Skip to main content
Beantwoord

ondersteunt NR5307 Zyxcel de DDNS-functie?

• 16 november 2024
  • 4 reacties
  • 250 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb ODIDO-dienst 'klik en klaar' (=5G voor thuis) aangeschaft. Maar ik kan de DDNS-functie niet vinden in het modem (Zyxcel NR5307). Zit deze functie uberhaubt wel in dit modem?

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@pandelam, welkom op onze Community!

Volgens mij heb ik jou zaterdag ook gesproken, klopt dat? Ik zou hier nog op terugkomen. Het klopt wat ik zei, door een aantal bugs met DDNS is het tijdelijk uitgeschakeld. Het komt terug in een volgende firmware update!

Bekijk origineel

4 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13645 reacties
  • Antwoord
  • 19 november 2024

Hey ​@pandelam, welkom op onze Community!

Volgens mij heb ik jou zaterdag ook gesproken, klopt dat? Ik zou hier nog op terugkomen. Het klopt wat ik zei, door een aantal bugs met DDNS is het tijdelijk uitgeschakeld. Het komt terug in een volgende firmware update!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 19 november 2024

Ja wij hebben elkaar zaterdag  gesproken. Bedank voor deze update. Dan wacht ik de update af … Deze DDNS-functionaliteit is belangrijk voor veel huidige en toekomstige klanten. Zonder DDNS zal ‘Klik en Klaar’ voor minder klanten aantrekkelijk zijn. Mvg

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 4 januari 2025

Ik kon de DDNS-optie ook niet vinden op mijn router. Ik heb nu dit tooltje als hulpmiddel opgezet:

https://keepdns.nl

Hier kun je een TransIP-subdomein koppelen dat automatisch je thuis-IP bijwerkt via de API. Het enige dat je hoeft te doen, is de persoonlijke URL die je krijgt, elke minuut te refreshen. Als Keep-DNS ziet dat je IP is veranderd, wordt automatisch je IP bijgewerkt.

Ik heb dit zelf via Home Assistant ingeregeld, die de URL aanroept, maar je kunt natuurlijk ook een oude telefoon gebruiken met een tabblad dat elke minuut refreshed.

Als DDNS straks weer werkt, kun je deze URL ook direct daarin gebruiken.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 4 januari 2025

Bericht verwijderd, verkeerde topic.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen