Skip to main content

Je wilt weten wat de inhoud van jouw factuur precies betekent en of je de incassodatum kunt wijzigen. Top! In dit artikel leggen we uit hoe alles omtrent facturen werkt en waar je terecht kunt om jouw facturen te bekijken. 

  

Je kunt jouw rekeningen inzien via je Mijn Odido account. Zodra je ingelogd bent kan je jouw facturen downloaden als pdf bestand. 



Op zoek naar je Internet + Tv factuur van Odido? Deze vind je op Mijn Odido of de Mijn Odido App. 

Veelgestelde vragen


Hoe kan ik betalen?

Wij incasseren je rekening elke maand via een automatische incasso. Lukt de eerste incasso niet omdat je op dat moment te weinig saldo hebt? Geen probleem, kan gebeuren! Dan proberen we het na tien dagen nog een tweede keer. Is de incasso mislukt om een andere reden of is de tweede poging ook niet gelukt? Dan ontvang je de dag er na van ons een herinnering per e-mail met een iDEAL-link zodat je het bedrag zelf naar ons over kan maken. 
 
Ben je de iDEAL-link kwijt of heb je de e-mail niet ontvangen? Dan kan je het volledige openstaande bedrag overmaken naar NL95 COBA 0637 0559 34 ten name van Odido Netherlands bv. Doe dit altijd onder vermelding van je klantnummer of factuurnummer. Je klantnummer en factuurnummer staan rechtsboven op je rekening. Je kunt je rekening bekijken via Mijn Odido


Waaruit bestaat mijn rekening?

Je rekening bestaat uit je maandelijkse abonnementskosten, deze betaal je voor de lopende maand. Daarnaast worden de eventuele gebruikskosten van de vorige maand in rekening gebracht. Gebruikskosten zijn bijvoorbeeld kosten die je hebt gemaakt voor het bellen naar 0900-nummers of een film die je hebt gehuurd. Op onze website vind je een voorbeeld van hoe je factuur is opgebouwd. 


Waarom is mijn eerste rekening hoger?

Je eerste rekening is opgebouwd uit de maand waarin je abonnement in is gegaan én de huidige maand. Start je abonnement bijvoorbeeld 15 maart? Dan ontvang je jouw eerste rekening in april voor de periode 15 tot en met 30 maart en de maand april. Op onze website vind je uitleg over de eerste rekening en andere speciale rekeningen.  


Waarom is mijn maandbedrag opeens hoger?

Bij het afsluiten van je abonnement ontvang je mogelijk korting. Deze korting ontvang je voor een periode van bijvoorbeeld drie of zes maanden. Is de kortingsperiode voor jou afgelopen? Dan zal je maandbedrag hierna iets hoger uitvallen. Op Mijn Odido kan je zien of dit ook voor jou het geval is aan de hand van de startdatum van je abonnement en je vindt dit uiteraard ook terug op je facturen. 


Blokkade

Zijn je diensten eerder door ons geblokkeerd, maar heb je inmiddels betaald? Dan verwijderen we de blokkade binnen twee uur na ontvangst van je betaling. Let op: Bij een handmatige overboeking is dit binnen 48 uur, je kan dus het beste betalen via de iDEAL link die je van ons hebt ontvangen!


Kan ik mijn incassodatum wijzigen?

Wij incasseren je rekening elke maand tussen de 20ste en de 27ste. 
Het eerste incassomoment vindt plaats rond de 20ste, het tweede moment rond de 24ste en het laatste moment rond de 27ste. 
 
Wil je jouw incassomoment aanpassen? Voor Internet + TV  kan je dit eenvoudig regelen via jouw Mijn Odido. 


Wanneer wordt mijn vergoeding uitbetaald?

Heb je een bedrag van ons tegoed? Dan wordt dit eerst verrekend met je eerstvolgende factuur, het restbedrag wordt daarna automatisch uitbetaald. Ontvang je geen nieuwe factuur meer (na bijvoorbeeld een opzegging)? Dan wordt het bedrag na 32 dagen uitbetaald en heb je het de eerstvolgende maandag op je rekening.


Wanneer ontvang ik de eindfactuur?

Je ontvangt je laatste gewone factuur in de maand waarin je abonnement stopt. Eventuele gebruikskosten worden de maand daarna in rekening gebracht. Denk er ook aan om je TV Box en/of modem op tijd terug te sturen, anders brengen wij hiervoor extra kosten in rekening.


Ik heb mijn TV Box en/of modem teruggestuurd, waarom ontvang ik toch een boete?

Als wij de hardware te laat of niet terug ontvangen dan brengen wij hier een boete voor in rekening. Maar wees gerust, wanneer wij de spullen netjes ontvangen hebben dan is deze boete niet meer van toepassing en ontvang je het bedrag van ons terug. Is dit voor jou van toepassing? Neem dan contact met ons op door hier een bericht achter te laten of neem contact met ons op via Facebook of , dan zorgen we meteen voor de verrekening! Zorg er dan voor dat je het verzendbewijs meestuurt met je bericht, dan kunnen we je direct helpen. 

 

Toch nog vragen over je betaling of rekening? Laat dan een berichtje achter in dit topic of neem privé contact op via Facebook of Twitter.

heb de email met ideal link niet ontvangen, kan deze opnieuw gestuurd worden
Hoi jarnod!



Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met informatie. Mocht het niet lukken, laat het me weten!
Ik heb helaas geen email ontvangen voor mijn openstaande betalingen. Hoe moet ik dit oplossen?
Hi M.Walet, ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met meer informatie, als je nog vragen hebt laat het dan zeker weten!
Goedemiddag. Ik zou graag willen weten of de credit voor mijn 30 euro te hoge factuur van T-mobile thuis al geregeld is..... eerder wil ik die factuur eigenlijk niet betalen. Het is nu bijna 4 weken na mijn eerste telefoontje, en hoor telkens hetzelfde verhaal. Ik hoor het graag!
Hi Camiltje!



Geen zorgen! Dit geld krijg je sowieso terug. Er is gebleken dat door een storing in ons systeem dit bedrag per ongeluk in rekening is gebracht bij je, excuses daarvoor. Je hebt recht op de korting en deze krijg je uiteraard ook van ons. De activatiekosten brengen we in mindering op je factuur in maart, is nu bekend. Ik beloof het je, dat je dit geld in maart terugkrijgt!
Goedemorgen T-Mobile,

Vanaf eind januari ben ik klant bij jullie en ik zou profiteren van T-Mobile Mobiel + Thuis Voordeel. Net voor mijn abonnement in zou gaan, hebben jullie deze korting stopgezet. Er bleek iets mis te gaan met de koppeling van mijn adres. Veel telefoontjes, mailtjes en chatberichten later zou het toch geregeld worden. Het te veel betaalde bedrag in februari (ruim 40 euro) zou gecrediteerd worden op de factuur van maart. Dit is helaas weer niet gebeurd. Waar gaat het allemaal mis? Ik ben hier al mee bezig sinds eind januari en ik ben er langzamerhand klaar mee. Ik hoop dat het nu toch echt snel opgelost wordt.
Hi ValerieJade, ik kan je meteen geruststellen, de korting wordt sinds februari goed toegepast en de vergoeding van € 40,68 is aangemaakt! Het bedrag wordt met je volgende factuur van april verrekend en het overgebleven bedrag wordt dan aan je overgemaakt!
Goedemiddag. Ik zou graag willen weten of de credit voor mijn 30 euro te hoge factuur van T-mobile thuis al geregeld is..... eerder wil ik die factuur eigenlijk niet betalen. Het is nu bijna 4 weken na mijn eerste telefoontje, en hoor telkens hetzelfde verhaal. Ik hoor het graag!



Zelfde probleem hier: zie op de eerste factuur de activatiekosten van 30 euro staan, terwijl ik ook een mailtje heb dat ik dat cadeau krijg ivm mijn mobiele t-mobile abonnement. Hoe wordt dit opgelost?
Hi Adam!



Ik ben er meteen achteraan gegaan, want inderdaad, jij hoeft niet te betalen voor je activatiekosten omdat je ook bij Mobiel een actief abonnement hebt. Gelukkig gaan de andere kortingen wel goed, ik heb het vergoeden van de activatiekosten aangevraagd. Ik verwacht dat je deze op je volgende factuur terugkrijgt! Sorry voor het ongemak.
Ik ben al een tijdje (helaas) bezig om mijn rekeningen goed te krijgen. Ik heb een overeenkomst gekregen van jullie wat mijn maandelijkse kosten zullen zijn maar achteraf is er alles ingehouden behalve dat bedrag. Meerdere keren telefonisch contact gehad maar serieus wordt je niet genomen en de schuld ligt zoals gewoonlijk bij mij. Ik heb herhaaldelijk gevraagd om de gesprekken na te luisteren die gemaakt zijn zodat alles duidelijk wordt.



Kan ik aub een keer serieus genomen worden en dit probleem opgelost worden. ik ben ook een trouwe zakelijke gebruiker van tmobile en ben dit soort service niet gewend van T-Mobile.
Hoi Nawil,



Graag geef ik de service die je van ons gewend bent! Ik kijk jouw rekeningen dan ook graag voor je na. Kun je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) sturen?



Wil je dan ook aangeven wat er afgesproken is en wat er dan precies misgaat? Dan zoek ik het tot de bodem toe uit!
sinds 24-4 klant van tmobile thuis.

Echter heb ik nog geen rekening ontvangen.

