Ik heb gisteren en vandaag de klantenservice (lang) gesproken, maar het zit me toch niet helemaal lekker.
Mijn verhuizing (aangevraagd 25-07-2026) is geannuleerd omdat de vorige bewoner zijn abonnement niet heeft opgezegd. Klantenservice gebeld, konden in eerste instantie niets betekenen, maar na lang wikken en wegen zeiden ze dat er toch een omweg was waardoor het wel zou lukken, een nieuwe bestelling geplaatst en ben er vanuit gegaan dat alles toen geregeld was.
Gisteren en vandaag kon ik de bestelling bij Odido nergens terugvinden, dus heb ik nog een keer gebeld. Toen is er weer een nieuwe bestelling geplaatst en zou het echt goed moeten komen, ik kon deze bestelling weer nergens terugvinden dus ik heb voor de zekerheid nog een keer gebeld. Ik kreeg weer iemand anders aan de lijn en diegene zei dat het helemaal niet zo werkte en dus niet mogelijk was. Nu zijn we dus weer terug bij af en zegt de telefonische klantenservice dus dat ik niks kan doen, dat ik moet wachten tot de oude bewoner dit zelf opzegt (ik heb de sleutel al bijna 2 maanden!), maar dat lijkt me onjuist. Ik ben de rechtmatige nieuwe bewoner en ik heb een getekend huurcontract als bewijs naar jullie gestuurd (hier werd om gevraagd). Het lijkt me toch niet de bedoeling dat ik nu voor, ik weet niet hoe lang, simpelweg geen internet abonnement kan krijgen. Het zou toch zo moeten zijn dat er per direct een procedure voor onrechtmatig lijngebruik (lijnvrijgave) wordt gestart om deze blokkade op te heffen?
En omdat ik nu zonder internet thuis zit, zou ik het bovendien fijn vinden als per direct een noodoplossing zou zijn, (zoals een 4G/5G-leenrouter of Klik&Klaar-modem) ontvangen.
Ik hoor graag wat er nu precies wel en niet mogelijk is en of wat er geregeld kan worden. Ik wil graag bij jullie blijven als klant, maar wordt hier vrij gefrustreerd van.