Beantwoord
Media Converter instellingen
Hallo,
Ik heb vandaag reggefiber op bezoek gehad. Ze hebben de glasvezel getest en goed bevonden.
Nu heb ik nog geen lampje internet branden op de t-mobile Huawei modem. Deze zit aan de mediaconverter gekoppeld waar ook de glasvezel in zit. Alle 6 lampjes branden.
Kan het zijn dat de switches op de mediaconverter niet goed staan.
Nu staan 2,4,5,6 op On. dat zou 100 full duplex moeten zijn volgens het boekje. Ik heb ook een 100mbit internet abbo. Toch geeft het modem nog 100mbit half duplex aan.
Wat zijn de juiste settings op de media converter?
Ik heb vandaag reggefiber op bezoek gehad. Ze hebben de glasvezel getest en goed bevonden.
Nu heb ik nog geen lampje internet branden op de t-mobile Huawei modem. Deze zit aan de mediaconverter gekoppeld waar ook de glasvezel in zit. Alle 6 lampjes branden.
Kan het zijn dat de switches op de mediaconverter niet goed staan.
Nu staan 2,4,5,6 op On. dat zou 100 full duplex moeten zijn volgens het boekje. Ik heb ook een 100mbit internet abbo. Toch geeft het modem nog 100mbit half duplex aan.
Wat zijn de juiste settings op de media converter?
Beste antwoord door Sander
Ik merk dat de switches voor meerdere klanten soms problemen kunnen opleveren. Voor de duidelijkheid voeg ik hier een foto toe en een korte uitleg.
Standaard staan enkel de switches 1 en 6 aan. Werkt dit niet, dan kun je ook eens proberen enkel switches 3 en 4 aan te zetten.
Succes met de media converter!
Bekijk origineelStandaard staan enkel de switches 1 en 6 aan. Werkt dit niet, dan kun je ook eens proberen enkel switches 3 en 4 aan te zetten.
Succes met de media converter!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.