Hi @Dennisencis, ik ben er voor je! Er zijn zeker een aantal zaken die we kunnen testen. Inmiddels heeft iedereen de nieuwe firmware, dus we moeten het anders oplossen. Ik zie dat je de hotspot al had getest, maar heb je dat precies zo gedaan? Dit moet namelijk de oplossing zijn:
- Voer een fabrieks reset uit op je modem.
- Maak een mobiel hotspot aan met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
- Verbindt de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
- Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
- Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typefouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. Hiervoor staat een instructie online: inloggen op het modem.
- Als het goed is, is de deurbel nu verbonden met het Wifi netwerk van de router.
Werkt dit niet? Dan wil ik een aantal aanpassingen maken in je netwerk. Laat mij echter eerst de uitkomst hiervan weten!
Hi @Dennisencis, ik ben er voor je! Er zijn zeker een aantal zaken die we kunnen testen. Inmiddels heeft iedereen de nieuwe firmware, dus we moeten het anders oplossen. Ik zie dat je de hotspot al had getest, maar heb je dat precies zo gedaan? Dit moet namelijk de oplossing zijn:
- Voer een fabrieks reset uit op je modem.
- Maak een mobiel hotspot aan met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
- Verbindt de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
- Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
- Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typefouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. Hiervoor staat een instructie online: inloggen op het modem.
- Als het goed is, is de deurbel nu verbonden met het Wifi netwerk van de router.
Werkt dit niet? Dan wil ik een aantal aanpassingen maken in je netwerk. Laat mij echter eerst de uitkomst hiervan weten!
Hoi @Cheyenne van Odido bedankt voor je feedback.
We hadden de hotspot op de mobiel aan gezet en toen was de camera ook gevonden. Maar het lukt ons niet om een persoonlijke hotspot aan te kunnen maken zodat we de camera uiteindelijk op onze wifi kunnen zetten.
Daarnaast blijft de camera aangeven dat er geen connectie kan worden gemaakt.
Gezien al onze andere apparaten wel de connectie kunnen maken ligt het probleem bij odido/ het netwerk.
Wij verwachten dan ook vanuit odido dat er een oplossing die wel uit te voeren is zodat we de camera aan kunnen sluiten.
Groetjes Dennis
Hey @Dennisencis, wat bedoel je precies met: Maar het lukt ons niet om een persoonlijke hotspot aan te kunnen maken zodat we de camera uiteindelijk op onze wifi kunnen zetten.
Als je een hotspot aanmaakt dien je alleen de naam en wachtwoord over te nemen van het modem. Dus de exacte inloggegevens van het modem moeten op de hotspot staan. Het modem moet dan uitstaan als je de camera verbind, de installatie moet je vervolgens voltooien en daarna schakel je je telefoon uit. Vervolgens start je het modem weer op en zou de camera automatisch moeten verbinden met het modem.
Goedemiddag,
ook ik ervaar dezelfde problemen. Wanneer ik een hotspot maak met identieke gegevens als mijn thuisnetwerk, dan werken de camera's wel, maar zodra ik weer terug ga naar het thuisnetwerk vallen de beelden weg. Ik heb bovenstaande stappen allemaal doorlopen. Tot nu toe heeft dat er alleen toe geleid dat het beeld dat ik nog had van de deurbel inmiddels ook verdwenen is…
Wanneer komt Odido met een werkende oplossing…. Want deze problemen spelen nu al een behoorlijke tijd…
Hi @Roelienj, fijn dat de hotspot wel werkt. Natuurlijk snap ik je punt, hier moet een oplossing voor komen. Het ligt momenteel bij Zyxel zelf, hier ligt de oorzaak. Zij zijn ermee bezig, maar er is nog geen verwachting op een uitkomst. Excuus voor het ongemak!
Goedemorgen @Cheyenne van Odido
Ik zie jouw reactie op het het bericht van @Roelienj
Ik begrijp dat je zegt dat het aan het modem ligt. Maar, hoe kan het dan dat het bij mij thuis wel werkt? Ik heb dezelfde Google Nest cams, dezelfde modem als @Roelienj En het modem is ook identiek ingesteld. (Zelfde firmware versie enzovoort...) Ligt het probleem niet toch ergens anders?
Met vriendelijke groet, Jeroen
Goedemiddag,
ook ik ervaar dezelfde problemen. Wanneer ik een hotspot maak met identieke gegevens als mijn thuisnetwerk, dan werken de camera's wel, maar zodra ik weer terug ga naar het thuisnetwerk vallen de beelden weg. Ik heb bovenstaande stappen allemaal doorlopen. Tot nu toe heeft dat er alleen toe geleid dat het beeld dat ik nog had van de deurbel inmiddels ook verdwenen is…
Wanneer komt Odido met een werkende oplossing…. Want deze problemen spelen nu al een behoorlijke tijd…
Hoe vervelend deze zaken ook zijn is dit vaker een dekkingsissue omdat deze deurbellen/camera's minder goede antennes hebben en vaak op erg laag vermogen zenden. het feit dat je vaak door een of meerdere muren heen moet met het signaal werkt ook niet mee.
Het is dus belangrijk om te weten hoe de situatie precies is.
- Wat voor woning betreft het?
- zit het dichtstbijzijnde accesspoint op dezelfde etage? en zo ja hoeveel meters en muren zitten er tussen de deurbel en het accesspoint
- Heb je een (na)geisoleerde gevel?
- Heb je een mesh wifi systeem?
- Hebben de buren recentelijk de wifi dekking uitgebreid met mesh systemen?
Kan je de bel bijvoorbeeld eens naast je wifi modem proberen te koppelen?
Hallo @Roelienj
Kan je in de router interface bij het gastnetwerk eens inschakelen en kijken of de deurbel daarmee kan verbinden? Bij netwerkinstellingen, draadloos, gast kan je bij toegangsscenario thuisgast kiezen zodat apparaten verbonden met het hoofdnetwerk kunnen communiceren met apparaten verbonden met het gastnetwerk.
Goedenavond @Waqqas ,
Ik heb het gastnetwerk ingeschakeld, maar ook daarmee willen de camera’s helaas niet verbinden.
@fvdberg De afstand is het probleem niet… Als ik van mijn telefoon een hotspot maak en die naast het modem leg, verbinden de camera’s wel…
Hi @Neorej, ik kan op jouw klantnummer en e-mailadres geen abonnement bij ons vinden. Ik kan dus niet naast elkaar houden of dit inderdaad overeenkomt, er kan toch een verschil in zitten. Mocht je willen dat ik dit check en voor je naga, vul dan jouw volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum, je 06-nummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in je Community profiel!
Goedemiddag @Cheyenne van Odido
Ik heb mijn gegevens aangevuld. Ik ben benieuwd naar de uitkomst.
Met vriendelijke groet, Jeroen
Hi @Neorej, jullie gebruiken inderdaad dezelfde apparatuur. Ik heb het gecontroleerd en inderdaad, er zijn gewoon klanten met een Zyxel die wel kunnen verbinden. Zyxel is dit daarom verder aan het onderzoeken. Het kan trouwens ook aan de Google apparatuur van de klant liggen. Zo zijn er klanten waarbij de apparatuur nog ingesteld staat op een ander huishouden. Ik ben blij dat jij wel kunt verbinden!
Goedenavond @Waqqas ,
Ik heb het gastnetwerk ingeschakeld, maar ook daarmee willen de camera’s helaas niet verbinden.
@fvdberg De afstand is het probleem niet… Als ik van mijn telefoon een hotspot maak en die naast het modem leg, verbinden de camera’s wel…
dat zegt nog steeds niks. een hotspot op je telefoon is 2,4 Ghz standaard en heeft veel meer bereik als 5 Ghz. hier zit dan ook iets wat je kan proberen. 5ghz uitschakelen, dan de camera toevoegen en daarna weer inschakelen
@Roelienj
Via draadloos > gast kan je ook nog WPA2-PSK kiezen voor het gastnetwerk, wellicht kan je dat nog proberen?
Voor het hoofdnetwerk kan je ook WPA2-PSK kiezen via draadloos > algemeen.
Hi @Neorej, jullie gebruiken inderdaad dezelfde apparatuur. Ik heb het gecontroleerd en inderdaad, er zijn gewoon klanten met een Zyxel die wel kunnen verbinden. Zyxel is dit daarom verder aan het onderzoeken. Het kan trouwens ook aan de Google apparatuur van de klant liggen. Zo zijn er klanten waarbij de apparatuur nog ingesteld staat op een ander huishouden. Ik ben blij dat jij wel kunt verbinden!
Hi Cheyenne, toch bijzonder… Hopelijk helpt dit Zyxel om het probleem te vinden en snel met een oplossing te komen. Voor wat betreft de Google apperatuur… Ik heb @Roelienj geholpen met de installatie. Het betreft nieuwe camera's, die nieuw aan het juiste huishouden zijn toegevoegd.