Skip to main content
  • 4,810 Topics
  • 30,618 Reacties
4810 Topics
How can I get the Internet installed after 7 weeks ?
We recently moved to a new city and wanted to transfer our Odido internet connection to the new address. However, it wasn't possible and we had to request a new connection because the new building had fiber. Then during the application, we were told that fiber needed to be installed – even though it was already there (I see this cable). March 31 - request submitted, the earliest available installation date April 16.April 10 - received an email saying the internet would be connected the next day, but it didn’t include a time. I called, and you told me it was an automatic message sent by mistake—no one will come, and that all depends on KPN, who supposedly had to install the cable (which again, was already there!) and I need to wait. April 16 - no installation. I called again and was given a new date: May 6. In the meantime, I had to buy Klik & Klar to have at least some internet at home. May 6 - no one showed up. After another call, you admitted that fiber does exist at our address and they don’t know why installation was scheduled at all. I was promised an investigation and that I’d hear back within five business days (usually sooner). Has anyone contacted me? Spoiler: no. May 21: It’s now been almost two months without internet. Spent more that 200 min on a calls. And they even disconnected internet at the old address, and charged us for internet service that wasn’t even connected at the new place. What kind of service is this? What should I do else, except paying for not installed internet and waiting for installation of already installed fiber?
Internet aansluiting
Recent klant geworden van Odido, maar het gaat nog niet van een leiden dakje tot nu toe: Ik heb me begin april als klant aangemeld met als ingangsdatum vandaag. Na 2,5 week eigenlijk niets vernomen te hebben, heb ik de klantenservice maar eens gebeld. Het probleem: De vorige eigenaar van de woning had ook Odido en was vergeten Odido op te zeggen, hierdoor kwam mijn aanvraag in de spamfilter bij Odido. Er liep op het adres immers al een Odido abonnement. Ik heb alleen geen idee wat mijn abonnement te maken heeft met het abonnement van de vorige eigenaar. Het lijkt alsof dit alleen een probleem is, omdat de vorige eigenaar ook Odido had. Het is dat ik zelf maar met Odido contact had opgenomen, Odido zelf deed niets... Ondertussen de vorige eigenaar gesproken: Zij hebben de overstap naar een nieuwe woning wel tijdig doorgegeven, maar Odido heeft dit niet goed verwerkt. Hierdoor hadden ze bij de aansluiting van opnieuw Odido in hun nieuwe woning ook zelf problemen. Hun verhaal is niet relevant, maar het geeft wel aan dat Odido ten onrechte naar een ander lijkt te wijzen in hun antwoord… Ondertussen wel contact gehad met de klantenservice, maar de ingangsdatum van vandaag is door de netwerkbeheerder verschoven naar 19 mei. Tja, als Odido het veel te laat doorgeeft door bovenstaande problemen, dan gaat de netwerkbeheerder ook niet harder lopen. Dit geeft Odido natuurlijk niet zelf door. Ik kom hier achter als ik een mail wil in plannen met de monteur en Odido alleen aan de monteur doorgeeft dat het vanaf 19 mei ingepland kan worden. In mijn account stond gewoon nog steeds 7 mei. Ik heb dus Guidion gebeld over hun fout, ben terug verwezen naar Odido, die ik weer zelf heb moeten bellen, en zodoende moest ik er achter komen dat de datum opeens 1,5 week is opgeschoven. Alweer is de communicatie dus niet echt sterk vanuit Odido… Ter compensatie heb ik een paar codes gehad die ik naar 2244 kon sms-en, zodat ik tot 19 mei kon overbruggen met unlimited data op een simkaart. Enige was wel dat ik geen Odido mobiel abbo heb, dus ik moest dan wel even een simkaart daarvoor kopen. In de winkel was het probleem trouwens bekend. Het schijnt met regelmaat te gebeuren dat dit fout gaat. Ik moest wel even 10 euro afrekenen voor de sim-kaart. Op dat moment stond ik er niet bij stil dat Odido helemaal niet had verteld hoe ik deze 10 euro kan declareren bij Odido. Er werd alleen gezegd dat het kan. Grote kans dat ik dit weer zelf uit mag gaan zoeken. Alweer niet al te sterk vanuit Odido… Ik heb mijn oude mobiel erbij gepakt en de simkaart daar in gedaan. Vandaag een sms met code gestuurd naar 2244, zodat ik onbeperkte data zou krijgen op de simkaart. Na een paar minuten zou ik een bericht moeten krijgen van Odido dat het geregeld is. Wat schetst mijn verbazing? Ik krijg inderdaad een bericht van Odido: “Deze dienst is niet meer actief. Groeten, Odido". Werken die codes nu geen eens?! Omdat ik meer dan een week moest overbruggen, heb ik 2 codes gehad. Daarom ook maar de ander geprobeerd. Ook deze keer een bericht terug, maar een heel ander bericht: “Hallo, er is een technische fout opgetreden bij het activeren van je Odido 7 Dagenbundel. Mogelijk is er al een bundel actief . Wacht tot je huidige bundel is afgelopen en probeer het daarna nog eens. Tot snel, Odido". Dit bericht lijkt te impliceren dat het bericht dat de dienst niet meer actief is, betekent dat ik toch onbeperkte data heb op dat simkaartje. Heel onduidelijk allemaal. Hoe kan ik controleren of het nu toch gelukt lijkt te zijn met onbeperkte data op de prepaid simkaart? Gewoon hopen dat het goed gaat? Of zou ik dit nog ergens kunnen controleren? Met alles wat tot nu toe fout gaat, zou ik het namelijk wel willen controleren… Ik hoop dat dit een valse start is vanuit Odido en dat het straks nadat de monteur alles heeft aangesloten wel van een leien dakje gaat...
Glasvezel aaleg problemen
Wij hebben in 2023 ergens tussen mei en juli een glasvezel abbonement aangevraagd in capelle aan den ijssel, hier werd verteld dat ze ergens in 2023 zouden gaan beginnen met de aanleg. Na heel wat post(brieven, folders) dat ze eindelijk in augustus zouden gaan beginnen was ik eindelijk blij om stedin en odf vestjes te zien en dat de stoepen eruit lagen en om de kabels/buizen te zien liggen. Kregen we uiteindelijk een mail dat we in september/october de aanleg in huis zouden krijgen, is niks van gekomen en begin november mailtje gekregen dat het november/december zal gaan gebeuren! Is ook niks van gekomen, naja natuurlijk schieten de frustraties er al doorheen.... Maar uiteindelijk weer is een mailtje gekregen, december/januari maar je kan het zowat raden he (feestdagen etc) dus weer een mailtje januari/februari en ja hoor... hier zitten we dan eind februari en nog niks en het zou me niks verbazen dat we weer uitstel krijgen maart/april. Ik ziet het er allemaal een beetje somber in zo. In juni 2023 was er dus al een pakket samen gesteld waar de medewerker een fout heeft gemaakt met het creëren van het pakket, maar die hebben wij via telefonisch contact kunnen oplossen, dit pakket was ingevoerd wetende via folders en brieven en mails dat we in 2023 glasvezel zouden krijgen en zodat ik alvast kon genieten van de voordelen met mijn telefoon abbonement. Dit was in 2023 ( t-mobile tijd ) Wat is de sudden death opeens van odf en waarom worden er kabels gelegd om vervolgens mijn wijk keihard te negeren maar wel veder gaan aan alle huizen eromheen en aanleg bij hun in huis? Wij zitten al een tijd bij ziggo en in 2023 had je een deal met ziggo als je een jaar abbonement zou nemen dat je een gratis TV 65 inch uhd of een PS5 erbij kon krijgen maar wij hebben deze specifiek niet genomen(mis gelopen) omdat er werd verteld zowel door odf en tmobile(odido) dat we in 2023 glasvezel zouden hebben en dan zouden we zitten met 2 contracten en dat is duur. Dus we wachten theoretisch gezien al anderhalf jaar waarvan nu al bijna een half jaar kabels in de grond liggen waar voor de rest niks meer mee gedaan word. Ik weet niet echt wat ik ermee moet als ik eerlijk ben, frustraties zitten behoorlijk hoog. (Excuses voor de typefouten, gaat allemaal een beetje moeilijk met grote handen op een smartphone)
Vragen over voortgang glasvezel
Hallo! Ik zit met de volgende situatie waarover ik graag jullie input zou willen; wellicht is er iemand met dezelfde ervaring of kan er iets nagekeken worden bij Odido. Ik heb een contract afgesloten voor glasvezelinternet en Odido zou de overstap regelen. De glasvezelaansluiting moest nog aangelegd worden. Er zijn monteurs van de netwerkbeheerder (Delta) geweest om de kabel binnen aan te leggen, vervolgens nog een monteur om alles door te meten en heb ik contact gehad met NOG een monteur over een “patching” die plaats zou moeten vinden op de centrale. Dit was een proces van een aantal weken waarin ik meerdere malen contact gehad heb met beide partijen. Het proces vast bleef hangen: Odido wist niet of de aansluiting al klaar was en bij Delta bleef kennelijk een ticket terugkomen. Het contact over de “patching” met Delta was op 5 mei. De monteur zei dat Odido een seintje zou moeten krijgen dat alles klaar is. Daar ga ik dus van uit. Een dag later heb ik contact opgenomen met Odido om te vragen of alles nu dan in orde was. Het enige wat ze mij konden zeggen was dat de 16e (de dag die ik had gekozen voor de overstap) glasvezel aangesloten zou gaan worden. Maar deze aansluiting ligt er dus al. De monteur van de netwerkbeheerder heeft gisteren kennelijk nog een “patching” gedaan op de centrale. Wat moet er dan nog aan de glasvezel gebeuren? Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik de 16e contact met Odido op moest nemen en ik vanaf dat moment een afspraak met Guidion kon maken om alles (het installatiepakket dat ik al heb ontvangen) aan te sluiten. De 16e is mijn overstapdatum. Zit ik dan niet zonder internet? De mails die ik van Odido heb ontvangen maken het niet duidelijker en alles zou geregeld worden. Maar nu: Weet ik niet of het werk van de netwerkbeheerder nu op de juiste manier is doorgevoerd; Is mij niet bekend of Odido een seintje heeft ontvangen dat de aansluiting klaar is; Begrijp ik niet of er nu nog iets aan de glasvezel moet gaan gebeuren op de 16e; Heb ik geen idee of ik straks zonder internet kom te zitten; Is er iemand met een soortgelijke situatie? Moet ik de 16e maar bellen en afwachten? Ik ben niet technisch onderlegd dus alle input is welkom. Hartelijk dank alvast!
PHISHING: Is dit echt Odido of zijn dit oplichters?
Goedemiddag, Wij zijn nieuw bij Odido. Toen wij ons abonnement hadden afgesloten kregen met overstapservice kregen wij een mail om een monteur in te plannen bij Guidion. Dit hebben wij toen gedaan en is ook al langs geweest. Alles werkt perfect. Maar nu komt het rare en iets wat me vraagtekens geeft. Paar weken na dat wij het abonnement hadden afgesloten kregen wij een raar telefoontje. De klantenservice van Odido belde ons om een afspraak voor een monteur in te plannen. De afspraak met Guidion was al gemaakt. Deze persoon wist dat ik voor een overstapservice had gekozen en ook details van mijn nieuwe contract met Odido. Er werd ook verteld dat ik de afspraak met Guidion kon negeren. Ik heb toen wantrouwig een afspraak gemaakt op 12 mei. Guidion kwam ook voor internet & tv, de persoon aan de telefoon had het alleen over de internet verbinding, Ik kreeg toen een bevestiging mail van Odido onder een rare e-mail adres van: odido@zappter.com. De mail zag er verder ook niet uit alsof het van een bedrijf afkwam. Ik heb ook opgezocht wat zappter is en dat vraagt mij alleen maar meer vraagtekens op. Guidion is dus intussen wél geweest en heeft alles aangesloten, ook het internet. Die man vertelde mij ook dat Odido hier niks meer hoeft te doen, want alles werkt gewoon. En dat het wel gewoon een fout je zou zijn. Nu kreeg ik net toch een herinnering binnen dat Odido morgen komt. Dus ik wil hier even de mail delen die ik ontvangen heb en weten of dit écht Odido is, of oplichterij. Ik ben er morgen namelijk zelf niet, maar mijn alarm bellen rinkelen heel erg. Ik vertrouw het niet!
Het eindeloze glasvezeltraject
Goedemiddag forum, Aangezien ik hier zie dat er Odidomensen reageren ga ik het maar eens proberen. Sinds augustus 2023 zijn Odido en ODF bezig met glasvezel in mijn wijk. Grondwerk was redelijk rap gedaan waarna ODF mensen aan de deur kwamen om mensen te registreren voor een aansluiting. Vanaf het moment dat ik wist dat Odido bezig was met glasvezel in mijn wijk heb ik me al opgegeven op hun website. Dit ook tegenover ODF bevestigd. Ik woon in hoogbouw (flats 3 hoog) en de bos glasvezel ligt al ruim een jaar in de grond op de plek waar ze de kabel over de gevel naar binnen gaan brengen. Enkele maanden geleden werd dit nogmaals door de aannemer (MDF infra, die ook nergens op reageren en niks weten) open gegraven en daarna weer dicht. Enige tijd later ontving ik een brief van ODF dat het ging gebeuren, mijn glasvezel werd aangesloten. Ik moest thuisblijven op 20 feb 2025. Deze dag vrijgepland zodat ik thuis was voor de installatie, enige dagen later ontving ik ook het installatiepakket en het modem. op 20 feb ben ik in de middag maar eens gaan rond bellen, in de straat was nog geen enkele activiteit te bekennen. ODF verwees naar MDF, MDF gaf de gemeente de schuld want er mag niet gegraven worden (mevrouw ik woon op 3 hoog, de kabel ligt beneden). Odido is al helemaal geen partij in dit. Uiteindelijk weer terug bij ODF bleek dat MDF de werkzaamheden niet goed afgemeld hadden. Dit werd zo spoedig mogelijk gedaan en dan zou de boel weer ingepland worden. Inmiddels zijn we in Mei en is er nog precies niks gebeurd. Ik vraag me af hoe Odido nog denkt klanten te winnen als het traject voor het aansluiten zo verloopt. Niemand neemt verantwoordelijkheid en iedereen wijst naar elkaar. Ik overweeg mn mobiele abonnement ook maar over te zetten naar VodafoneZiggo aangezien ik dan gewoon korting krijg met mijn huidige aansluiting….

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen