Sinds eind december 2023 heb ik een overstap gemaakt naar Odido.
De 2e week van januari was er geen verbinding…… ##$$!!
- Geen internet verbinding
- Geen TV verbinding
- Geen telefoonverbinding
Helpdesk gebeld, en het antwoord was dat er een monteur zou moeten komen, en dat dit langer dan 3 dagen ging duren…. Hij zou een melding maken dat een monteur of de organisatie erachter.
Ik begrijp niet dat de helpdesk geen betere testmethode heeft, en heb zeker geen begrip voor het antwoord van de helpdesk.
Wellicht begrijp je mijn onrust, tegenwoordig kun je eigenlijk niet meer zonder internetverbinding.
Omdat ik zelf denk dat er geen monteur afgestuurd dient te worden, ben ik verder gaan testen en uitproberen.
Ik had natuurlijk alles al een keer uitgezet (Glasvezelmodem en Zyxel router)
Dit had niet geholpen.
Ik wilde mijn telefoondata gebruiken als hotspot, en wilde de WIFI van de TV hierop laten inloggen.
Per ongeluk stelde ik de WIFI van ODIDO Internet en TV in, en warempel er was weer TV.
De verbinding heeft ongeveer 2 weken stand gehouden. En toen weer hetzelfde probleem.
Met geen mogelijkheid kon je een WIFI verbinding maken, terwijl de SSID wel in de lucht hangt!
Harde reset uitgevoerd (reset knopje ingedrukt houden totdat Zyxel opnieuw opstart) Dit heeft geholpen. Een internetverbinding maken was niet mogelijk!!
Maar er viel me iets op.
Op de PC heb ik een UTP netwerkverbinding en een WIFI verbinding.
Het viel me op dat je maar 1 goede verbinding kon opzetten.
Of de WIFI die een 1Gb verdinding had, Of een bekabelde verbinding die een 1 Gb verbinding had.
Maar het viel me ook op dat als je de WIFI dan uitzet en alleen een bekabelde verbinding actief maakt, dan is de snelheid 10x tot 20x zo traag!
De enige oplossing is dan de router te resetten.
Ik denk dat het komt omdat de Zyxel niet goed functioneert, en niet goed de IP adressen vrijgeeft.
Natuurlijk heb ik een poging gedaan om in de inmiddels vele telefoontjes met de helpdesk, maar ik dring niet echt door bij de 1e lijns helpdesk.
Tevens moet ik nog steeds het telefoontje ontvangen dat er een monteur een afspraak zou maken.
(Persoonlijk wil ik weten wat deze dan komt doen, want ik moet er voor vrij nemen, en wil niet met een kluitje in het riet gestuurd worden.
Kan iemand mij helpen met de storingen die om de haverklap naar voren komen!
Wat een debacle, ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met deze problemen.