Skip to main content

vraag wifi router

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Beste Odido,

Sinds ik mijn nieuwe internet modem heb, de zyxel t 56, valt mijn wifi steeds even uit. Zodra ik de wifi op mijn telefoon dan bijvoorbeeld weer even uit en aan zet, wordt er weer verbinding gemaakt. Bij de vorige router had ik niet niet. Enig idee waardoor dit zou kunnen komen ? 

Uitgelichte reactie

24 juni 2025

Hallo ​@Ndvg 

Om welke telefoon gaat het en werken alle andere apparaten wel goed met de WiFi?

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21731 reacties
  • 24 juni 2025

Hallo ​@Ndvg 

Om welke telefoon gaat het en werken alle andere apparaten wel goed met de WiFi?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 24 juni 2025

Andere apparaten gebruik ik niet. 

Het is een Oppo telefoon. Ik heb de router zaterdag omgewisseld. Het bereik van de wifi lijkt ook minder, terwijl de router op dezelfde plek staat. Maar in sommige ruimtes van mijn huis heb ik minder wifi streepjes op mijn telefoon an in andere. Dit was met de vorige router niet het geval. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21731 reacties
  • 24 juni 2025

@Ndvg 

Kan je eens testen met een andere apparaat of je dit probleem ook daarop hebt of is het echt alleen op de telefoon?

Indien het echt alleen op de telefoon is probeer dan eens het volgende:

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. In het menu ga naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1504 reacties
  • 24 juni 2025

Als de Oppo geen WPA3 aan zou kunnen dan zou deze helemaal geen contact maken. Dus dat lijkt mij niet het probleem.

Welk type en hoe oud is die Oppo? Kan die wifi 6 aan? (zie je een 6’je in het wifi symbool staan)

De oude router (welke was dat) zou misschien alleen wifi 5 (of 4) aan kunnen waardoor er misschien gunstigere kanalen gekozen waren (waardoor je signaal sterkte beter leek). Terugschakelen naar ac of zelfs n zou dan misschien kunnen helpen.

Tevens zou je met een wifi Analyzer kunnen kijken of er geen andere apparaten in de weg zitten.

Met dev check (van flar2) kun je veel informatie zien over hoe wifi verbonden is. https://play.google.com/store/apps/details?id=flar2.devcheck&hl=nl

Ook met Wifiman kun je veel gegevens bekijken. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ubnt.usurvey&hl=nl

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen