Ik heb ODIDO-dienst 'klik en klaar' (=5G voor thuis) aangeschaft. Maar ik kan de DDNS-functie niet vinden in het modem (Zyxcel NR5307). Zit deze functie uberhaubt wel in dit modem?
Hey
Volgens mij heb ik jou zaterdag ook gesproken, klopt dat? Ik zou hier nog op terugkomen. Het klopt wat ik zei, door een aantal bugs met DDNS is het tijdelijk uitgeschakeld. Het komt terug in een volgende firmware update!
Ja wij hebben elkaar zaterdag gesproken. Bedank voor deze update. Dan wacht ik de update af … Deze DDNS-functionaliteit is belangrijk voor veel huidige en toekomstige klanten. Zonder DDNS zal ‘Klik en Klaar’ voor minder klanten aantrekkelijk zijn. Mvg
Ik kon de DDNS-optie ook niet vinden op mijn router. Ik heb nu dit tooltje als hulpmiddel opgezet:
Hier kun je een TransIP-subdomein koppelen dat automatisch je thuis-IP bijwerkt via de API. Het enige dat je hoeft te doen, is de persoonlijke URL die je krijgt, elke minuut te refreshen. Als Keep-DNS ziet dat je IP is veranderd, wordt automatisch je IP bijgewerkt.
Ik heb dit zelf via Home Assistant ingeregeld, die de URL aanroept, maar je kunt natuurlijk ook een oude telefoon gebruiken met een tabblad dat elke minuut refreshed.
Als DDNS straks weer werkt, kun je deze URL ook direct daarin gebruiken.
Bericht verwijderd, verkeerde topic.
Hallo,
is er al iets bekent over de firmware update inzake de DDNS?
Hey
De firmware is al uitgestuurd! Op welke firmware zit jij? Zou je dat voor mij willen controleren? Dan weet ik precies wat er speelt namelijk. Sommige blijven nog op de B7 zitten in verband met de lage banden. De B11 zit DDNS nu is. Zou je ook je profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik je handmatig laten upgraden als je nog op de B7 zit namelijk. Laat je mij dit weten? Alvast bedankt!
Hey
De firmware is al uitgestuurd! Op welke firmware zit jij? Zou je dat voor mij willen controleren? Dan weet ik precies wat er speelt namelijk. Sommige blijven nog op de B7 zitten in verband met de lage banden. De B11 zit DDNS nu is. Zou je ook je profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dan kan ik je handmatig laten upgraden als je nog op de B7 zit namelijk. Laat je mij dit weten? Alvast bedankt!
Ik heb het zelf niet nodig, maar ik heb (al een tijdje) de b11 fw-versie van de NR5307 en ik heb DDNS nog nergens zien staan in de web-interface.
Waar zou het te vinden moeten zijn?
Dat is wel gek
Als je hem nog niet kunt vinden dan moet je het modem voorzien van een factory reset. Dan moet je hem zien staan!
Lijkt me wel erg onhandig als iedereen die hier gebruik van wil gaan maken eerst een factory reset uit moet voeren. Lijkt me dan ook de moeite waard als jullie kunnen onderzoeken waarom deze instelling niet zichtbaar was na de firmware upgrades.
Vraagje: Ik heb nu alles weer handmatig geconfigureerd, maar had ik ook een backup van mijn instellingen kunnen maken, een factory reset uit voeren en dan de backup weer inlezen?
Hey
Hallo
ik heb firmware
- Firmware-versie
- V1.00(ACJG.0)NR53_b11D0326
ik heb mijn profiel geupdated
De tip van Edwin werkt, inderdaad harde reset met B11 firmware werkt!
DDNS werkt, hartelijk dank
Lijkt me wel erg onhandig als iedereen die hier gebruik van wil gaan maken eerst een factory reset uit moet voeren. Lijkt me dan ook de moeite waard als jullie kunnen onderzoeken waarom deze instelling niet zichtbaar was na de firmware upgrades.
Dit wordt al opgelost in een volgende firmware-update.
Vraagje: Ik heb nu alles weer handmatig geconfigureerd, maar had ik ook een backup van mijn instellingen kunnen maken, een factory reset uit voeren en dan de backup weer inlezen?
Ja hoor!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.