Skip to main content
Beantwoord

Linklampje brand niet bij stap 2 van installatiefilmpje

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo allemaal

Ik heb een wifi punt geprobeerd te installeren en meermaals gereset en opnieuw geprobeerd, maar wanneer ik het wifi punt loskoppel van het modem en vervolgens weer aansluit gaat het Link lampje niet opnieuw branden. Zelfs wanneer ik de wifi versterker naast het modem aansluit maakt het geen verbinding. Ik kan op de community de oplossing niet vinden. Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen. 

Groetjes Mariska 

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@Maris2u, welkom op onze community!

Super dat je zo proactief aan de slag bent gegaan met het installeren van je wifi punt, en goed dat je het hier aangeeft. Als het Link-lampje niet meer gaat branden na het loskoppelen, lijkt het erop dat het wifi punt moeite heeft met opnieuw verbinden met het modem.

We gaan er samen voor zorgen dat dit weer netjes werkt! Probeer eens het volgende stappenplan:

1. Reset het wifi punt opnieuw via het resetgaatje (klein pinnetje nodig) en hou de knop ingedrukt tot alle lampjes uit en weer aan gaan.

2. Sluit het wifi punt tijdelijk met een kabel aan op je modem. Wacht tot het Link-lampje constant groen brandt.

3. Laat het wifi punt nog even staan (minimaal 10 minuten), zodat hij goed contact maakt met het modem.

4. Koppel het daarna los en zet ‘m op de gewenste plek.

5. Wacht ook daar even rustig af of het Link-lampje vanzelf weer op groen springt.

Als het dan nog steeds niet lukt, dan kan het ook aan de afstand liggen. Het wifipunt moet niet te dichtbij of te ver weg staan van het modem. Laat je mij weten of het gelukt is?

Bekijk origineel

5 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13921 reacties
  • Antwoord
  • 25 april 2025

Hey ​@Maris2u, welkom op onze community!

Super dat je zo proactief aan de slag bent gegaan met het installeren van je wifi punt, en goed dat je het hier aangeeft. Als het Link-lampje niet meer gaat branden na het loskoppelen, lijkt het erop dat het wifi punt moeite heeft met opnieuw verbinden met het modem.

We gaan er samen voor zorgen dat dit weer netjes werkt! Probeer eens het volgende stappenplan:

1. Reset het wifi punt opnieuw via het resetgaatje (klein pinnetje nodig) en hou de knop ingedrukt tot alle lampjes uit en weer aan gaan.

2. Sluit het wifi punt tijdelijk met een kabel aan op je modem. Wacht tot het Link-lampje constant groen brandt.

3. Laat het wifi punt nog even staan (minimaal 10 minuten), zodat hij goed contact maakt met het modem.

4. Koppel het daarna los en zet ‘m op de gewenste plek.

5. Wacht ook daar even rustig af of het Link-lampje vanzelf weer op groen springt.

Als het dan nog steeds niet lukt, dan kan het ook aan de afstand liggen. Het wifipunt moet niet te dichtbij of te ver weg staan van het modem. Laat je mij weten of het gelukt is?

• Auteur
  • 2 reacties
  • 28 april 2025

Hi Tommie, 

Bedankt voor je reactie. We hebben de stappen doorlopen, maar het lampje brandt nog steeds niet. Ook niet als het wifipunt dichterbij staat.

Wat nu?

Groetjes Mariska 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Maris2u, bedankt voor deze terugkoppeling! Ik ben benieuwd of het Link lampje wel brandt wanneer je het wifipunt bekabeld aansluit, zoals stap 2. Is dat het geval, of ook niet? Zou je trouwens je Community profiel willen checken? Ik zie dat de geboortedatum niet overeenkomt met die op het contract. Bedankt voor het aanpassen hiervan, zo kan ik met je meekijken!

• Auteur
  • 2 reacties
  • 29 april 2025

Hi Cheyenne 

Als ik het wifi punt via de kabel aansluit, dan brandt het link lampje wel (groen). Ik heb nu trouwens wel een oranje lampje bij het aan/uit teken. 

Ik de geboorte datum aangepast. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13921 reacties
  • 30 april 2025

Hi ​@Maris2u, dankje voor het aanvullen van je gegevens. Het oranje lampje bij “Power” betekend dat hij bekabeld is aangesloten. Als je dit 15 minuten zo laat staan en het wifipunt draadloos gaat installeren op ongeveer 6/10 meter afstand van het modem. Hoe branden de lampjes dan? 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen