Skip to main content
Beantwoord

Verhuizing geannuleerd wegens bezette lijn (Onrechtmatig Lijngebruik)

• August 13, 2026
  • 26 reacties
  • 298 Bekeken

Ik heb gisteren en vandaag de klantenservice (lang) gesproken, maar het zit me toch niet helemaal lekker.

Mijn verhuizing (aangevraagd 25-07-2026) is geannuleerd omdat de vorige bewoner zijn abonnement niet heeft opgezegd. Klantenservice gebeld, konden in eerste instantie niets betekenen, maar na lang wikken en wegen zeiden ze dat er toch een omweg was waardoor het wel zou lukken, een nieuwe bestelling geplaatst en ben er vanuit gegaan dat alles toen geregeld was.

Gisteren en vandaag kon ik de bestelling bij Odido nergens terugvinden, dus heb ik nog een keer gebeld. Toen is er weer een nieuwe bestelling geplaatst en zou het echt goed moeten komen, ik kon deze bestelling weer nergens terugvinden dus ik heb voor de zekerheid nog een keer gebeld. Ik kreeg weer iemand anders aan de lijn en diegene zei dat het helemaal niet zo werkte en dus niet mogelijk was. Nu zijn we dus weer terug bij af en zegt de telefonische klantenservice dus dat ik niks kan doen, dat ik moet wachten tot de oude bewoner dit zelf opzegt (ik heb de sleutel al bijna 2 maanden!), maar dat lijkt me onjuist. Ik ben de rechtmatige nieuwe bewoner en ik heb een getekend huurcontract als bewijs naar jullie gestuurd (hier werd om gevraagd). Het lijkt me toch niet de bedoeling dat ik nu voor, ik weet niet hoe lang, simpelweg geen internet abonnement kan krijgen. Het zou toch zo moeten zijn dat er per direct een procedure voor onrechtmatig lijngebruik (lijnvrijgave) wordt gestart om deze blokkade op te heffen? 

En omdat ik nu zonder internet thuis zit, zou ik het bovendien fijn vinden als per direct een noodoplossing zou zijn, (zoals een 4G/5G-leenrouter of Klik&Klaar-modem) ontvangen.

Ik hoor graag wat er nu precies wel en niet mogelijk is en of wat er geregeld kan worden. Ik wil graag bij jullie blijven als klant, maar wordt hier vrij gefrustreerd van.

Beste antwoord door Nora van Odido

Geweldig ​@ts0183! Ik ben meteen met je mee gaan kijken en ik wil je graag meer duidelijkheid geven. We zien inderdaad dat de lijn nog bezet was toen je de bestelling bij ons hebt geplaatst. In dat geval zullen wij je altijd om een verhuisbewijs te vragen, om er zeker van te zijn dat jij op dit adres woont en je bijvoorbeeld niet per ongeluk een bestelling op een ander adres hebt geplaatst. Ik zie dat we dat verzoek naar je toe gestuurd hebben, alleen is jouw verhuisbewijs niet goed bij ons binnen gekomen. Hierdoor hebben we de bestelling moeten annuleren, mijn excuses hiervoor. 

Nu zie ik dat er inderdaad een nieuwe bestelling voor je is geplaatst, met een nieuw klantnummer. Voor deze aanvraag heb je nu ook bericht van Guidion ontvangen om een afspraak in te plannen. Dit nieuwe klantnummer is nog niet gekoppeld aan jouw Mijn Odido account, om die reden zie je hier nog de informatie van de oude bestelling in jouw account. Ik heb nu deze oude bestelling voor je losgekoppeld van het account. Je kan nu opnieuw jouw internet abonnement koppelen op onze website

De kans is aanwezig dat de oude aanvraag opnieuw gekoppeld word, als dit zo is moeten we wachten tot jouw nieuwe bestelling actief is. Dan kan ik het oude abonnement weer loskoppelen en wanneer je dan de koppeling opnieuw doet, gaat het meteen goed! 

26 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 13, 2026

Hoi ​@thimospronk ,

Waarom zou je klik en klaar kosteloos moeten krijgen? Je hebt nu ook geen kosten aan de vaste internet verbinding, die wordt door de oude bewoner betaald. Dus je kunt gewoon klik en klaar zelf bestellen en dat is snel leverbaar totdat de administratie van oude en nieuwe lijn tot een oplossing is gebracht. Het is altijd per maand opzegbaar. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 13, 2026

Hoi ​@thimospronk ,

Waarom zou je klik en klaar kosteloos moeten krijgen? Je hebt nu ook geen kosten aan de vaste internet verbinding, die wordt door de oude bewoner betaald. Dus je kunt gewoon klik en klaar zelf bestellen en dat is snel leverbaar totdat de administratie van oude en nieuwe lijn tot een oplossing is gebracht. Het is altijd per maand opzegbaar. 

Ik heb ruim op tijd mijn verhuizing doorgegeven en Odido heeft alles geannuleerd door iets waar ikzelf niets aan kan doen en nu dus helemaal zonder internet zit. Ik zeg nergens dat ik iets kosteloos hoef, maar het zou fijn zijn als Odido een oplossing voor dit probleem zou komen toch?

rvk01
  • August 13, 2026

Mijn verhuizing (aangevraagd 25-07-2026) is geannuleerd omdat de vorige bewoner zijn abonnement niet heeft opgezegd. 

Staat er nog signaal op het glasvezelkastje? Dan kun je er gewoon een router aanhangen en zou je internet moeten hebben 😉

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 13, 2026

Mijn verhuizing (aangevraagd 25-07-2026) is geannuleerd omdat de vorige bewoner zijn abonnement niet heeft opgezegd. 

Staat er nog signaal op het glasvezelkastje? Dan kun je er gewoon een router aanhangen en zou je internet moeten hebben 😉

Dat zou ik even moeten nakijken, klinkt logisch haha, maar lijkt me niet de oplossing toch, dan “jat ik iemand anders z’n internet” 

rvk01
  • August 13, 2026

Structureel is het inderdaad geen oplossing. Maar het is ook niet handig van de vorige bewoners om de lijn niet vrij te laten geven. 

Het is natuurlijk ook even de vraag wie de oude provider was (want dat maakt wel even uit welke VLAN je op moet geven in de router, KPN 6 met pppoe (user/ww maakt niet uit), Odido 300, Delta 100).

Forum|alt.badge.img
  • is een Top Poster
  • August 13, 2026

Hi

Als ik het goed lees ben jij verhuisd van adres A naar adres B

Op adres A had jij een internet verbinding van Odido en je wilt op adres B ook een abonement van Odido.

Ik neem aan dat je deze verhuizing van adres A naar adres B telefonisch of via de mijn odido app het doorgegeven.

Weet je of de oude bewoner een Odido abonnement had of een andere provider?

Indien de oude bewoner een dienst had bij een andere provider dan kan het zijn dat de oude bewoner van het adres bericht heeft gehad van zijn provider dat de lijn wordt opgezegt en dat de oude bewoner dus een betwisting heeft aangevraagd bij zijn provider en dan wordt het abonement dat jij hebt aangevraagd gecanceld.

Mocht de oude bewoner een odido abonement hebben en er wordt dan een aanvraag gedaan dan wordt er gesproken van een dubbele order op het zelfde adres. In dat geval zal een speciale afdeling contact zoeken met de huidige klant en de nieuwe klant ( jij dus )

De oude ( huidge ) klant krijgt dan een bericht of het klopt dat er een aanvraag op het adres wordt gedaan. Aan de nieuwe klant wordt een mail gestuurd met het verzoek om een bewijs van bewoning op te sturen ( dat kan zijn huur over eenkomst, contract van een leverancier waar jouw naam en adres op staan)

Ik las dat jij die al had opgestuurd en was dat op verzoek van odido ( replay e-mail ) of op een andere manier?

Als je nu belt met odido klanten service zien ze dan uberhaupt een verhuizing van jouw  oude adres naar je nieuwe adres? 

of hebben ze de verhuizing gecanceld en een nieuwe aanvraag gedaan voor jouw op je nieuwe adres?

Misschien is het zo wie zo verstandig dat een moderator even mee kijkt naar wat er nu mogelijkerwijs niet goed gaat.

Je kan altijd een abonnement voor een klik en klaar afsluiten. Deze is maandelijks opzegbaar en misschien kunnen ze enige coulance betrachten wat betreft de kosten ( weg schrijven van de administratie kosten bv ). Mocht je ook een mobiel hebben van odido of ben kost het product maar 21 euro ipv 26 euro.

Des

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 13, 2026

@Des2000 klopt! Ik ben verhuisd van adres A naar adres B. Heb via de Odido app mijn verhuizing doorgegeven om dus mijn internetabonnement ook mee te nemen. Tijdje later kreeg ik een mail of ik binnen een week een bewijs kon sturen (huur-/koopcontract) omdat er nog een (Odido) verbinding van dus de oude bewoner actief was op het adres, dit bewijs had ik dus gestuurd in een reply en een aantal dagen later kreeg ik een mail dat ze niets meer van me vernomen hadden en alles is geannuleerd. Toen heb ik direct gebeld om het te regelen en is er dus uiteindelijk een nieuwe bestelling gedaan (nu 2 keer door 2 verschillende medewerkers omdat het dus nergens in het systeem meer stond of terug te vinden was) en zo is dit hele verhaal dus tot stand gekomen.

rvk01
  • August 13, 2026

Mocht je ook een mobiel hebben van odido of ben kost het product maar 21 euro ipv 26 euro.

Ik had onlangs uit een andere post begrepen dat een lopende (nog niet aangesloten) glasvezel bestelling ook in aanmerking komt voor de klanten korting van €5. Daar zijn ze overigens niet helemaal duidelijk over bij Odido maar ik kan dat wel opmaken uit de tekst van een moderator hier. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 13, 2026

Hoi ​@thimospronk ,

Ik heb ruim op tijd mijn verhuizing doorgegeven en Odido heeft alles geannuleerd door iets waar ikzelf niets aan kan doen en nu dus helemaal zonder internet zit. Ik zeg nergens dat ik iets kosteloos hoef, maar het zou fijn zijn als Odido een oplossing voor dit probleem zou komen toch?

Ok, maar voor de tijdelijke oplossing heb je de klantenservice niet nodig. Vraag online klik en klaar aan en dan heb je het snel in huis. Als je naar een Odido winkel gaat kan dat zelfs nog dezelfde dag.

Forum|alt.badge.img
  • is een Top Poster
  • August 13, 2026

Mocht je ook een mobiel hebben van odido of ben kost het product maar 21 euro ipv 26 euro.

Ik had onlangs uit een andere post begrepen dat een lopende (nog niet aangesloten) glasvezel bestelling ook in aanmerking komt voor de klanten korting van €5. Daar zijn ze overigens niet helemaal duidelijk over bij Odido maar ik kan dat wel opmaken uit de tekst van een moderator hier. 

Het klopt dat als je een aanvraag bij odido hebt lopen voor glasvzel of DSL en je hebt een mobiel abbonement van BEN of Odido dan heb je recht op klantvoordeel ook al is de lijn nog niet actief.

Bestel je klik en klaar en je hebt op dat adres een aanvraag lopen voor DSL of Glasvezel of een mobiel abonnement van BEN of Odido op dat adres krijg je ook klantvoordeel

Des

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 13, 2026

Nee, klantvoordeel geldt bij geactiveerde abonnementen.  Dus als TS een actief mobiel Odido of Ben heeft krijgt ze klantvoordeel op Klik en Klaar.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 13, 2026

@eric ​@Des2000 er lopen meerdere mobiele abonnementen inclusief de mijne op mijn adres dus qua klantvoordeel zit het sowieso goed. Het gaat me ook niet om die 5 euro, maar beide bedankt voor het meedenken sowieso!

rvk01
  • August 13, 2026

Nee, klantvoordeel geldt bij geactiveerde abonnementen.  Dus als TS een actief mobiel Odido of Ben heeft krijgt ze klantvoordeel op Klik en Klaar.

Hoe lees jij dan de volgende tekst van Nora??

Ik ben meteen met je mee gaan kijken en ik zie dat je inderdaad in aanmerking komt voor Klantvoordeel, omdat je ook een Glasvezelbestelling hebt lopen. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 13, 2026

Hoi ​@rvk01 ,

De logica dat alleen bij geactiveerde abonnementen de korting eraf gaat staat in de voorwaarden .

"Je kan je abonnement aanmelden bij Klantvoordeel bij het online bestelproces van het abonnement, dan wel via Mijn Odido of via www.odido.nl/klantvoordeel-activeren. Zodra er meer Odido abonnementen actief zijn op hetzelfde adres, deze succesvol zijn aangemeld voor Klantvoordeel en deze aan de voorwaarden voor Odido Klantvoordeel voldoen ........"

rvk01
  • August 13, 2026

De logica dat alleen bij geactiveerde abonnementen de korting eraf gaat staat in de voorwaarden .

Dat dacht ik ook (en dat schreef ik ook in dat topic als eerste reactie). Daarom begreep ik niet dat Nora daar toch bevestigd dat TS daar K&K kreeg voor €21 zonder een mobiel abo te hebben met alleen een lopende aanvraag/bestelling voor glas.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 13, 2026

Ze wilde denk ik heel aardig zijn voor deze klant. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@ts0183, dank voor dit topic en goed dat je jouw ervaring zo hebt uitgeschreven. Ik ga de situatie voor je na en wil heel graag checken wat ik voor je kan betekenen. Daarvoor heb ik wel eerst wat gegevens nodig. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd via ons Moderator account om je gegevens te verifiëren. Zodra de verificatie gedaan is, praten we verder in dit topic. Dit doen we zodat er altijd een collega voor je klaarstaat. Ik zie je privébericht graag tegemoet! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 14, 2026

@Cheyenne van Odido Bedankt voor je reactie, ik heb op het bericht gereageerd en mijn gegevens gestuurd!

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Internet + TV
  • August 17, 2026

Hi ​@ts0183, jouw gegevens zijn nog niet helemaal compleet, hier hebben wij je een privébericht over gestuurd. We zien jouw reactie graag tegemoet komen! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 17, 2026

@Nora van Odido ik heb als het goed is nu mijn gegevens aangevuld met de juiste!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 17, 2026

Ik krijg zojuist ook een mail van Guidion om een afspraak te maken, maar in mijn Odido staat nog steeds dat ik geen lopende bestellingen,  aanpassingen of iets heb.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • August 17, 2026

Bedankt ​@ts0183, ik heb je een verificatiecode per e-mail gestuurd. Wil je de code hier met mij delen in het topic? Zo kan ik of een van de andere moderators met je meekijken en je verder helpen!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 17, 2026

Bedankt ​@ts0183, ik heb je een verificatiecode per e-mail gestuurd. Wil je de code hier met mij delen in het topic? Zo kan ik of een van de andere moderators met je meekijken en je verder helpen!

8007011

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Antwoord
  • August 18, 2026

Geweldig ​@ts0183! Ik ben meteen met je mee gaan kijken en ik wil je graag meer duidelijkheid geven. We zien inderdaad dat de lijn nog bezet was toen je de bestelling bij ons hebt geplaatst. In dat geval zullen wij je altijd om een verhuisbewijs te vragen, om er zeker van te zijn dat jij op dit adres woont en je bijvoorbeeld niet per ongeluk een bestelling op een ander adres hebt geplaatst. Ik zie dat we dat verzoek naar je toe gestuurd hebben, alleen is jouw verhuisbewijs niet goed bij ons binnen gekomen. Hierdoor hebben we de bestelling moeten annuleren, mijn excuses hiervoor. 

Nu zie ik dat er inderdaad een nieuwe bestelling voor je is geplaatst, met een nieuw klantnummer. Voor deze aanvraag heb je nu ook bericht van Guidion ontvangen om een afspraak in te plannen. Dit nieuwe klantnummer is nog niet gekoppeld aan jouw Mijn Odido account, om die reden zie je hier nog de informatie van de oude bestelling in jouw account. Ik heb nu deze oude bestelling voor je losgekoppeld van het account. Je kan nu opnieuw jouw internet abonnement koppelen op onze website

De kans is aanwezig dat de oude aanvraag opnieuw gekoppeld word, als dit zo is moeten we wachten tot jouw nieuwe bestelling actief is. Dan kan ik het oude abonnement weer loskoppelen en wanneer je dan de koppeling opnieuw doet, gaat het meteen goed! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 18, 2026

@Nora van Odido bedankt voor alle duidelijkheid, ik denk dat het nu goed gaat komen het staat nu ook in mijn Odido app en heb een afspraak gemaakt bij Guidion! Dankjewel!