Skip to main content

Ik heb mijn abonnement enkele dagen geleden verlengd en ben overgestapt van Android naar iOS. Ik kon op mijn Android telefoon zeer gemakkelijk instellen dat ik app aankopen wilden betalen via mijn telefoonrekening. 
 

Ik probeer deze betaalmethode toe te voegen aan mijn AppleID, echter krijg ik steeds de volgende melding:

Er is mogelijk een betaalprobleem met je mobiele account. Neem contact op met je provider of kies een andere betaalmethode.

Ik heb in mijn account even gecontroleerd of betalen via mijn telefoonrekening op geblokkeerd stond, maar dit was niet het geval. Vervolgens heb ik het geblokkeerd, waarna ik netjes een sms kreeg van Odido dat het betalen via mijn telefoonrekening niet meer mogelijk was. Enkele minuten later heb ik dit in mijn instellingen weer gedeblokkeerd en wederom met een sms ter bevestiging dat ik weer gebruik kon maken van betalen via mijn telefoonrekening.

Helaas blijf ik bovenstaande melding krijgen en nu hoop ik dat ik hier een oplossing kan vinden. 

Er staat geen “ u kunt verlengen” ik heb immers begin dit jaar al verlengt. 
Apple heeft bij hun alles gecontroleerd en bij hun geen reden gezien waarom het niet lukt. De melding is gekoppeld aan de instellingen bij de provider, Odido. Daar komt de reactie van een Odido moderator nog bij die eigenlijk zegt pech te hebben, dikke punt……

Helaas kan ik me daar dus niet in vinden en verwacht een fatsoenlijk antwoord en niet een jammer dan verhaal.


Goedemorgen @CSvK, ik snap volkomen dat je gebruik wil blijven maken van deze betalingsmethode, echter wat Pharwin aangeeft klopt wel en we kunnen hier niets aan doen. Anders hadden we dit graag voor je opgelost. Het is technisch gezien niet meer mogelijk om met jouw type abonnement (achteraf betalen, verlengd vanuit Tele2) voor deze methode te kiezen. Zolang je huidige abonnement loopt kan je hier geen gebruik van maken. Mocht je dit in de toekomst wel weer willen. Dan is de enige optie om een nieuw abonnement te bestellen (dus niet je huidige abonnement verlengen) met nummerbehoud. Op die manier begin je volledig nieuw vanuit een Hello-abonnement van Odido waarbij je vooruit betaald en dan kan je wel weer van deze betalingsmethode gebruikmaken. Nogmaals excuses voor het ongemak en ik hoop dat je hiermee meer duidelijkheid hebt!


Dank voor de reactie.
Graag hoor nog waar ik een officiële klacht kan indienen. 
 


Het betalen van apple/google stores is geen gegarandeerde onderdeel van de aangeboden Mobiele telefonie/ data dienst en er is weinig reden tot paniek. In deze APP stores kun je namelijk betalen met Ideal, creditcards, prepaid kaarten die je in winkels kunt kopen etc. Dus je bent niet uitgesloten van die aankopen.  Maar goed, er is een postadres als je toch in de pen wilt klimmen.

Het schriftelijke correspondentieadres is:

Odido Netherlands B.V.
Postbus 16272,
2500 BG, Den Haag


Dus de klachten zijn al een jaar bekend maar Odido heeft het nog steeds niet opgelost? Hier zelfde probleem, heeft gewerkt en opeens de melding dat het niet meer werkt. 
klantenservice zegt alleen maar er zit geen blokkade op ligt aan Apple. Apple zegt gewoon dat er zoveel klanten van odido er last van hebben. Klantenservice wil verder niet meer helpen van Odido want het is te lastig om te zeggen dat ze het niet weten?


Hoi @Daphneeee, dit is een beetje makkelijk gezegd. Wat is precies jouw situatie? De oplossing voor het originele topic staat in het Beste Antwoord geselecteerd. De meeste andere vragen in dit topic gaan over oud-Tele2 abonnementen die aankopen niet meer via de factuur kunnen betalen. Dit is niet iets waar nog aan gewerkt wordt en hier is geen oplossing voor; tenzij je je abonnement na afloop opzegt en opnieuw via een Odido abonnement begint, zoals ik in eerdere reacties heb aangegeven. Jouw probleem lijkt op een blokkade voor aankopen bij derde partijen. Maar ik hoor graag wat jouw vraag precies is. Vul daarnaast ook je profiel aan met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kijk ik graag met je mee!


Reageer