Alles over wifi en Wifi Plus.
Recent actief
van boven naar beneden heb ik:GroenRoodknipperend BlauwGroen … is dat goed?
Ik heb al enkele maanden internet van T-Mobile Thuis maar voor het eerst logde ik in op de router vandaag. Ik wilde mijn wifi-naam veranderen naar iets leuks. Maar toen zag ik twee “soorten” wifi: 2.4 en 5 . Ik heb absoluut geen verstand van wifi en netwerken e.d. Dus ik vraag me af wat wijsheid is. Moet ik deze twee onderscheiden van elkaar door een andere naam te geven of moet ik ze net hetzelfde noemen zodat mijn apparaten zelf hun “soort” wifi kunnen kiezen? Wat zijn de voor- en nadelen (in lekentaal)?
Gisteren is eindelijk de monteur geweest en we kunnen nu gebruik maken van internet. WiFi werkt prima. Het lukt echt niet om de beveiligingscamera te verbinden. Ik zit nu al op de 2.4g verbinding, het probleem is hier nog niet mee opgelost. heet iemand tips? alvast bedankt.
Sinds kort heb ik glasvezel van ODIDO, ik heb een ZYXEL T56 modem en een Samsung A51 mobiel. Elke keer als ik thuis van de wifi af ben geweest moet ik opnieuw inloggen en voordat ik dat doe eerst het netwerk verwijderen uit de lijst van beschikbare netwerken. Bij het netwerk staat vermeld "WPA3 connection is required”. De instelling automatisch aanmelden staat aan.Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem oplos?
Waar kan ik de handleiding van het klik en klaar modem vinden.
De WiFi van de Zyxel T56 modem/router valt regelmatig weg. De meshfunctie is al uitgezet omdat die nog veel meer uitval van de WiFi veroorzaakt. Resetten naar de fabrieksinstellingen, van de stroom halen en kanaalwissels maken geen verschil. Een monteur van Guidion kon geen verbeteringen voorstellen en zijn vermoeden is dat de software van de Zyxel T56 niet stabiel is.We maken gebruik van het glasvezelnetwerk van Dutch Open Fiber.Kan iemand mij verder helpen bij dit probleem?
Misschien een wat vreemd probleem.Ik heb een Eufy video deurbel met een WiFi Chime als homebase.Deze heeft altijd prima gewerkt onder Ziggo maar nu ik de Zyxel 56 heb kan ik deze niet meer installeren.Nu is mijn theorie dat deze waarschijnlijk verbinding moet hebben met 2.4Ghz en niet de 5Ghz. En omdat mijn telefoon natuurlijk de 5Ghz pakt heb je niet dezelfde WiFi verbinding.Kan ik deze 2 WiFi systemen loskoppelen van elkaar in de router zodat ik alleen op de 2.4 GHz zit en dus mijn deurbel kan installeren?
Hallo,Sinds een week zijn wij thuis overgestapt op Odido glasvezel, waarbij we Zyxel EX5601-T1 geleverd kregen. Aangezien wij hiervoor internet via KPN hadden, hebben wij een viertal KPN Superwifi punten aangeschaft. Mijn vraag is hoe ik deze kan gebruiken om opnieuw een mesh netwerk op te zetten, nu ik geen KPN Experia box meer heb. In dit forum kom ik dezelfde vraag tweemaal tegen, zonder een duidelijk antwoord (het meest in de buurt komt deze thread, maar ook hier kom ik niet uit). Vandaar dat ik deze opnieuw stel. Alle hulp is welkom. Alvast vriendelijk dank. 😃
Hi! sinds vandaag internet van Odido met de modem ZYXEL T-56. Voorheen ziggo, daar kon je in de app de instellingen van de modem aanpassen. Dit was nodig voor de Sonos box.. bij die van Zyxel kan ik de instellingen niet vinden. Kan iemand mij helpen? Dit in verband met de Sonos die op 2.4ghz moet. groetjss
Goedenavond,nou ik denk dat het onderwerp al aardig duidelijk is maar hier dus nog een keer. Ik ben al naar een Odido winkel geweest maar daar lukte het ze niet me verder te helpen.Momenteel zendt mijn router enkel 5Ghz signaal uit, ik wil dit echter veranderen naar zowel 2.4Ghz als 5Ghz.Hoop dat iemand me kan helpen want ik vond online een manier maar als ik dat zou willen proberen, zou ik naar een onbeveiligde link moeten wat ik liever niet doe, zeker niet als het om mijn router gaat.Hoop dat iemand me kan helpen hiermee 😊
Op mijn Zyxel wifi-versterker op de 1e etage branden het power lampje en het ‘staafdiagram’ lampje (links op de versterker) allebei constant groen. Het wifi-signaal lampje rechts knippert groen.Op mijn 2e Zyxel wifi-versterker op zolder knippert het power lampje oranje. Het ‘staafdiagram’ lampje brandt niet. En het wifi-signaal lampje brandt constant groen.De wifi werkt (redelijk) goed in het hele huis. Op zolder geeft de speedtest rond de 170 Mbps aan, zowel download als upload. Mijn vraag is of het oranje knipperende power lampje op zolder normaal is of dat het een foutmelding is?Bij voorbaat dank voor jullie inzichten. Groet, Arend
Dit topic is van denniseikelboom en is overgenomen van het vorige Thuis Forum. Goedemiddag, Ben sinds een korte tijd klant bij T-Mobile thuis (alleen internet). Nu dacht ik, ik gebruik mijn oude wifi router. Mijn idee: eigen wifi router bekabeld aansluiten op het T-Mobile modem. Wifi signaal uitzetten op T-Mobile modem en dan alle draadloze apparaten aansluiten op het wifi signaal van mijn eigen router. Heeft iemand hier ervaring mee? Bedankt alvast voor de reacties (aangepast voor leesbaarheid - Sander)
Als je in de modem instellingen de optie "Houd 2.4G en 5G hetzelfde” aanvinkt en verbind met het wifi netwerk met een van je apparaten, kiest het apparaat zelf of die gebruik maakt van het 2.4 of 5G netwerk? Er was ook een optie om die 2 netwerken appart weer te geven alleen kan ik die niet meer vinden.
Sinds vorige maand hebben wij een t-mobile thuis abonnement voor internet en tv. Tv werkt prima maar we zijn niet heel tevreden over de wifi snelheid. Lampjes 3,4,5 en 7 op het modem blijven constant snel knipperen, hoort dat zo of kan daar het probleem in zitten?
Ik wil overstappen naar odido. Kan ik mijn tp link deco wifi versterkers gewoon blijven gebruiken met het modem van odido?
Ik kan het nergens vinden, maar ik heb de volgende vraag: Ik ben sinds anderhalve maand tevreden Odido glasvezel abonnee.Nu heb ik een een Zyxel T56 router met een Zyxel wifipunt. Ik ben naar de instellingen van de router gegaan en daar heb ik de 2,4 en 5 ghz banden gescheiden met hun eigen SSID door de Easy Mesh uit te zetten. Dit, omdat ik een aparte 2,4 ghz band nodig heb voor sommige van mijn smarthome apparaten.Ik ben daarna ingelogd op het Wifipunt van Zyxel, maar daar kan ik Easymesh niet uitzetten en dus ook de SSID kanalen niet scheiden. Als ik kijk bij de wireless network settings heb ik deze niet, terwijl ik deze wel bij de wireless network settings op de router heb.Klopt dit? Of moet ik een andere manier gebruiken om dit te kunnen?
Ik kan nog geen subboard vinden voor Klik&Klaar, dus ik zet 'm hier in.Sinds woensdag heb ik firmware V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806 en sindsdien werkt de 5G connectiviteit niet meer. Op Tweakers hebben een flink aantal mensen hier last van.Sinds de nieuwe firmware op de 5G router, valt continu de verbinding even weg voor 10 seconden, lampje van 5G is rood en ik zie helemaal géén 5G connectie in de webinterface. Dit is heel erg hinderlijk.Het is nu compleet onwerkbaar voor alles wat niet gebufferd kan worden (thuiswerken, livestream kijken, videobellen). De 5G router staat op de meest ideale locatie en voor de firmware update was het super stabiel en ook redelijk snel. Maar nu is het huilen met de pet op.
Sinds we nieuw modem Zyxel T-50 hebben, kan één laptop (HP EliteBook 820) geen WiFi verbinding maken. Alle andere apparaten waaronder een nieuwe ACER laptop maken wel verbinding. De HP laptop kan het nieuwe netwerk wel vinden, maar na het invullen van de beveiligingssleutel (wireless key) en klikken op “verbinding maken”, verschijnt de melding: “kan geen verbinding maken met dit netwerk”. Daar houdt het op. Met een kabel tussen het modem en de laptop kom ik wel op internet, maar dit is geen werkbare oplossing voor mij. Ik gebruik de laptop op diverse plekken in huis waar ik geen kabel naartoe kan trekken. Ik ben zzp’er en heb deze laptop, en werkende WiFi, hard nodig dus het is nu een heel vervelende situatie. Wat heb ik al gedaan/geprobeerd?gebeld met helpdesk t-mobile. Het WiFi netwerk werd gesplitst in een 5G variant en een langzamere variant (twee punt nog wat). De melding bleef in alle gevallen hetzelfde dus probleem niet opgelost. twee topics gevonden en gelezen in de community d
Goedenavond mensen, Ik heb deze week mijn T50 vervangen door een T56. Omdat ik veel apparaten had aangemeld heb ik uit gemak bij het opstarten de T56 de naam en het wachtwoord gegeven van mijn T50. Alle apparaten verbonden vlekkeloos zowel op 2.4 als 5ghz.Vervelende is dat zo'n beetje al mijn apparaten regelmatig de verbinding verliezen en dan ook niet opnieuw verbinden, tot ik de T56 opnieuw opstart. Gekke is dat het best random is; mijn Google Nest en Cam blijven werken, maar mobiele apparaten, mijn PS5 en Chromecast werken niet meer tot de T56 opnieuw opgestart is. Kan dit te maken hebben met WiFi6, of met een ander issue? Mobiele device geeft sinds de T56 staat aan WPA3 connection required, ook als hij wel verbonden is. Iemand enig idee? Thanks voor het meedenken!
Goedemiddag, ik heb sinds afgelopen vrijdag 29 juli 22 de overstap gemaakt van Kpn naar T-Mobile thuis. Op al mijn apparaten heb ik wifi zoals mijn printer, mobiel en zakelijke Asus laptop. Behalve op mijn prive laptop een Lenovo G40-80 de wifi naam komt totaal niet naar voren. Ik heb van alles geprobeerd met de storingdienst van T-mobile maar niets werkt. Ook via een hotspot met mijn mobiel naar mijn laptop werkt het niet. 5G uitzetten heeft ook niet gewerkt. Dus ik ben doorverwezen naar de community. Help kan iemand mij helpen?
Goedenavond allemaal. Ik ben nieuw hier bij odido en heb zojuist voor het eerst verbinding gemaakt met mijn router de Zyxel T-56.Nu probeer ik de 5ghz band een andere ssid te geven zodat ik deze apart kan gebruiken alleen ik krijg de melding dat dit niet mogelijk is omdat easy mesh is ingeschakelt.Nu is mijn vraag hoe ik dit kan uitschakelen want ik kan deze optie nergens vinden in de instellingen van het router.Alvast Bedankt.
Sinds eind december 2023 heb ik een overstap gemaakt naar Odido.De 2e week van januari was er geen verbinding…… ##$$!!Geen internet verbinding Geen TV verbinding Geen telefoonverbindingHelpdesk gebeld, en het antwoord was dat er een monteur zou moeten komen, en dat dit langer dan 3 dagen ging duren…. Hij zou een melding maken dat een monteur of de organisatie erachter.Ik begrijp niet dat de helpdesk geen betere testmethode heeft, en heb zeker geen begrip voor het antwoord van de helpdesk. Wellicht begrijp je mijn onrust, tegenwoordig kun je eigenlijk niet meer zonder internetverbinding. Omdat ik zelf denk dat er geen monteur afgestuurd dient te worden, ben ik verder gaan testen en uitproberen.Ik had natuurlijk alles al een keer uitgezet (Glasvezelmodem en Zyxel router)Dit had niet geholpen.Ik wilde mijn telefoondata gebruiken als hotspot, en wilde de WIFI van de TV hierop laten inloggen.Per ongeluk stelde ik de WIFI van ODIDO Internet en TV in, en warempel er was weer TV. De verbinding
Hallo de rode led brand constant, wat betekent dat?
Afgelopen dinsdag is T-Mobile Thuis (glas) opgeleverd en heb ik een Zyxel T-54 modem in gebruik genomen. Prima apparaat en goed WiFi bereik echter loop ik tegen onderstaand issue aan;Op de Zyxel T-54 heb ik de WiFi band (2.4 en 5) gecombineerd als één netwerk. Nu heb ik verschillende apparaten die een voorkeur lijken te hebben voor het 2.4 Ghz signaal ondanks in Windows (10/11) de 5 Ghz band is ingesteld als voorkeur. Wanneer ik op deze apparaten kort WiFi uitzet en opnieuw inschakel verbind deze wel op 5Ghz.Nu heb ik gekeken in de Zyxel configuratie en zie hierbij geen optie voor bandsteering of het forceren van 2.4 dan wel 5Ghz voor apparaten. Iemand die hier ook tegenaan loopt dan wel een oplossing hiervoor heeft?Met mijn vorige (eigen) modem / router hadden de apparaten primair de 5Ghz band en als dit buiten bereik komt wordt vanzelf overgeschakeld naar de 2.4 band. Het scheiden van de twee WiFi banden heeft daarom niet mijn voorkeur
Hallo,Ik ben al 2 weken met Odido aan het bellen omdat ik mijn Google Nest deurbel en Google Nest Cam wil aansluiten maar bij het connecten met de wifi krijg ik een foutmelding. Nu had ik vandaag jullie weer aan de lijn en die gaven aan om dit via Odido Community kenbaar te maken en dan konden jullie mij helpen.Ik zag dat meerdere mensen hier problemen mee hadden en dat het te maken had met de Firmware. Jullie collega gaf ook aan dat hiervoor een update was en jullie dit op mijn modem konden update. Graag verneem ik graag van jullie!
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.