Skip to main content
  • 4,789 Topics
  • 30,459 Reacties
4789 Topics
Aansluiten glasvezel verloopt slecht - veel loze beloftes maar geen actie
Hey, ik plaats een keer niet over Pixel Buds! Helaas is dit topic niet heel veel positiever… Wat informatie vooraf Ik woon in een nieuwbouwgebied dat al sinds de oplevering in 2019 meerdere glasvezelaansluitingen heeft. Eén van de netwerken is in 2023 overgenomen door ODF, en sindsdien is het dus mogelijk om Odido/T-Mobile af te sluiten. Het gaat hier dus niet om het aanleggen van een nieuw glasvezelpunt, maar om het aansluiten op een bestaand ODF netwerk. Omdat, door aflopende kortingen, mijn huidige provider wat duur begon te worden, heb ik op 24 november 2024 een abonnement afgesloten voor glasvezel internet. Sindsdien is er echter nog weinig gebeurt, en staat mijn status nog steeds op dat de overstap is geaccepteerd. Verder is de situatie (en het gevoel dat ik er aan over heb gehouden) helaas niet heel anders dan in mijn topics over de Pixel Buds: veel beloftes, weinig actie en geen opvolging van die beloftes. Een tijdlijn 24 november 2024: Glasvezel abonnement afgesloten bij Odido. Wensdatum gezet op eind december 2024 Mid-december 2024: Contact opgenomen met de klantenservice omdat ik nog niks heb gehoord, en de wensdatum dichterbij begint te komen Antwoord van de klantenservice was dat ODF geen afspraken inplant op het moment in verband met de feestdagen, en dat ze weer verder gaan met inplannen op 6 januari. Dus ik zal in die week wel iets moeten horen. Dit kon ik wel begrijpen Eind januari 2025: Nogmaals contact opgenomen met de klantenservice, want ik had nog steeds niks gehoord. Collega Justin van de Fiber afdeling (topper!) had een case aangemaakt, en tevens ook een los (persoonlijk) terugbelverzoek gepland voor als ik niks zou horen op die case. Dit omdat ik rond deze periode net klaar was met de Pixel Buds saga, waar ook zo vaak werd beloofd dat ik zou worden teruggebeld maar dit nooit gebeurde. Begin februari 2025: Op de case heb ik niks meer gehoord, maar Justin heeft me wel zoals beloofd teruggebeld. Dit heeft hij de week erna ook gedaan, omdat er vanuit ODF weinig updates komen. Er leken allerlei dingen mis te gaan. Toen ik zelf met ODF belde in deze periode werd verteld dat er helemaal geen aanvraag gedaan was voor mijn adres…? Mid februari 2025: Uiteindelijk heeft Justin een periode verlof opgenomen en zou dit verder worden opgepakt door zijn collega’s. Ik ben vervolgens nooit meer teruggebeld… Als ik dan zelf een keer bel hoor ik van een collega uiteindelijk dat de opleverdatum nu zou liggen op begin maart 6 maart 2025: Er is niks ondernomen in de periode tot nu, en ik heb ook niks meer gehoord. Dus ik heb zelf weer contact opgenomen De collega constateert dat er aan geen enkele kant van het proces actie lijkt te zijn ondernomen. Er is in februari een keertje een bericht naar ODF verstuurd, en daar schijnt geen antwoord op ter zijn geweest. Dus er zal nu weer een berichtje naar ODF gestuurd worden. De quote “Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results” begint relevant te worden. De 3e (of 4e) beloofde opleverdatum van begin maart gaat in ieder geval niet gehaald worden… Luana, wie ik aan de telefoon sprak, belooft er tevens achteraan te blijven gaan en mij op 20 maart terug te bellen. 6 + 7 maart: Omdat ik nu langzaam wel wat moe begin te worden van het gebrek aan actie, besluit ik zelf maar achter de aannemers aan te bellen. Via ODF en Euronet (onderaannemer van ODF) krijg ik uiteindelijk zelf de contactgegevens van Alpha Glasvezeltechniek, wie de aansluitingen in mijn omgeving zou moeten realiseren Ook hoor ik wat er concreet nog gedaan moet worden: De FTU zou nog vervangen moeten worden door die van ODF. Want daar is 3 maanden voor nodig???? 7 maart krijg ik uiteindelijk Alpha aan de lijn, en weet ik een afspraak te plannen met ze voor… 10 maart! 10 maart: Alpha Glasvezeltechniek komt langs en vervangt de FTU. Dit was zo gepiept In mij borrelt nu wel nog meer frustratie: meer dan 3 maanden wordt er zo goed als niks ondernomen, en uiteindelijk krijg ik het zelf voor elkaar in 2 werkdagen? 17 maart: Ik neem contact op met Odido omdat de status van de oplevering nog steeds niet is aangepast. De collega zegt dat dit nog moet worden afgemeld door de netbeheerder, en dit zal die week nog wel geregeld zijn. Na het spreken van meerdere mensen in Odido wordt duidelijk dat niemand weet of begrijpt wat de status nu eigenlijk is... 20 maart: Ik word niet teruggebeld door Luana. Verrassend... 21 maart - ochtend: Ik bel zelf maar weer naar Odido. Ik leg nogmaals de hele status uit, inclusief dat de FTU nu al geplaatst is op de 10e, en dat ik teruggebeld zou worden door Luana wie er ook achteraan zou zijn gegaan in de afgelopen weken. Tevens antwoord ik op een e-mail van Luana die ik op 6 maart heb gehad. 21 maart - begin van de middag: Ik heb een gemiste oproep van Odido (hij ging 2 keer over en toen was hij al weg). Direct erna krijg ik een e-mail van Luana dat ze me heeft geprobeerd te bellen en of ik terug kan bellen. Ik bel terug en krijg een andere collega aan de lijn. Die zou Luana vragen om nogmaals te bellen, en tevens nogmaals bij ODF uitvragen wat de status is. Luana heeft daarna nooit teruggebeld... Tevens heb ik geantwoord op de e-mail met wat de status is (FTU is geplaatst) en wat mijn vragen zijn: Wat moet er nog gedaan worden? Wanneer wordt dit gedaan? Waarom is niemand erachteraan gegaan de afgelopen weken/maanden? Vandaag, 24 maart: Zojuist nogmaals gebeld Odido, omdat ik Luana dus nooit heeft teruggebeld. Van de collega heb ik zojuist wat ‘leuke’ feitjes geleerd: Dat zoveelste bericht van 6 maart aan ODF, waar volgens Odido nooit reactie op is gekomen? Daar is nooit een reactie op gekomen omdat Odido hem verkeerd heeft ingediend! ODF heeft wel degelijk gereageerd (dit beamen ze zelf ook), maar Odido heeft blijkbaar het verkeerde adres ingevuld dus die reactie is nooit bij Odido aangekomen… Luana heeft niet teruggebeld omdat ze verlof heeft opgenomen voor die donderdag Dit moet kunnen en mogen. Maar het is jammer dat er niet met mij wordt gecommuniceerd. Sterker nog, de hele terugbel afspraak is gewoon vergeten en nooit opgevolgd. Deze had in mijn optiek ook overgedragen of verplaatst kunnen worden. Tussen neus en lippen door merk ik ook dat er in de periode tussen 6 maart en nu er verder ook geen actie is ondernomen, behalve de actie die ik zelf heb ondernomen. De nieuwe uitvraag van 21 maart? Daar is nogmaals gevraagd wanneer de FTU geplaatst gaat worden… Diezelfde FTU die al op 10 maart is geplaatst, iets wat ik ook meerdere keren heb herhaald aan de telefoon die dag. Dus deze uitvraag is weer eens nutteloos, en het is weer extra wachten op niks. De collega die ik zojuist sprak heeft een nieuwe, correcte aanvraag voor informatie gedaan bij ODF, en heeft een terugbel afspraak ingepland voor aanstaande vrijdag. Het is nu hopen dat dit wel wordt opgevolgd. Het is vandaag 24 maart, exact 120 dagen nadat ik het abonnement heb aangevraagd en de overstapservice is gestart. Dat betekent dat deze overstapservice elk moment kan verlopen, wat betekent dat ik de overstap zelf moet gaan regelen en dat ik waarschijnlijk voor 1 of meer maanden dubbel moet gaan betalen, eenmaal een duurder abonnement omdat deze al zolang extra doorloopt door dit proces en de kortingen zijn verlopen (en niet te vergeten al die belminuten die ik er zelkf tegenaan heb moeten gooien om jullie werk te doen)... En dan weten we nog altijd niet wat de status is, en wanneer er überhaupt iets gaat gebeuren! En als het hier om een nieuwe glasvezel aansluiting zou gaan, dan zou ik het nog wel kunnen begrijpen. Graafwerkzaamheden, vergunningen e.d., dit neemt altijd extra tijd in beslag. Maar het gaat om een bestaande aansluiting, en het gaat mis puur op communicatie problemen, administratieve fouten, medewerkers die hun beloftes niet nakomen en procedures die niet werken! Als dit al zo rommelig (en ik heb nog best veel weggelaten) gaat, en ik daardoor al die extra kosten moet maken, hoe kan ik jullie dan nu nog vertrouwen als provider? Hoe zijn jullie van plan mijn vertrouwen terug te winnen?
Wat gaat er nu precies mis??
Ik kreeg een scherpe aanbieding in mijn bus wat voor mijn gezin zeer aantrekkelijk was! Op 29-11-2024 heb ik een aanvraag gedaan voor internet en tv. Dit voor april ’25, ik heb na de aanvraag nog telefonisch contact opgenomen met de vraag of er en aparte glasvezel getrokken moest worden vanuit de straat of dat met gebruik kon maken van de KPN-glasvezel die al in mijn nieuwbouwhuis aanwezig was. En een aanvraag voor het trekken een aanvraag gedaan moet worden naar de VvE Dit was geen enkel probleem, daar kon gewoon gebruik van gemaakt worden. Hierna heb ik nog telefonisch contact gehad omdat mijn huidige abonnement niet kon worden opgezegd, omdat deze pas 14 april zo eindigen bij Ziggo, wat geen probleem was en ik dit dan zelf moest doen, Op 19 maart 2025 (13:36) heb ik wederom telefonisch contact opgenomen omdat ik nog geen status had ontvangen van mijn aansluiting. De mevrouw had het over 28 maart toen ik aangaf dat men direct op de glasvezel van KPN konden aansluiten omdat deze glasvezel al in mijn nieuwbouwwoning aanwezig is. De mevrouw wist het niet, en werd doorverbonden tot mijn verbazing met KPN!?Ik heb de vraag nogmaals gesteld of het mogelijk was dat Odido ook gebruik kon maken van de bestaande glasvezel aansluiting in mijn woning. Dat was mogelijk. Maar omdat ik totaal geen terugkoppeling had gekregen, heb ik gisteren 1 april ’25 weer contact opgenomen. De jongeman gaf te weten dat het niet mogelijk is om gebruik te maken van deze bestaande glasvezel, maar er een aparte glasvezel naar binnen getrokken moet worden. Maar men hier nog op wacht??? Ik heb 19-november een aanvraag gedaan dat is 4 maanden. Ik zou graag horen wat hier nu precies is misgegaan waar ik de dupe van ben geworden en uiteraard hoe snel ik over kan naar Odido glasvezel en Tv met de overeenkomst die ik ben aangegaan. Dit kan toch niet echt zo ingewikkeld zijn.
Alles over de aanleg van Glasvezel in Segbroek
Welkom! Tof dat je hebt gekozen voor Glasvezel van T-Mobile! In dit topic lees je alles over wat er verder gaat gebeuren en wat je kan verwachten. Hoe werkt het? Graven - De glasvezelkabels gaan de grond in, hiervoor wordt de straat opengebroken. Je kan dit herkennen aan de grote “rollen” met Magenta glasvezelkabel. ​​​​​ De magenta glasvezel wordt gelegd in de straat. ​​​​​ Voorbereiden - Er komt persoonlijk iemand langs van onze partner, VolkerWessels Telecom, om de situatie in jouw woning te bekijken. Onder andere om te bepalen wat de beste plek is voor de glasvezel aansluiting. Let op: als je in een VvE zit of de woning huurt, dan moet je even toestemming vragen! Aansluiten - Het glasvezelaansluitpunt wordt op de afgesproken plek geïnstalleerd. Internetten - De T-Mobile monteur komt langs om het modem te installeren. Let op: zodra je afspraak staat gepland, kan je je huidige abonnement opzeggen. Meer weten? In ons blog vind je meer informatie! Is er een planning bekend? Er is geen exacte planning omdat de werkzaamheden afhankelijk zijn van veel factoren. op onderstaande kaart vind je een globaal overzicht van wanneer de werkzaamheden in jouw wijk gaan starten. Let op: dit is een verwachte planning en de werkzaamheden kunnen uitlopen door onvoorziene omstandigheden. Uiteraard streven we er wel naar om de planning te halen! Met wie werkt T-Mobile samen in dit project? Om onze diensten te kunnen leveren, moet het glasvezelnetwerk er wel eerst liggen. Dat doen we niet zelf, maar laten we graag over aan de specialisten van VolkerWessels Telecom. Een ambitieuze en betrouwbare partner, die in het hele land glasvezelnetwerken aanlegt als basis om mensen met elkaar te verbinden. Wanneer Volker Wessels klaar is met aanleggen, zullen ze het glasvezelnetwerk ook beheren, onderhouden en eventuele storingen repareren. Al zal dat laatste natuurlijk minimaal zijn! Primevest Capital Partners is de eigenaar van het netwerk. Wanneer kan ik het beste mijn huidige abonnement opzeggen? Zodra er een afspraak is gepland om jouw internet te activeren en het modem te installeren door onze monteur kan je opzeggen bij je huidige provider. Ik heb mij al een tijdje geleden aangemeld maar ik heb daarna geen bericht meer ontvangen, hoe kan dat? Het plaatsen van de glasvezelpunten gaat in veel gevallen per wijk of straat. Onze aannemer neemt telefonisch contact met je op om hier een afspraak voor te maken. Soms moeten we wachten op vergunningen, toestemming van bijvoorbeeld een verhuurder, een VvE of een andere partij. Hierdoor kan het zijn dat de werkzaamheden uitlopen. M aar maak je geen zorgen, we gaan echt bij je aan de slag en nemen contact op zodra we kunnen starten. We staan al te trappelen! Goed verhaal, maar ik wil toch graag meer informatie/iemand spreken Heb je specifieke vragen over de aanleg en bouw van ons glasvezelnetwerk bij jou in de buurt? Dan kan je rechtstreeks contact opnemen met Volker Wessels Telecom. VWT is telefonisch te bereiken via 088-1860 444 of per e-mail via segbroek@vwtelecom.com. Waarom via de aannemer en niet via T-Mobile zelf? We houden bij T-Mobile van korte lijntjes. Uiteraard blijft T-Mobile verantwoordelijk voor aanvraag en de werkzaamheden maar de aannemer is degene die de planning maakt en het werk uitvoert. Zij kunnen je dus het beste vertellen wat de status van de werkzaamheden is. Zo hoef je niet van het kastje naar de spreekwoordelijke muur! Gaaf! Ik krijg een installatiepakket, wat nu? Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Houd er dan rekening mee dat het niet mogelijk is om een pakket naar een ander adres te laten sturen. Je kunt er natuurlijk wél voor kiezen om de bestelling te laten afleveren bij een PostNL afhaallocatie! 😄🏤 Bijvoorbeeld als je al weet dat je niet thuis bent als de chauffeur langs wil komen op het afgegeven tijdstip. Dit kan alleen via de PostNL app, tot één dag van tevoren tot uiterlijk 22:00 uur. Download de app hier! Vul de Track & Trace code in samen met jouw postcode wanneer je de app hebt gedownload, klik op “bezorging wijzigen” en kies het gewenste PostNL-punt.

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen