Alles over wifi en Wifi Plus.
Recent actief
Ik heb regelmatig last van het feit dat mijn wifi wegvalt vanwege lage kwaliteit zoals die zelf aangeeft.. ik heb het modem al eens gereset door de stekker eruit te trekken. Wat kan ik nog meer doen? Moderator edit: Foto's verwijderd omdat er privacygevoelige informatie in staat.
Sinds een tijd hebben we steeds slechte internet (wifi) met de modem Zyxel T54. Steeds langzaam, dan gaat het weer wel, na volledig uit geweest te zijn. En dan het volgende moment, er is niets veranderd met de aansluitingen, deze zitten goed en lijken allemaal te functioneren. Omdat het soms weer langzaam is en dan na een reset weer goed, denk ik toch de modem die op een of andere manier haperingen geeft. De smart aansluitingen (camera’s, zonneaccu en dergelijke) in huis hebben daar dan ook last van en gaan dan ook niet zo snel meer reageren of moeten weer gekoppeld worden.We hebben 1Gb aansluiting.Wat zou een goede optie hiervoor zijn? Nieuwe modem?Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn.
Ik heb een T56 (firmware b10_0130) met twee WX5600 wifi punten. Eén bedraad aangesloten, de ander draadloos. Succesvol geïnstalleerd volgens de aanwijzingen. Ik heb de wifi punten statische IP adressen toegekend in Home Networking > Static DHCP.Het mesh netwerk met deze wifi punten lijkt echter niet goed te werken, niet iedereen in huis heeft goede wifi en verbinding met deze wifi punten ook al “wonen” ze dichtbij. Op de configuratie pagina zie ik in de Topology plaat beide wifi punten (als gewone verbonden apparaten), in de List slechts één. In de List ontbreekt sowieso een groot deel van mijn verbonden apparaten. Ik kan niet ziet welke apparaten met mijn wifi punt zijn verbonden, het lijkt er dus op dat er geen mesh netwerk actief is. Wanneer ik inlog op de wifi punten en de Connectivity wil zien dan wordt ik doorgeleid naar de pagina van de T56.In de Mpro Mesh app zie ik alle apparaten maar deze geeft aan dat mesh niet actief is, en ik kan mijn wifi punten via deze app niet herst
Ik heb 1000mbits internet over de glasvezel met modem zyxel t54 en in het beging klopte de snelheid maar tegenwoordig komt hij nog hooguit tot 500 mbits download. Firmware is V5.17(ABZC.0)T54C_b33 ook een mesh firmware V5.70(ACDW.0)b13
Hello.My home internet is down, and I urgently need it restored for my work. My Zyxel T-56 router has stopped working suddenly during the evening and doesn’t start up anymore.When I plug it into the wall outlet, the Power light flashes for just one second and turns off immediately. At the same time, the LAN ports 2, 3, and 4 start blinking synchronously, even though no cables are connected to them. The router fails to boot up completely.It looks like a critical hardware or power failure. How can I send a request to Odido support so they replace the router or help me with some other way? I asked chatbot in the app but it seems that it didn’t understand me.
Hoi, Is er een schatting van wanneer het internet in de omgeving van Rosmalen weer zal werken?
Ik heb een vraag: ik beschik over een 8-gb internetverbinding met een t75-modem. Mijn vraag is of er eindelijk een wifi-7-modem komt, wat wel eens tijd zou worden en ook nodig is, zeker voor mensen met een snellere verbinding.Wifi 6 kan echt niet meer in deze tijd, en er is hardware genoeg die wifi 7 ondersteunt.
Hi everyone,I'm wondering if anyone else is experiencing similar issues with their Odido home internet connection.For the past 3–4 days, my internet has been extremely unstable. Every now and then the connection drops completely for anywhere between a few seconds and a few minutes before coming back on its own. At first, it wasn't happening very often, so I didn't pay much attention to it. However, over the last two days, the interruptions have become much more frequent and it's starting to seriously affect my work and daily use.I've already tried reaching customer service, but unfortunately I haven't been able to get through to anyone yet. At this point, I have no idea what is causing the problem or whether there is an outage or technical issue in my area.To be honest, I'm really disappointed with Odido. First there was the data breach where sensitive customer information was exposed, and now the quality and reliability of the service seem to be getting worse. I expect much better fro
Ik heb sinds een paar weken veel problemen met mijn modem (Zyxel T-50). De verbinding komt niet tot stand, en geen internet en tv. Na meerdere keren herstarten van mijn telefoon en het modem werkt het nog steeds niet
Sinds 1 juli ben in geswitched naar Odido. Maar sinds die tijd mijn Wifi apparaten verbinden niet meer met nieuwe odido router/wifi internet. Zoals de Lsc camera's / lampen etc. Ook heb ik 5g geprobeerd uit te zetten / splitten / wp2 gebruiken maar dan werkt mij wifi überhaupt niet meer want wp3 is verplicht. Dus HELP!
Beste moderator,Sinds enige tijd valt de wifi-verbinding van mijn Zyxel T-54 modem continu uit. Het probleem treedt meerdere keren per dag op, waardoor apparaten overal in huis de verbinding verliezen.Ik heb de bekende 'powerflip' al uitgevoerd (zowel het modem als het glasvezelkastje volledig stroomloos gemaakt en in de juiste volgorde opgestart), maar helaas lost dit het probleem niet op.Zouden jullie mijn modem kunnen controleren en een vervangend (en hopelijk nieuwer) model kunnen opsturen? Alvast bedankt voor de hulp!
Ik ben zojuist overgestapt op Odido en heb een nieuwe modem (Zyxel). Nu wil ik mijn oorspronkelijke SSID en wachtwoord instellen. Maar helaas worden spaties niet ondersteund! Heel erg irritant dat ik nu dus door het hele huis apparaten opnieuw moet aansluiten :-(. Dit wachtwoord hebben we al tientallen jaren en was nooit een probleem met andere modems...
Extra wifi punt Zyxel (versterker) werkt niet meer. Heb alles al geprobeerd, meermaals reset weer opnieuw proberen met het ‘hoofd’ wifi punt te verbinden etc etc. Maar hij geeft geen verbinding meer. Kan ik een nieuw wifipunt ontvangen?
Hallo,Sinds vandaag is het via ons Wifi-netwerk van Odido plotseling niet meer mogelijk om op de website van ING te komen. Via andere netwerken (lees 5G) van andere providers lukt dit wel. Meerdere apparaten vertonen ditzelfde probleem.Kan iemand mij uitleggen wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?Router hebben wij al opnieuw opgestart. Dit helpt echter niets.Bij voorbaat dank!
Opnieuw verbindingsproblemen met TOON. Storingscode D01 . TOON heeft een aantal maanden prima gewerkt. Kom net terug van vakantie en storing D01. De thermostaat ziet het wifi-netwerk maar geeft D01. Verbinden via een hotspot werkt wel. Dat wijst op een compatibiliteitsprobleem met de Zyxel T56. Is er een firmware-update of een bekende oplossing beschikbaar? Kan het ook te maken hebben met de door ODIDO geleverde wifi-versterker?
Beste ontvanger,We maken hier in huis nog gebruik van een T-50 modem. Kan deze omgewisseld worden naar een nieuwer exemplaar? Ik ervaar bugs, zoals het niet in kunnen stellen van een wachtwoord op het gastennetwerk. Veel dank!
Na verhuizing verbinden meerdere apparaten niet met de wifi (maar bv sonos, warmtepomp, afwasmachine weer wel), krijg veelal melding dat router niet reageert.We hebben glasvezel, ZyxelT56 router, netwerk is gesplitst in 2.4ghz en 5 ghz, easymesh staat uit. 2.4ghz netwerk beveiliging terug gezet naar wpa2, bij wifi modus wifi6/ax uitgezet en naar 802.11b/g/n gemengd gegaan. Geprobeerd te verbinden via WPS en AP modus. Apparaten die niet verbinden zijn oa enphase zonnepanelen (die nu bedraad gekoppeld) mitsubishi airco en econox decentrale wtwNog andere opties die ik kan proberen?
Hopelijk heeft iemand een oplossingen voor het onderstaand probleem. Of kan iemand kijken achter de schermen of alles goed staat ?Ik wil mijn SmartTV verbinden met het wifi. Maar na het invoeren van het wachtwoord kan er geen verbinding worden gemaakt met de router.
Hallo Odido Community,Mijn abonnement wordt op 20 juli geüpgraded naar 1 Gbit/s Glasvezel. Ik heb het installatiepakket met de Nokia ONT ontvangen, maar er is geen nieuwe modem meegeleverd.Momenteel heb ik de Zyxel T-54, die al twee jaar oud is en de laatste tijd qua stabiliteit minder presteert. Aangezien de T-54 een 1Gbit WAN-poort heeft, kan ik hiermee door netwerk-overhead nooit de volledige 1000 Mbit/s van mijn nieuwe contract halen.Graag zou ik de nieuwe Zyxel T-56 ontvangen, zodat mijn hardware klaar is voor deze upgrade en ik een stabiele verbinding heb. Kunnen jullie dit voor mij regelen en de T-56 opsturen?Alvast bedankt!
Ik heb de T-54 modem met de WX5600 versterker. Eerst via UTP aan elkaar gekoppeld, dat lukte niet. Toen via WPS, dat lukte wel. Easymesh aangezet en nu lijkt hij goed ingesteld (zie bijlage: signal good, type repeater). Toch blijf ik het signaal vanuit de WX5600 als apart netwerk zien (Zyxel_2526) en wordt het oorspronkelijke netwerk vanuit de T-54 niet versterkt. Hoe los ik dit op?
What type of networking cable should I use for a home or small office network, and what are the pros and cons of Cat5e, Cat6, and Cat6a?
Hi, ik probeer mijn Daikin airco en warmtepomp te verbinden met mijn wifi netwerk. Diverse topics wijzen naar het aanpassen van de beveiliging, 5gHz uitschakelen en ipv6 uitschakelen.Het werkt helaas nog steeds niet. Sterker nog, inmiddels krijgt mijn iPhone geen verbinding meer met mijn wifinetwerk…Edit: dit is opgelost!Aanvullende info: de warmtepomp en airco staan op zolder, hier verbind ik dus via een AP (van odido). Welke stappen kan ik nog meer nemen?
Mail ontvangen over onrechtmatig gebruik maar weet niet wat ikliet doen
We zijn sinds twee maanden overgestapt van Ziggo kabel naar Odido glasvezel. We waren niet echt tevreden met Ziggo (hadden meer beloofd dan dat ze nakwamen) en Odido bood glasvezel. We wonen in een vrij lange woonboot, maar de verkoper verzekerde dat het wifi-signaal zo krachtig was dat het allemaal overal perfect zou werken. Na installatie een speedtest gedaan. Twee streepjes op de computer, dat wel, maar we zijn geen intensieve gebruikers, dus moet goedkomen. Echter op ons terras (2 meter verder) blijkt het bereik nihil te zijn en valt het signaal steeds weg. Waar ik met Ziggo nog wel voetbal en Formule 1 op het terras kon kijken, kan ik daar nu naar fluiten. En het zou allemaal beter worden enzo.Odido gebeld, en moet gezegd worden, vaak nauwelijks een wachtrij. Alles al gereset en weet ik veel nog meer. Probleem blijft.Ik denk dat een wifi-versterker zou kunnen helpen, maar die is niet gratis. En daar wringt het me behoorlijk, want zo lijkt het wel een Odido-bussiness model. Van all
Betaald met de iDeal link bijna 5 uur geleden, klanten service gesproken om 16:30 uur en die zagen ook de betaling. Inmiddels werkt het internet nog steeds niet bij ons. Heb al 3 powerflips gedaan en alle lampjes branden ook zoals ze moeten doen. Help wat nu?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.