Alles over het mobiele netwerk van Odido!
Recent actief
Hallo, Op het moment ben ik op vakantie in het buitenland maar heb ik een probleem. Ik ontvang geen sms in het buitenland. Echter ontvang ik wel de sms om mij welkom te heten in de andere landen en prijs informatie van odido. De volgende informatie is wellicht handig:Telefoon: iphone 13 sim type: esim Land: Indonesie, bali en TurkijenData roaming: uitesim aan en verbonden met netwerk (krijg streepjes) telefoon aan en uit gezet. Lokale sim kaart werkt zonder problemen. ik heb ook tijdens mijn stop in Turkijen. Dit gaat voornamelijk om verificatie smsjes voor wifi en andere inlog mogelijkheden (Banken, etc)Mijn vriendin krijgt deze wel gewoon binnen via youfone ik heb geen blokkades op smsjes en of buitenland. Graag ontvang ik zo snel mogelijk normaal smsjes om in te kunnen loggen op verschillende diensten.
Ik heb een eSIM aangevraagd, maar deze wil niet downloaden. Nadat ik de eSIM activeerde, heb ik helaas geen internetverbinding meer en heb ik de eSIM nog steeds niet kunnen downloaden. Ik heb verschillende apparaten en browsers geprobeerd, maar tot nu toe zonder succes. Elke keer als ik de melding krijg "je eSIM staat klaar" en ik daarop klik, word ik doorgestuurd naar een pagina die aangeeft dat de pagina op slot staat. Wat moet ik doen?
Hi. I had to arrange a plan for a payment that i had to delay for some reason, I had a problem with my credit card. I’m currently in Spain so right now it results as I don’t have data and service. I’d ask if it’s possibile to unlock it. My first payment should be the 22/04 I’m also willing to pay it before. Thank you so much for your help
iOS18 komt eraan. Werkt RCS (op het Odido netwerk) dan ook?
Ik heb een Samsung A51 die niet automatisch wil verbinden met mijn ODIDO wifi netwerk. Op vakantie in elk hotel en bij mijn kinderen thuis verbind hij automatisch met wifi bij terugkomst. Echter thuis met mijn ODIDO netwerk niet.Ik heb alle WPA2/WPA3 instellingen geprobeerd met het opnieuw opstarten van de router. Geen resultaat. Nu ook de optie wifi 6 uitzetten geprobeerd. Geen resultaat. Zijn er nog andere opties die ik kan proberen?
Hi, ik heb gisteren via de klantenservice een eSIM besteld, gedownload en geactiveerd. Alles doet het gewoon. Bellen, sms, internet etc. Alleen waar ik normaal het Odido netwerk zie staan, staat er nu “Geen simkaart”. Ook zie ik geen 4G/5G symbool meer. Hoort dit zo? En hebben anderen dit ook?Nu snap ik in principe de melding “ Geen simkaart” omdat er geen fysieke simkaart meer in zit. Maar het is wel fijn om het Odido netwerk en het 4G/5G symbool te zien zodat ik weet of ik bereik heb of niet. Overigens zie ik ook geen streepjes voor mobiel en/of data bereik. Ik heb een iPhone 15 met dus alleen een eSIM.
Na een bezoek vrijdag jl, aan de Odido winkel omdat de eSim niet op de iPhone(12) werkte een nieuwe iPhone(16) online bestelt voor mijn dochter. Alle opties ondertussen geprobeerd, en krijg de eSIM niet werkend. In de app staat dat de eSIM actief is. Ook geactiveerd via IDIN. Abbo staat op mijn naam. Kan helpdesk niet bellen, want schakelt op mijn iPhone naar zakelijk (heb in de app op een ander account ook meerdere zakelijke abbo’s). Vraagje dus hoe krijg ik nu die eSIM werkend? Graag advies want mijn dochter is nu buiten WIFI niet bereikbaar.
Jaarlijks lopen vele duizenden mensen tegen onverwachte roamingkosten aan doordat er nietsvermoedend vanaf een Grieks strand een verbinding met een Turkse provider opgezet wordt of doordat men vergeet roaming uit te zetten voor aankomst in een land buiten de EU.Om dit te voorkomen hoop ik dat jullie de optie "Toestaan binnen de EU" willen toevoegen aan de ondertaande keuze.Hiermee kan voorkomen worden dat mensen tegen onverwachte roamingkosten aan lopen.Als een organisatie als Simpel dat kan dan moet T-Mobile dat toch ook eenvoudig kunnen.
Goedemorgen Ik heb een betalingsregeling aangevraagd voor mijn laatste factuur, alleen hierdoor is mijn internet in Duitsland (buitenland) komen te vervallen op mijn unlimited abonnement, is er een mogelijkheid dat mijn internet in het buitenland alsnog actief kan worden gezet, aangezien ik geen extra kosten hiermee kan maken met mijn unlimited abonnement en ik op dit moment in Duitsland zit en mijn internet hard nodig heb Met vriendelijke groeten
Heeft iemand enig idee wanneer e-sim op smart watches gaat werken? Voor aanschaf van de watch had ik T-mobile gebeld of de E-sim werkt op de smart watch. Dat was mogelijk volgens de medewerker. Helaas na aanschaf bleek dit niet zo te zijn. Lekker dan. Speciaal zo'n dure horloge gekocht om gebruik te kunnen maken van deze functie. Enige coulance was dat de E-sim vergoed kreeg.
Vanochtend een sms gekregen dat mijn simkaart geblokkeerd is door automatische sms’jes naar het buitenland. Er stond een link bij om deze blokkade op te kunnen heffen, link doet het niet. In de app staat nergens dat mijn Sim geblokkeerd is, hoe kom ik hier vanaf? sta dus ook niet in de mogelijkheid klantenservice etc. te bellen want dus geen netwerk.
Sinds 00:45 1 augustus 2025 kwam ik erachter dat mijn netwerk op mijn mobiel eruit ligt. Kan op de site nergens een melding maken en als ik zoek op storingen op de odido site is er niks aan de hand.Op internet wel meldingen van storingen in verschillende steden.
Ik zie dat dit een veel voorkomend probleem is, maar ik kan mijn multisim niet activeren. Ik krijg een foutmelding (account komt niet in aanmerking). Gebeld met de klantenservice maar hij wist het niet en kon me ook niet helpen. Ik heb sowieso onwijs veel problemen met mijn account (niet kunnen koppelen, niet kunnen inloggen). Ik raak een beetje mijn vertrouwen in Odido kwijt, bel bijna elke dag nu met ze, dat is niet de bedoeling ;-). Wie kan me helpen?
Hi, Ik probeerde in zuid afrika een tweede sim in mijn telefoon te doen naast mijn odido e-sim. Die werkte, alleen toen werkte mijn esim niet meer. Na wat uitzoek werk kwam ik er achter dat odido dat niet toestaat. (raar trouwens, als de telefoon het wel kan...) Maar goed, fysieke sim weer uit de telefoon gehaald, alleen doet nu maakt de esim geen contact meer. vind wel netwerken en ik kan bij de instellingen, alleen maakt geen verbinding. Hulp is welkom, aangezien ik voor werk bereikbaar moet blijven en hier nog tot het einde van de maand ben. Gelukkig werkt whatsapp nog op wifi. Wieger PS, vrij drama klanten service bij odido. succes met bellen uit het buitenland een een waardeloze bot die je niet doorverbind met een medewerker.
Hello,I don’t have a service abroad. I already checked if there was any blockage on the Odido app, but I didn’t see any blockage. I can’t even make any calls. Can you please help me with this?
Sinds Telfort over is naar odido kunnen we met meerdere personen niet meer bellen vanuit bv Duitsland. Nu hebben daar veel personen hier problemen mee. Dus wat is er aan de hand.
Beste medewerkerIk had een betalingsachterstand, deze heb ik vanmiddag afbetaald. Mijn diensten waren geblokkeerd en zou na een uur opgeheven zijn, ik heb een bevestiging van de betaling gehad per mail maar na 4 uur kan ik nog steeds niks? Ik heb ook mijn telefoon een paar keer opnieuw gerestart.
Sinds de naams verandering kan niemand meer in ons gezin aankopen doen in een app,game etc.We krijgen op ons scherm dat betaling via de mobieletelefoonrekening tijdelijk niet beschikbaar is komt dit nou door de naamsverandering en hoe lossen we dit op?
Vandaag via email de nieuwe e-sim gekregen en ben er goed doorheen gekomen. Het wisselen gebeurt vlot, maar bij mijn oude simkaart veranderde het in 1 dag naar Odido. Nu bij mijn e-sim krijg ik alleen T-Mobile te zien. Is beetje jammer en ik vraag me af hoe en wanneer dit geupdate kan worden op mijn telefoon?
Hoi ik probeer een servicenummer te bellen om een online betaling te doen, maar als ik dan bel krijg ik dit te horen: "dat deze oproep niet is toegestaan, bel voor meer informatie met de klantenservice". En ja ik heb bij alle blokkades toegestaan. Dus wat is het probleem?
Hi, I am having some trouble using roaming outside of the Netherlands(in Spain). Roaming is on, I've restarted my phone, and reset my network several times already but nothing is working.Also tried manual selection for network provider but still in same situation.
Beste community, heb sinds langere tijd al geen mobiele data op de nieuwe ipad, heeft het wel gedaan in het begin. heb alle stappen al geprobeerd, vliegtuigmodus aan en uit, apn instellingen nagekeken, andere instellingen geprobeerd en de standaard internet.mobiel werkt niet.ook herstarten ipad heeft niet geholpen. resetten van netwerk instellingen heeft ook niet geholpen, heb uiteindelijk een harde reset gedaan met alle instellingen van de ipad te verwijderen en als nieuwe iPad in te stellen. Ook een nieuwe esim, nog altijd geen resultaat. ook zijn er geen problemen of beperkingen met het abonnement. iemand een idee wat dit nog meer kan zijn?Zowel buitenland als Nederland zelf is gewoon totaal geen verbinding mogelijk terwijl het wel vol 5g bereik is (ook instellingen staan op 5g automatisch, data besparing uit) ook roaming staat gewoon aan. wifi werkt trouwens wel .
Beste, Iemand het volgende ervaring met een PS Portal ( https://direct.playstation.com/nl-nl/buy-accessories/playstation-portal-remote-player) . Dit wilt niet werken met een Odido Hotspot verbinding. Ik heb op mijn iPhone 15 pro max een persoonlijke hotspot (Odido abonnement) verbinding aangezet. Mijn Macbook kan er wel meteen een verbinding met de Odido Hotspot maken en ik heb dan ook gewoon een internet connectie. Als ik mijn PS Portal ook met het zelfde verbinding wilt connecten, dan zie je dat die de verbinding tot stand brengt, maar er gebeurt daarna vrij weinig. Wij hebben meerdere scenario’s geprobeerd om toch verbinding te maken. Dit heb ik gedaan bijvoorbeeld met een Vodafone Hospot, KPN Hotspot, Ben Hotspot en Youfone Hotspot. Dit werkt allemaal zonder problemen. Wie o Wie kan mij hierbij helpen? Enkele Odido Klantenservices medewerkers, inclusief Technische dienst (eerste, tweede, derde lijns) kijken ook met me mee en Odido “expert”, maar komen er zelf ook nog niet u
Goedemorgen,Omstreeks 00:45* is er landelijk melding gemaakt door de gebruikers dat ze geen service hebben.Ik zie dat er geen connectie is met het ophalen van gegevens, je ziet dit ook al in de app. Hij blijft laden zonder resultaat.Ik ben geïnteresseerd in de mate van monitoring door Odido op haar netwerk dan wel niet de verbindingen tussen haar database. Of het is een probleem met de livegang van een release? Hopende erop dat de problemen beperkt blijven en het probleem wordt teruggedraaid.*Updates (aanvullend)03:27 - Bijgewerkt van 02:00 naar 00:45, dankjewel @BDD 03:39 - Storingen bekend bij Odido, via 0800-7123 is er gecommuniceerd dat er storing is.Geen beschikbare medewerkers bereikbaar.
Hallo Odido,Sinds 25 juni heb ik geen mobiel internet en kan ik niet bellen. Op 26 juni verscheen er een nieuwsbericht dat de storing verholpen zou zijn, maar bij mij is het probleem nog steeds niet opgelost.Ik heb alle bekende stappen geprobeerd: toestel opnieuw opgestart, simkaart eruit en erin, etc. Helaas zonder resultaat.Contact opnemen via de chatbot levert niks op. Ik krijg enkel te lezen:"Ik kan je op dit moment helaas niet doorverbinden met een adviseur. Je kan onze adviseurs bellen op 0800-0092."Maar… ik kan niet bellen. Dat is juist het probleem. Jullie zijn telefonisch onbereikbaar voor mensen met deze storing.Graag z.s.m. hulp of in elk geval een update. Ik ben bereikbaar via wifi maar verder compleet afgesloten.Met vriendelijke groet,Timo
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.