Ik had dit via twitter al aangegeven en het zou worden uitgezocht maar heb nog geen reactie gekregen.
Hi Elzinga86, allereerst van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Ik heb het meteen voor je uitgezocht en wees gerust, je factuur komt er aan. Je ontvangt deze tussen 10 en 15 mei. De factuur zal ietsje hoger uitvallen omdat je dan betaalt voor de maand mei en de laatste dagen van april. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Beste T-Mobile,



Via de Facebook chat doorverwezen naar dit topic. Ik heb het vermoeden dat de factuur van mei niet klopt. Ik heb op 16 mei het TV abonnement opgezegd / uitgezet en dat is ook per direct verwerkt. Echter staat het abonnement wel voor de volledige maand op de factuur. Voorgaande keren werd hier rekening mee gehouden.



Zouden jullie hier naar willen kijken?
Hoi rens-br,



Welkom op onze Community! Ik denk dat je verwezen bent naar dit topic vanwege deze tekst:



Je ontvangt de laatste rekening voor je abonnementskosten in de maand dat je abonnement is gestopt. De maand daarna ontvang je de definitieve eindafrekening. Als voorbeeld: wanneer je op 15 september opzegt stopt je abonnement op 15 oktober. Je ontvangt dan in oktober je laatste maandelijkse rekening. Maar omdat je niet de hele maand gebruik hebt gemaakt van onze diensten ontvang je in november het 'te veel' betaalde bedrag min de de eventuele gebruikskosten terug via de eindafrekening.




Dit geldt ook voor jouw TV abonnement. Toen we de factuur opstelden liep je TV abonnement nog. In juni zullen we zien dat je die laatste 15 dagen teveel hebt betaald en dat in juni corrigeren. Heb ik het helder kunnen uitleggen?
Dit geldt ook voor jouw TV abonnement. Toen we de factuur opstelden liep je TV abonnement nog. In juni zullen we zien dat je die laatste 15 dagen teveel hebt betaald en dat in juni corrigeren. Heb ik het helder kunnen uitleggen?

Hallo Sander,



Ik had daar helemaal overheen gelezen. Mijn vraag is inderdaad beantwoord, dankjewel.
Hallo.



Mijn factuur van augustus klopt niet. Er is teveel afgeschreven. Factuurnummer is: TMT1005858555

Graag de kosten van juli verrekenen.



Groet Jan
Hoi @janheij



Dat ga ik graag voor je uitpluizen! Mag ik daarvoor je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht? Kun je mij ook aangeven wat er niet klopt aan de kosten van juli? Gaat het over gebruikskosten of vaste kosten?



Voor een overzicht van alle rekeningen en de specificaties kun je altijd terecht in My T-Mobile Thuis bij het kopje Rekeningen.
Hoi @janheij



Bedankt voor de gegevens. Ik zie dat je gebruikmaakt van het snelheidsvoordeel van Klantvoordeel. Super natuurlijk! Nu is de snelheidsvoucher pas een dag later ingegaan dan de snelheidsverhoging. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het kleine prijsverschil heb ik daarom direct gecorrigeerd. Dit zal op de factuur van oktober verrekend worden. Foutje, bedankt! 😉
Na enkele maanden een internet abonnement heb ik nu uitgebreid met tv interactief en vast bellen. Bij mijn gegevens zie ik niks van de korting voor de eerste 6 maanden. Heb ik daar geen recht op omdat het geen nieuw abonnement betreft ?
Hoi @jomosoft



Leuk dat je nu ook TV en Bellen in je abonnement hebt! Je ziet de korting echter niet terug. Ik vrees dat de korting alleen geldt voor de eerste zes maanden van het abonnement. Als je abonnement al ouder is dan zes maanden, ontvang je deze welkomstkorting niet meer. Het goede nieuws is, dat zodra je verlengt, je wél weer aanspraak maakt op een korting per maand als je alles-in-één hebt. Ik weet niet wanneer jouw abonnement van start is gegaan, maar ik zou één à twee maanden voordat je jaarcontract afloopt contact opnemen met onze verlengafdeling! Zij zijn te bereiken via de klantenservice.
Heb begin van deze maand een internet abonnement bij jullie afgesloten. Ik heb verder nog geen rekeningen ontvangen. Heb deze vraag ook gesteld via Facebook, maar heb helaas geen reactie ontvangen.



Groeten,



Akash
Hoi akash22,



Welkom Thuis! Wat leuk dat jij een Thuis-abonnement hebt afgesloten, ik ben blij. 😃



Fijn dat je scherp bent op de betaling. Ik leg het je graag uit. Je betaalt altijd een maand vooruit, je eerste rekening is opgebouwd uit de maand waarin je abonnement ingaat én de volgende maand. Jouw eerste rekening kun je dus volgende maand verwachten, waarin de kosten voor november én december berekend zijn. Veel plezier met jouw T-Mobile Internet!
Beste T-mobile,



Graag wil ik mijn incassodatum naar de 30ste verplaatsen.



Groet,

Bert

Reageer