Skip to main content

De WiFi van de Zyxel T56 modem/router valt regelmatig weg. De meshfunctie is al uitgezet omdat die nog veel meer uitval van de WiFi veroorzaakt. Resetten naar de fabrieksinstellingen, van de stroom halen en kanaalwissels maken geen verschil. 

Een monteur van Guidion kon geen verbeteringen voorstellen en zijn vermoeden is dat de software van de Zyxel T56 niet stabiel is.

We maken gebruik van het glasvezelnetwerk van Dutch Open Fiber.

Kan iemand mij verder helpen bij dit probleem?

Hi @Johannes1951, ik help je verder! Ik heb meteen je verbinding erbij gepakt. Zou je de volgende stappen voor mij willen uitvoeren?

  • Reset Zyxel T-56
  • Kan je het modem resetten om de standaard instellingen terug te halen?
  1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.
  • Powerflip
  • Kan je het ONT & Modem rebooten?
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Ik ben benieuwd! Ik zie trouwens druk verkeer op LAN4 op je modem. Merk je ook deze wegvallende verbinding als deze apparatuur niet aangesloten staat?


Hi @Johannes1951, ik help je verder! Ik heb meteen je verbinding erbij gepakt. Zou je de volgende stappen voor mij willen uitvoeren?

  • Reset Zyxel T-56
  • Kan je het modem resetten om de standaard instellingen terug te halen?
  1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.
  • Powerflip
  • Kan je het ONT & Modem rebooten?
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Ik ben benieuwd! Ik zie trouwens druk verkeer op LAN4 op je modem. Merk je ook deze wegvallende verbinding als deze apparatuur niet aangesloten staat?

Dank voor de tips.

Reset van de Zyxel T-56 en de Powerflip meerdere malen uitgevoerd in de laatste paar weken zonder resultaat. Blijkbaar zijn er andere redenen, zoals de software van de Zyxel T-56. De monteur van Guidion had het daar ook over. Wanneer komt een update hiervan uit?

Druk verkeer op LAN4 komt door het gebruik van de TV Box, die stond aan.

Met vriendelijke groet,

Johannes

 


Dank je wel voor je terugkoppeling! @Johannes1951 Op dit moment durf ik niet te zeggen wanneer de update er aan komt. Echter help ik je graag verder naar het zoeken van een werkende oplossing. Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden? Dan kijk ik direct met je mee! 

  • Valt de wifi echt weg of is de verbinding dusdanig traag dat het lijkt alsof deze wegvalt?
  • Waar heeft de monteur het wifipunt geplaatst? Ik ga er vanuit dat deze bekabeld is aangesloten, klopt dit?
  • Is het echt alleen de wifi die weg valt of de hele internetverbinding?

 


Dank je wel voor je terugkoppeling! @Johannes1951 Op dit moment durf ik niet te zeggen wanneer de update er aan komt. Echter help ik je graag verder naar het zoeken van een werkende oplossing. Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden? Dan kijk ik direct met je mee! 

  • Valt de wifi echt weg of is de verbinding dusdanig traag dat het lijkt alsof deze wegvalt?
  • Waar heeft de monteur het wifipunt geplaatst? Ik ga er vanuit dat deze bekabeld is aangesloten, klopt dit?
  • Is het echt alleen de wifi die weg valt of de hele internetverbinding?

 

De WiFi valt uit. Op mijn MacBook Pro moet ik de WiFi uitzetten en daarna weer aanzetten om opnieuw verbinding te krijgen. Ook de mobiele telefoon gaat op zo’n moment direct over op 5G van het mobiele netwerk.

De modem/router is gemonteerd in de meterkast en is bedraad aangesloten. De WiFi Plus staat niet bedraad aan. De meshfunctie heb ik al niet aanstaan omdat de WiFi dan elke paar minuten wegvalt.

Alleen de WiFi valt weg, het tv-signaal wordt ononderbroken doorgegeven en ook Apple TV werkt naar tevredenheid, beide bekabeld aangesloten. 


Hi @Johannes1951, de Mesh functie dient aan te staan voor het wifipunt om te werken. Als dit uitstaat zal het wifipunt inderdaad niet werken. Ik heb wifi 6 uitgeschakeld op het modem, zou je een pwoerflip willen uitvoeren en kijken of je MacBook nu wel goed verbinding maakt?


Hi @Johannes1951, de Mesh functie dient aan te staan voor het wifipunt om te werken. Als dit uitstaat zal het wifipunt inderdaad niet werken. Ik heb wifi 6 uitgeschakeld op het modem, zou je een pwoerflip willen uitvoeren en kijken of je MacBook nu wel goed verbinding maakt?

Dag Tommie,

Sinds een paar dagen een Macbook Air 2024 in gebruik. Daarom het verzoek om op mijn modem WiFi 6 weer in te schakelen.

 

Alvast veel dank.

 

Met vriendelijke groet,

 

Johannes Bakker


Hi @Johannes1951, ik heb wifi 6 weer ingeschakeld op jouw modem! Je kan een powerflip uitvoeren en de apparatuur weer opnieuw verbinding laten maken. 


Hoi,

 

Wij hebben ook de Zyxel T-56 en ik moet iedere ochtend mijn modem uit en aan zetten anders geen wifi mogelijk.

Alle apparaten in huis kunnen niet verbinden met het modem.vaak gaat hij er midden in de nacht uit waardoor onze camera's niks opnemen naar de Cloud.

 

Bijna 1 jaar tevreden maar sind 3 weken dit probleem.

Alle stappen al doorlopen met alles opnieuw opstarten en terug naar fabrieksinstellingen gedaan green verschil.

Al hoor ik veel klachten over de Zyxel T-56.

Lijkt of de 54 veel stabieler was.

Hopelijk heeft iemand een oplossing of nieuw modem.

 

Alvast bedankt 


Hoi @Patrickva, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je kunt genieten van een stabiel netwerk. Zou je mij iets meer duidelijkheid willen geven en een aantal stappen uitvoeren?

Ik zie dat er meerdere apparaten verbonden zijn, je geeft aan dat alle apparaten geen verbinding kunnen maken. Is dit alleen in de ochtend? Zou je een volledige powerflip willen uitvoeren? In de tussentijd zet ik WPA-3 op WPA-3 en schakel ik Wifi 6 uit. Je kunt de melding krijgen “WPA-3 is vereist”, als dit het geval is dan dien je het netwerk volledig te vergeten en opnieuw verbinding te maken. Kan je het internet daarna testen of het stabieler is? Alvast bedankt.

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 


Hoi @Patrickva, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je kunt genieten van een stabiel netwerk. Zou je mij iets meer duidelijkheid willen geven en een aantal stappen uitvoeren?

Ik zie dat er meerdere apparaten verbonden zijn, je geeft aan dat alle apparaten geen verbinding kunnen maken. Is dit alleen in de ochtend? Zou je een volledige powerflip willen uitvoeren? In de tussentijd zet ik WPA-3 op WPA-3 en schakel ik Wifi 6 uit. Je kunt de melding krijgen “WPA-3 is vereist”, als dit het geval is dan dien je het netwerk volledig te vergeten en opnieuw verbinding te maken. Kan je het internet daarna testen of het stabieler is? Alvast bedankt.

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Beste Tommie 

 

Vanmorgen weer geen wifi .

Telefoon tablets lampen deurbel geen verbinding.

Tv met kabel wel.

Wifi geeft aan opgeslagen maar maakt geen verbinding.netwerk vergeten en opnieuw verbinden zelfde resultaat. Opgeslagen.

 

Weer een powerflip en dan werkt het.

 

Met vriendelijke groet 

Patrick 


Beste,

 

Vandaag weer stekker eruit en weer erin.

Want weer geen wifi.


@Patrickva Jeetje, dit moeten we oplossen. Ik help je graag verder! 

Ik ben direct het systeem ingedoken om jouw verbinding uit te meten en zie inderdaad dat er iets niet helemaal lekker gaat. Echter zie ik dat het modem de afgelopen 7 dagen niet volledig van de stroom is geweest. Het is echt belangrijk dat je dit minimaal 10 seconden doet. Wil je het modem op de volgende wijze een herstart geven: 

  1. Haal het modem en de Mediaconverter/ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) van de stroom.
  2. Wacht minimaal 10 seconden. Sluit daarna de Mediaconverter/ONT weer aan op de stroom en laat deze 30 seconden opstarten. Sluit daarna het modem weer aan op de stroom.
  3. Wacht tot alles volledig is opgestart.
  4. Controleer of de diensten weer werken.

Laat je mij weten of dit voor verbetering zorgt? Ik sta klaar om je verder te helpen! 


Morgen,

Zondag op nogmaals de router een powerflip gegeven.vandaag maandag weer geen wifi dus weer stekker eruit  wachten opnieuw opstarten en dan hebben we weer wifi.

 

Mèt vriendelijke groet 

 

Patrick 


Hi @Patrickva, kan je mij uitleggen hoe je constateerd dat er geen wifi is? Kan je me ook vertellen hoe laat dit was? Dan kan ik dat tijdstip gaan onderzoeken! 


Beste.

 

 

Hoe laat weet ik niet exact maar voor 02:00 geen wifi verbinding mogelijk.omdat whatsapp dan een backup moet maken.

9 led wifi spots eruit deurbel geen verbinding en 4 telefoons geen verbinding.tablet of laptop geen verbinding.

Klik ik op mijn wifi verbinding om te verbinden krijg ik alleen de melding opgeslagen.

Stekker router eruit dan er weer in en dan gaan de apparaten weer verbinden.

Maar ben er wel bijna klaar mee dat er geen verbetering in zit


Bedankt voor de uitleg @Patrickva. Ik heb besloten om een monteur te sturen om alles uit te sluiten! Je ontvangt hier zodadelijk een bericht over om een afspraak in te plannen met Guidion. 


Beste @Tommie van Odido .

 

Bedankt de afspraak is gemaakt voor 15 mei .

Zodra ik iets meer weet deel ik mijn ervaringen hier.


Beste allemaal,

 

Vandaag monteur geweest en een nieuwe router geïnstalleerd.Nu afwachten maar tot op heden werkt hij top.

Hopelijk morgen vroeg ook nog.

En even een een compliment voor odido en guidion voor de snelle en goede service 👍


@Patrickva ik duim voor je. De problemen die jij omschrijft heb ik hier ook. Sinds 8 mei glasvezel mrt hetzelfde type modem. Ik ben benieuwd of dit de oplossing is.


@GoofyBaars en natuurlijk iedereen,

 

Vanmorgen was het gewoon weer het zelfde.

Dus weer gaan googlen en vond ik dit bij een andere provider.

 In de superwifi/experiawifi staat een setting “Auto Channel Selection” die s 'nachts voor wat actie kan zorgen. Default staat deze ingeschakeld!

 

Probeer eens als je deze uitschakelt ( en opslaan) of je problemen dan zijn verholpen

 

Dus nu maar eens kijken of dit mogelijk is bij onze wifi versterker.heb de router vaste channels gegeven zowel 2.4 en 5 ghz. En dan kijken of er morgen vroeg nog internet is.

Maar dit blijft echt vreemd.

En we houden jullie op de hoogte 


Hmm dat is niet wat we hadden gehoopt @Patrickva. Als dit nog een keer gebeurt, zou je dan de datum en tijstippen van uitval willen noteren en meesturen? Dan kan ik wat grondiger onderzoek doen! 


Beste 

De wi-fi is uitgevallen tussen 00: 20 en 00: 50 

Dit is in de nacht van 16 5 naar 17-5


Beste 

Vandaag 17-05 wifi uitval tussen 22:45 -23:15.

Geen een apparaat kon verbinden met het netwerk


Bij ons tegen 21:45uur viel alles uit. Router opnieuw opgestart en daarna werkte het weer. 


Beste,

 

Ik zat eens hardop te denken, wanneer is de update bij mijn geïnstalleerd op het modem?

Ik had nooit problemen en las dat er een update is geweest .

Ik heb nu schat ik 4 weken last van  wegvallen van de wifi.

Ik vermoed nu dat of de deurbel of de wifi spotjes de oorzaak kunnen zijn.omdat deze op 2.4 ghz band zitten.

Voor de update mits dit zo blijkt deed alles het 100%

Want zet ik de 2.4ghz uit lijkt het te blijven werken.


Reageer