Skip to main content
  • 2,301 Topics
  • 16,393 Reacties
2300 Topics
Sinds nieuwe modem kan één laptop geen WiFi verbinding maken
Sinds we nieuw modem Zyxel T-50 hebben, kan één laptop (HP EliteBook 820) geen WiFi verbinding maken. Alle andere apparaten waaronder een nieuwe ACER laptop maken wel verbinding. De HP laptop kan het nieuwe netwerk wel vinden, maar na het invullen van de beveiligingssleutel (wireless key) en klikken op “verbinding maken”, verschijnt de melding: “kan geen verbinding maken met dit netwerk”. Daar houdt het op. Met een kabel tussen het modem en de laptop kom ik wel op internet, maar dit is geen werkbare oplossing voor mij. Ik gebruik de laptop op diverse plekken in huis waar ik geen kabel naartoe kan trekken. Ik ben zzp’er en heb deze laptop, en werkende WiFi, hard nodig dus het is nu een heel vervelende situatie. Wat heb ik al gedaan/geprobeerd? gebeld met helpdesk t-mobile. Het WiFi netwerk werd gesplitst in een 5G variant en een langzamere variant (twee punt nog wat). De melding bleef in alle gevallen hetzelfde dus probleem niet opgelost. twee topics gevonden en gelezen in de community die lijken op mijn topic. Ik kan er geen oplossing uit halen die ik nu kan toepassen. Er worden wel hulpmiddelen genoemd zoals een LAN usb en andere devices, maar die kosten minimaal ruim 10 euro en als ik het bestel en het werkt niet… dan ben ik weer tijd en geld voor niks kwijt. Mijn vrouw gebruikte op haar vorige oude laptop een wireless LAN Card 802.11n (USB) en die heb ik in mijn laptop geprobeerd (nav wat ik in de topics las), maar ik krijg gewoon weer dezelfde melding, dus probleem niet opgelost. Wie weet wat ik (computerleek) nog kan uitproberen om verbinding te krijgen? Graag in Jip-en-Janneketaal uitleggen:-). Alvast bedankt! Kim
Wel verbinding met netwerk maar geen verbinding met internet
Sinds eind december 2023 heb ik een overstap gemaakt naar Odido. De 2e week van januari was er geen verbinding…… ##$$!! Geen internet verbinding Geen TV verbinding Geen telefoonverbinding Helpdesk gebeld, en het antwoord was dat er een monteur zou moeten komen, en dat dit langer dan 3 dagen ging duren…. Hij zou een melding maken dat een monteur of de organisatie erachter. Ik begrijp niet dat de helpdesk geen betere testmethode heeft, en heb zeker geen begrip voor het antwoord van de helpdesk. Wellicht begrijp je mijn onrust, tegenwoordig kun je eigenlijk niet meer zonder internetverbinding. Omdat ik zelf denk dat er geen monteur afgestuurd dient te worden, ben ik verder gaan testen en uitproberen. Ik had natuurlijk alles al een keer uitgezet (Glasvezelmodem en Zyxel router)Dit had niet geholpen. Ik wilde mijn telefoondata gebruiken als hotspot, en wilde de WIFI van de TV hierop laten inloggen.Per ongeluk stelde ik de WIFI van ODIDO Internet en TV in, en warempel er was weer TV. De verbinding heeft ongeveer 2 weken stand gehouden. En toen weer hetzelfde probleem.Met geen mogelijkheid kon je een WIFI verbinding maken, terwijl de SSID wel in de lucht hangt!Harde reset uitgevoerd (reset knopje ingedrukt houden totdat Zyxel opnieuw opstart) Dit heeft geholpen. Een internetverbinding maken was niet mogelijk!! Maar er viel me iets op. Op de PC heb ik een UTP netwerkverbinding en een WIFI verbinding.Het viel me op dat je maar 1 goede verbinding kon opzetten.Of de WIFI die een 1Gb verdinding had, Of een bekabelde verbinding die een 1 Gb verbinding had.Maar het viel me ook op dat als je de WIFI dan uitzet en alleen een bekabelde verbinding actief maakt, dan is de snelheid 10x tot 20x zo traag! De enige oplossing is dan de router te resetten. Ik denk dat het komt omdat de Zyxel niet goed functioneert, en niet goed de IP adressen vrijgeeft. Natuurlijk heb ik een poging gedaan om in de inmiddels vele telefoontjes met de helpdesk, maar ik dring niet echt door bij de 1e lijns helpdesk. Tevens moet ik nog steeds het telefoontje ontvangen dat er een monteur een afspraak zou maken.(Persoonlijk wil ik weten wat deze dan komt doen, want ik moet er voor vrij nemen, en wil niet met een kluitje in het riet gestuurd worden. Kan iemand mij helpen met de storingen die om de haverklap naar voren komen! Wat een debacle, ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met deze problemen.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen