Hallo @Appelcornie24
Heb je een Zyxel router? Je kan hiervoor in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat, deze pagina is veilig ondanks de veiligheidsmelding. Het betreft een pagina in je eigen LAN dus alleen voor jou toegankelijk.
Als Easymesh aan staat dan hoef je enkel 2,4 GHz in te schakelen bij de WiFi instellingen.
Als Easymesh uit staat ga dan naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, Easymesh, schakel dit in en klik op toepassen.
@Waqqas
Dankjewel voor je antwoord.
Ik heb het geprobeerd maar kennelijk is mijn wachtwoord vergrendeld (aangezien ik hem niet verandert heb) dus ik gok dat ik ze even moet gaan bellen.
Nogmaals bedankt voor je antwoord, mocht je nog een oplossing hebben, I'm all ears haha :)
@Appelcornie24
Als je een Zyxel hebt voer dan een fabrieksreset uit door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.
Het WiFi netwerk is standaard samen 2,4 en 5 GHz.
He @Waqqas ,
Dankjewel, ik was heel blij want zag 2.4Ghz verschijnen maar na zo'n 30 seconden sprong hij weer naar alleen 5Ghz. ♀️
Mocht je nog iets anders weten, let me know!
@Appelcornie24
Brandt het 2,4G lampje wel op de router? Apparaten wisselen zelf tussen 2,4 GHz en 5 GHz afhankelijk van welke het beste is op dat moment.
2,4 GHz hoort eigenlijk niet vanzelf uitgeschakeld te worden. Dit kan duiden op een probleem met de router.
He @Waqqas ,
Thanks again. Zolang ik snel genoeg ben met devices connecten voordat hij naar 5Ghz schakelt lijkt het goed te gaan. Minder prettig maar oke.. en inloggen in het ip adres werkt helaas ook niet, daar ga ik nog wel even achteraan
@Appelcornie24
Misschien kan je de 2 banden splitsen zodat je de 2,4 GHz apparaten met de 2,4 GHz band kan verbinden en de 5 GHz apparaten met 5 GHz.
Wellicht heb je een kaartje achter de router met de verkeerde gegevens.
Als dat zo is, is het niet automatisch aangezien het vorige meerdere keren niet werkte.
En wat betreft de inloggegevens, ik ga ze komende week wel even bellen en kijken of ze het kunnen resetten.
@Appelcornie24
Dat splitsen van de 2 banden doe je handmatig, aangezien je niet in de router kan, kan je dit ook via je Odido account bij de WiFi instellingen regelen door bandsteering uit te zetten en 2,4 GHz en 5 GHz beide aparte inloggegevens te geven.
Ah oke top, heb het aangezet (of eerder, uitgezet haha). Als het goed is heb ik binnenkort weer een device die ik moet testen dus dan zal ik kijken of het connecten met 2.4Ghz netwerk dan wel lukt. Bedankt voor de tip!
@Appelcornie24
Heb je 2,4 en 5 GHz ook andere namen en wachtwoorden gegeven zodat je 2 netwerken ziet?
Jep did that too. Vreemde is wel dat mijn smartphone nu met geen van beide meer contact wil maken.
@Appelcornie24
Kan je het netwerk eens vergeten en opnieuw verbinding maken of toestel en router eens herstarten?
Beide nu net geprobeerd, no luck
@Appelcornie24
Geeft je telefoon een foutmelding? Je kunt een fabrieksreset uitvoeren om de originele instellingen weer te herstellen.
Alleen dat het wachtwoord niet correct is maar aangezien die met m'n laptop zonder problemen werkt, weet ik dat dat het niet is.
Bedoel je via die knop achterop de router of in het instellingen menu waar ik dit aangepast heb.
@Appelcornie24
De resetknop achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden indrukken met een paperclip bijvoorbeeld. Dan heb je weer de default instellingen.
Oke top, nu werkt het weer. Kan alleen kennelijk niet veranderen naar 2.4Ghz en 5Ghz, jammer
Super bedankt voor al je hulp @Waqqas!
@Appelcornie24 Ik kan bandsteering voor je uitzetten als je wilt. Ik maak dan twee losse netwerken voor je aan met 2.4Ghz en 5Ghz gescheiden. Wil je dat? Dan regel ik het zo snel mogelijk!
Hallo Cheyenne,
Dankjewel voor je bericht maar dat heb ik dus ook al zelf allemaal gedaan en toen deed m'n internet het niet meer.
Ik ga even verder nadenken wat de beste oplossing gaat worden voor mij maar voor nu, doe maar niet nee.
@Appelcornie24
Raar dat het dan niet werkt, ik heb hier op de Zyxel-T56 beide banden gesplitst en dat werkt perfect, kan je het misschien nog eens proberen?
Nee ga ik niet doen. Ik heb m'n internet nodig, dankje
@Appelcornie24
Apparatuur kan niet verbinding maken met beide banden tegelijk, het is of 2,4 GHz of 5 GHz.
@Waqqas
Dat weet ik en dat is logisch, het gaat er ook niet om dat iets met beide banden tegelijk kan verbinden. Het ging erom dat veel smart appliances enkel werken met 2.4Ghz.
@Appelcornie24
Je zou dan voorlopig 5 GHz uit kunnen schakelen in je Odido account bij de WiFi instellingen.