Alles over wifi en Wifi Plus.
Recent actief
Odido is laatst bij ons geïnstalleerd. Op alle apparaten doet de wifi het goed, behalve op de MacBook PRO van mijn vrouw. Modem is de Zyxcel T-56. Wie kan mij helpen naar een oplossing?
Vorige week zaterdag heeft de monteur van Guidion het modem en Nokia ONT geïnstalleerd. Voordat de monteur vertrok heb ik de snelheid gecontroleerd met de Speedtest app: 1200 Mbps. Ik dacht dat alles in orde was, maar helaas. De dekking van de WiFi is zeer slecht. Behalve op de begane grond is de dekking zo slecht dat mobiele apparaten onbruikbaar zijn en overschakelen op 5G. Het modem hangt op dezelfde plek als het apparaat van de vorige provider. Hiermee had ik overal bereik en nooit problemen. Dit is zeer teleurstellend. Ik heb het modem al hoger opgehangen in de meterkast, verder weg van de andere apparatuur. Alle kabels zijn gecontroleerd en het hele systeem is meerdere keren gereset. Desondanks blijft de verbinding onbruikbaar en is de snelheid ongeveer 50 Mbps, terwijl ik 2000 zou moeten halen met mijn abo. Alleen als ik naast de router sta kan ik een snelheid van ongeveer 600 Mbps halen. De snelheid van 1200 die ik tijdens de installatie haalde heb ik nooit meer kunnen evenaren
Kan een moderator mij misschien helpen mijn Zyvel Klik en Klaar modem nr.: 5307 te updaten.Heb Extender WX5600 aangesloten. Power lammpje groen, Wifi lampje groen en sterkte internet lampje knippert groen. Er komt geen muziek uit. Geen internet.Mijn Klik en Klaar app geeft dit Wifi punt keurig aan.
Ik overweeg om een Zyxel WX5600 aan te vragen.Is het mogelijk om de stroomvoorziening voor deze wifi versterker via de ethernetkabel (POE) te laten gaan zodat er geen aparte voedingskabel nodig is?
HoiWij hebben sinds gisteren Klik en klaar internet alleen lukt het niet om onze Samsung op de wifi te krijgen. Kan iemand daarmee helpen?
De laatste dagen valt in de avond de wifi meerdere keren uit of het is zo traag dat pagina's niet geladen worden. Dacht eerst dat het aan mijn Deco M9plus lag maar dit wifi signaal is sterk. Het wifi signaal van de modem T50 is zwak en geeft regelmatig 'geen internet verbinding' weer.Na alles uit/aan gezet te hebben, een paar keer, werkt het weer. Echter de volgende avond, rond 18.00 uur, word de wifi weer traag.Wat kan hier aan gedaan worden?
Sinds een aantal week valt constant de internetverbinding weg. Op mijn modem de T54 gaat het lampje van het internet uit, en vervolgens op rood. Heb het modem meermaals herstart, maar dit helpt niet. Sinds vanochtend 8 uur is het internet al meer dan 10 keer uitgevallen. Iemand een idee om dit te verhelpen?
sinds gisteren over op glasvezel internet van Odido.Vanavond al de eerste storing. WiFi lijkt zich te resetten. Ik kijk TV via de Odido app op mijn smart TV m.b.v. WiFi. ik merkte dat het beeld begon te haperen,te stotteren en toen op zwart ging met een fout melding in de Odido app over het ontbreken van Internet verbinding. En dat klopte. Ik moest compleet opnieuw inloggen met mijn TV op de Zyxel T56 router. Opnieuw WiFi wachtwoord ingeven. Het lijkt of de WiFi even is ge herstart. nu lees ik dat dit een bekend euvel is van de T56 router. dat in de avonduren er WiFi problemen kunnen optreden. Ik heb het de installatie monteur van Gideon nog gevraagd. en die vertelde mij dat deze router uitvoerig is getest en de start up loop niet kan hebben. Dit is al een goed begin! wil niet elke avond dit moeten doen. er is een snelheidstest gedaan in de woonkamer waar de TV staat en die was erg goed. gelijkvloers appartement. router hangt in meterkast. zou geen probleem mogen zijn werd mij verteld
Ik heb een mesh netwerk gemaakt met mijn EX5601-T1 modem en twee WX5600 extenders die beide draadloos verbonden zijn. Beide geven een groene led dus het ontvangst is prima. Een snelheidstest laat 125Mbps zien met een 1000Mbps abonnenent. Bij de extenders zat een instructie van Odido over hoe deze aan te sluiten, beide draadloos. In een ander topic gaf een moderator aan dat je altijd één extender draadloos moet aansluiten als je er twee gaat gebruiken.Is 125Mbps zo'n beetje alles wat er in zit in mijn configuratie of hebben jullie nog tips om dit te verbeteren zonder kabels te trekken?
Sinds gisteren heb ik geen internet!!!
Ik heb deze week een nieuwe Zyxel T56 ontvangen, omdat de vorige het bekende opstartprobleem had.Het werkte allemaal goed de afgelopen dagen, maar nu branden de lichtjes van 2.4G en 5G ineens niet meer en is er geen wifi meer… We hebben niets veranderd aan de kabels of de instellingen.Iemand enig idee? Het wordt langzamerhand wel echt vervelend hoe het internet/wifi met de Zyxel T56 werkt.De lampjes van Internet en LAN branden soms goed en knipperen soms.
Beste community, Ik heb sinds een aantal weken problemen met mijn wifipunt en inmiddels word ik er horendol van. Alle oplossingen die op de website worden geboden, heb ik - zonder succes - doorlopen. De wifi punt - welke bekabeld is verbonden met de modem - heeft een sterk wifisignaal, maar de internetverbinding is tergend langzaam en valt continu weg. Wisselen van kanaal kan helaas niet via de WAP-6807. Ik heb binnen mijn mogelijkheden geprobeerd wat ik kan, maar ben er nu wel klaar mee. Wie heeft er nog een idee voor mij, voordat ik alles retour zend?Dank voor de hulp en het meedenken!!
Bij het opvragen van een internetpagina moet ik doorgaans een tweede maal refreshen om de internetpagina te laden. Ik heb een glasvezelverbinding met een T-56 Zyxel modem. Bij mijn vorige provider (KPN) kwam dit probleem niet voor. Ik vermoed dat het aan de software van het modem ligt.
Hallo allemaal,We zijn onlangs overgestapt van 200Mbit internet van KPN naar 2Gbit glasvezel van Odido. Bekabeld halen we een snelheid van rond de 1,3Gbit, dus dat is op zich prima.Maar via wifi merken we dat de prestaties flink achterblijven. We halen meestal rond de 200-300Mbit op de bovenste verdieping, waar ook de PlayStation staat. Tijdens het gamen ervaren we meer lag dan voorheen bij KPN, wat best tegenvalt. Dit gebeurt zelfs laat in de avond, wanneer er verder geen andere apparaten intensief gebruikmaken van de wifi.We hebben van Odido een Zyxel wifi-versterker erbij genomen, die staat direct naast de PlayStation, maar het verschil is minimaal. De snelheidstests zijn uitgevoerd met een iPhone 14 Pro, dus aan het apparaat ligt het niet – die kan deze snelheden makkelijk aan.Belangrijk detail: de router en het access point staan op exact dezelfde plek als bij onze vorige KPN-setup. Daar hadden we deze problemen niet.We snappen dat je via wifi niet altijd de volle snelheid haalt,
Hallo allemaalIk heb een wifi punt geprobeerd te installeren en meermaals gereset en opnieuw geprobeerd, maar wanneer ik het wifi punt loskoppel van het modem en vervolgens weer aansluit gaat het Link lampje niet opnieuw branden. Zelfs wanneer ik de wifi versterker naast het modem aansluit maakt het geen verbinding. Ik kan op de community de oplossing niet vinden. Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen. Groetjes Mariska
Met de regelmaat van de klok heb ik wel bekabeld internet, dus de tv werkt gewoon, maar is er geen wifi verbinding.Het betreft hier een Zyxel T56 welke al maanden dit probleem veroorzaakt.Aan/uit schakelen en/of een fabrieksreset werken dan weer eens wel dan weer eens niet.Ik heb een mesh netwerk en alles in huis werkt zowat op wifi.Lekker handig als je de verlichting aan wil doen en de wifi heeft weer eens geen zin.Het aantal keren dat ik gebeld heb over deze klacht weet ik niet meer maar ik denk dat ze me daar beu worden.Nu snap de naam van de router wel; Zeiksel!!!
De laatste paar weken is mijn tv ontvangst erg slecht, regelmatig zijn beide tv kastjes opnieuw opgestart als ik ze aan zet dan geven ze ook aan geen internet te hebben. Ik heb een t50 ontvanger staan. Als ik dan uiteindelijk tv kan kijken blijft hij erg vaak haperen. Nu weet ik dat het internet wat via adsl binnen komt niet snel is maar dit probleem heb ik verder nog niet gehad. Is het ook niet mogelijk om dit te combineren met een 5G internet ontvanger?
Sinds een aantal weken aangesloten bij Odido voor thuis internet (modem Zyxel T54). Nu wil ik voor het eerst weer mijn Apple TV gebruiken en deze wil geen verbinding maken met de WiFi (Mijn telefoon, Macbook en tv zijn met de Wifi verbonden.). Ik krijg zodra ik het netwerk selecteer de melding dat het wachtwoord onjuist is, maar ik heb nooit een wachtwoord ingevoerd, deze optie krijg ik simpelweg niet. Ik kan deze ook nergens wijzigen. Kies ik het netwerk van bijvoorbeeld mijn buurvrouw, krijg ik wel de optie om een wachtwoord in te voeren. In het topic van MatanjaP en TMTV zag ik de tip om via Netwerkinstelling > Draadloos. Helemaal onderaan staat iets als WPA3/WPA2. Verander deze instelling naar alleen WPA2. Dit zou ik willen proberen, maar hoe doe ik dat?
Guest WiFi kan op 2 manieren worden ingesteld: als "Externe gast" en als "Thuisgast" (toegangsscenario).In het modem zelf wordt bij het informatieveldje voor "Externe gast" resp. "Thuisgast" een topologie voor de betreffende keuze getoond, zie de bovenste 2 afbeelding hieronder. Die topologieën wekken de vraag op wat de gebruikte symbolen inhouden en of die 1 op 1 weergeven wat in de Zyxel Users Guide staat.Zyxel User’s Guide AX/DX/EX/PX Series, Version 5.17-5.70 Ed 20, 03/2025 (EX5601-T1_AX-DX-EX-PX Opal WiFi6 Series UG_V5.17-5.70_Ed20.pdf).Para 8.3.1 The Edit Guest/More AP Screen, blz.242-244.Blz. 242 Table 68, Guest WLAN en Blz. 244 Table 69, "Access scenario" (zie ook blz.136 item 6)."A Home Guest can access the Internet, LAN wired devices connected to the Zyxel Device, and other Home Guest WiFi clients.". "An External Guest can just access the Internet through the Zyxel Device."Voor de "Externe gast" komt, met enige vrijheid van interpretatie, de getoonde topologie wel overeen met
Hoi ik sta op de camping en heb soms wel tv en soms geen tv omdat de wifi verbinding slecht is. Nu wil ik een eigen wifi aanschaffen voor 1 maand maar wat kunnen jullie aanraden? Belangrijk is onbeperkte data en kosten . Alvast bedankt
Sinds einde middag na 1 kabeltje eruit gehaald en weer terug gestoken geen wifi meer. Alle stappen doorlopen maar geen resultaat. 2 weken geleden ook al problemen gehad. Toen zou het liggen aan mijn specifieke aansluiting van glasvezelnet in de wijk verdeelkast. Dat verholpen, monteur thuis geweest en alles werkte, tot vandaag. Wat te doen?
Heos-app geinstallerd op phone maar opent niet, networkstreamer voorlopig voor niets gekocht.
Hi there,we recently moved to a new address and took Odido internet with us. The technician from Guidion came, installed the black box but we didn’t have the old modem with us, so had to fetch it from the old apartment. I connected the modem next day but just like in a topic - internet doesn’t work, the globe icon is red. Resetting both devices didn’t help. You can connect to the WIFI but there is no internet.I would appreciate you looking into this quite quickly, as we are without the internet for now.Best regards,Krzysztof
Goedenavond,Afgelopen week merkte ik dat het internet erg traag was, met een up en down van rond de 90 mbit waar ik een 1 gbit abonnement heb. Voor de zekerheid alles even een herstart gegeven (zowel Zyxel T-50 als mijn eigen Deco Mesh). Daarna had ik weer normale snelheden op wifi van rond de 900 tot 950 mbit.Echter nu vanavond merk ik wederom dat de snelheid van wifi rond de 95 mbit blijft hangen. Ook nu weer een reboot van alles gedaan maar dit maal helaas zonder succes. De snelheid van wifi blijft rond de 95 mbit hangen.Om mijn eigen Mesh set te kunnen uitsluiten, heb ik wifi op het modem zelf aangezet en daarmee verbonden. Maar in dat geval komt de snelheid zelfs niet boven de 70 mbit uit.Dit probleem lijkt ook niet aan mijn eigen apparatuur of netwerk te liggen, immers ik haal normaal ook snelheden van 900+ mbit up en down. Bekabeld heb ik nog niet kunnen testen, maar het probleem lijkt algemener te zijn.Is dit herkenbaar en wat zijn eventuele oplossingen hiervoor?
Internet valt steeds ineens weg, met een analyser kom ik niet boven de 50Mbps uit. Normaal gesproken is dit 1000mbps. Heb bijna een jaar lang geen problemen gehad en sinds de laatste paar weken lijkt het steeds slechter te worden. Het stappen plan meerdere keren doorlopen internet blijft traag en het powerlampje op er modem blijft knipperen. De chat bot kon mij niet verder helpen en stuurde mij naar de community
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.