Alles over wifi en Wifi Plus.
Recent actief
Hallo,Sinds kort hebben wij een nieuwe Zyxel T-56 van Odido. Sinds de overstap kan mijn printer niet meer met de wifi verbinden. Met onze vorige router werkte de printer altijd probleemloos!Het gaat om een:HP DeskJet 2540 All-in-One series (HP DeskJet 2545) Firmware: CN5A91F1Y0068ZDe wifi-naam en het wachtwoord zijn bij de nieuwe router hetzelfde als bij de oude router. Álle andere apparaten die voorheen verbonden waren, werken zonder problemen.Ik heb inmiddels behoorlijk wat geprobeerd:Printer volledig opnieuw opgestart/reset. Wifi-instellingen van de printer meerdere keren gereset. Printer in wifi-installatiemodus gezet, waarbij het blauwe wifi-lampje knippert. WPS geprobeerd: eerst de wifi-installatiemodus op de printer gestart en daarna WPS op de T-56 ingedrukt. Dit levert geen verbinding op. Ook geprobeerd via het tijdelijke wifi-netwerk dat de printer zelf uitzendt: HP-Setup-17-Deskjet 2540 series. Via dat netwerk kan ik de printer benaderen op 192.168.223.1 en daar de wifi-confi
Hoi allemaal!Wij hebben sinds 2 maanden Odido wifi in ons appartement. Sinds dag 1 heeft mijn MacBook problemen met de wifi. Deze valt steeds na een paar minuten weg. Na wat onderzoek heb ik toen de wifi gesplitst en werkte mijn laptop op het 2.4 kanaal prima. Nu hebben wij een wifi versterker en kon volgens de klantenservice de wifi niet meer gesplitst worden. Helaas heb ik nu dus weer problemen met de wifi op mijn laptop. Wat kan ik doen? Toen ik nog bij mijn ouders woonde hadden we dit probleem ook. Dat is uiteindelijk opgelost en zelfs met de versterkers werkte de wifi op mijn MacBook gewoon, het moet dus mogelijk zijn. Ik weet alleen niet wat er toen bij hun is aangepast.
Hallode laatste tijd merk ik dat de wifi snelheid na een paar dagen instort.bijvoorbeeld: na herstart is de snelheid naast de router 1200 mbps, ben ik verder weg wordt het al snel minder, maar toch nog wel boven 500-600 mbps.echter na een paar dagen valt het terug naar misschien 200 mbps of nog lager.ook merk ik dat de verbinding regelmatig wegvalt met mijn telefoon, of dat de wifi niet connect als ik van buiten kom.bedraad is alles prima in orde, snelheid richting 1 gbpsheeftiemand misschien tips?
Beste Odido,Gisteren is de internetverbinding op mijn adres opgeleverd door een monteur van Guidion. Helaas is de installatie absoluut niet correct uitgevoerd.De monteur heeft zonder enig overleg de router op de begane grond geplaatst (op een plek die voor hem waarschijnlijk het makkelijkst was). Hij heeft mij vooraf niet gevraagd waar de apparatuur geplaatst moest worden en heeft de situatie niet met mij afgestemd.Aangezien ik op de bovenverdieping woon en hier mijn primaire leefruimte is, heb ik op dit moment totaal geen wifi-bereik boven. De dienst waarvoor ik betaal is hierdoor voor mij onbruikbaar. Volgens de installatievoorwaarden had de monteur de router in overleg op de gewenste locatie moeten plaatsen en eventueel een netwerkkabel moeten trekken. Dit is volledig nagelaten.Omdat ik nog binnen de 14 dagen bedenktijd zit, verzoek ik u vriendelijk doch dringend om dit snel op te lossen. Ik eis een kosteloze herstelafspraak waarbij een monteur de kabel naar de bovenverdieping trekt
Beste Odido Community,Sinds een paar weken merk ik dat mijn internetverbinding doet alsof ik in het Verenigd Koninkrijk woon. Mijn IP‑adres lijkt een signaal uit te zenden waardoor websites denken dat ik in de UK zit.Voorbeelden:• YouTube toont reclames afkomstig uit het Verenigd Koninkrijk (.co.uk).• Webwinkels worden automatisch als Britse winkels weergegeven.• Google toont linksonder "Verenigd Koninkrijk".• Zoekresultaten verschijnen in het Engels, met prijzen in ponden en Britse websites.Dit zorgt inmiddels voor veel ongemak.Op 29 augustus 2026 heb ik contact gehad met de klantenservice van Odido. Zij konden helaas niet verder in het systeem kijken en verwezen mij door naar de community.Kan iemand van de Odido community helpen? Graag uitleg in Jip‑en‑Janneke‑taal, omdat veel mensen A‑technisch zijn. Als het mogelijk is, zou een monteur aan huis ook fijn zijn om dit probleem direct op te lossen.Mocht er nog informatie nodig zijn, dan hoor ik dat graag. Ik zie jullie reactie tegemoet
Beste Odido,Sinds 7 dagen heb ik thuis helemaal geen internetsignaal meer (brak sygnału). De infrastructuur is van KPN. Ik heb herhaaldelijk contact gehad, maar Odido geeft de storing niet door aan KPN Netwerk. Dit duurt inmiddels veel te lang en ik word van het kastje naar de muur gestuurd.Ik eis dat er vandaag nog een formele melding (ticket) naar KPN wordt doorgezet om een monteur aan te sturen.Mijn klantnummer: XXX12345 [Persoonlijke gegevens verwijderd door moderator]
Gisteren heb ik glasvezel gekregen. De snelheid lag toen ruim op de 100 Mbps.Vandaag is de snelheid nog maar ongeveer de helft. Het lijkt erop dat de verbinding wordt afgeknepen.Hoe kan het verschil in snelheid binnen één dag zo groot zijn? Waar kan dit door komen?Ik ben hier eerlijk gezegd niet tevreden over. Dit is niet de snelheid waarvoor ik betaal en ik verwacht dat de afgesproken snelheid structureel wordt geleverd. Ik hoor graag wat hiervan de oorzaak is en hoe dit wordt opgelost.
Hi, I am having trouble connecting to the internet in my apartment. There are various access points but none of them work and I have been paying for subscription for the last few months unable to use it. Would it be possible for a technician to come have a look? Thanks!
Goeie avond, Iemand enig idee hoelang ze storing nog gaat duren? Ik zit al sinds 08:00 zonder tv en internet en ook zonder enige aankondiging! 😢 Hoelang gaat dit nog duren?
Hoelang duurt de storing nog? Sinds half 8 vanochtend geen internet. Modem doet het gewoon.
Hoi,Ik kan https://hh.ru niet bereiken via mijn vaste Odido-internetverbinding. De browser geeft ERR_CONNECTION_TIMED_OUT.Ik heb dit verder onderzocht en het lijkt om een netwerk-/routingprobleem te gaan.Via mijn Odido-verbinding (AS50266):hh.ru resolveert correct naar 94.124.200.0 TCP naar 94.124.200.0:80 → timeout TCP naar 94.124.200.0:443 → timeout TCP naar 94.124.200.8:80 → succesvol TCP naar 94.124.200.8:443 → succesvol, inclusief TLS-handshakecurl naar hh.ru stopt dus al bij het opzetten van de TCP-verbinding:Trying 94.124.200.0:443...Failed to connect: Timeout was reachedTer controle heb ik exact dezelfde website vanaf dezelfde Mac via een Vodafone NL mobiele hotspot (AS33915) getest. Dan werkt 94.124.200.0:443 direct en antwoordt hh.ru met HTTP/2 200.Via een VPN werkt hh.ru eveneens direct.Ik heb ook TCP traceroutes naar 94.124.200.0 en 94.124.200.8 uitgevoerd. Vanuit mijn Odido-verbinding volgen deze vrijwel hetzelfde zichtbare pad, maar alleen .0 is onbereikbaar. Bovendien tr
Wij waren erg teleurgesteld in Odido wifi: de snelheid kwam nooit boven de 30 Mbps uit en de klantenservice was erg slecht. Toen onze snelheid onder de 10 Mbps lag, zeiden ze dat ze niets konden doen omdat we te ver van de mast wonen.Later werd onze simkaart geblokkeerd vanwege één gemiste betaling tijdens onze vakantie. Omdat Odido ons internet had geblokkeerd en dus geen internetdienst meer leverde, dachten we dat het abonnement was gestopt en stapten we over op Starlink. Toch bleef Odido ons maandelijks kosten in rekening brengen. In hun e-mails werd niet vermeld dat de kosten zouden blijven doorlopen terwijl de internetverbinding geblokkeerd was. Uiteindelijk kregen we zelfs een boete.Wij raden Starlink aan: ongeveer dezelfde maandelijkse kosten, maar bij ons rond de 200 Mbps en een veel gebruiksvriendelijkere service.
Wifi en de bekabelde internet verbinding vallen constant weg! Internet is traag, ik heb soms maar 1 of 2 streepjes van wifi en als ik serie aan het kijken ben kan de content vaak niet laden of hij valt halverwege het programma herhaaldelijk weg. Dit gaat al maanden zo. Ik ben er helemaal klaar mee en zeg het liefst op, maar dat kan nog niet. Ik vind het belachelijk dat je niet kan chatten met een medewerker, ik haat bellen. Als je een mail stuurt gebeurd er helemaal niks. Als ik dan al bel krijg ik een heel verhaal over de juiste kabels en allerlei onzin, maar het gaat ook om de WIFI. Ik heb glasvezel internet en tv (de mediabox gebruik ik al maanden niet meer). Het hoort het allemaal gewoon te doen! Hoe kan dit opgelost worden? Ik heb al die stappen van modem resetten en alles al meerdere keren over meerdere maanden uitgevoerd, maar dat doet niks. Als ik de naam (en het wachtwoord) van mijn netwerk wijzig, wat ik heel graag zou doen, doet het internet het helemaal niet meer. (Graag o
Hello.I would like to ask to change my modem from t50 to t56.I need wifi 6 network.
Ik heb onlangs 8Gbit fiber van odido laten installeren. De monteur van.Guidion heeft eerder aangegeven dat er een probleem in de centrale is. Deze zou opgelost moette zijn tege einde die week. Mijn downloadsnelheid is redelijk, maar mijn upload blijft exact steken op de profielgrens van 128 Kbps. Deze zorgt ervoor dat ik mijn slimme apparaten meoilijk kan gebruike vanop afstand.Deze aanleg is in Putte 4645CD. En heb nog geen update mogen ontvangen over een verbetering ofzo.
Odido helpdesk heeft me niet kunnen helpen. Helpdesk wil voor het toezenden van een vervangend wifi punt eerst dat ik deze casus post in de community…Het wifi plus punt neemt ssid van het modem sinds maanden niet meer over. Herhaaldelijk opnieuw ingesteld (met exacte stappen volgens handleiding) heeft niet geholpen. (Resets, instellen met kortere utp kabel, dichter bij modem, draadloos, bedraad etc etc). Volgens de Mpro Mesh app staat het wifi punt juist ingesteld, maar geeft toch een eigen Zyxel netwerk in plaats van het odido netwerk over te nemen van het modem. Iemand nog ideeën voordat Odido me een nieuw wifi punt op stuurt?
Wij zijn van KPN overgestapt naar Odido.Met de overstap is ons toegezegd dat de Superwifipunten ook op het Odidomodem zouden werken. Nu is het wel gelukt om ze (2 stuks) bedraad aan te sluiten als ik inlog op het Odidomodem zie ik ze ook dus dat gaat goed alleen zou ik de naam en wachtwoord van de superwifipunten moeten wijzigen gelijk aan die van het modem. Ik kan nu niet inloggen op de superwifi om dit te wijzigen, als ik het IP adres in toets geeft hij aan dat deze niet te bereiken is.Kan iemand mij helpen
Ik heb bijna ieder topic gelezen over de combinatie zyxel 56 en deco x60 maar de juiste oplossing nog niet gevonden. sinds deze week overgestapt van KPN naar Odido en nu al spijt. Onze deco x60 wil met geen mogelijkheid aangesloten worden. als ik hem aan de zyxel aansluit blijft de deco switchen tussen oranje/rood en heel soms 2 seconde groen. Hierdoor kan ik de instellingen van de deco niet aanpassen (deze heeft internet nodig) als ik de deco rechtstreeks op het glasvezel kastje aansluit ontvangt hij geen internet en kan ik dus ook de instellingen niet wijzigen. wie heeft de tip voor de beste aansluiting?
Beste Odido, seit een recente firmware-update op mijn Zyxel T-56 (EX5601-T1) router heb ich problemen met mijn lokale IP-camera's. Als ik via 4G/5G (mobiel netwerk) verbind, werken alle camera's perfect. Zodra ik thuis op de wifi zit, heb ik geen toegang meer tot de lokale camera's. Mijn Linux-pc via LAN heeft wel toegang, maar via wifi niet.Dit zou kunnen komen door de Intra-BSS Traffic Blocking (of AP/WLAN isolation) die in de firmware actief is en die ik zelf in het menu niet kan uitschakelen. Zouden jullie de firmware kunnen downgraden, deze specifieke optie op afstand kunnen deactiveren, of mijn router in de Bridge Mode kunnen zetten zodat ik mijn eigen ASUS router als hoofdrouter kan gebruiken? Alvast bedankt!"
Ik heb een bekend firmwareprobleem op mijn Zyxel DX5401-B1 modem (VDSL-koperlijn). Model: DX5401-B1 Firmware: V5.17(ABZC.0)T54C_b33 LAN MAC-adres: D4:1A:D1:A3:65:AE Probleem: Meerdere wifi-apparaten in huis (2.4GHz) verliezen regelmatig, om de 30-90 minuten, de verbinding met de modem en moeten opnieuw verbinden. Dit gebeurt op meerdere onafhankelijke apparaten tegelijk en is dus geen probleem van één specifiek apparaat. Kanaalcongestie heb ik uitgesloten — de wifi-kanalen in de buurt zijn zwak of leeg, er is geen storing van buurtnetwerken. Dit is hetzelfde probleem als in dit forumtopic, waar een moderator bevestigde dat het een bekende firmwarebug is: https://community.odido.nl/wifi-515/sinds-firmware-v5-17-abzc-0-t54c-b28-alleen-maar-wifi-uitval-372038 Dat topic dateert van 11 maanden geleden en is nooit opgelost. Ik heb nu hetzelfde probleem op firmware b33, dus nieuwer dan de b28 uit dat topic — de bug is dus niet verholpen in latere updates. Ik heb een VDSL/ko
Wat een puinhoop heb nu 4 x iemand aan de telefoon gehad. hij doet het maar met deze kabels en kunst en vliegwerk dit is toch niet de bedoeling mik heb glasvezel. , er moet toch een manier zijn om je tweede tv of zelfs 3 de tv te kunnen aansluiten. zit erover te denken om toch weer naar ziggo terug te gaan met kabel-tv. Brian was nog de beste qua Odido service om te helpen. maar die krijg ik niet meer aan de tel.
Wie wil me helpen?Ik zoek de beste manier om in een tuinhuis dat ongeveer 25 meter van het woonhuis verwijderd is draadloos goed internet te ontvangen. Superbedankt alvast voor je advies!(Ik overweeg een abonnement bij Odido, maar wil zeker weten dat ik erop vooruitga wat dit betreft.Ik heb nu een abonnement bij de concurrent, inclusief kabel-tv en vast bellen, maar denk dat het beter en eventueel goedkoper kan, zonder vast bellen en met internet-TV. Ik heb glasvezel.)
Afgelopen donderdag heb ik Odido gebeld om een technische probleem op te lossenGisteren en vandaag heeft Odido geprobeerd me te bellen maar ik kon op dat moment niet opnemenNu probeer ik Odido terug te bellen maar ik krijg niemand van de technische dienst aan de lijn omdat de verbinding wordt verbrokenEen vrouwelijk stem zegt dat er een ERROR is ontstaan en de verbinding wordt verbrokenOp zon manier gaat het nooit lukken
Geachte community-leden, Buiten mijn probleem met de Harman Kardon Citation 100 speakers heb ik ook een probleem met de AEG luchtreiniger AX9. Heb Klik en Klaar met modem Zyxel NR5307. Het lijkt hetzelfde probleem. Zowel de speakers als de luchtreiniger is zichtbaar in de lijst met beschikbare netwerken. Kan niet verbinden met mijn Poco F5 telefoon. En dus ook niet met mijn Google Home-app. Ben nu al dagen bezig met deze ellende. Misschien dat één van jullie nog een ontzettend goed idee heeft. Gelukkig kan ik de luchtreiniger nog met de hand bedienen, de best wel dure speakers kan ik blijkbaar wel weggooien. Daar wacht ik natuurlijk nog wel even mee, maar het is wel frappant dat ik nu tegen deze problemen oploop sinds ik Klik en Klaar abonnement heb. Groeten van Ron (Hennessy)
Hallo,Graag zou ik mijn huidige T-50 modem willen laten vervangen voor de nieuwere variant om ook gebruik te maken van wifi 6/7. Ook voor security redenen lijkt het verstandig om de hardware te upgraden. mvg Driss klantnummer: MMW86820
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.