provider. Deze struisvogel politiek die nu gevoerd wordt biedt (nog) geen oplossing. Ik heb inderdaad ook meerdere reviews gelezen over hoe de service is sinds de overgang. Er is een probleem, dat is duidelijk. Dat niet erkennen en bevestigen is naïef vanuit Odido.

Biedt een gepaste overgang aan naar klanten die weg willen, want de service en stabiliteit is niet (meer) waarom wij toen der tijd voor T-mobile gekozen hebben.

Of los het probleem op zeer korte termijn op. En dat is een maximaal 1 maand. Want ik betaal voor service niet voor een niet werkende dienst.

 

Was getekend een trouwe klant van T-mobile voor jaren met 4 abonnementen.


Hi @hoedan 

Ik begrijp dat je gebruik wilt maken van een goede verbinding. Dat is ook wat wij je graag willen aanbieden. Ik kan op dit moment geen oorzaak bedenken voor je verbindingsprobleem alleen de specialisten kunnen dit onderzoeken.

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat onze netwerkspecialisten bezig zijn met het onderzoeken van je case. Mijn advies is om eerst het onderzoek af te wachten dan kunnen we kijken of er een oplossing is voor jouw verbindingsprobleem. Mocht het helemaal niet opgelost kunnen worden dan is het mogelijk om je abonnement op te zeggen. Maar we gaan ervanuit dat er wel een oplossing komt dus ik adviseer je om enkele werkdagen af te wachten en de specialisten de kans te geven om met een oplossing te komen. Ik heb in je case ook om een update gevraagd dus ik verwacht dat je snel een terugkoppeling krijgt. 

 

Misschien kun je mij en Barry ook helpen met de verbindingsproblemen? Even weggelaten dat er veel meer meldingen zijn natuurlijk.


@Paulien024 

Je kan via onze dekkingskaart een melding maken door je postcode in te voren en te klikken op Meld een probleem. Dit wordt dan direct doorgezet naar onze netwerkspecialisten en zij gaan dit dan verder onderzoeken. Ik kan zelf namelijk geen verklaring geven ben geen specialist in netwerk. Ik hoop dat je zo verder komt en dat je snel verder geholpen wordt! 


Ik heb vandaag ook gebeld met de klantenservice, wij hebben sinds de overgang naar Odido ook alleen maar slecht ontvangst en soms zelfs helemaal geen ontvangst. Dit is op iPhones en Android ( wij zijn hier met zijn vieren en hebben alle 4 een T-mobile contract).

Ik heb de vraag gesteld en opmerking gemaakt dat we als dit zo blijft wij boetevrij ons contract op willen zeggen en overstappen naar een andere provider. Deze struisvogel politiek die nu gevoerd wordt biedt (nog) geen oplossing. Ik heb inderdaad ook meerdere reviews gelezen over hoe de service is sinds de overgang. Er is een probleem, dat is duidelijk. Dat niet erkennen en bevestigen is naïef vanuit Odido.

Biedt een gepaste overgang aan naar klanten die weg willen, want de service en stabiliteit is niet (meer) waarom wij toen der tijd voor T-mobile gekozen hebben.

Of los het probleem op zeer korte termijn op. En dat is een maximaal 1 maand. Want ik betaal voor service niet voor een niet werkende dienst.

 

Was getekend een trouwe klant van T-mobile voor jaren met 4 abonnementen.

Ik krijg de indruk dat het moeilijk wordt om boetevrij weg te gaan bij Odido.
Het feit dat u slechter ontvangst heeft, na de overstap, valt op dovemansoren.

Na contact met de specialisten gisteren, moet u zelf met concrete voorbeelden komen (tijdstippen, screenshots etcetera)

Ik ben er zelf over aan het denken om mijn contract af te kopen, voor mij valt de schade gelukkig mee (rondom de 90 euro)

Hoewel er duidelijk mensen zijn die het beste met mij voor hebben (Hajar in dit geval) ben ik uiterst ontevreden over Odido, en de geleverde dienstverlening, in het algemeen.

Ik kies eieren voor mijn geld.

Het is wel jammer dat er geen erkenning is vanuit Odido, klanten zuigen dit duidelijk niet zomaar uit de duim.

Echter ligt de bewijslast bij de klant en ik denk dat deze men deze strijd toch niet wint.


@Paulien024

Je kan via onze dekkingskaart een melding maken door je postcode in te voren en te klikken op Meld een probleem. Dit wordt dan direct doorgezet naar onze netwerkspecialisten en zij gaan dit dan verder onderzoeken. Ik kan zelf namelijk geen verklaring geven ben geen specialist in netwerk. Ik hoop dat je zo verder komt en dat je snel verder geholpen wordt! 

Helaas werkt de dekkingskaart ook op de odido site niet. Misschien dat dit eens opgelost kan worden? 

 


Ook ik heb sinds de dag van de “naamsverandering” geen 5G meer. Ik heb enkel een 4G verbindingen terwijl ik wel voor 5G betaal. Daarnaast geeft de dekkingskaart geen problemen weer, en zou ik dus gewoon 5G moeten ontvangen.

Claims van Odido dat aan het netwerk niets veranderd is en dat het enkel “naamsverandering” betreft lijkt steeds minder te kloppen. 

De 4G die ik wel heb, is vaak traag en met slecht bereik.

Ook ik overweeg toch echt mijn abonnement hier op te zeggen.

 


@Paulien024

Je kan via onze dekkingskaart een melding maken door je postcode in te voren en te klikken op Meld een probleem. Dit wordt dan direct doorgezet naar onze netwerkspecialisten en zij gaan dit dan verder onderzoeken. Ik kan zelf namelijk geen verklaring geven ben geen specialist in netwerk. Ik hoop dat je zo verder komt en dat je snel verder geholpen wordt! 

Dit heb ik gedaan, maar ik heb daar nooit meer wat van gehoord. Jammer dat er niet geluisterd wordt naar de klachten en dat er geen serieus antwoord komt op een duidelijk veelvoorkomend probleem... Overstappen lijkt de enige goede mogelijkheid.


Ik heb ook sinds de overgang heel slecht bereik op straat, thuis pakt het vaak de wifi van KPN niet. Ik hoor van meerdere mensen en bedrijven dat hierover klachten zijn, dus kijk het even aan of dit te maken heeft met overgangsperikelen. Ik ben voor mijn werk enorm afhankelijk van goed bereik en als dit slechte bereik zoals de afgelopen 2 weken aanhoudt dan wordt het kiezen voor een andere provider. Ik kijk ook even wat een aantal grote bedrijven doen die gebruik maken van de diensten Odido, want ook die hebben klachten over het bereik.

Daarnaast was ik binnen 1 dag door 4GB data. Nou nog niet eens 1 dag maar binnen 4 uurtjes kreeg ik de melding dat mijn data op was. Dit is ook al door een andere community lezer geconstateerd. Voor mij was het wel heel opvallend want daarvoor zat ik buiten de EU en dag voor aankomst in Nederland via Zürich (wat ook niet in de bundel zit) teruggevlogen. In Zürich merkte ik al dat ik niet op mijn oude vertrouwde Tmobile omgeving kon inloggen en de Odido app moest downloaden. Anyway nadat alles gedaan te hebben zag ik ook dat mijn data nog 4GB resteerde. Dus als je 2 uur s nachts thuiskomt, je uitslaapt tot 13 uur, daarna nog effe je boodschappen doet en rond 17 uur bericht krijgt over MB aanvuller die je ook nog aanschaf want je denkt zal wel kloppen, maar dan half uur later bericht over internet op lage snelheid want data is op, dan vraag ik mij toch echt af wat Odido met de data heeft gedaan? Want wat appjes lezen en op internet info opzoeken (niks gedownload of gestreamd) kan er niet voor zorgen dat je binnen paar uurtjes door 4gb + MB aanvulling bent. Hierover neem ik nog wel contact op met de Klantenservice.

Dus tja al met al ook hier weer een ontevreden klant en zie ik nog niet de voordelen en verbeterde dienstverlening van deze overstap. 

 


Hoi @hoedan ,

Er is op 5 september niets veranderd aan het netwerk. Het was alleen een naamsverandering. Tele2 sims maakten, net als Ben, Simpel en T-mobile sims allemaal gebruik van hetzelfde T-mobile netwerk in Nederland. Er zijn ook maar 3 netwerken in Nederland, en nu het T-Mobile netwerk naar de naam Odidio is omgezet maken Odido, Ben en Simpel dus gebruik van het Odido netwerk. Maar dus dezelfde 5000 opstelpunten in het land en zolang de nieuwe 5G 3.5 Ghz frequentie veiling niet is afgerond maak je niet van meer of minder frequenties gebruik.

Dit is niet helemaal waar. Ook bij een naamsverandering dient er van alles opnieuw geconfigureerd te worden want je wilt niet dat oude configuraties verwijzen naar de oude namen van Ben of Tmobile. We gebruiken toch ook geen email adres meer wat verwijst naar Tmobile? En dat is vaak waar het fout gaat en de ellende begint. Want ook de mobiele telefoons moeten opnieuw ingesteld worden want anders waarom nieuwe app downloaden. Dus ook een naamsverandering heeft grote impact en had beter voorbereid en getest moeten worden dan nu gebruikers opzadelen met het leed. Dat is ook waarom heel veel IT trajecten falen want doen we even snel.


Reageer