Skip to main content
  • 4,873 Topics
  • 31,103 Reacties
4872 Topics
Odido en Dutch Fiber wijzen naar elkaar | wanneer glasvezel
Inmiddels zijn we al een tijdje klant bij Odido, met DSL, aangezien er nog geen glasvezel beschikbaar was. Maar daar wordt nu eindelijk met een snel tempo iets aan gedaan. Bij de buren heeft Dutch Fiber gister nog een aansluiting gerealiseerd. Dan zou je denken dat het bij ons dan ook binnenkort wel aangesloten kan worden. Helaas tot op heden radiostilte, geen enkel bericht vanuit Odido. Daarom gister in de chat nogmaals gevraagd naar de status van onze Glasvezel aanvraag:--- Dominique (28-2-2024 15:54:11): Goedemiddag Ivo! Dominique (28-2-2024 15:54:22): Het gaat om het adres ...Ik (28-2-2024 15:54:26): yes :) Dominique (28-2-2024 15:55:33): Ik zie dat Open Dutch Fiber de netwerkbeheerder is die bezig is bij jou in de buurt met de aansluiting. ...Dominique (28-2-2024 16:01:06): Als je graag meer informatie zou willen over de aansluiting kan je direct contact opnemen met Open Dutch Fiber die zijn te bereiken via 088-1633 633 :) ...Ik (28-2-2024 16:02:15): Dus er staat wel op dat Dutch Fiber bij mij zou moeten komen om een glasvezelaansluiting te realiseren? Dominique (28-2-2024 16:02:23): Dat klopt inderdaaad Dominique (28-2-2024 16:02:56): Hier kan je ook de postcode invoeren en zie je dat zij hier inderdaad mee bezig zijn: https://opendutchfiber.nl/ Ik (28-2-2024 16:03:20): Bij vragen kan ik dan bij Dutch Fiber terecht? Dominique (28-2-2024 16:03:47): Ja zij beheren ook de planning van de aanleg en hebben direct contact met de aannemer. Ik (28-2-2024 16:04:40): OK, ik zie alleen de status van de wijk en dat ik dan bij jou een abbo mag afsluiten ;) Ik (28-2-2024 16:05:00): Maar dat heb ik al, nu nog dsl. Ik (28-2-2024 16:05:30): kun jij wel zien of dat op staat om aangepast te worden in glasvezel? Dominique (28-2-2024 16:06:47): Op dit moment kunnen wij nog geen netwerkmigratie starten. Zodra de aanleg verder is gevorderd dan krijg je daar natuurlijk bericht over en kunnen wij het DSL abonnement met een netwerkmigratie gaan omzetten naar een glasvezel abonnement. Ik (28-2-2024 16:07:36): OK, dan weet ik voorlopig genoeg. Hopelijk kan Dutch Fiber mij verder op weg helpen. --- Daarom maar eens bij Dutch Fiber nagevraagd. Dit was hun antwoord: “Bedankt voor uw mail. Wij komen alleen bij de huizen waar een abonnement bij Odido is afgenomen een huisaansluiting maken. Wij zien dat u geen abonnement heeft afgenomen bij Odido, hierdoor zal de glasvezelkabel in de erfgrens blijven liggen.” Dus… Odido, welke stappen moeten we ondernemen?
Glasvezel is niet te bestellen in "Mijn Odido"
Onlangs is hier glasvezelkabel gelegd door Odido en zijn ook de aansluitingen naar de woningen getrokken, die deze aansluiting wilde hebben, wij hadden ook aangegeven om deze graag te willen hebben, daar wij ook Odido hebben voor internet en telefoon. De monteurs die buiten bezig waren zijn er toen mee opgehouden, zonder bij mij, op 3 hoog in een appartement, de aansluiting te realiseren, terwijl ik deze glasvezelaansluiting wel wil hebben van Odido en ook had aangegeven om deze gratis te laten plaatsen/monteren. Nu staat er in “Mijn Odido” bij mijn abonnement dat ik Glasvezel kan bestellen, omdat deze beschikbaar is op mijn adres. Ik heb het geprobeerd om te bestellen, maar het lukt gewoonweg niet, ik kan daar bij het bestellen de beschikbare verbindingen niet zien, dus ook niet uitkiezen. Wel kan ik de gewenst aansluitdatum invullen, maar als ik het dan wil verzenden werkt de verzendknop gewoonweg niet. Ik heb over bovenstaande contact gezocht, middels de telefoon met de klantenservice, maar de dame aan de lijn keek even mee en zei dat ik geduldig moet afwachten, wanneer ik hier wel op de site de glasvezel kan bestellen… Nou, ik ben inmiddels een poosje verder en het lukt nog steeds niet… Ik denk dat dit domweg komt omdat ik hier binnen geen glasvezelaansluiting heb zitten van Odido, maar is buiten mijn schuld om niet aangesloten, de monteurs waren ineens met de noorderzon vertrokken, zonder mij te verwittigen, terwijl ik wel had aangegeven om een aansluiting te plaatsen. Kortom, ik hoop dat een moderator mij kan helpen, om deze glasvezelaansluiting toch nog te realiseren, zodat ik mijn internetaansluiting om kan laten zetten naar Glasvezel. De kabels lopen al naar boven alleen moet hij dan op de 3e etage wel bij mij naar binnen getrokken worden. Ik zit trouwens ook nog aan een 2 jarig contract vast, bij Odido, nl. vanaf maart 2025 t/m maart 2027, deze had ik gerealiseerd omdat ik voorheen jaren bij Tele2 zat, maar deze gaf aan te gaan stoppen en mij adviseerde over te stappen naar Odido, wat ik toen gedaan hebt, omdat ik altijd reuze tevreden was over hen en dat ik dat ook over Odido zou gaan worden… , nou.. deze eerste ervaring vind ik nou bepaald niet zo'n goede start.., jammer... Alvast vriendelijk dank voor eventuele raad en/of hulp in bovenstaande. Ruud Koet Leiden
Slechte administratie en grote rotzooi van DSL naar glasvezel internet
Hallo, Zo slechte afhandeling en administratieve rotzooi nog nooit heb ik meegemaakt.Ik hoop dat iemand hier uiteindelijk zou wel van harte deze problemen meeneemt en een oplossing vindt.Ik ben van DSL naar glasvezel 400MB internet overgestapt zonder mijn huidige abonnement te verlengen.Ik ben al meer dan 5 jaar klant met totaal 4 mobiele abonnementen op een adres + internet thuis.Toen de glasvezel internet werd in onze buurt opgelegd ,heb ik besloten om van DSL naar glasvezel internet over te stappen.Ik heb netjes op tijd de glasvezel pakket met nieuwe apparatuur van Odido gekregen .Ik heb ook de gevraagde WIFI versterker van de oude DSL abonnement teruggestuurd en netjes ook een e-mail van Odido gekregen dat deze ontvangen is.Echter vanaf die moment alle problemen begonnen .Ten eerste deze teruggestuurde wifi versterker werd niet verwerkt op jullie systeem en op de aankomende factuur voor internet blijft hangen € +2,50 extra kosten voor +1 extra wifi versterker (welke heb ik al teruggestuurd).Op dit moment gebruik ik echter EEN WIFI versterker (deze heb ik ontvangen met de glasvezelpakket )en is echt nodig ,anders heb ik slechte verbinding met de modem ,want de monteur van Gideon kon niet de nieuwe glasvezel modem binnen in mijn huis installeren,maar in de meterkast (meterkast is ongeveer 5 meter van onze buitendeur ).Al meerdere keren met Odido klantenservice een contact opgenomen en in plaats om de teruggestuurde apparatuur te verwerken ,hebben ze de wifi versterker opgezegd.Dus nu op jullie systeem staan dat moet ik “alweer “ de WiFi versterker terugsturen,anders €70 boete!?! .Alweer gebeld met klantenservice en hebben ze verteld,dat deze probleem opgelost is en die email moet gewoon negeren ,MAAR de verzoek om die wifi versterker terug te sturen nog steeds blijft op mijn Odido account!?! Oké,ik dacht dat als deze probleem opgelost is ,dan kan ik verder met de probleem van de slechte WIFI oplossen.Ik heb met de technischedienst contact opgenomen en heb ik advies gekregen om de snelheid te verhogen,aangezien dat zijn we een grote gezien met twee “gamers “ thuis en veel apparaten tegelijk verbonden en ook dat een actie is voor alle glasvezel abonnementen de eerste 8 maanden lang voor maar €30 zijn en kijken of de probleem met de WiFi gaat toch beter worden .Dus ik heb deze advies genomen en de snelheid huidige abonnement gewijzigd en alweer een probleem.Op de bevestiging e-mail nergens te vinden deze korting ,gewoon normale prijs ,alleen maar €5 korting (klantvoordeel voor meerdere abonnementen),terwijl de abonnement van 400MB snelheid netjes was de eerste 8 maanden voor €30 - €5 klantvoordeel = €25 per maand zal zijn. Vanochtend alweer gebeld met klantenservice met de mededeling om deze probleem opgelost te worden en na een wachttijd van 30 min aan de lijn ,krijg ik te horen dat word ik later teruggebeld met een oplossing .Echter tot nu toe niemand heb me gebeld. Ik sta op een punt om alle abonnementen op te zeggen en gewoon verder naar een andere provider .Een grote teleurstelling en veel stress voor een internet abonnement nog nooit meegemaakt.Ongelofelijk slecht systeem,elke keer als ik bel met hetzelfde probleem ,krijg ik verschillende medewerkers aan de lijn en allemaal zeggen verschillende dingen ,maar toch in werkelijkheid geen enkel probleem tot nu toe opgelost is. Ik hoop hier in deze forum iemand van Odido meekijkt en helpen om uiteindelijk deze problemen opgelost worden. Met vriendelijke groet, Violeta Toneva

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen