Skip to main content
  • 4,810 Topics
  • 30,618 Reacties
4810 Topics
Alles over de aanleg van Glasvezel in Segbroek
Welkom! Tof dat je hebt gekozen voor Glasvezel van T-Mobile! In dit topic lees je alles over wat er verder gaat gebeuren en wat je kan verwachten. Hoe werkt het? Graven - De glasvezelkabels gaan de grond in, hiervoor wordt de straat opengebroken. Je kan dit herkennen aan de grote “rollen” met Magenta glasvezelkabel. ​​​​​ De magenta glasvezel wordt gelegd in de straat. ​​​​​ Voorbereiden - Er komt persoonlijk iemand langs van onze partner, VolkerWessels Telecom, om de situatie in jouw woning te bekijken. Onder andere om te bepalen wat de beste plek is voor de glasvezel aansluiting. Let op: als je in een VvE zit of de woning huurt, dan moet je even toestemming vragen! Aansluiten - Het glasvezelaansluitpunt wordt op de afgesproken plek geïnstalleerd. Internetten - De T-Mobile monteur komt langs om het modem te installeren. Let op: zodra je afspraak staat gepland, kan je je huidige abonnement opzeggen. Meer weten? In ons blog vind je meer informatie! Is er een planning bekend? Er is geen exacte planning omdat de werkzaamheden afhankelijk zijn van veel factoren. op onderstaande kaart vind je een globaal overzicht van wanneer de werkzaamheden in jouw wijk gaan starten. Let op: dit is een verwachte planning en de werkzaamheden kunnen uitlopen door onvoorziene omstandigheden. Uiteraard streven we er wel naar om de planning te halen! Met wie werkt T-Mobile samen in dit project? Om onze diensten te kunnen leveren, moet het glasvezelnetwerk er wel eerst liggen. Dat doen we niet zelf, maar laten we graag over aan de specialisten van VolkerWessels Telecom. Een ambitieuze en betrouwbare partner, die in het hele land glasvezelnetwerken aanlegt als basis om mensen met elkaar te verbinden. Wanneer Volker Wessels klaar is met aanleggen, zullen ze het glasvezelnetwerk ook beheren, onderhouden en eventuele storingen repareren. Al zal dat laatste natuurlijk minimaal zijn! Primevest Capital Partners is de eigenaar van het netwerk. Wanneer kan ik het beste mijn huidige abonnement opzeggen? Zodra er een afspraak is gepland om jouw internet te activeren en het modem te installeren door onze monteur kan je opzeggen bij je huidige provider. Ik heb mij al een tijdje geleden aangemeld maar ik heb daarna geen bericht meer ontvangen, hoe kan dat? Het plaatsen van de glasvezelpunten gaat in veel gevallen per wijk of straat. Onze aannemer neemt telefonisch contact met je op om hier een afspraak voor te maken. Soms moeten we wachten op vergunningen, toestemming van bijvoorbeeld een verhuurder, een VvE of een andere partij. Hierdoor kan het zijn dat de werkzaamheden uitlopen. M aar maak je geen zorgen, we gaan echt bij je aan de slag en nemen contact op zodra we kunnen starten. We staan al te trappelen! Goed verhaal, maar ik wil toch graag meer informatie/iemand spreken Heb je specifieke vragen over de aanleg en bouw van ons glasvezelnetwerk bij jou in de buurt? Dan kan je rechtstreeks contact opnemen met Volker Wessels Telecom. VWT is telefonisch te bereiken via 088-1860 444 of per e-mail via segbroek@vwtelecom.com. Waarom via de aannemer en niet via T-Mobile zelf? We houden bij T-Mobile van korte lijntjes. Uiteraard blijft T-Mobile verantwoordelijk voor aanvraag en de werkzaamheden maar de aannemer is degene die de planning maakt en het werk uitvoert. Zij kunnen je dus het beste vertellen wat de status van de werkzaamheden is. Zo hoef je niet van het kastje naar de spreekwoordelijke muur! Gaaf! Ik krijg een installatiepakket, wat nu? Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Houd er dan rekening mee dat het niet mogelijk is om een pakket naar een ander adres te laten sturen. Je kunt er natuurlijk wél voor kiezen om de bestelling te laten afleveren bij een PostNL afhaallocatie! 😄🏤 Bijvoorbeeld als je al weet dat je niet thuis bent als de chauffeur langs wil komen op het afgegeven tijdstip. Dit kan alleen via de PostNL app, tot één dag van tevoren tot uiterlijk 22:00 uur. Download de app hier! Vul de Track & Trace code in samen met jouw postcode wanneer je de app hebt gedownload, klik op “bezorging wijzigen” en kies het gewenste PostNL-punt.
Problemen glasvezel week na installatie
Goedemiddag, Afgelopen december hebben we een aanvraag gedaan voor glasvezel in onze woning. Aangezien we op 3 hoog wonen in een 100 jaar oud huis was het een hele klus om de glasvezel geinstalleerd te krijgen. Uiteindelijk is de installatie dan toch voltooid op maandag 31-3. Na het aansluiten van de nieuwe apparatuur hebben we een week lang kunnen genieten van een werkende glasvezelverbinding. Vanmorgen werden we echter wakker zonder internet. Na in Mijn Odido gekeken te hebben viel mij op dat de installatie er nog niet in stond. (er stond dat de installatiedatum nog onbekend was) Hierop heb ik gebeld om te kijken of dit recht gezet kon worden. Mevrouw heeft toen handmatig de installatie op voltooid gezet, en mij doorverbonden met een collega die mij kon helpen met de verbinding. Deze meneer wist me te vertellen dat er een netwerkmigratie in gang gezet was, en dat er een monteur moet komen. De eerst mogelijke afspraak is zodag in de ochtend. Ik blijf echter met een aantal vragen achter waar ik telefonisch niet echt duidelijk antwoord op kreeg: Alle apparatuur is aanwezig, aangesloten en heeft bovendien al een week gewerkt. Waarom moet er nu weer iemand langskomen. Is dit niet iets dat ik zelf kan doen of wat op afstand gedaan kan worden? Waarom wordt deze netwerkmigratie in gang gezet als er nog geen afspraak is gemaakt? Nu zit ik de rest van de week zonder verbinding. Waarom wordt dit niet geregeld bij het aansluiten van de glasvezelverbinding, of op zijn minst vermeld dat dit nog geregeld moet worden? Wel werd me een voucher voor unlimited mobiel internet aangeboden. Naast dat ik al een unlimited mobiel abonnement heb, is dit voor mij niet dekkend aangezien ik meerdere apparaten heb die bekabeld op internet aangesloten zitten en die geen wifi hebben. Hebben jullie enig idee hoe ik dit verder kan oplossen?
Slechte ervaring met Odido én Guidion
Het is erg jammer, ben al behoorlijk wat jaar klant bij T-mobile/Odido en nooit echt problemen gehad. Helaas wanneer je gaat verhuizen en er wel problemen zijn geeft men niet thuis.. Dit komt naar voren in de vorm van veel loze beloftes en voornamelijk afschuiven van de problemen. Sinds 31 januari al bezig om internet en tv aangesloten te krijgen. Bij een eerste poging bleek er een aansluitpunt te ontbreken. Logisch dat men dan niks kan installeren. Het werd door de monteur doorgegeven (inclusief foto's) en er zou contact worden opgenomen. En inderdaad diezelfde middag nog een bericht dat er binnen 5 werkdagen contact zou worden opgenomen. Na die 5 werkdagen ben ik dit zelf maar gaan doen want er was een complete radiostilte. Toen bleek dat men zat te wachten op foto's van waar de draad de woning binnen komt. Dit had de monteur op 31 januari al vastgelegd. En ik moest Delta maar bellen om de status op te vragen… Delta kon op dat moment niet helpen, omdat ze niks konden vinden en ja vervolgens geen contact meer krijgen met Odido. In de weken daarna heb ik zeker 10 keer minstens een half uur aan de lijn gehangen met verschillende personen. De ene behulpzamer dan de andere. Er zijn er uiteindelijk 2 geweest die hun afspraken na kwamen. De overige contacten werd het probleem weggewuifd of afgeschoven. Nu na lange tijd dan eindelijk de juiste aansluiting in huis en dan begint Guidion. Een afspraak gemaakt voor 26 maart tussen 16.00 uur en 20.00 uur. Ik krijg eerst nog een update dat dit tussen 17.20 uur en 19.20 uur word, om vervolgens om 15.10 uur een bericht te krijgen dat de monteur niet kan komen... Vervolgens via de toegestuurde link direct een nieuwe afspraak ingepland voor zaterdag 29 maart, welke ook bevestigd werd. Krijg ik vervolgens een dag later een nieuwe mail dat een afspraak bevestigd word op 1 april tussen 08.00 en 12.00 ?!?! Vervolgens neem ik contact op met Guidion en leg ik de situatie uit. Een dame aan de andere kant van de lijn vind het ook vreemd en gaat navraag doen en zet mij in de wacht. Vervolgens word na 10 minuten wachten de hoorn erop gedonderd… Vervolgens nog een keer bellen om van een ongeïnteresseerde vrouw te horen te krijgen dat de monteur die zaterdag niet kan en de afspraak is verplaatst. Ofwel je maakt afspraken op dagen dat je weet dat je thuis bent. Die worden zonder verdere communicatie afgezegd en zonder verder overleg word er maar een random afspraak ingegooid. Ronduit schandalige manier van omgang met je klanten..

Laatst verdiende badges

  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen