Skip to main content
Vraag

Komt dit nog goed?

• June 11, 2026
  • 47 reacties
  • 535 Bekeken

Hi!

Ik ga verhuizen en ik heb op 8 mei 2026 de verhuizing doorgegeven. Deze gaat per ingang van 25-06-2026 in.  Afgelopen zaterdag heb ik het pakket van odido ontvangen, maar ik heb nog helemaal geen bericht van Guidion ontvangen wanneer ze komen. Klopt dit wel? Op welke termijn kan ik dit wel verwachten?

Ik hoor het graag!

Groet Inge 

47 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • June 11, 2026

Hallo ​@Fleurig 

Je kan Guiding ook zelf bellen op telefoonnummer 020-3232766 om te vragen of ze opdracht hebben gekregen om een afspraak met je te maken.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Fleurig, weet je inmiddels al meer? Je kan zeker Guidion bellen. Wil je dat ik het check? Dan ben ik er voor je. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd om je gegevens te verifiëren. Zodra de verificatie gedaan is, praten we verder in dit topic. Dit doen we zodat er altijd een collega voor je klaarstaat. Ik zie je privébericht graag tegemoet! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 12, 2026

Hi ​@Fleurig, weet je inmiddels al meer? Je kan zeker Guidion bellen. Wil je dat ik het check? Dan ben ik er voor je. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd om je gegevens te verifiëren. Zodra de verificatie gedaan is, praten we verder in dit topic. Dit doen we zodat er altijd een collega voor je klaarstaat. Ik zie je privébericht graag tegemoet! 

Ik weet nog niks, als je het voor mij kan checken graag!  Ik heb inmiddels antwoord gegeven op je prive bericht.  

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Fleurig, super bedankt voor deze gegevens. Ik zie hier gelijk dat wij eerst op groen licht van de beheerder moeten wachten. Dat zal op 24 juni gebeuren. Zodra we deze hebben, triggert ons systeem meteen een afspraak met Guidion. Je kan deze dan heel snel inplannen. De monteur moet namelijk zeker weten dat er licht op de lijn staat. Je zit dan niet lang zonder verbinding, Guidion kan vaak dezelfde dag of de volgende dag al. Zit je wel even zonder verbinding? Dan kan ik bijvoorbeeld gratis Unlimited Data op je telefoon zetten. Zo hoef je je over je bundel geen zorgen te maken en kan je jouw telefoon instellen als hotspot voor andere apparaten. Dit komt goed! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 12, 2026

Hi ​@Fleurig, super bedankt voor deze gegevens. Ik zie hier gelijk dat wij eerst op groen licht van de beheerder moeten wachten. Dat zal op 24 juni gebeuren. Zodra we deze hebben, triggert ons systeem meteen een afspraak met Guidion. Je kan deze dan heel snel inplannen. De monteur moet namelijk zeker weten dat er licht op de lijn staat. Je zit dan niet lang zonder verbinding, Guidion kan vaak dezelfde dag of de volgende dag al. Zit je wel even zonder verbinding? Dan kan ik bijvoorbeeld gratis Unlimited Data op je telefoon zetten. Zo hoef je je over je bundel geen zorgen te maken en kan je jouw telefoon instellen als hotspot voor andere apparaten. Dit komt goed! 

Hi Cheyenne,

Oh waarom duurt dit dan zo lang? Want ik heb echt al op 8 mei de verhuizing doorgegeven.. kan jij die Unlimited data dan regelen? Want ik ga volgende week overhuizen.  Kan die hotspot dan ook gekoppeld worden aan de tv en laptop? 

Groetjes 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • June 12, 2026

Hallo ​@Fleurig 

Ik zal je een voucher sturen die je kan activeren voor 7 dagen onbeperkt internet, je kan je tv en laptop met de hotspot verbinden.

De voucher werkt met een simkaart van Ben of Odído.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Fleurig, ik heb begrepen dat je geen abonnement bij ons hebt. In dat geval mag je zeker een prepaid simkaart kopen. Dat kan in een Odido Shop of in een supermarkt. Als je vervolgens de bon met mij deelt, vergoed ik deze kosten.

Wij moeten op jouw adres wachten tot de netwerkbeheerder groen licht geeft. Dat is daarom deze datum, daaraan kunnen wij niet sleutelen. Laat het zeker weten, je kan de voucher code van ​@Waqqas gebruiken!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 14, 2026

Hi ​@Fleurig, ik heb begrepen dat je geen abonnement bij ons hebt. In dat geval mag je zeker een prepaid simkaart kopen. Dat kan in een Odido Shop of in een supermarkt. Als je vervolgens de bon met mij deelt, vergoed ik deze kosten.

Wij moeten op jouw adres wachten tot de netwerkbeheerder groen licht geeft. Dat is daarom deze datum, daaraan kunnen wij niet sleutelen. Laat het zeker weten, je kan de voucher code van ​@Waqqas gebruiken!

Bedankt voor je reactie! Mijn dochter heeft via x ook contact met jullie gehad over deze situatie en zij gaven aan dat ook Klik en klaar internet een optie is en dat deze ook via jullie vergoed word. Klopt dat? Want dat klinkt makkelijker

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • June 14, 2026

Klik en klaar kun je gebruiken om eerder dan aangegeven een internet verbinding te krijgen. Dat is niet gratis,  de vaste verbinding van Odido zal op die 24e geleverd worden en vanaf dan pas ontvang je een factuur. De vouchers op een Odido simkaart is allemaal extra service waarvoor je niet hoeft te betalen. Je zou zelf wel klik en klaar kunnen bestellen en betalen, het kan namelijk altijd per maand worden opgezegt.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 18, 2026

@Cheyenne van Odido ik heb inmiddels een prepaid simkaart van odido besteld via bol.com.  Kan ik de 'bon' prive naar jou sturen voor de vergoeding?  En ik kan er echt van uit gaan dat ik dan 7 dagen lang Unlimited internet heb op de prepaid simkaart? 

Ik hoop zo dat de monteur snel komt, ik vind dit echt een heel gedoe.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Fleurig, fijn dat dat is geregeld! Je mag de bon hier delen, als ik de aankoopdatum en het bedrag kan zien is dat genoeg. Ik zie dat de patch van de lijn nog op 24 juni staat. Hierna zal je gelijk van Guidion horen!

Had je de code al? Je kan deze activeren door hem te sturen naar 2244, dan gaan de 7 dagen gelijk in!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 19, 2026

@Cheyenne van Odido  

Bij deze!

Ik heb van ​@Waqqas een code gekregen, maar deze ga ik morgen of zondag pas activeren. Ik ga morgen over naar mijn nieuwe woning. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • June 19, 2026

Hallo ​@Fleurig 

Kan je de factuur posten zonder privegegevens? Deze samenvatting is denk ik niet genoeg.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 19, 2026

@Cheyenne van Odido ​@Waqqas 

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • June 22, 2026

Hoi ​@Fleurig! Gefeliciteerd met je nieuwe woning en veel succes met de verhuizing. Superfijn dat het gelukt is met je kaart. Ik heb de kosten direct voor je vergoed!

Is het ook gelukt om de code te activeren? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het me gerust weten. Ik ben er voor je.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 24, 2026

Hoi ​@Fleurig! Gefeliciteerd met je nieuwe woning en veel succes met de verhuizing. Superfijn dat het gelukt is met je kaart. Ik heb de kosten direct voor je vergoed!

Is het ook gelukt om de code te activeren? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het me gerust weten. Ik ben er voor je.

@Demy van Odido het is gelukt de code te activeren, alleen het bereik in combi met een mifi router is echt niet top waardoor online tv kijken nog niet lukt. Vandaag zou het internet geregeld worden maar ik heb nog niks vernomen. Kun jij even kijken wat de stand hiervan is?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 24, 2026

@Cheyenne van Odido 24 juni is bijna afgelopen, maar we hebben nog niks vernomen..kun je er eens achteraan gaan?

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Fleurig, excuus! Ik zie dat hier inderdaad. Wij wachten nog op de netwerkbeheerder Delta om de lijn te activeren. Hier zijn zij mee bezig en mijn collega's van de activatie afdeling houden dit scherp voor je in de gaten. Ik kan nu nog geen update geven. Weet wel dat we je meteen informeren als we meer informatie hebben en er een monteur kan langs komen. Ik hoop dat dit een deze dagen zal zijn!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 25, 2026

Hi ​@Fleurig, excuus! Ik zie dat hier inderdaad. Wij wachten nog op de netwerkbeheerder Delta om de lijn te activeren. Hier zijn zij mee bezig en mijn collega's van de activatie afdeling houden dit scherp voor je in de gaten. Ik kan nu nog geen update geven. Weet wel dat we je meteen informeren als we meer informatie hebben en er een monteur kan langs komen. Ik hoop dat dit een deze dagen zal zijn!

@Cheyenne van Odido maar hoe kan dit als ik op 8 mei de verhuizing al heb doorgegeven?? Hier klopt toch iets niet. En nu moet ik het tweede weekend in zonder internet... Ik heb de code voor 7 dagen unlimited internet zondag geactiveerd en naast dat het bereik bizar slecht is, is dat dus niet genoeg.

Ergens vrees ik dat de lijntjes tussen jullie en delta op dit adres niet lekker lopen. Kunnen jullie hen contacten om dit te informeren? Ik heb recht op internet en tv..... 

@Demy van Odido  of iemand anders van odido help??!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 26, 2026

@Waqqas heb je toevallig nog een code voor 7 dagen? Na telefonisch contact werd duidelijk dat ik sowieso nog tot maandag zonder internet en tv zit. Maar wellicht nog wel langer.....zucht..... 

@Cheyenne van Odido ​@Demy van Odido 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • June 26, 2026

@Fleurig 

Ik stuur je zo een privébericht.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Fleurig, hopelijk ben je weer voorzien van extra data. Bedankt voor het helpen ​@Waqqas! Ik zie dat onze Activatiedesk echt ontzettend druk voor je bezig is. We zijn in contact met Delta en de aannemer en hebben hopelijk snel meer informatie. Wij wachten namelijk op actie vanuit hun kant en kunnen niks tot de lijn is geactiveerd. Krijgen wij groen licht, dan sturen wij metéén Guidion aan om de installatie binnen jouw woning te regelen. Voor nu zetten wij constant druk op Delta, want dit duurt inderdaad langer dan zou moeten!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 30, 2026

Hi ​@Fleurig, hopelijk ben je weer voorzien van extra data. Bedankt voor het helpen ​@Waqqas! Ik zie dat onze Activatiedesk echt ontzettend druk voor je bezig is. We zijn in contact met Delta en de aannemer en hebben hopelijk snel meer informatie. Wij wachten namelijk op actie vanuit hun kant en kunnen niks tot de lijn is geactiveerd. Krijgen wij groen licht, dan sturen wij metéén Guidion aan om de installatie binnen jouw woning te regelen. Voor nu zetten wij constant druk op Delta, want dit duurt inderdaad langer dan zou moeten!

@Cheyenne van Odido  mijn dochter heeft een mifikastje gekocht omdat de telefoon als hotspot echt heel traag was, waardoor tv kijken niet werkt.  Maar het mifikastje werkt helaas niet veel beter.  Vrijdag is er contact geweest tussen mij en odido en toen kwam klik en kaar even ter sprake, ik heb dit toen afgewezen omdat mijn dochter druk was met het mifi kastje maar inmiddels wil ik hier toch wel gebruik van maken. Kun jij regelen dat ik hier over gebeld wordt?

Mijn dochter heeft contact gezocht met Delta en zij zeggen dat jullie contact op moeten nemen met de wsd afdeling van Delta omdat zij geen inzage hebben. Doen jullie dit ook?

Zo lang wachten is echt niet leuk. Ik ben hele dagen thuis, mijn wereld is niet zo groot, ik heb kanker waarvoor ik actieve behandeling krijg en ik ben niet meer zo mobiel als ik zou willen dus ik verveel me inmiddels behoorlijk en dit heeft niet zo'n positief effect op mijn psychische welbevinden....

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Fleurig, ik snap je volledig. Dit moet geregeld worden. Ik kan dat hier alleen niet voor je doen - sorry. Ik kan dit verzoek wel doorzetten, maar het is sneller als je direct met ons belt via 0800-0092. Dan verbinden zij je namelijk direct door naar deze afdeling die de bestelling van Klik&Klaar voor je in orde maakt. Wil je dit doen? Dan maken wij dit voor je in orde en ben je in ieder geval voorzien van dit modem.

P.S Je mag van mij ook zelf een bestelling doen voor Klik&Klaar via onze website. Je zal dan wel betalen voor dit abonnement, maar ik geef je bij deze de bevestiging dat ik deze kosten achteraf totaal voor je vergoed zodra je online bent. Je moet de opzegging van Klik&Klaar dan wel zelf aan ons doorgeven!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 4, 2026

Hi ​@Fleurig, ik snap je volledig. Dit moet geregeld worden. Ik kan dat hier alleen niet voor je doen - sorry. Ik kan dit verzoek wel doorzetten, maar het is sneller als je direct met ons belt via 0800-0092. Dan verbinden zij je namelijk direct door naar deze afdeling die de bestelling van Klik&Klaar voor je in orde maakt. Wil je dit doen? Dan maken wij dit voor je in orde en ben je in ieder geval voorzien van dit modem.

P.S Je mag van mij ook zelf een bestelling doen voor Klik&Klaar via onze website. Je zal dan wel betalen voor dit abonnement, maar ik geef je bij deze de bevestiging dat ik deze kosten achteraf totaal voor je vergoed zodra je online bent. Je moet de opzegging van Klik&Klaar dan wel zelf aan ons doorgeven!

@Cheyenne van Odido inmiddels hebben we telefonisch contact gehad met een collega van jou en heb ik vandaag met mijn dochter tijdelijk klik en klaar opgehaald in de shop. Tot zo ver lijkt het wel beter te werken. Zowel met jou als met je collega telefonisch is toegezegd dat ik hiervoor geen kosten krijg, maar nu ontvang ik toch een mail met eenmalige kosten en kosten van het abbonement.  Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling toch? Hoe regelen we het als ik die kosten wel moet betalen?  Heb je enig zicht op de stand van zaken? Afgelopen week belde een aannemer van "naam vergeten" netwerk, hij zou terug bellen maar heeft dit niet gedaan. Ik ben er echt helemaal klaar mee... Ik heb voor juni abbo kosten betaald zonder dat ik er gebruik van heb kunnen maken, dat is toch ook absurd?