Skip to main content
  • 4,797 Topics
  • 30,516 Reacties
4797 Topics
Internet light is green, IP addresses are allocated but no internet
Hello all, I installed the Odido router and connected everything together with the ONT following the manual. I see the green Internet sign on the router blinking and the IP/DNS addresses are correctly allocated to the router (checked it via the router interface), but there is still no internet. I checked it on 4 different devices, both wired and wireless, so I dont think its a device issue. I called the Odido support and they confirmed that they can see the router connected to the internet and they could also restart the router remotely and change settings. However, no internet at home. When I try doing “ping google.com” or “traceroute google.com” (or any other domain), the terminal just says “Unknown host”. I also connected to the ONT and it says that it is activated and registered correctly and exposed to the internet. Any idea what can be the problem? Extra details to the case: I went with the provider switch from KPN to Odido. On March 16th KPN terminated my contract, however at this point Odido router was not installed (only the ONT by the technician). After ODF technicians connected the fiber to my home at mid-February, I didnt hear anything from Odido about the next steps. So I installed my router myself only after KPN terminated my contract (disconnected me from the internet). Odido support suggested me to call the third-party tehnicians to check my router connection. But if Odido can restart the router remotely and can see all devices connected to it, I dont think that the router is connected incorrectly. As a next step, Odido has created a ticket for themselves to check something in their systems. Not sure if this helps, so looking for other ideas here.
Overstappen van KPN naar Odido
Ik zit al jaren bij KPN met het 1 Gbit abonnement voor 52,50 per maand (ik ben geen jaarlijkse overstapper) en mijn contract loopt 22 mei af bij KPN. Nu zie ik dat Odido ditzelfde abonnement aanbiedt voor 45 euro per maand (standaard al 7,50 per maand goedkoper) en ook nog eens de eerste 6 maanden voor 30 euro bij een 1 jarig contract. Dit scheelt dus (te) veel. Nu ben ik van plan over te gaan stappen naar Odido. Odido heeft eigen apparatuur in de wijkcentrale hangen (oud Reggefiber gebied) en daardoor zal ik gebruik gaan maken van het netwerk van Odido. Odido gebruikt alleen de vezel van KPN maar alle apparatuur zal van Odido zijn. Nu heb ik enkele vragen: Vraag 1: KPN geeft aan dat de kwaliteit minder is bij Odido. De latency zou ook hoger zijn bij Odido. Ik hecht hier niet zoveel waarde aan want het voelt echt een beetje als “wij van wc-eend adviseren...”. Hoe hebben andere overstappers in dezelfde situatie dit ervaren? Vraag 2: Op dit moment heb ik deze NT hangen. Ik begrijp dat deze zal worden vervangen voor een ONT van Odido. Nu heb ik deze beugel. Ik begreep dat de ONT van Odido daar niet op past. Ik heb de afdekkap (gelukkig) bewaard dus die heb ik nog. Maar hoe komt dit allemaal er ongeveer uit te zien? Het hangt bij mij zichtbaar in de woonkamer (dat moest destijds) en het oog wil ook wat, het moet er dus nog wel een beetje afgewerkt uitzien. Heeft iemand een foto van hoe het in deze situatie gaat worden? Vraag 3: Mag je de ONT ook zelf ophangen en installeren of moet dit verplicht via een Odido monteur? Vraag 4: Mijn abonnement loopt 22 mei af bij KPN. Wanneer moet/ kan ik de overstap aanvragen? Vraag 5: Zijn er verder nog dingen waar ik misschien niet aan denk maar wel rekening mee moet houden? Alvast bedankt voor de reacties!
1 Year later, still no fiber connection
Hired Odido to deliver fiber internet to the home I moved in December of 2023. I made a service subscription in that same month, after many visits from Odido subcontractors VolkerWessels Telecom and their subcontractors Noor infratechniek there is no connection. I tried to contact all of those parties, including odido multiple times and one just point to the other. Noor infratechniek, the subcontractor of VolkerWessels came here and digged the front-yard multiple times without being able to connect the house to the network on the street, that apparently it doesnt exist! They just keep sending people that do not even look into the case history and keep trying to do the same thing. To make matters worst, they putted in their system that the connection was done, creating even more troubles for me as a customer every time I need to call Odido and explain everything. I truly don’t know why Odido keeps this type of subcontractors that clearly do not do a good service given that doing some basic search I found many complaints about similar problems. Still, after many calls to Odido customer service the problem still not fixed and I don’t know if anything is happening in the background since I have not received any feedback on my complaints even when I was “promised” a call back within a week to at least keep me in the loop. Could someone from Odido with a little bit of proactiveness help with this issue? You’d be forever remembered as the best CS agent Odido has! :D
MDF Infra - Glasvezelkastje aansluiten
(Dit is puur een discussietopic - Vraag hier niet zozeer om hulp) Goededag, Bijna een jaar geleden heb ik mij via T-Mobile (Odido) aangemeld voor een glasvezelverbinding, na maandenlang wachten totdat ze in de straat kwamen om kabels te leggen, kwam bij mij 2~ maanden hierna het belletje om een afspraak te maken om het glasvezelkastje te plaatsen. Dit was fijn, eindelijk zou er wat voortgang geboekt worden waardoor overstappen naar glasvezel een stukje dichterbij kwam. De realiteit is echter anders... Tijdlijn: 2 Oktober: werd ik gebeld door ODIDO voor een afspraak. 3 Oktober komt MDF Infra langs tussen 10-12. 3 Oktober om 14.00 heb ik gebeld om te vragen waar ze blijven, er werd toen aangegeven dat er wat vertraging was opgelopen bij een ander adres maar ze zouden nog komen. Is uiteindelijk niet gebeurd en ben hiervoor ook niet afgebeld. 5 Oktober heb ik om 10:00 uur gebeld om te vragen hoe het nou zit, daar werd mij medegedeeld dat ze wel geweest waren maar 'per ongeluk' bij nummer 25 i.p.v. 35 (mijn huisadres) een glasvezel kastje hebben opgehangen….🤦 Hierbij gelijk een nieuwe afspraak gemaakt voor 9 oktober. 9 Oktober: Afspraak stond tussen 10-12 maar ook dit keer is niemand komen opdagen en afbellen doen ze blijkbaar niet aan. Verder begreep ik dat zij de planning via een Whatsapp Groep doen…... 10 Oktober: Gebeld naar Open Dutch Fiber, zij verbinden mij door rechtstreeks naar MDF Infra, daar kreeg ik dezelfde persoon als vorige keer aan de lijn(verder vriendelijke man die er denk ik ook niks aan kan doen) die verbaasde zich dat er niemand langs is gekomen, vervolgens een afspraak gemaakt voor volgende week Maandag 16 Oktober. Nu zie ik in de reviews op Google terug, dat meerdere mensen hetzelfde hebben ervaren met MDF Infra, dat meerdere mensen dezelfde problemen ervaren met deze partij, waarbij in ieder geval één aangeeft meer dan 3 maanden bezig te zijn om het allemaal geregeld te krijgen. Het effect daarvan: - Het is frustrerend voor de klant - Je verspilt onnodig tijd als klant door thuis te blijven en het meermaals contact opnemen met deze partij. - Je verliest als klant vertrouwen in Odido en betrokken partijen. Maar ook voor Odido helpt dit niet, want bij wijze van als dit allemaal geregeld is zou ik dit jaar nog glasvezelinternet kunnen afnemen bij ze, dat ziet er met deze vaart en omstandigheden niet naar uit dat dit nog gaat gebeuren. Daarbij vraag ik mij ook af hoe het zit met als er wat stuk is of niet werkt aan deze verbinding, wordt dit ook belegd bij partijen zoals MDF Infra? Voor mij is de reden voor overstap een nieuwere techniek met lagere algemene latency, hogere uploadsnelheid en lagere kosten dan bij Ziggo(i.c.m. telefoonabonnement). Maar als ik dag(en) zonder internet zit en zij vervolgens zoals nu niet komen opdagen, zeg ik mijn internetverbinding de dag daarna direct op. Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die dit soort problemen ervaren met MDF Infra of andere contractors die de kastjes komen plaatsen? Zo ja dan vraag ik mij ten zeerste af waarom Odido/Open Dutch Fiber hier niks mee doet.
glasvezel aansluiting duurt lang en verschillende oorzaken.
Goeie avond, Ik heb sinds april al een bestelling uitstaan voor een glasvezel aansluiting. Vorig jaar november is het laatste wat ik heb gehoord van odf toen zijn ze namelijk in onze woning geweest om foto's te maken waar de kabel naar binnen zal komen dit zal via de voorgevel van de woonkamer gaan. Maar nu komt het probleem de kabel ligt nog niet eens door de stoep heen voor onze woning en ook is er nog niet eens een kabel geschoten door de tuin. Nummer 2 en 4 zijn al voorzien van een glasvezel verbinding via odf maar 6 t/m 12 niet. Wij wonen zelf op nr 8. Ook al contact met jullie klantenservice hierover gehad en bleek dat er een technische probleem was namelijk water in de kruipruimte. Sorry maar water in de kruipruimte??? snap niet waar ze dit weghalen want of ze toegang willen hebben tot de kruipruimte moeten ze wel eerst binnen komen wat dus sinds november vorig jaar niet meer is gebeurd ook toen is er niet gekeken in de kruipruimte, En waarom zijn de andere nr's dan ook nog niet aangesloten een heel vreemde zaak en verhaal vindt ik het momenteel. Dus dit aangeven en zal vandaag terug gebeld worden door de aannemer maar we raden het al dus helaas weer niet gebeurd. Weet niet waar het verkeerd gaat maar dat het verkeerd gaat is bijna wel zeker te zeggen. Maar we geven de moed (nog) niet op Zou ondertussen wel eens willen weten wanneer er wel schot in de zaak komt.
Ik heb geen idee wat ik in zo'n situatie kan doen. Internet + televisie
Hallo.Ik ben een nieuwe Odido-klant, nadat ik mijn Ziggo-abonnement heb opgezegd (internet werkt niet meer). Ik heb internet + tv besteld met odido glasvezel. alles verliep zoals het hoorde totdat hij kwam installateur om de glasvezelkabel, modem en de rest van de installatie aan te sluiten zoals afgesproken. Zodra de installateur alle apparaten heeft "aangesloten" en het abonnement op de hotline heeft geactiveerd. Er bleek iets mis te zijn, want het kastje met de glasvezel kon de transmissie niet ontvangen. na 15 minuten de monteur hij vertrok zonder te zeggen wat hij vervolgens moest doen en kwam na 20 minuten terug met de woorden: dat het bedrijf dat de installaties van de meterkast tot aan de appartementen heeft geïnstalleerd, hoogstwaarschijnlijk ergens een fout heeft gemaakt en dat het internet het appartement niet bereikt. hij zei dat hij er niets aan kon doen en dat ik moest wachten voor andere installateurs duurt het nog een week. na een week kwam er een technicus met een computer en tikte iets op het scherm en zei dat hij niets kon doen omdat hij de kabel van het distributiecentrum opnieuw moest aansluiten gids. Het duurde 10 minuten en toen ging hij weg. Uiteindelijk zei hij dat de leverancier/iemand dezelfde dag nog contact met mij zou opnemen en mij zou vertellen wat ik verder moest doen. tot nu toe geen contact met mij gehad, noch telefonisch, noch per e-mail/Whatsapp niets. en het was op maandag en het is vrijdag. Ik heb thuis al tweeënhalve week geen internet.en het internet is mijn belangrijkste manier om geld te verdienen, omdat ik op een computer werk en ik het internet nodig heb om geld te verdienen.Ik heb de afgelopen 2,5 week behoorlijk wat geld verloren. Wat moet ik in zo'n situatie doen?Moet ik blijven wachten tot iemand contact met mij opneemt, een rechtszaak aanspannen of vragen of ze mij op de een of andere manier willen compenseren of het abonnement opzeggen zodat ik naar een andere provider kan? KPN of iemand anders. Het spijt me dat ik zoveel heb geschreven. maar ik heb hier niet meer genoeg geduld en kracht voor

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen